Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 73 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi er oppdelt i borettslaget så det er bare en nabo og bekymre seg for og det er han oppe, men han derimot er så fintfølende at om katta fiser så får han migrene, hva gjør mann?

Go large!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vi er oppdelt i borettslaget så det er bare en nabo og bekymre seg for og det er han oppe, men han derimot er så fintfølende at om katta fiser så får han migrene, hva gjør mann?

Go large!
    hahhaha! helt konge! sånne folk er bare å gi opp. Jo, rakkern, løsning: ei natt, ta deg en tur rundt i nabolaget, kidnapp alle katter du ser, propp dem skitmette på ertestuing, og slepp dem stille inn i leilligheta hans. Når detta setter igang bør du aldri se den naboen igjen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, ja årets skattepenger og feriepenger var slettes ikke dumme. Men endel skal nok på spar. Må jo setta av til huskjøp og påbygging av eget hjemmekinorom
    Mnja, skal spare litt før jeg flytter ut jeg også, men det blir ikke riktig enda Har masse snadder som skal inn før den tid :-D

Btw, ringte til firmaet som bygger leiligheten jeg har kikket på før jeg reiste ut, sa jeg tok en En liten ting jeg ville forandre på, på tegningen men det skulle vi diskutere når jeg kom hjem igjen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kent Ove: Gratulerer med kjøpet! Regner med at det kommer en litt større sak om det ved en seinere anledning og da kommer det vel også masse bilder etterhvert.

Men følelsen av å flytte ut og kjøpe seg si første leillighet er helt konge. Ventetiden frem mot den står ferdig vil garantert være preget å plantegninger på tankenivå, gudene skal vite at jeg hadde møblert leilligheta flere måneder før den sto klar (nå hører det med til historien at jeg slettes ikke har peil på bygging og sånt, så det blei en aldri så liten re-tegning av layouten jeg hadde forestilt meg. hehehehe)

Men, hva annet står på handlelista bortsett fra nye høytalere da?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kent Ove: Gratulerer med kjøpet! Regner med at det kommer en litt større sak om det ved en seinere anledning og da kommer det vel også masse bilder etterhvert.

Men følelsen av å flytte ut og kjøpe seg si første leillighet er helt konge. Ventetiden frem mot den står ferdig vil garantert være preget å plantegninger på tankenivå, gudene skal vite at jeg hadde møblert leilligheta flere måneder før den sto klar (nå hører det med til historien at jeg slettes ikke har peil på bygging og sånt, så det blei en aldri så liten re-tegning av layouten jeg hadde forestilt meg. hehehehe)

Men, hva annet står på handlelista bortsett fra nye høytalere da?
    Takker! Det blir nok ein større sak om dette, når nærmere info er i boks å sånne praktiske ting. Følelsen nå er deilig, å jeg gleder meg til å få noe eget selv om det enda er ett lite år til den står klar. Det som venter, venter på noe godt Er det ikke det de sier?!

Jeg har nå 3-4 høyttaler kanditater som er aktuelle for kjøp, 3 stk av de aktuelle trenger nok hjelp av en sub for å tilfresstille meg lydmessig. Mer om alt dette lager jeg også en liten sak om når jeg har kommet meg på landjorda igjen. Ellers, utenom sub da viss det også blir handlet inn, er ønskelista mi ca sånn som dette:

- Heimdall Høyttaler kabler
    - Shiva strømkabler for alle tre Hegel komponentene
    - Ny Pc
    - AKG K701 (toppmodell), med Vincent hodetelefonforsterker
    - Klipsch RB-81 stativ/opphengs høyttalere
    - Intergrert stereoforsterker som matcher Klipschene
    - Blu Ray spiller

* Sånn er ca ønskelista mi fremover. Som du kanskje forstår er dette ett prosjekt over lang tid. De to første punktene kommer fortløpende etter Høyttalerne. Så får vi se med punkt tre og fire. De tre siste punktene er ikke livsviktige, men de ligger trygt i bakhodet :-D

Som du kanskje ser, pengene skal nok få plenti med ting å bryne seg på

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke dårlig! Ht og strømkabler fra nordost står også på ønskelista mi faktisk (har ikke helt kommet over tapet av frey!!).

Men, klipsch rb81, da tenkte jeg umiddelbart surround, men en integrerte stereoforsterker? Med tanke på at du allerede har et superb stereoanlegg må jeg bare spørre; hva er planenen med en rb81 og en integrert stereoforsterker? hehe. Eller, jeg kan sikkert vente med svar til du kommer deg tilbake på landejorda igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke dårlig! Ht og strømkabler fra nordost står også på ønskelista mi faktisk (har ikke helt kommet over tapet av frey!!).

Men, klipsch rb81, da tenkte jeg umiddelbart surround, men en integrerte stereoforsterker? Med tanke på at du allerede har et superb stereoanlegg må jeg bare spørre; hva er planenen med en rb81 og en integrert stereoforsterker? hehe. Eller, jeg kan sikkert vente med svar til du kommer deg tilbake på landejorda igjen
    Du må bare spørre, men kan ikke love du får noe svar. Neida, svar skal du selvsagt få. Planen med Klipsch RB-81 er å henge disse opp på hver sin side av plasma skjermen på soverommet, og den intergrerte stereoforsterkeren er til å drive disse. Grunnen til at jeg ikke kjøper en stilig Surrondreceiver er ganske enkelt at jeg ikke orker haug med mikk makk jeg ikke trenger for å få lyd ut av to høyttalere som henger på veggen. Med en matchende stereoforsterker får jeg også mer krefter, og det holder i massevis for meg å mitt filmbruk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahhaha! helt konge! sånne folk er bare å gi opp. Jo, rakkern, løsning: ei natt, ta deg en tur rundt i nabolaget, kidnapp alle katter du ser, propp dem skitmette på ertestuing, og slepp dem stille inn i leilligheta hans. Når detta setter igang bør du aldri se den naboen igjen
    Hehe, vel hvis det blir ultra så bør jeg vel heller ikke se han igjen med det første, spesielt siden han var grinete da jeg hadde focal stativhøytalere og xtz

Men akkurat hva han sier bryr jeg meg klinkende lite om, har da betalt klingende mynt for min egen bolig og da bruker jeg den til egne formål

Angående planer vi diskuterte tidligere ja, tenker og beholde det jeg har en tid fremover, legge opp litt $$ og se hva vi får i litt høyere sjikter, fks dynaudio, array 800, s3-ex. Time will show!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående planer vi diskuterte tidligere ja, tenker og beholde det jeg har en tid fremover, legge opp litt $$ og se hva vi får i litt høyere sjikter, fks dynaudio, array 800, s3-ex. Time will show!
    ja sommeren er uten tvil den mest interresante perioden på avforum; viva la feriepnga!

Array 800 eller S-3ex ja, slettes inget enkelt valg, pluss endel andre kandidater. Skal bli spennende å følge deg fremmover og se hva du ender opp med
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sommeren er uten tvil den mest interresante perioden på avforum; viva la feriepnga!

Array 800 eller S-3ex ja, slettes inget enkelt valg, pluss endel andre kandidater. Skal bli spennende å følge deg fremmover og se hva du ender opp med
    Sommeren er helt klart spennende, men tenker ikke gå helt banans i juni, være litt lur for engangs skyld og gjøre en del i leiligheten jeg har planlagt, som fks å få opp den fordømte platten så jeg kan ha plattdans på 15kvm

Ser for meg dslr og sub i løpet av året, så bruke good tid på å høre, teste og kose meg med nye høytaler erfaringer, så det skjer ikke med det første det er sikkert!

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rayarna vinner på att spela med sub. Men dom är så
    snabba att man får tänka efter vad man vill ha. Jag
    ägde en SVS PC-Ultra. Överlägsen på film men lite
    tungfotad i 2-kanal. OBS! Min personliga smak

Men när jag bytte till REL-sub så hängde den med i
    svängarna!!!! Men så lyssnar jag en hel del på
    fusionjazz å sånt. (Förlåt mig men jag är 40plussops: )

Ska skaffa en till Rel Storm 5 när jag köper hus.

Lite Arrayföda:

Gladiator Soundtrack låt 3
    Holst The Planets
    Stanley Clarke "Toys for Men" Låt 2,7.8
    Tool 10000 days

Hare....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Rayarna vinner på att spela med sub. Men dom är så
    snabba att man får tänka efter vad man vill ha. Jag
    ägde en SVS PC-Ultra. Överlägsen på film men lite
    tungfotad i 2-kanal. OBS! Min personliga smak

Men när jag bytte till REL-sub så hängde den med i
    svängarna!!!! Men så lyssnar jag en hel del på
    fusionjazz å sånt. (Förlåt mig men jag är 40plussops: )
    Mm, tviler ikke på at det kreves endel av subben for å henge med arrayene. Men sub er uansett ikke førstepri for min del, så jeg får forske litt mer på det den dagen det blir aktuelt, vel, hvis det en dag blir aktuelt. (så surt å setta seg inn i detta med sub nå; får jo bare lyst på ett par støkker da jo

Fusionjazz? har'te filla snøring på hva det desverre

Lite Arrayföda:

Gladiator Soundtrack låt 3
    Holst The Planets
    Stanley Clarke "Toys for Men" Låt 2,7.8
    Tool 10000 days

Hare....
    Skal bestille meg gladiator soundtracket og tool når lønninga kommer etterhvert, men de to andre har jeg faktisk aldri hørt om.
    -------
    Mvh
    Rune

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fusion är när ett gäng musiker samlas i en studio
    och försöker överträffa varandra. Jazz on speed..

När dom drar loss är det epelepsiframkallande. Men
    det går undan. Snabba transienter, som gjort för
    gabba-ray!

Men antingen älskar eller hatar man det!!!

Ta ner Weather Report "Black Market" från
    piratnätet och testa:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karla ? Kan ikke du ta å lage deg din egen minHiFi profil, slik at vi får se herlighetene dine Jeg kunne godt ha tenkt meg å fått sett bilder fra din stue/lytterom

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd og bruke tråden til Skrotnisse, men Karla!

Jeg vil gjerne se en minihifi profil fra deg, du har i følge signaturen et kjempespennende oppsette som flere enn meg kunne tenkt seg og få sett!!

Skrotnisse :

Hvordan ble det med de bildene? Du har den orginale 18-55 linsen ikke sant?
    Hvor godt fungerer den, og hvor fungerer den ikke?

Det blir dslr på meg i næreste fremtid og jeg blir gal av alle muligheten!
    Hva trenger jeg?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fusion är när ett gäng musiker samlas i en studio
    och försöker överträffa varandra. Jazz on speed..

När dom drar loss är det epelepsiframkallande. Men
    det går undan. Snabba transienter, som gjort för
    gabba-ray!

Men antingen älskar eller hatar man det!!!

Ta ner Weather Report "Black Market" från
    piratnätet och testa:-D

aha. Skal se om jeg finner Weaher Report med Back Market utover dagen, dette blir spennende!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Karla ? Kan ikke du ta å lage deg din egen minHiFi profil, slik at vi får se herlighetene dine Jeg kunne godt ha tenkt meg å fått sett bilder fra din stue/lytterom
    Den oppfordringen slenger jeg meg også på!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd og bruke tråden til Skrotnisse, men Karla!
    det går helt greit Pahf

Skrotnisse :

Hvordan ble det med de bildene? Du har den orginale 18-55 linsen ikke sant?
    Hvor godt fungerer den, og hvor fungerer den ikke?

Det blir dslr på meg i næreste fremtid og jeg blir gal av alle muligheten!
    Hva trenger jeg?
    Bildene kommer, sitter bare å venter på dagslyset, var ikke helt planlagt å stå opp kl 06.00 på en lørdag men... shit happens!

Det er nok ikke det medfølgende 18-55 objektivet jeg har; valgte å bestille meg ett Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Nå er jeg ikke jeg noen proff-fotograf, men er allikevel strålende fornøyd med objektivet. Pluss at det har falt litt i pris sida jeg kjøpte det. Dette har fungert ypperlig både inne og ute for min del.

For mange gode råd om kjøp av kamera vil jeg anbefalle deg å høre med akto eller stikke innom akam.no , på det forummet finner man sjukt mye ekspertise. Føler ikke at jeg kan nok om temaet til å komme med anbefallinger og advarsler om dårlig utstyr
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du ett stort press på deg Karla :-D Nå har både jeg, pahf og Skrotnisse oppfordret deg på det sterkeste til å få ut din egen minHiFi profil med bilder og tekst

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går helt greit Pahf

Bildene kommer, sitter bare å venter på dagslyset, var ikke helt planlagt å stå opp kl 06.00 på en lørdag men... shit happens!

Det er nok ikke det medfølgende 18-55 objektivet jeg har; valgte å bestille meg ett Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Nå er jeg ikke jeg noen proff-fotograf, men er allikevel strålende fornøyd med objektivet. Pluss at det har falt litt i pris sida jeg kjøpte det. Dette har fungert ypperlig både inne og ute for min del.

For mange gode råd om kjøp av kamera vil jeg anbefalle deg å høre med akto eller stikke innom akam.no , på det forummet finner man sjukt mye ekspertise. Føler ikke at jeg kan nok om temaet til å komme med anbefallinger og advarsler om dårlig utstyr
    Jeg tenkte at en link for kamera utstyr kunne passe her! Jeg handler mesteparten av mitt utstyr her Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens - Tin Cheung Camera Company. Meget seriøs butikk!

Side 73 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •