Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 67 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 5026
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig Hadde pengene vært på konto nå, hadde jeg kjøpt ett par på dagen

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært hjemme hos Karla og hørt på Array 1400
    de er brutalt vilket lydtryck o dynamikk som de fremkaller,
    og det er vel her som de imponerer mest,men total intrykket
    er også bra, specielt på vinyl då mellan tone/diskant blomstrer
    ut med en behaglig topp.
    Array er byggda før att man vil spela høgt, det er det ingen tvil om.
    Og det er då de kommer til sin rett.
    Har også hørt hornen til Akto vid ett par tilfeller, disse er nog litt mer
    raffinerade/hifi korrekte i registrene ikke lyd trykk som fremkaller neseblod.
    Så var det de med prisen då, 11000$ i USA, som mykket annet USA utstyr
    så blir prisen blåst opp kollosalt mange ganger her i skandinavia, flere ex på
    det Velodyne,Vpi og vinyl plater, mange V der:?

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tänker man inte spela riktigt högt ska man inte
    ha Array. Dom är rent av tråkiga vid låg volym.

Och brorsan, du ska ha credit för att du är den enda som
    står ut när jag vrider på. Det var väl bara när jag flinande
    satt på Wolfmother som du flydde soffan:twisted:

Hegel H200 är en riktig kämpe, men jag tror det kommer
    att bli riktigt bra med lite mer pulver!

Skrotnisse: Skicka PM om Ni kommer till Stockholm. Jag kan
    bjuda på lite guidning på bra hifi-butiker oxå.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Har også hørt hornen til Akto vid ett par tilfeller, disse er nog litt mer
    raffinerade/hifi korrekte i registrene ikke lyd trykk som fremkaller neseblod.
    Så var det de med prisen då, 11000$ i USA, som mykket annet USA utstyr
    så blir prisen blåst opp kollosalt mange ganger her i skandinavia, flere ex på
    det Velodyne,Vpi og vinyl plater, mange V der:?
    mm, har sikla mye på avantgarde hønna til Akto; bøtte fantastiske, men å si at de ikke kan fremkalle neseblod er kanskje en sannhet med modifkasjoner. Når jeg var hos han og testa litt dro han rimelig godt på, og med bl.a. Wig Wam og div technolignende låter var det trøk nok til å fremkalle både smil og dråper av blod från nasan. Men aray er nok en råere høytaler slik sett
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bara inte folk tror att det är råskinn till högtalare. Dom
    tar alla sorters musik. Jag lyssnar på allt från soft jazz
    till dödsmetall. Och nu när dom börjar bli inspelade må
    jag säga att dom är hur hifikorrekta som helst. Men med
    ett pluss: Dom kan återskapa realistiska ljudvolymer utan
    att det förvrängs.

Och det är bara att konstatera att Array+vinyl=kärlek.

Jag har torskat helt och kommer nog att gå för en Rega
    P9 till hösten.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Defenitivt noe av det beste vinyl presentationen jeg har hørt
    er på disse Arrayana, stort o dynamiskt med live følelse.
    Mykke kan jag stå ut med, Wolfmother,Audioslave på 105db med peaker,
    MEN!!!:
    Køper du en P9 med en pu i 10k klassen, så tror jag att det inte
    blir nå mer besøk før min del

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omflytting på gang SkrotN?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Omflytting på gang SkrotN?

jupz, la oss si det slik at det er første steg i en (selvfølgelig) genial mesterplan. hehehehehehhe. Eller litt mer moderat: forandring fryder og om det er alderen eller noe annet vites ei, men jeg føler for litt mer waf faktisk. (den der var hard å innrømme!!). Dog tror jeg ikke disse stola selges med det første; møbler er ikke det letteste å få ut av huset desverre..
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, spennende Men likevel fullt forståelig ja!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter langt om lenge, lenger enn lengst og masse rør er endelig rørtrinnet Rogue Stereo90 solgt.

Tanken bak å kjøpe det var god, for i kombinasjon med McIntosh C220 låt det forbløffende bra på mine arrayer. Så hvorfor ikke kjøpe en stereo 90 og så supplere med enda en i biampa modus etterhvert. Problemet var bare at med yamaha 1800 som pre låt det aldri i nærheten av hva det det gjorde med mac'en. Og når lydkvaliten ikke var helt på topp kunne jeg ei heller unnskylde mangelen på krefter et slikt trinn har når det blir koblet opp til å dra array1400.

Etter flere uker på bruktbørsen har dette exellente effektrinnet endelig forsvunnet ut av døren min. Nå har det seg sånn at jeg har fått mange hendvendelser om dette trinnet, egentlit har det vært noe perverst mye men de fleste har hatt litt vel mye sirrup i stumpen, jeg vil gjerne anbefalle dere å sjekke ut: Rogue Stereo 90 selges - litt over 1 år gammel med full garanti. Under ett år gammel, med gjenstående garanti, original emballasje og en seriøs selger bør dette eksemplaret være ett meget godt kjøp.

Så tilbake til meg.

Som noen av dere har registrert så får jeg til uka ett par vincent sp991 blokker i hus. Disse har jeg selv eid for ett par år tilbake og er ganske nysgjerrige på hvordan låter på arrayene. Men, med en nypris på 24k og en bruktpris på alt fra 13 - 15 har de jo noen konkurrenter, deriblandt Parasound a21. Men hvilke andre produkter inennfor samme prisklasse kan være a interresse? her settes det pris på alt av gode svar Husk at kriteriet er at man kan få det for maks 17k (noe store investeringer vil ikke ta sted før til sommeren om det blir noe)
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med salget. Rart det tok såpass med tid men.........

det lå jo en a21 her for 14k. Det er jo også et kupp.8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Grattis med salget. Rart det tok såpass med tid men.........

det lå jo en a21 her for 14k. Det er jo også et kupp.8)
    jupz, men rørforsterkere tar som regel litt lenger tid å selge enn transistor og ice fra mer kjente produsenter. De fleste har hørt om midgard oberon her i landet og forbinder det med masse kraft for en billig penge, men rør? Hva er det?! hehe.
    Hadde jeg derimot solgt rogue stereo90 når den var hipp som f**n her på avforum ville den nok ha gått relativt fort. I perioden hvor anfield og ett par andre oppdaget at den låt bedre enn mcintosh mc275 tok det jo helt av her for Rogue.

A21 er uten tvil en bra forsterker, men jeg har aldri fått testet denne på array1400, eller opp mot sp991. Det jeg håper på er at noen her inne har gjort nettopp dette
    Fordelen med å kjøpe inn en a21 er jo at man senere kan supplere med enda en og enten biampe, eller brokoble og da få spinnville 750w. Dog, to brukte a21 kan koste deg rundt 30k, og da er det vel kanskje like greit å spare ett par grunker til og leite etter ett par jc1 blokker på brukten
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig Skrotnisse! Tipper du sitter med en herlig følelse nå, etter å ha prøvd å selge Roguen en lang tid

Er Vincent bare for å låne hos en kamerat, for testing? Eller er de også aktuele som ny effekt hos deg? Skjønner Parasound er fristende. Aldri hørt, men utrolig flotte i utseende da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Endelig Skrotnisse! Tipper du sitter med en herlig følelse nå, etter å ha prøvd å selge Roguen en lang tid

Er Vincent bare for å låne hos en kamerat, for testing? Eller er de også aktuele som ny effekt hos deg? Skjønner Parasound er fristende. Aldri hørt, men utrolig flotte i utseende da

oooo jeg skal love deg følelsen er herlig!! I og med at roguen veier sine kilo hjalp jeg kjøperen med å bære den ned til bilen hans, her snakker vi ei passelig lang trapp ned etasje (den føltes lenger enn hva den egentlig er) og tvers over en stor parkeringsplass (tror også denne føltes større ut enn hva den egentliv var), når vi fikk den inn i bilen hans tok jeg han i hånda, takket for en god handel, og nærmest spurtet opp i leilligheta, stilte meg i vinduet og fulgte nøye med i frykt for at han snudde, etter å ha leiket vinduspynt i en halvtimes tid plantet jeg stussen i stolen og smilte tilfredsstilt for meg selv; roguen var solgt og jeg kunne se fremmover igen.

Vincent er høyst aktuelle for å si det slik. Han som eier de nå skal hente den andre blokka i starten av uka så jeg håper å ha de begge enten mandag eller tirsdag. Da blir det endel testing, men jeg har vel følelsen av at de blir stående. Har litt lyst på en a21 også, men jeg har også veldig sansen for vincent (ut fra hva man får kontra pris). Og til ca 12k er det vel begrenset med konkurrenter. Sånn i utgangspunktet er disse en midlertidelig løsning frem til sommeren, men på en annen side er jeg fullt åpen for å la de stå om de gjør en meget god jobb.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    oooo jeg skal love deg følelsen er herlig!! I og med at roguen veier sine kilo hjalp jeg kjøperen med å bære den ned til bilen hans, her snakker vi ei passelig lang trapp ned etasje (den føltes lenger enn hva den egentlig er) og tvers over en stor parkeringsplass (tror også denne føltes større ut enn hva den egentliv var), når vi fikk den inn i bilen hans tok jeg han i hånda, takket for en god handel, og nærmest spurtet opp i leilligheta, stilte meg i vinduet og fulgte nøye med i frykt for at han snudde, etter å ha leiket vinduspynt i en halvtimes tid plantet jeg stussen i stolen og smilte tilfredsstilt for meg selv; roguen var solgt og jeg kunne se fremmover igen.

Vincent er høyst aktuelle for å si det slik. Han som eier de nå skal hente den andre blokka i starten av uka så jeg håper å ha de begge enten mandag eller tirsdag. Da blir det endel testing, men jeg har vel følelsen av at de blir stående. Har litt lyst på en a21 også, men jeg har også veldig sansen for vincent (ut fra hva man får kontra pris). Og til ca 12k er det vel begrenset med konkurrenter. Sånn i utgangspunktet er disse en midlertidelig løsning frem til sommeren, men på en annen side er jeg fullt åpen for å la de stå om de gjør en meget god jobb.
    Det var såpassa me action under salget ja, du hadde rett å slett en god klump i halsen?! :-D

Det er ikke bare litt begrenset, men veldig tror jeg! Du må nesten ha litt power for å få liv i de Arrayene ja! Men, det blir sikkert bra saker det, viss det blir til at Vincent blokkene blir stående?! Hva betaler du pr stk? Eller gjerne en samlet pris for dem? A21 er jo også ett monster av en forsterker!! Nå koster vel denne rundt 25k ny, så hvor skal du klare å få denne til 12k på brukten? :razz:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var såpassa me action under salget ja, du hadde rett å slett en god klump i halsen?! :-D
    hehe, får vel passe på å skyte inn at kjøperen faktisk var en meget stabil og seriøs ung herremann. Men jeg måtte jo være hundre pros sikker på at han ikke snudde. for den klumpen var ette liten må du tru. Sjelden har det tatt så lang tid å selge en ting her, og sjelden har jeg fått så mange mail fra folk som gjerne vil betale flere høvdinger under ønsket pris... men me, nå er den solgt og fremtiden ligger foran mine føtter. hehe.

Det er ikke bare litt begrenset, men veldig tror jeg! Du må nesten ha litt power for å få liv i de Arrayene ja! Men, det blir sikkert bra saker det, viss det blir til at Vincent blokkene blir stående?! Hva betaler du pr stk? Eller gjerne en samlet pris for dem?
    Vincent blokkene bør iallefall ha kreftene på sin side, de er oppgitt til 300w, men et svenskt blad målte de til litt over 400w en gang, men nå var de jo svenske så... Foretok et lite eksperiment nå, i og med at roguen er borte har jeg litt vanskelig for å høre på musikk når yamahaen drar arrayene, den er liksom så pinglete, hehe, så jeg koblet vekk 1400 og lot vincent blokka drive array centeren. Det var litt mojjo, riktignok måtte jeg ty til den ene dsp'en i yamahaen så jeg fikk surround bilde fra en vanlig cd, og riktignok ble det bare mono, men det låt faktisk overraskende bra ut fra begrensningene denne løsningen hadde.

Jeg bør få de to blokkene for ca 11k, så prisen er ikke sånn altfor gæli egentlig.

A21 er jo også ett monster av en forsterker!! Nå koster vel denne rundt 25k ny, så hvor skal du klare å få denne til 12k på brukten? :razz:
    hehe, å nei, det får du neppe, det ligger en ute når for 14k, var ikke meningen min å gi inntrykk av at man kan få a21 til 12k, var bare keitete skrevet Lurte litt på om jeg skulle ha slått til på den til 14 og så eventuelt bytte med vincentblokkene siden han som eier de har lyst på a21, men han som selger a21 for 14 hadde ikke original emballasje, og da vil jeg nødig motta den i posten
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, får vel passe på å skyte inn at kjøperen faktisk var en meget stabil og seriøs ung herremann. Men jeg måtte jo være hundre pros sikker på at han ikke snudde. for den klumpen var ette liten må du tru. Sjelden har det tatt så lang tid å selge en ting her, og sjelden har jeg fått så mange mail fra folk som gjerne vil betale flere høvdinger under ønsket pris... men me, nå er den solgt og fremtiden ligger foran mine føtter. hehe.

Vincent blokkene bør iallefall ha kreftene på sin side, de er oppgitt til 300w, men et svenskt blad målte de til litt over 400w en gang, men nå var de jo svenske så... Foretok et lite eksperiment nå, i og med at roguen er borte har jeg litt vanskelig for å høre på musikk når yamahaen drar arrayene, den er liksom så pinglete, hehe, så jeg koblet vekk 1400 og lot vincent blokka drive array centeren. Det var litt mojjo, riktignok måtte jeg ty til den ene dsp'en i yamahaen så jeg fikk surround bilde fra en vanlig cd, og riktignok ble det bare mono, men det låt faktisk overraskende bra ut fra begrensningene denne løsningen hadde.

Jeg bør få de to blokkene for ca 11k, så prisen er ikke sånn altfor gæli egentlig.

hehe, å nei, det får du neppe, det ligger en ute når for 14k, var ikke meningen min å gi inntrykk av at man kan få a21 til 12k, var bare keitete skrevet Lurte litt på om jeg skulle ha slått til på den til 14 og så eventuelt bytte med vincentblokkene siden han som eier de har lyst på a21, men han som selger a21 for 14 hadde ikke original emballasje, og da vil jeg nødig motta den i posten
    Jaja! Nå er den uansett solgt, å du kan tenke fremover på hva som skal få lov til å ta dens plass Tviler ikke på at Vincent blokkene ikke holder, power messig! Men, så var det hvordan det kommer til å klinge sammen? Er vel det som blir spennede å høre tenker jeg. 11 lapper for de to blokkene, er helt akseptabel pris vil nå jeg si, ikke noe å slenge sure miner for det nei.

Hehe! Forsto det heller ikke sånn at du trodde det var mulig å få A21 til 12k, lurte barra på om du hadde noen i sikte, så misforstå meg rett! Hadde jo vært utrolig morsomt da, om du hadde fått tak på den Parasound forsterkeren. Så hadde du også fått hørt i samme slengen, hvordan den matchet. Men, nå er det nå en gang slik, at ikke alle er like flinke til å holde på orginal emballasjen.

Men, til ett helt annet spørsmål som ikke har noen ting om Arrayer, eller effekt å gjøre! Når du svarte på det siste innlegget mitt. Hvordan gjør du, når du deler det opp? Slik at du svarer, på litt og litt av det jeg skriver?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe! Forsto det heller ikke sånn at du trodde det var mulig å få A21 til 12k, lurte barra på om du hadde noen i sikte, så misforstå meg rett! Hadde jo vært utrolig morsomt da, om du hadde fått tak på den Parasound forsterkeren. Så hadde du også fått hørt i samme slengen, hvordan den matchet. Men, nå er det nå en gang slik, at ikke alle er like flinke til å holde på orginal emballasjen.
    mm, er noe dritt det der med originalemballasjen. men men.. Skal snakke litt med eieren av vincent blokkene imoren. Skal forelså at jeg kjøper inn en a21, så tester vi den opp mot sp991, og hvis jeg føler at a21 er bedre, så beholder jeg den hvis jeg derimot føler at sp991 er bedre får han kjøpe a21 av meg pluss et lite mellomlegg. Regner med at han kommer til å gå med på det

Men, til ett helt annet spørsmål som ikke har noen ting om Arrayer, eller effekt å gjøre! Når du svarte på det siste innlegget mitt. Hvordan gjør du, når du deler det opp? Slik at du svarer, på litt og litt av det jeg skriver?
    hehe, det er egentlig veldig enkelt. Når du quoter ett innlegg så står det alltid [*quote=KentOve] foran teksten du siterer, og bak den står det [*/quote] - MINUS STJERNEN (*). Så om du skal quote et langt innleg og vil svare stykkvis skriver du [*QUOTE=KentOve] foran de linjene du vil sitere og [*/QUOTE] (uten stjernene) etter, så skriver du svaret ditt, og så gjentar du prosedyren på de neste linjene du vil quote håper dette hjalp litt
    -------
    Mvh
    Rune

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

mm, er noe dritt det der med originalemballasjen. men men.. Skal snakke litt med eieren av vincent blokkene imoren. Skal forelså at jeg kjøper inn en a21, så tester vi den opp mot sp991, og hvis jeg føler at a21 er bedre, så beholder jeg den hvis jeg derimot føler at sp991 er bedre får han kjøpe a21 av meg pluss et lite mellomlegg. Regner med at han kommer til å gå med på det

hehe, det er egentlig veldig enkelt. Når du quoter ett innlegg så står det alltid [*quote=KentOve] foran teksten du siterer, og bak den står det [*/quote] - MINUS STJERNEN (*). Så om du skal quote et langt innleg og vil svare stykkvis skriver du [*QUOTE=KentOve] foran de linjene du vil sitere og [*/QUOTE] (uten stjernene) etter, så skriver du svaret ditt, og så gjentar du prosedyren på de neste linjene du vil quote håper dette hjalp litt
    Har hatt både SP-991 og A21 på B&W. Parasound forsterkeren spiller med mye mer trykk fra nedre mellomtone register, samt at den leverer noe mer i bassområdet. Kan oppfattes som fyldig i lyden. Vanskelig å forklare Vincent`n har også en varm klangbalanse, pluss at den har sykt mer med strømreserver. Den største ulempen er varmen de utvikler. Personlig synes jeg Parasound funker best. Mulig dette ville ha vært annerledes med dine JBL.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at han går med på forslaget ditt da, det hadde jo vært helt toppers! Får du prøvd ut begge deler Det er jo egentlig, en vinn vinn situasjon, for dere begge!

Takk for hjelpen Se om jeg fikk det til nå ..

Side 67 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •