Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 70 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    998 mener jeg er den samme som SP-991 og da ikke plus modellen. 996,997,998 er stående modeller. Tror ikke disse har noe med de andre å gjøre. Men 991 kom før 998. Det er vi enige i
    aha, sånn å forstå. Da får jeg passe på å beklage at jeg laget litt forvirring, var faktisk ikke klar over plus modellen av sp991 og at sp998 var en standard sp991 på høykant. Men jeg sverger, har faktisk lest på nettet at noen mener at sp998 låter bedre enn sp991, men som sagt, selv har jeg ikke hørt det.

Det som dog forundrer meg er hvorfor sp998 er endel dyrere enn sp991, er bare fordi de er bygga annerledes?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et hinsides oppsett!!!!!
    Dette må være drømmen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtron
    For et hinsides oppsett!!!!!
    Dette må være drømmen!
    not yet, but one day im geting there

Driver å tegner opp en slagplan for tiden som kommer, og det er nok mye som forandrer seg har jeg på følelsen av (arrayene blir stående åkke som). Men time will show, frem til den tid skal jeg bare nyte film og musikk så gullfisken til naboen over meg blir sjøsjuk
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er bra Må vel slutte å skumlese. Er ikke rart det blir rot.
    Hehe, sier noe der Går ofte fort i svingen her! MEN, vi fikk nå oppklart forvirringen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    aha, sånn å forstå. Da får jeg passe på å beklage at jeg laget litt forvirring, var faktisk ikke klar over plus modellen av sp991 og at sp998 var en standard sp991 på høykant. Men jeg sverger, har faktisk lest på nettet at noen mener at sp998 låter bedre enn sp991, men som sagt, selv har jeg ikke hørt det.

Det som dog forundrer meg er hvorfor sp998 er endel dyrere enn sp991, er bare fordi de er bygga annerledes?
    Mener å huske at disse er like. Da må det i såfall være så nyanser som skiller disse. Samme trafo/er og kondensatorbank. Skal skjekke ut for moroskyld. Hvorfor det er prisforskjell vet jeg ikke.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    stå og stå du, jeg lente meg elegant tilbake i reclineren og styrte volum og byttet plater, de andre fikk stå på tur
    Høhø.. hør på han da :-D

[QUOTE=KentOve]Mm, selv har jeg ikke hørt sp998 og kan ikke si noe selv, men har lest noe om det. MEN, sp901 kan jeg få brukt for en ganske overkommelig pris, vil det da være verdt å betale 30k for sp998 når kreftene er de samme og sp998 låter kanskje noe (muligens marginalt?) bedre? Vel, så sår i stumpen etter å ha hatt rennadiare av tusenlapper er jeg ikke, så svaret er nei [QUOTE]

Sier meg vel ganske enig der. For sånne gaanske ørsmå forskjeller, gidder jeg ikke å punge ut evig me tusinger

[QUOTE=KentOve]joda, du stilte meg litt oppetter veggen der. hehe. Men to sp991 blokker, kr 24k, 100w klasse a, pluss ca 300 tel. Må innrømme at jeg ikke får alt til å stemme om man ser på andre produkter, men for å være ærlig ser jeg på dette som en gimmick; så lenge det låter bra i mine ører blåser jeg i om det er klasse a, b eller d [QUOTE]

Håper de fleste har samme oppfatning som deg. Det er jo dine ører som bestemmer?!

Mm, krefter har de så absolutt. Må lære meg å sp991+array1400 å kjenne før jeg tørr å teste ut hvor mye kraft som egentlig bor i det. Dro den eminente Maria Maria av mesteren selv; Carlos Santana istad, var litt under halvveis på volumskalaen på yamahaen og da var det så høyt og så mye trøkk at det var en skremmende fryd. For om dette var litt under halvveis, hvor mye trøkk er det om man har et større og egnet rom og virkelig guffer på? Vet iallefall en ting, når den første lytterapporten kommer, så blir den ikke entydig negativ
    Det samme må jeg med disse Audiovectorene. Jeg våger ikke å kjøre dem skikkelig hardt enda. Elementene i disse høyttalerne tåler ufattelig mye bank, men føler meg ikke helt sikker på effektrinnet enda. Så får vente litt med skikkelig rævkjøring. Carlos Santa er bare RÅ! Ultimate Santana står på cd lista mi, når neste lønning kommer. Da blir det ikke noe sparing, da skal det handlest cder viss jeg har råd etter alle rekningene!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fuuck! Glemte visst / elendig av meg!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme må jeg med disse Audiovectorene. Jeg våger ikke å kjøre dem skikkelig hardt enda. Elementene i disse høyttalerne tåler ufattelig mye bank, men føler meg ikke helt sikker på effektrinnet enda. Så får vente litt med skikkelig rævkjøring. Carlos Santa er bare RÅ! Ultimate Santana står på cd lista mi, når neste lønning kommer. Da blir det ikke noe sparing, da skal det handlest cder viss jeg har råd etter alle rekningene!
    jupz, det er så høggande surt når man blåser elementer, tok rf7, knerta diskantene på la scala, blåst endel billighøytalere, og har også tatt arrayelement (takk og pris var det ikke bare min skyld). Så nå tenkte jeg faktisk å roe ned og heller nyte det fremfor å blåse det.. vel, ut fra det trøkket jeg fikk istad kan jeg nok gjøre et hederlig forsøk i å blåse vekk veggen til naboen Og dette er ett par vincent blokker, hva hegel h4se\mc402\ec nada\jc1 hadde gjort tørr jeg nesten ikke å tenke (for da veit jeg om en sparegris som trekker i kamuflasjedrakt relativt kjapt...)

fuuck! Glemte visst / elendig av meg!
    ja det er en skuffet læremester som nå måtte innse at eleven hans åpenbart var mer opptatt av hegeloppsettet sitt enn å følge med i time
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, det er så høggande surt når man blåser elementer, tok rf7, knerta diskantene på la scala, blåst endel billighøytalere, og har også tatt arrayelement (takk og pris var det ikke bare min skyld). Så nå tenkte jeg faktisk å roe ned og heller nyte det fremfor å blåse det.. vel, ut fra det trøkket jeg fikk istad kan jeg nok gjøre et hederlig forsøk i å blåse vekk veggen til naboen Og dette er ett par vincent blokker, hva hegel h4se\mc402\ec nada\jc1 hadde gjort tørr jeg nesten ikke å tenke (for da veit jeg om en sparegris som trekker i kamuflasjedrakt relativt kjapt...)
    DU må lære deg å ha respekt for volumet unge mann Jeg har enda ikke sprengt noe som helst, håper ikke det kommer til å skje for ofte! Jeg er glad i å spille høyt på sanger som jeg virkelig digger, men går også meget fint på roligere volum. :-P

ja det er en skuffet læremester som nå måtte innse at eleven hans åpenbart var mer opptatt av hegeloppsettet sitt enn å følge med i time
    Åhr :neutral: Det er enda noen dager igjen til Mandag, hvor jeg reiser 2 uker på jobb. Det skal øves, øves ååå øves :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    not yet, but one day im geting there

Driver å tegner opp en slagplan for tiden som kommer, og det er nok mye som forandrer seg har jeg på følelsen av (arrayene blir stående åkke som). Men time will show, frem til den tid skal jeg bare nyte film og musikk så gullfisken til naboen over meg blir sjøsjuk
    Da er vi flere som legger opp en slagplan Kan ta en stund, og utstyrsliste er ubestemt, men jeg vet hvilken lyd jeg vil ha!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU må lære deg å ha respekt for volumet unge mann Jeg har enda ikke sprengt noe som helst, håper ikke det kommer til å skje for ofte! Jeg er glad i å spille høyt på sanger som jeg virkelig digger, men går også meget fint på roligere volum. :-P
    mm, jeg har respekt for volummet; mangler bare respekten for de ømfintlige (les: pinglete) elementene Vel, har skjerpa meg mye de siste årene; gjennom feil kommer erfaring (og tom lommebok). Pluss at vi nå begge ligger i en prisklasse hvor det er satans surt å ødelegge noe, var liksom så lettere med eltax høytalerne jeg hadde når jeg var rundt 17; for ca 1500kr fikk man et par store gulvstående høytalere og det hadde man liksom råd til å sprenge om uløkka først var ute

Åhr :neutral: Det er enda noen dager igjen til Mandag, hvor jeg reiser 2 uker på jobb. Det skal øves, øves ååå øves :-D
    hm, du har nett utpå sjø'n? Surt med forummessige friske pust som blir borte i et par uker
    Men når vi først er inne på dette; i de forrige kommentarene dine sto det [quote=KentOve] foran teksten fra meg som du siterte
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Da er vi flere som legger opp en slagplan Kan ta en stund, og utstyrsliste er ubestemt, men jeg vet hvilken lyd jeg vil ha!
    oooo tell me moore!

Det er jo halvaprten av morroa ved hobbyen; å planlegge og jobbe for det, samtidig som slagplanen forandrer seg ørten ganger underveis
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Skrotnisse]mm, jeg har respekt for volummet; mangler bare respekten for de ømfintlige (les: pinglete) elementene Vel, har skjerpa meg mye de siste årene; gjennom feil kommer erfaring (og tom lommebok). Pluss at vi nå begge ligger i en prisklasse hvor det er satans surt å ødelegge noe, var liksom så lettere med eltax høytalerne jeg hadde når jeg var rundt 17; for ca 1500kr fikk man et par store gulvstående høytalere og det hadde man liksom råd til å sprenge om uløkka først var ute

hm, du har nett utpå sjø'n? Surt med forummessige friske pust som blir borte i et par uker
    Men når vi først er inne på dette; i de forrige kommentarene dine sto det
    foran teksten fra meg som du siterte
    Ja! Det stemmer! Men, det er egentlig fort gjort å sprenge litt elementer da. Viss du flittig brukte høyttalerne på fest, skal det litt til for å ha vettet i boks, når du penger å bli ganske så sjeeiv. Men, litt kjipere å sprenge noe nå ja, når høyttalerne koster 80k !

Jooda, jeg har nett på sjøen også. Det blir ikke så veldig aktivt men, en liten tur innom på morgen, å en liten i forskjellige pauser, så sittee jeg en stund på kvelden. Mange som skal snakke med kjærester, sjekke nyheter osv osv! Så det er ikke mange minuttene vi får hver.

Uhrg! Jeg så det nå, når du nevnte det! Ikke heeelt stødig på det enda, men :-P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at hjemmekinoredaksjonen bygget sin nå så landsens kjente referansekino har ryktene og brukeropplevelsene florert på avforum. Selv er det lenge siden jeg forbannet meg på at jeg skulle få tatt meg en tur, men som seg hør og bør tar ting tid her på bygda. Men denne fredagen skulle det endelig skje; det er ingen hemmelighet at det var en spent bygdenisse som haiket seg inn til byen med en bekjent, blei droppa av bak slottet og trasket halve byen rundt i vente på audiens (jeg var tidlig ute for å si det mildt). En kort, luktende og særdeles lite hyggelig t-banetur og enda flere meter med gåing resulterte i at jeg endelig fant frem.

Det var et par meget opplagte herrer som møtte meg i døren, skribent Atle og redaktør Håvard hadde åpenbart hatt noen artige dager på jobb, og hvem kan egentlig klandre de når man så hva som sto i kinoen deres? Ett par monstrøse pioneer tad høytalere til en halv million norske riksdaler! Høytalere man bare leser og hører om. Der sto de, rett foran meg. Jeg var ikke sein om å be når Atle ba meg ta plass. Koblet opp imot hegel h4a (muligens SE, glemte å spørre), en forholdsvis rimelig pioneer cd spiller og yamaha sin monsterreciever til nærmere førti lakser var det bare å kjøre på.
    Fuglane må vite hva det var for noe musikk jeg fikk høre, men en ting er sikkert; musikk er stikkordet her. Det var så utrolig uanstrengt og naturlig med et utrolig imponerende stort lydbilde; kaskader av vakker musikk ble slengt min vei, selv lukket jeg øynene og det merkverdige skjedde; for første gang i min karriere som hifiinterresert var det ikke et anlegg som sto fremfor meg, det føltes som om jeg satt ute i naturen og tonene bare strømmet på fra det tomme intet. Min oppfatning av lyd fikk seg for alltid en støkk; selv har jeg fått sansen for rør og deres berømte sødme, men rakkern heller, den naturligheten og troverdigheten de svindyre, og svinstore pioneerene driftet av norske Hegel serverte meg overgikk alt jeg har hørt av rør så langt (dette betyr ikke at det ikke finnes "bedre" kombinasjoner).

Etter at minuttene hadde flydd avgårde var det på tide med en liten hifiprat og litt chit chat, og ikke minst en omvisning. Det var jeg så de. Stuet inn på et lagerom sto de; Pioneer SX3 (eller noe sånt). Høytalerne som har fått folk til å falle pladask, høytalerne som har fått flere til å tro at det har stått en gedigen branne av en subwoofer som spilte, høytaleren som trosser omtrent alt av våre virkelighetsoppfatninger av forholdet mellom pris, ytelse og størrelse. Disse måtte bare kobles til, jeg bestemte jeg raskt for at Atle ikke skulle få kaste meg ut før disse var sjekket ut. Og som ønsket fikk jeg meg en liten demo... av de sjeldne.

Selv er jeg alltid en anelse skeptisk, eller, stryk det, la oss kalle det realistisk innstilt imot alle tester jeg leser. For at et produkt skal være bra kreves det at produktet høres bra ut i ørene som vurderer det. En manns drøm kan gjerne være en annen manns ******* på jord. Nå har det seg slik at jeg tidligere har vært hjemme hos Fetsunds store sønn og hørt litt på de fantastiske Duo horna hans, og ikke overraskende er vi ute etter mye av det samme når det kommer til lyd. Dog hadde jeg selvfølgelig et lite håp om at han var seriøst på feil jorde når det kom til de små pioneerene, det at disse små og søte høytalerne skulle kunne tukte mine egne arrayer ville ha vært et skikkelig skår i gleden.

Er det seriøst mulig? Den samme platen som vi brukte på de store tad'ene ble brukt denne gangen, slektskapet var ikke til å legge skjul på. Problemet var bare at forskjellen var slettes ikke det man forbinder med 450 000 norske kroner. Gliset begynte å vandre mot ørene. Haka ville krype ned mot knærne. Hjernen ville slettes ikke prosessere informasjonen den fikk tilført. Dette gikk imot alt jeg trodde på. Disse små og puslete høytalerne skulle rett og slett ikke få lov til å låte så fordømt godt. Pioneer S3 på sin side ga imidlertid blanke i hva jeg trodde og ikke trodde, for hver låt imponerte de mer og mer, og når den godeste Atle satt igang Infected Mushroom på et volum som ville ha skremt vannet av selv den mest garvede ørespesialt var uforien komplett.
    Det trykket, den oppløsningen, den troverdigheten, til tross for en fanastisk flott demo var jeg langt fra bare fornøyd; jeg var pissredd for å komme hjem og spille noe av det samme materialet på mine array1400. Kunne virkelig prisforskjellen forsvares? vel, det er et spørsmål jeg må sjekke ut til søndagen siden jobben ringte og da var det bare å komma seg fra økern og på jobb.

Men tro meg; arrayene skal få kjørt seg i helga, så stakkars naboer!!

Da gjenstår det bare å takke Håvard og Atle for noen fantastiske timer; vi sees så absolutt igjen. Og jo, Atle; om det viser seg at arrayene i mine ører ikke kan forsvare prisforskjellen mellom de og pioneerene skal du ikke se bort fra brylluppet ditt blir forstyrret av se og hør journalister, trøxas-terrorister og annet pikkpakk
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vel beskrevet opplevelse Hørte TAD da vi var på kurs på lørdagen og det var mektig bra. Hørte S1-X hos Mor10 i går. Begge disse spiller sykt uanstrengt. Uansett hvor mye info man pøser på står de fjellstøtt.
    Hvis S3-X er "nesten" like bra kan jo dette seriøst være farlig for enhver mtp oppgraderingssyken...uff..
    Blir spennende å se om Arrayene får fyken...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var gøy å lese Skrotnisse Sitter her å flirer, etter en kjedelig natt i dørene, på en ganske rolig nattklubb! Som jeg å du har diskutert før, har vi nok mye til felles når det gjelder lyd, og hvordan det skal låte. Da er det ekstra moro når en med samme type smak som deg gidder å fortelle hvordan han tolket dagen hos Hjemmekino. Moro Bare for å være helt sikker, det var S-3EX du fikk demo av idag, altså lillebroren til S-1EX?

Jeg var faktisk i informasjon møte om leiligheten jeg kanskje skal kjøpe igår. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal " go for it ", eller bo hjemme litt til. Skal tenke på dette i helga, å viss jeg bestemmer meg, blir det kontrakt underskriving på Mandag. På møtet igår fikk jeg også vite at leiligheten ikke kom til å stå ferdig før neste år på denne tida, altså om ett års tid. Det passte meg egentlig veldig bra, da har jeg enda ett år med stort pengebruk

Men så tenkte jeg meg litt mer om, og da kom problem nr 2 opp i hode mitt. Eller problem, er det vel gjerne ikke men. Siden rommet jeg bruker til hifien min nå kun er 16-17 m2 vet jeg ikke om jeg skal gå for Array 1400 i sommer å spille med disse frem til jeg flytter inn i ny leilighet? Det blir jo langt fra optimalt, men det er jo bare en midlertidig løsning. Eller om jeg skal kjøpe S-3EX eller storebroren S-1EX, mest sannsynlig sistnevnte da jeg får mest igjen for denne ved et eventuelt innbytte fra Pioneer til Array når leiligheten er klar. Tanken svirrer mye rundt dette for tiden, og jeg føler ikke jeg blir stort klokere. Men, etter at jeg fikk lest hva du syns Nisse, og også du som de aller aller fleste skryter Pioneer oppi skyene. Stiller jeg med ett posetivt humør når jeg skal til kakehode på demo

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var gøy å lese Skrotnisse Sitter her å flirer, etter en kjedelig natt i dørene, på en ganske rolig nattklubb! Som jeg å du har diskutert før, har vi nok mye til felles når det gjelder lyd, og hvordan det skal låte. Da er det ekstra moro når en med samme type smak som deg gidder å fortelle hvordan han tolket dagen hos Hjemmekino. Moro Bare for å være helt sikker, det var S-3EX du fikk demo av idag, altså lillebroren til S-1EX?
    Våken du au ja Selv sitter jeg på jobb, hadde egentlig fri igår, trodde jeg da, men det skeit seg så det sang etter, så jeg var hjemme fra oslo kvart over sju, og rett på jobb, og her sitter jeg enda. Runder 24 timer om ca 50 min, så det kan bli spennende å se på formen utover dagen; Røt-nisse?

Men ja, jeg er 100% sikker på at det var S-3EX jeg hørte, hadde det var S-1EX hadde jeg heller ikke blitt så overraska siden den ligger litt over minstemann i pris, da har man lov til å forvente denne typen lydkvalitet; det skal man strengt tatt ikke ha lov til på et par ht til litt over 40k. Som jeg sa til atle; jeg skjønner biiiip godt hvorfor folk lurer på om det står en sub og spiller fletta av seg

Jeg var faktisk i informasjon møte om leiligheten jeg kanskje skal kjøpe igår. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal " go for it ", eller bo hjemme litt til. Skal tenke på dette i helga, å viss jeg bestemmer meg, blir det kontrakt underskriving på Mandag. På møtet igår fikk jeg også vite at leiligheten ikke kom til å stå ferdig før neste år på denne tida, altså om ett års tid. Det passte meg egentlig veldig bra, da har jeg enda ett år med stort pengebruk
    Det som er litt dumt med å kjøpe leilligheta før den er klar er at det kan skje så mye på ett år; plutselig skjer det at du får ei anna drømmeleillighet om du vil ha den, men så er du låst. Eller andre ting. Men på en annen side; er du hundre pros sikker på den leilligheta du har titta på, så er det jo bare å kjøre på. Og som du sier, enda ett år med uvettig pengebruk er vel ikke å forsake

Men så tenkte jeg meg litt mer om, og da kom problem nr 2 opp i hode mitt. Eller problem, er det vel gjerne ikke men. Siden rommet jeg bruker til hifien min nå kun er 16-17 m2 vet jeg ikke om jeg skal gå for Array 1400 i sommer å spille med disse frem til jeg flytter inn i ny leilighet? Det blir jo langt fra optimalt, men det er jo bare en midlertidig løsning. Eller om jeg skal kjøpe S-3EX eller storebroren S-1EX, mest sannsynlig sistnevnte da jeg får mest igjen for denne ved et eventuelt innbytte fra Pioneer til Array når leiligheten er klar. Tanken svirrer mye rundt dette for tiden, og jeg føler ikke jeg blir stort klokere. Men, etter at jeg fikk lest hva du syns Nisse, og også du som de aller aller fleste skryter Pioneer oppi skyene. Stiller jeg med ett posetivt humør når jeg skal til kakehode på demo
    hehe, den der er lei! Arrayene fortjener mer enn 16-17 kvadrat, men jeg har langt ifra et optimalt rom til de selv. Jeg var som deg i samme situasjon når jeg kjøpte de; allerede før kjøpet av leilligheta var det bestemt at det blir hus om ett par år, og da helst modern sitt. Så var spørsmålet; er det vits i å kjøpe de med tanke på at leilligheta egentlig er for liten for de? Svaret var enkelt: HELL YEAH! De har ikke optimale arbeidsforhold, men fytti grisen å de spiller! Pluss at jeg så det slik at det var bedre å kjøpe de når jeg hadde råd enn å kjangse på kjøpe noe annet først, så selge med tap, og så kanskje ikke ha råd til arrayene når huset endelig er i boks. Men dette er jo et valg du må ta selv, mitt råd er imidlertid enkelt; om du bestemmer deg for arrayene, så kjøp de med en gang, du kommer til å få så utrolige mange timer fylt til randen med musikalsk glede i tiden frem mot ny leillighet at det er verdt hver eneste krone!

Når det kommer til pioneerene tror jeg vi ser ganske likt på det; OM, og da mener jeg virkelig OM jeg selger arrayene, så vil s-1ex være en mer aktuell kandidat for meg sett ut fra prisen, pluss at denne visstnok låter bedre (avhengig av hva man er ute etter men) enn lillebroren. Men vi får se, nå får jeg først prøve å gjøre ferdig dette møkkaskiftet, og så sove noen timer, og så skal det spilles infected mushroom på et volum som er skilsmissegrunn så får jeg se hva konklusjonen er..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våken du au ja Selv sitter jeg på jobb, hadde egentlig fri igår, trodde jeg da, men det skeit seg så det sang etter, så jeg var hjemme fra oslo kvart over sju, og rett på jobb, og her sitter jeg enda. Runder 24 timer om ca 50 min, så det kan bli spennende å se på formen utover dagen; Røt-nisse?
    Jeg er våken, ikke så altfor lenge siden jeg kom fra jobb selv Huff, la meg selv klokka 4 igår natt, og opp igjen hall 7! Men, jeg har nå fått sovet noen timer før jeg gikk på jobb i kveld Skal bli deeeiiilig å finne senga nå kjenner jeg.

Men ja, jeg er 100% sikker på at det var S-3EX jeg hørte, hadde det var S-1EX hadde jeg heller ikke blitt så overraska siden den ligger litt over minstemann i pris, da har man lov til å forvente denne typen lydkvalitet; det skal man strengt tatt ikke ha lov til på et par ht til litt over 40k. Som jeg sa til atle; jeg skjønner biiiip godt hvorfor folk lurer på om det står en sub og spiller fletta av seg
    Okei, jeg måtte bare sjekk for å være heeelt sikker! Som skrevet tidligere skulle jeg egentlig på demo til kakehode idag, men fikk ikke tid. Så viss jeg ikke rekker det før jeg reiser på sjøen på Mandag, så får jeg ta det når jeg kommer hjem igjen. Har jo god tid så :-D Gleder meg utrolig mye til denne demoen, da jeg tror den innfrir masse av mine kriterier ! jeg er kresen.

Det som er litt dumt med å kjøpe leilligheta før den er klar er at det kan skje så mye på ett år; plutselig skjer det at du får ei anna drømmeleillighet om du vil ha den, men så er du låst. Eller andre ting. Men på en annen side; er du hundre pros sikker på den leilligheta du har titta på, så er det jo bare å kjøre på. Og som du sier, enda ett år med uvettig pengebruk er vel ikke å forsake
    Det er sant, og det er derfor jeg tenker frem og tilbake. Det er alltid sånn med meg, før jeg endelig bestemmer meg. Men, har jeg først bestemt meg gjør jeg alltid det riktige Har enda ikke angret på noe!

Har kanskje en liten tro på at det tipper over på ett kjøp. Leiligheten er helt grei størrelse på. 80m2 holder lenge til meg. Den ligger på en plass som jeg syns er ypperlig. Helt nede med sjøen, med egen brygge og det er veldig sentralt til butikker og den slags. Alt er med i prisen, når leiligheten er klar er det bare til å flytte inn møbler Vi får see.. hyler ut på Mandag hva det ble til.

hehe, den der er lei! Arrayene fortjener mer enn 16-17 kvadrat, men jeg har langt ifra et optimalt rom til de selv. Jeg var som deg i samme situasjon når jeg kjøpte de; allerede før kjøpet av leilligheta var det bestemt at det blir hus om ett par år, og da helst modern sitt. Så var spørsmålet; er det vits i å kjøpe de med tanke på at leilligheta egentlig er for liten for de? Svaret var enkelt: HELL YEAH! De har ikke optimale arbeidsforhold, men fytti grisen å de spiller! Pluss at jeg så det slik at det var bedre å kjøpe de når jeg hadde råd enn å kjangse på kjøpe noe annet først, så selge med tap, og så kanskje ikke ha råd til arrayene når huset endelig er i boks. Men dette er jo et valg du må ta selv, mitt råd er imidlertid enkelt; om du bestemmer deg for arrayene, så kjøp de med en gang, du kommer til å få så utrolige mange timer fylt til randen med musikalsk glede i tiden frem mot ny leillighet at det er verdt hver eneste krone!

Når det kommer til pioneerene tror jeg vi ser ganske likt på det; OM, og da mener jeg virkelig OM jeg selger arrayene, så vil s-1ex være en mer aktuell kandidat for meg sett ut fra prisen, pluss at denne visstnok låter bedre (avhengig av hva man er ute etter men) enn lillebroren. Men vi får se, nå får jeg først prøve å gjøre ferdig dette møkkaskiftet, og så sove noen timer, og så skal det spilles infected mushroom på et volum som er skilsmissegrunn så får jeg se hva konklusjonen er..
    Det er litt det jeg tenker på. Array trenger MASSE rom, det gjør også Pioneer, men kanskje ikke akkurat like mye. Hadde jo vært utrolig artig å kjøpt S-1EX å spilt på disse 6-8 mnd, så tar jeg de i innbytte hos HCK igjen, betaler litt i mellom å får Array 1400 når jeg flytter inn i ny leilighet. Får jo faaen meg teste begge 2 skikkelig i mine rom, og med mitt utstyr! Det kaller jeg å få i bøtter å spann !!! Det hadde vært rå kult! Ikke hver dag, jeg har råd til å dyrke hobbyen min på denne måten

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.... Dette demo besøket i kinoen til hjemmekino var vel nesten ikke så lurt :P
    Er vel like før du tar lån og kjøper TAD'ene til 500k !!
    Men uansett så har du jo heftige høytalere i ett lite rom som kansje gjør dem ende heftigere om du er ute etter høyt lydtrykk og god bass.
    Siklet selv på noen Pioneer S-3EX før eg kjøpte Electra 946, fikk så god pris på 946 att eg ikke kunne motstå :P
    Men kunne få s-3EX til under 35k

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er våken, ikke så altfor lenge siden jeg kom fra jobb selv Huff, la meg selv klokka 4 igår natt, og opp igjen hall 7! Men, jeg har nå fått sovet noen timer før jeg gikk på jobb i kveld Skal bli deeeiiilig å finne senga nå kjenner jeg.
    jupz, fra jeg var hos hjemmekino og frem til kl var ca 2 inatt var pioneer det eneste som sto i huet på meg, etter 2 har senga vært det eneste; pioneer blei liksom nedprioritert. Men det hjelper litt snart, dagskiftet begynner å renne på om en times tid, så da blir det ikke så utrolig ensomt. 20 000 kvadrat produksonslokaler og jeg klin aleine fra kl 19.30 på fredags kveld og til laurdag morgen, men du verden å mye nyheter jeg har lest inatt!! hehe.

Okei, jeg måtte bare sjekk for å være heeelt sikker! Som skrevet tidligere skulle jeg egentlig på demo til kakehode idag, men fikk ikke tid. Så viss jeg ikke rekker det før jeg reiser på sjøen på Mandag, så får jeg ta det når jeg kommer hjem igjen. Har jo god tid så :-D Gleder meg utrolig mye til denne demoen, da jeg tror den innfrir masse av mine kriterier ! jeg er kresen.
    Mm, den demoen bør du virkelig komme deg på. For etter demonen hos hjemmekino sitter jeg igjen med et ubesvart spørsmål; hvordan ville de egentlig ha spilt hos meg? Hjemmekino sin kino er jo optimalisert for god lyd, gudene skal vite at stua mi ikke er det. Men den som intet våger intet vinner heter det visst så....

Det er sant, og det er derfor jeg tenker frem og tilbake. Det er alltid sånn med meg, før jeg endelig bestemmer meg. Men, har jeg først bestemt meg gjør jeg alltid det riktige Har enda ikke angret på noe!

Har kanskje en liten tro på at det tipper over på ett kjøp. Leiligheten er helt grei størrelse på. 80m2 holder lenge til meg. Den ligger på en plass som jeg syns er ypperlig. Helt nede med sjøen, med egen brygge og det er veldig sentralt til butikker og den slags. Alt er med i prisen, når leiligheten er klar er det bare til å flytte inn møbler Vi får see.. hyler ut på Mandag hva det ble til.
    det høres jo helt konge ut! Det som fulgte med hos meg var garasje, gårdsplass og så et jorde og så purkestasjon. Ved sjøen og egen brygge hørtes egentlig litt bedre ut ja! Skal bli spennende å se hva valget blir (selv om jeg kanskje er ganske så sikker på utfallet hehe)

Det er litt det jeg tenker på. Array trenger MASSE rom, det gjør også Pioneer, men kanskje ikke akkurat like mye. Hadde jo vært utrolig artig å kjøpt S-1EX å spilt på disse 6-8 mnd, så tar jeg de i innbytte hos HCK igjen, betaler litt i mellom å får Array 1400 når jeg flytter inn i ny leilighet. Får jo faaen meg teste begge 2 skikkelig i mine rom, og med mitt utstyr! Det kaller jeg å få i bøtter å spann !!! Det hadde vært rå kult! Ikke hver dag, jeg har råd til å dyrke hobbyen min på denne måten
    du tenker sånn du også ja. hehe. jeg tror at s3\s1 ville ha fungert bedre hos oss begge enn array1400 siden de er endel mindre, og med tanke på den bassen s3 serverte så er jeg neimen ikke sikker på om jeg trenger en 14tommer fra jbl i stua mi pr dags dato. Så som du sier; hvorfor ikke eksperimentere litt, gå for pioneer nå og heller oppgradere\bytte til array1400 når omgivelsene passer arrayene bedre. Dog tror jeg nok dette valget er lettere for deg, for deg dreier det seg om å ta et valg og heller bytte etterhvert om du går for pioneerene. Jeg har array, når man først har inngått et samboerskap med disse er tanken på å kvitte seg med de direkte vond sikla litt på horna til atle, men fant ut at de blir way toooooo much i bøttekottet mitt. Men pioneer s1; etter å ha hørt s3 er s1 den eneste høytaleren jeg føler for å kjøpe blomster til grunnet forelskelse uten å ha hørt de
    -------
    Mvh
    Rune

Side 70 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •