Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 71 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hehehe.... Dette demo besøket i kinoen til hjemmekino var vel nesten ikke så lurt :P
    Er vel like før du tar lån og kjøper TAD'ene til 500k !!
    hehe, å nei du, ække så sprøyte gærn. Pluss at selv jeg i et øyeblikks klarhet skjønner at arrayene er for store for stua mi pr dags dato. Det å dratt inn tad'ene selv om et lån ikke var nødvendig ville ha vært rein idioti. Pluss at det ta opp lån for hi fi utstyr er totalt uaktuelt

Men uansett så har du jo heftige høytalere i ett lite rom som kansje gjør dem ende heftigere om du er ute etter høyt lydtrykk og god bass.
    Siklet selv på noen Pioneer S-3EX før eg kjøpte Electra 946, fikk så god pris på 946 att eg ikke kunne motstå :P
    Men kunne få s-3EX til under 35k
    Vet ikke om det lønte seg å si at du kunne ha fått s-3ex til under 35k; med tanke på hvor populære de har blitt nå så er det ikke umulig at innboksen din blir rimelig stappa med sprm om utslagssted Men det var jo et satans godt tilbud. Over 10k under veilledene må sies å være meget akseptabelt!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jupz, fra jeg var hos hjemmekino og frem til kl var ca 2 inatt var pioneer det eneste som sto i huet på meg, etter 2 har senga vært det eneste; pioneer blei liksom nedprioritert. Men det hjelper litt snart, dagskiftet begynner å renne på om en times tid, så da blir det ikke så utrolig ensomt. 20 000 kvadrat produksonslokaler og jeg klin aleine fra kl 19.30 på fredags kveld og til laurdag morgen, men du verden å mye nyheter jeg har lest inatt!! hehe.
    Haha! 20 000 kvadrat faktisk. Det hørtes nesten litt trist ut :twisted:

Mm, den demoen bør du virkelig komme deg på. For etter demonen hos hjemmekino sitter jeg igjen med et ubesvart spørsmål; hvordan ville de egentlig ha spilt hos meg? Hjemmekino sin kino er jo optimalisert for god lyd, gudene skal vite at stua mi ikke er det. Men den som intet våger intet vinner heter det visst så....
    Demoen skal jeg 110% gjennomføre, men om det blir før jeg reiser, vet jeg ikke! Det haster da ikke, eller ..?!

det høres jo helt konge ut! Det som fulgte med hos meg var garasje, gårdsplass og så et jorde og så purkestasjon. Ved sjøen og egen brygge hørtes egentlig litt bedre ut ja! Skal bli spennende å se hva valget blir (selv om jeg kanskje er ganske så sikker på utfallet hehe)
    Jeg glemte to ting. Det følger også med en garasje å en stor bod Plassen er toppers, og jeg er ikke i tvil om at jeg vil trives der. Men, jeg er ung og det er masse penger. Det er også hauevis med andre leiligheter som blir bygd nå, men dette er uten tvil den peneste plassen. Ok, mange av de andre leiligheten som blir bygd er like store og koster 1,4 mill.. Men samme standaren kan du bare glemme, langt der i fra !

du tenker sånn du også ja. hehe. jeg tror at s3\s1 ville ha fungert bedre hos oss begge enn array1400 siden de er endel mindre, og med tanke på den bassen s3 serverte så er jeg neimen ikke sikker på om jeg trenger en 14tommer fra jbl i stua mi pr dags dato. Så som du sier; hvorfor ikke eksperimentere litt, gå for pioneer nå og heller oppgradere\bytte til array1400 når omgivelsene passer arrayene bedre. Dog tror jeg nok dette valget er lettere for deg, for deg dreier det seg om å ta et valg og heller bytte etterhvert om du går for pioneerene. Jeg har array, når man først har inngått et samboerskap med disse er tanken på å kvitte seg med de direkte vond sikla litt på horna til atle, men fant ut at de blir way toooooo much i bøttekottet mitt. Men pioneer s1; etter å ha hørt s3 er s1 den eneste høytaleren jeg føler for å kjøpe blomster til grunnet forelskelse uten å ha hørt de
    I nåværende rom hadde nok S3/S1 passet bedre for meg enn Arrayene. Men, jeg sjekka tegningen på leiligheten idag å rommet jeg skal ha stereoen i er faktisk på 41,7m2 så da kunne jeg nesten ha invitert TADene til en hall mill. Pioneer er da ikke mindre? :shock: Den minste veier 4 kg mindre enn Array, og den største er vel 66kg om jeg ikke husker feil. Vi får se hva det blir til med meg, om jeg kjøper Pioneer først, og så bytter de ut til fordel for Array senere. Eller kanskje jeg ikke vil kvitte meg med dem? ELLER kanskje, jeg kjøper Array med en gang Kjenner jeg meg selv rett, går denne avgjørelsen opp og ned, frem å tilbake.. ja alle mulige veier før jeg bestemmer meg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Haha! 20 000 kvadrat faktisk. Det hørtes nesten litt trist ut :twisted:
    nesten? sa du N E S T E N?? det ER BØTTETRIST! hehe. Har liksom sykla rundt for å få tida til å gå, det å rydde skrivebordet slår ihjæl fem minutter, gjøre klar jobber for tirsdagen funker, noe må man jo gjøre når man venter desperat på at folk på avforum skal våkne, eller få stumpen sin himmat frå byn

Demoen skal jeg 110% gjennomføre, men om det blir før jeg reiser, vet jeg ikke! Det haster da ikke, eller ..?!
    næsj, ingenting haster. Eneste konsekvensen er at man blir mer og mer sugen på det for hver dag som går, og det kan jo være noe skiiiiiit [/quote]

Jeg glemte to ting. Det følger også med en garasje å en stor bod Plassen er toppers, og jeg er ikke i tvil om at jeg vil trives der. Men, jeg er ung og det er masse penger. Det er også hauevis med andre leiligheter som blir bygd nå, men dette er uten tvil den peneste plassen. Ok, mange av de andre leiligheten som blir bygd er like store og koster 1,4 mill.. Men samme standaren kan du bare glemme, langt der i fra !
    nja, ung og masse penger er en ting, men det er jo en investering både økonomisk og trivsel-messig. Og skal du sitte på gjerdet kan det jo fort ende opp med en mammadalt på 30 som ikke tørr å flytte hjemmefra og ender opp med ei postordrebrud. hahahhahahaha (den var ikke personlig ment, men det er MYE av det her ute på bygda )

I nåværende rom hadde nok S3/S1 passet bedre for meg enn Arrayene. Men, jeg sjekka tegningen på leiligheten idag å rommet jeg skal ha stereoen i er faktisk på 41,7m2 så da kunne jeg nesten ha invitert TADene til en hall mill. Pioneer er da ikke mindre? :shock: Den minste veier 4 kg mindre enn Array, og den største er vel 66kg om jeg ikke husker feil. Vi får se hva det blir til med meg, om jeg kjøper Pioneer først, og så bytter de ut til fordel for Array senere. Eller kanskje jeg ikke vil kvitte meg med dem? ELLER kanskje, jeg kjøper Array med en gang Kjenner jeg meg selv rett, går denne avgjørelsen opp og ned, frem å tilbake.. ja alle mulige veier før jeg bestemmer meg
    jupz, lett for å bli slik. Man tenker frem, tilbake og sideveis, og en dag man er i butikken bare slår man tel. Selv brukte jeg ca 20 min på å bestemme meg for arrayene; heftig impulskjøp!!
    Fordelen om du velger pioneer først og array senere, eller omvendt, er at du iallefall er en erfaring rikere og da enda sikrere på hvilken type lyd som ligger ditt hjerte nær, dette vil i så fall hjelpe deg videre når det kommer til å komponere anlegget etterhvert som lommeboksa vokser og ideene for andre steder å putte penga forsvinner som dugg for solen
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ingen andre som kan få de Pioneer til den prisen uten att de har kontakter i Pioneer

Personlig kan eg få Pioneer, Bose, Loewe, Harman/Kardon, Infinity og JBL til innkjøpspris

Bare synd ingen av dem har akkuratt det eg vil ha

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ingen andre som kan få de Pioneer til den prisen uten att de har kontakter i Pioneer

Personlig kan eg få Pioneer, Bose, Loewe, Harman/Kardon, Infinity og JBL til innkjøpspris

Bare synd ingen av dem har akkuratt det eg vil ha

mm... med pioneer s3 og s1, og jbl array 1400 innen rekkevidde uten åf inne det man vil er pur uflaks i mine øyne. Selv rådigger jeg både arrayene og s3 og hadde jeg fått noe sånt til innkjøpspris hadde det stått array rund baut her
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nesten? sa du N E S T E N?? det ER BØTTETRIST! hehe. Har liksom sykla rundt for å få tida til å gå, det å rydde skrivebordet slår ihjæl fem minutter, gjøre klar jobber for tirsdagen funker, noe må man jo gjøre når man venter desperat på at folk på avforum skal våkne, eller få stumpen sin himmat frå byn
    Haha! Off.. Jaja, sånn kan arbeidslivet være til tider Alt kan ikke bare være fryd å gammen, hjemme med en god film, kona å ei øl :lol:

næsj, ingenting haster. Eneste konsekvensen er at man blir mer og mer sugen på det for hver dag som går, og det kan jo være noe skiiiiiit
    Det kan være skikkelig skit Var i Haugesund en liten tur idag, ringte da kakehode, men han var på jobb. Jaja, da blir det når jeg kommer hjem igjen. Får sikle på bilder imens

nja, ung og masse penger er en ting, men det er jo en investering både økonomisk og trivsel-messig. Og skal du sitte på gjerdet kan det jo fort ende opp med en mammadalt på 30 som ikke tørr å flytte hjemmefra og ender opp med ei postordrebrud. hahahhahahaha (den var ikke personlig ment, men det er MYE av det her ute på bygda )
    Hahah! Mange av disse her også, tror nok det er en god blanding med sånne over alt. Kunne godt bodd hjemme til jeg var ett par og tyve jeg. Men, til fortere jeg kommer meg ut å begynner å betale ned lånet, til bedre vil jeg få det økonomisk når jeg blir eldre. Det er hvertfall slik min filosofi er

jupz, lett for å bli slik. Man tenker frem, tilbake og sideveis, og en dag man er i butikken bare slår man tel. Selv brukte jeg ca 20 min på å bestemme meg for arrayene; heftig impulskjøp!!
    Fordelen om du velger pioneer først og array senere, eller omvendt, er at du iallefall er en erfaring rikere og da enda sikrere på hvilken type lyd som ligger ditt hjerte nær, dette vil i så fall hjelpe deg videre når det kommer til å komponere anlegget etterhvert som lommeboksa vokser og ideene for andre steder å putte penga forsvinner som dugg for solen
    Ja, helt klart. Du får prøvd begge to skikkelig ut, på alle mulige måter. Du blir virkelig kjente med dem da, og finner ut hva som er posetivt og hva de negative sidene er med begge høyttalerne. Tror ikke valget blir så utrolig vanskelig for min del, da jeg har fått hørt Pioneer S3. Vel, S1 har nok enda mer av det S3 har, så det må jeg legge med i vurderingen. Men så fort jeg har blitt kjent med lyden til S3 å fått hørt litt på den, sånn at jeg dannet meg ett bilde blir valget enkelt. Jeg er raske til å sette meg opp favoritter, uansett om det er snakk om høyttalere, båter eller biler

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Off.. Jaja, sånn kan arbeidslivet være til tider Alt kan ikke bare være fryd å gammen, hjemme med en god film, kona å ei øl :lol:
    Eller fruen og en cognac

Det kan være skikkelig skit Var i Haugesund en liten tur idag, ringte da kakehode, men han var på jobb. Jaja, da blir det når jeg kommer hjem igjen. Får sikle på bilder imens
    da er det bare å glede seg til hjemkomsten! Planen min var å spille endel testlåter imorgen og da blandt annet ett par infected mushroom låter Atle dro på Pioneer S-3EX. Vel, den prosessen er nå gjennomført, men siden jeg sa søndag så får jeg vel drøye konklusjonen til imorgen

Hahah! Mange av disse her også, tror nok det er en god blanding med sånne over alt. Kunne godt bodd hjemme til jeg var ett par og tyve jeg. Men, til fortere jeg kommer meg ut å begynner å betale ned lånet, til bedre vil jeg få det økonomisk når jeg blir eldre. Det er hvertfall slik min filosofi er
    Ja man får jo ikke gjort det på en bedre måte

Ja, helt klart. Du får prøvd begge to skikkelig ut, på alle mulige måter. Du blir virkelig kjente med dem da, og finner ut hva som er posetivt og hva de negative sidene er med begge høyttalerne. Tror ikke valget blir så utrolig vanskelig for min del, da jeg har fått hørt Pioneer S3. Vel, S1 har nok enda mer av det S3 har, så det må jeg legge med i vurderingen. Men så fort jeg har blitt kjent med lyden til S3 å fått hørt litt på den, sånn at jeg dannet meg ett bilde blir valget enkelt. Jeg er raske til å sette meg opp favoritter, uansett om det er snakk om høyttalere, båter eller biler
    Mm, jeg er også sånn; det jeg faller for er det jeg kjøper så fort som overhodet mulig. Min teori er at man så å si alltid kan finne noe som overgår ens egen favoritt, om ikke på alle parametere så iallefall på noen vesentlige, men hvis man først faller for et produkt orker jeg ikke å gå inn for å leite etter noe bedre
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller fruen og en cognac

da er det bare å glede seg til hjemkomsten! Planen min var å spille endel testlåter imorgen og da blandt annet ett par infected mushroom låter Atle dro på Pioneer S-3EX. Vel, den prosessen er nå gjennomført, men siden jeg sa søndag så får jeg vel drøye konklusjonen til imorgen

Ja man får jo ikke gjort det på en bedre måte

Mm, jeg er også sånn; det jeg faller for er det jeg kjøper så fort som overhodet mulig. Min teori er at man så å si alltid kan finne noe som overgår ens egen favoritt, om ikke på alle parametere så iallefall på noen vesentlige, men hvis man først faller for et produkt orker jeg ikke å gå inn for å leite etter noe bedre
    Da gleder jeg meg til i morgen, da du skal få ned ett referat fra testen med Infected Mushroom og Array :-D Jeg liker Infected ganske godt, men jeg holder meg kun til musikken og ikke dopinga!

Det finnes alltid bedre produkter en det du selv har, men skal du lete rundt etter noe enda bedre hele tiden blir du gaaal, og ufattelig kresen. Det ender nesten opp med at du ikke liker noe, å det du virkelig vil ha finnes ikke i produksjon

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infected har utrolig mye bra, men man er nødt til å gjøre som deg; skille mellom musikken og syreskiiiiiten. Hm, kan sånt kalles dobbeltmoral? vi er sterkt imot hele dopgreia, men vi hjelper til med å finansiere det ved å kjøpe platene deres... og der kom samvittigheta krypende... men hej, betaler? vi kan jo bare laste ned!

Hm, lurer på om jeg skal være litt grei å gi et lite hint om referatet av array vs pioneer med infected: jeg tror faktisk ikke at jeg har hatt den samme følelsen siden jeg testet arrayene for første gang, og når jeg hørte på det eminente horn oppsettet til Akto!! Et hardt valg er tatt!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infected har utrolig mye bra, men man er nødt til å gjøre som deg; skille mellom musikken og syreskiiiiiten. Hm, kan sånt kalles dobbeltmoral? vi er sterkt imot hele dopgreia, men vi hjelper til med å finansiere det ved å kjøpe platene deres... og der kom samvittigheta krypende... men hej, betaler? vi kan jo bare laste ned!

Hm, lurer på om jeg skal være litt grei å gi et lite hint om referatet av array vs pioneer med infected: jeg tror faktisk ikke at jeg har hatt den samme følelsen siden jeg testet arrayene for første gang, og når jeg hørte på det eminente horn oppsettet til Akto!! Et hardt valg er tatt!
    Det er helt sant, snakker vi litt mot hverandre. Laste ned ja, det er jeg for min del helt ferdig med etter at jeg fikk Hegel i hus. På natta sitter jeg med headset og mp3 her på dataen. Audiovectorene trykker faktisk såpasse aleine uten sub at naboene klager. Hadde jeg ikke trodd.

Jeg hadde hadde hauevis med brente cder, disse pakte jeg ned å gav de til mamma. Etter at jeg fikk CDP4A, fikk jeg høre hvor syk forskjell det er på en brent å en orginal cd. Cd spilleren, avdekker dette helt utrolig. Da bestemte jeg meg, ingen brente cder her i gata mer. Jeg ble nesten skremt hvor stor forskjell det var fra en high-end cd spiller til den gamle Yamaha dvd spilleren min.

Ett hardt valg er tatt Høhø! Lurer på hva det kan tyde på :-P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg skal vel ærlig innrømme at ikke absolutt all musikken min ligger på originalplater *skemmes*. Har lyst på en skikkelig cd spiller og en pre med teather througput, men det er også så mye annet, så jeg vetta rakkern hva jeg ender opp med. Men en ting ser sikkert; får jeg kjøpt meg en skikkelig platesnurrer er det nok endel brente discer som får et nytt liv som resirkulert plast utenpå originalcoverene
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg skal vel ærlig innrømme at ikke absolutt all musikken min ligger på originalplater *skemmes*. Har lyst på en skikkelig cd spiller og en pre med teather througput, men det er også så mye annet, så jeg vetta rakkern hva jeg ender opp med. Men en ting ser sikkert; får jeg kjøpt meg en skikkelig platesnurrer er det nok endel brente discer som får et nytt liv som resirkulert plast utenpå originalcoverene
    Jeg har nesten bare brente cder, eller hadde før de forsvant til min kjære mor. Fra jeg var liten har jeg samlet på Absolute Music å Mc Music platene. Men slutta å kjøpe disse for ett par år siden. Tipper jeg har MAX 30-40 orginale cder, utenom disse. Skremmende!

Har jeg noen lapper igjen etter neste lønning, går dette i en stor cd liste jeg har skrevet opp

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missade TAD på Stockholmsmässan. Ska tydligen
    ha vart mässans bästa ljud....... (idiot man är)

Många som ratar Pioneer S1-EX pga namnet. Men tittar
    man på baksidan så står det "TAD"!!!!!!!!!!!!!

Väldigt nära att jag tog Pioneer. Hade jag fått rätt pris
    bara.

Men glad att det blev Array. Mindre känsliga för rummet.
    Jag hyr ett hus med öppen planlösning. Och jag tror
    inte Pioneer hade funkat. Och efter att S.Roger var här
    och hjälpte mig med invinklingen: mumma!!!

Kör Entombed nu (Svensk Metal). Samma tryck och live-
    känsla som när jag såg dom på Huldsfredsfestivalen. Men
    då hade jag hällt i mig en kvarter vodka o Red Bull:twisted:

Vi är inte många som har Array, men vi är lyckliga:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Missade TAD på Stockholmsmässan. Ska tydligen
    ha vart mässans bästa ljud....... (idiot man är)
    UFLAX! Disse høytalerne er en opplevelse av de sjeldne! Skulle ha vært rimelig interresant å hørt de med optimal elektronikk. Hegel h4se og yamaha sin største reciever er nok ikke helt der oppe

Många som ratar Pioneer S1-EX pga namnet. Men tittar
    man på baksidan så står det "TAD"!!!!!!!!!!!!!

Väldigt nära att jag tog Pioneer. Hade jag fått rätt pris
    bara.
    Pioneer S-EX? joda, men S-3EX var iallefall sjukt nydelig og man kan vel kanskje definere de som sexy høytalere

Men glad att det blev Array. Mindre känsliga för rummet.
    Jag hyr ett hus med öppen planlösning. Och jag tror
    inte Pioneer hade funkat. Och efter att S.Roger var här
    och hjälpte mig med invinklingen: mumma!!!

Kör Entombed nu (Svensk Metal). Samma tryck och live-
    känsla som när jag såg dom på Huldsfredsfestivalen. Men
    då hade jag hällt i mig en kvarter vodka o Red Bull:twisted:

Vi är inte många som har Array, men vi är lyckliga:-D
    Mm, de er helt fantastiske for å si det mildt. Men de krever utrolig mye av kringutstyret for å låte optimalt, ikke umulig at jeg prøver å jobbe litt med det fremmover
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer S-3EX Vs Jbl Array 1400;

Sjelden feier en storm innover landet slik disse små Pioneerene gjorde; ved å starte med en topptest I magasinet hjemmekino fikk den avforummets medlemmer til å gå mann av huse I forsøk på å få hørt på disse små underverkene. Flere valgte også å kjøpe seg ett par.
    Fantastisk oppløsning i bassen, en mellomtone som bare var der, sømløs integrering igjennom hele frekvensregisteret, og ikke minst; en bass som det egentlig ikke skulle være mulig å fil fra 2x6,7tommere. Selv sitter jeg med ett par jbl array 1400 som med sine 14 tommere slettes ikke er noen smågutter, men størrelse og krav til kringutstyr har gjort at jeg slettes ikke er helt imot å bytte de ut; jeg må bare finne den tilsynelatende perfekte høyttaleren.

Noen av dere leste kanskje mitt lille referat fra mitt besøk hos redaksjonen i hjemmekino her om dagen. En dag verdt å huske, en dag som for alltid ville rokke ved min virkelighetsoppfatning, en dag som kort sagt ville gi meg mye å tenke på.
    Etter en liten demo med de gedigene Pioneer TAD R1 til 500k koblet vi til de små og søte S-3EX til under en tiendedel av prisen til sine store-storebrødre. Akto visste hva som kom. Jeg hadde bare lest om dette. Jeg så smilet hans allerde før låten begynte. Skiiiiiiiiiiiiiiit! Trøkket fra den fantastiske låten Vicious Delicious fra infected mushroom albummet med samme navn var noe helt nytt, så små elementer skulle rett og slett ikke få lov til å trøkke så hardt. Og det skulle slettes ikke låte så utrolig bra med tanke på både størrelse og pris. Oppløsningen i bassen var intet mindre enn fantastisk! En perfekt integrering av bass, mellomtone og diskant gjorde at disse parameterne forsvant og alt man satt igjen var vektløs musikk som fløt uanstrengt igjennom rommet. En ny type hifi-porno-film begynte så vidt å ta form i mine tanker på dette tidsspunktet!
    Selv ville jeg ha mer! Men som seg hør og bør måtte jeg bare innse at vi lever i en virkelighet og ikke en drøm; et element på 6,7tommer har sine begrensinger selv om det spiller over all forventning. Men når Atle ga seg på volumskalaen var det alikkevel på et nivå som er mer enn høyt nok om man har har naboer på andre sida av veggen.

På vei fra økern og hjem var mine tanker fylt til randen med nervøsitet og frykt; mine egne arrayer koster 35k mer og det ville ha vært en real støkk i ansiktet om de små Pioneerene virkelig låt så mye bedre. Dette måtte bare finnes ut av, og når muligheten endelig bydde seg var det bare å lene stolryggen helt tilbake mens kjerrina var ute av huset og den lydmessige torturen av naboene kunne ta sted.

PLAY!

DAMM!!

Det trøkka! Å herrejävlar som det trøkka! De to store vincent sp991 blokkene holdt steinkontroll på arrayene, her måtte det bare skrues opp enda mer, men hvem ga seg først; jeg eller vincentene? Selv har jeg sjelden kastet inn håndkledet i en sånn setting men etter å ha kommet så vidt over volumskalaen på yamahaen var det bare å innse det; seieren gikk til vincentene for de hadde nada pusteproblemer på dette nivået. Så hvordan låt det? Jo takk som spørr, det låt helt greit for å si det mildt. Vel, for å være ærlig var det noe av det råeste jeg har hørt (her glemmer vi tad r1 til 500k). Bassen fikk hele kåken til å vibrere; skapdører rista, glass klirra og oppvaska som egentlig sto inne i oppvaskmaskinen var på vei til å danse seg ut på gulvet. Selv satt jeg i stolen og rista. Her ville uten tvil enhver pacemaker ha stoppet for godt! Det var ingen tvil om at arrayene gruste S-3EX. Men gjorde de egentlig det? Ved nærmere lytting avdekket jeg en del grelle sannheter som i ettertid har gitt meg flere gråe hår enn hva jeg liker. Det at arrayene trøkker sjukt mye mer er hevet over enhver tvil; membranareal er fortsatt viktig når det kommer til trykk. Men jeg syntes ikke at Pioneerene trykket noe mindre ut fra sine størrelsemessige begrensninger, pluss at pioneerene låt langt mer oppløst i bassen og det låt også mye ærligere oppover. Men her snakker vi forskjellige rom og forskjellig kringutstyr, således blir det helt feil å sammenligne de to men..

Konklusjonen:
    Jeg kommer ikke til å slenge arrayene på bruktbørsen i dag for å si det slik. Årsaken er enkel: selv om pioneerene låt fortreffelig i demorommet til redaksjonen i hjemmekino med hegel h4se og yamaha sin største reciever vet jeg nada om hvordan de låter hjemme hos meg. Dermed vil en direkte sammenligning være totalt umulig enn så lenge, men om jeg noen gang får muligheten til å låne med meg et par hjem vil jeg selvfølgelig takke ja.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom endelig referatet ditt Skrotnisse. Veldig artig lesing, og det var vel egentlig ganske mye som jeg forventa meg Da blir du sittende enda litt lengre med JBL, til du kanskje neste gang får demo på en høyttaler som klarer å vippe disse av pinnen?

Bare sånn utenom referatet ditt. Du har ikke tenkt på at store broren S-1EX er enda bedre enn 3-EX da. Og, da vil du være enda nærmere dine egne Array 1400? Det er i hvertfall lov å gi dem en mulighet til å spille for ørene dine :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, joda, storebror s-1ex skal nok sjekkes ut en gang. Men det er litt annet å tenke på, selv med litt større basselementer vil de neppe kunne matche fjortentommeren til array og da må det kanskje introduseres en sub eller to i anlegget. Plassering og litt waf må også tenkes på. spennende ide er det uten tvil. Men arrayene blir som sagt stående en periode til
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, okei okei! Tenkte bare å spytte inn forslaget Jaja, her ute er livet bare lækkert! Nå har jeg sovet en times tid, å nå er det velkommst møte for oss som kom igår. Møter hele dagen vi har det godt !

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man snakker om utvikling i begge retninger, på effektsiden har jeg fra januar gått fra oberon til stereo 90 og nå er det vincent som har vært inne til test. Valget er ialleall tatt, og som trådtittelen tilsier blir disse to monstrøse vincent sp 991 blokkene beholdes inntil videre. I og med at jeg kjenner meg selv skal jeg ikke påstå at disse varer ut året, men for nå vil de gjøre jobben mer enn godt nok.

En litt mer utfyllende rapport om deres kvaliteter kommer senere ikveld. Et hint skal dere imidlertid få: de gruser oberon så det synger etter!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var valget tatt ja snadder! Da har du ny effekt på plass, en mindre ting å tenke på. Da var det bare alt det andre som frister

Side 71 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •