Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 65 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Så vil det si at Hegel vurderes sterkt??
    for min del? enn så lenge vurderes veldig mye rart, men noe valg vil ikke bli tatt før til sommeren når feriepenga ankommer. Nå virker det som om det går veien med roguen, får et bekreftende svar på detta iløpet av helga, så får vi se om jeg får tak i noe som kan fungere frem til sommeren
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag får bli testpilot Skrotnisse! Beställer H4SE idag. Och
    kommer rapportera hur det funkar. Kommer att köra H200
    som försteg till att börja med. Sen ska jag på bruktjakt av
    en preamp. Lutar lite åt Primare PRE30.

Ser högst en film i veckan, annars mest vinyl. Men jag
    måste säga att för mina behov så funkar Arrayarna riktigt
    bra utan center. :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har jo hørt endel om denne versjonen som er mere tilpasset Array-serien...
    Høres jo interessant ut da

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Skal ærlig innrømme at jeg er splitta i synet på surremegrundt kontra stereo. Er ikke så mange månedene sida jeg hadde mcintosh c220 og nordost frey ht kabler i hus. Musikk var virkelig musikk selv om hverken kilde eller avspiller var noe über-high end. Med en yamaha reciever og better cables kan noen låter så vidt ligne på det jeg hadde tidligere. Men på film er det helt knall med center kanal. Målet for sommeren er å enten få kjøpt et dedikert trinn til centeren eller låne ett, også få meg med en analog 5.1 kanals pre hjem for test, f.eks. ec 4.9 eller mcintosh c45. Hvis et slikt oppsett kan gi meg både musikkgleden tilbake og duge mer enn godt nok på film er jo saken biff, hvis ikke får jeg se om jeg finner en ok pre med theater througput. En ting er iallefall sikkert, jeg orker ikke å ha det slik jeg har det nå når det kommer til musikk. Det gikk greit i starten, men for hver dag som går savner jeg mac'en mer og mer.
    Det dilemmaet du har satt deg i her er ikke enkelt. I starten var planen min å bruke kinoen både til film og high-end stereo. Filmbiten var grei å få til, men for å få en stereo-opplevelse jeg var fornøyd med måtte jeg ha et par veldig gode fronter. Dette igjen dro med seg å følge opp med resten av høyttalerene, som igjen krevde oppgradert elektronikk og effekt til alle kanaler. Missfornøyd med stereobildet fra surroundprossesoren måtte jeg inn med dedikert 2-kanals med prosessorinngang osv, osv, osv. Hver oppgradering blir ekstremt dyr, og man føler seg aldri helt i mål.
    Nedgraderte derfor i kinoen og gikk over til 2 anlegg, noe jeg har aldri angret på. Får nå mye mer igjen for hver 1000lapp som brukes i anleggene, og de forandringer som gjøres oppleves med en gang.
    Ser likevel at 2-kanals anlegget er mye mer i bruk enn kinoen, og leker til tider med tanken på å hive ut kinoen og heller lage meg et lite high-end surroundanlegg i tv-stua med en Pioneer 50" i sentrum........
    Måtte jeg tatt et valg er det hvertfall ingen tvil om at jeg ville prioritert 2-kanaler fremfor surround
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Jag får bli testpilot Skrotnisse! Beställer H4SE idag. Och
    kommer rapportera hur det funkar. Kommer att köra H200
    som försteg till att börja med. Sen ska jag på bruktjakt av
    en preamp. Lutar lite åt Primare PRE30.

Ser högst en film i veckan, annars mest vinyl. Men jag
    måste säga att för mina behov så funkar Arrayarna riktigt
    bra utan center. :-D
    blir spennende å høre hva du synes! For meg stiller det seg litt annerledes; er dedikert filmnerd og når det ikke er for mye overtid blir det gjerne en film om dagen, så centeren settes stor pris på
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag är inne på dina tankar DevilEj. Projektorn och Bioreceivern
    står för det mesta och samlar damm. Och PS3 har stått ouppackad
    i tre månader. Mina arbetskamrater (som är gamers) tycker
    jag är dum i huvudet.
    Och blir det några pengar över går det rakt in i 2-kanalen.

Jag hyr ett hus nu, men när jag ska köpa nästa så vete tusen om
    det inte blir 50" plasma och sub/sat system. Och ett kompromiss-
    löst 2-kanalsrum i källaren...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det dilemmaet du har satt deg i her er ikke enkelt. I starten var planen min å bruke kinoen både til film og high-end stereo. Filmbiten var grei å få til, men for å få en stereo-opplevelse jeg var fornøyd med måtte jeg ha et par veldig gode fronter. Dette igjen dro med seg å følge opp med resten av høyttalerene, som igjen krevde oppgradert elektronikk og effekt til alle kanaler. Missfornøyd med stereobildet fra surroundprossesoren måtte jeg inn med dedikert 2-kanals med prosessorinngang osv, osv, osv. Hver oppgradering blir ekstremt dyr, og man føler seg aldri helt i mål.
    Nedgraderte derfor i kinoen og gikk over til 2 anlegg, noe jeg har aldri angret på. Får nå mye mer igjen for hver 1000lapp som brukes i anleggene, og de forandringer som gjøres oppleves med en gang.
    Ser likevel at 2-kanals anlegget er mye mer i bruk enn kinoen, og leker til tider med tanken på å hive ut kinoen og heller lage meg et lite high-end surroundanlegg i tv-stua med en Pioneer 50" i sentrum........
    Måtte jeg tatt et valg er det hvertfall ingen tvil om at jeg ville prioritert 2-kanaler fremfor surround
    mm. Nå har aldri anlegget mitt nærmet seg ditt hverken i stereo eller surround, men fy fasan å rått det egentlig var å se film selv i bare 2 kanaler med mcintosh c220 som pre. Det var aldri noe direkte savn etter hverken center eller sub eller sr høytalere. Men når array centeren plutselig kunne bli min for en overkommelig sum begynte tankene å surre; både array fronter og array center og 100 tommers bilde måtte jo bare bli rått. Og rått var det, iallefall i starten, filmene ble snurret i et forrykende tempo. Problemet var bare at det går en grense for hvor mye film man ser, men musikk derimot, det blir det grådig mye av. Saken nå er at engasjementet mangler, når man først har smakt musikk servert av gode komponenter duger bare ikke en reciever åkke som hvordan man ser på det.
    Har leika litt med tanken på å dra stola litt frem og setta opp bakhøytalere i et forsøk på å rettferdiggjøre kjøp av center\utpælming av mcintosh og nordost. Men har prøvd å sitta nærmere lerretet og det blir rett og slett for stort. Som deg har jeg siklert mye på tanken å pælme ut centeren og projektor og lerretet, investere i en god 50 tommer (neppe pioneer siden jeg prøver å spare litt til et huskjøp) og gå tilbake til stereo. Centeren er viktig i filmanlegg, men array1400 på ett par gode effektrinn og en pre som f.eks. c220 var slettes ikke verst! Ved å gå for en slik løsning blir det også litt lettere å få inn en 2\3 seters sofa og få litt mer stuepreg.. Men så er det også det at jeg veit med meg selv at om jeg selger array centeren nå, så kommer jeg mest sannsynlig aldri til å kjøpe en så dyr center igjen. En mulighet er selvfølgelig å selga projektoren og lerret, kjøpe en god 50 tommer, dra sittagruppa nærmere, pælme ut yamahaen og kjøpe f.eks. en mcintosh c45 og setta opp opp noen nusselig bakhøytalere. Riktignok går jeg glipp av de nye fancy lydformatene, men jeg tror vel det kunne ha blitt snasent. Men, arg, savner c220 og frey; nå låter Ole Paus som en pinglete og alkoholisert skygge av seg selv, tankene går mer mot et boyband!

edit: et anna tankemoment er spillinga. Det kommer et og anna interresant spill til ps3 fremmover, men på 100 tommers med den korte avstanden jeg har så blir det for stort. Når jeg kjøpte forza2 til 360 endte jeg opp med å koble den til 42 tommeren på soverommet siden det var lettere, og bedre, å soille der.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: et anna tankemoment er spillinga. Det kommer et og anna interresant spill til ps3 fremmover, men på 100 tommers med den korte avstanden jeg har så blir det for stort. Når jeg kjøpte forza2 til 360 endte jeg opp med å koble den til 42 tommeren på soverommet siden det var lettere, og bedre, å soille der.
    Enig med deg her. Det eneste jeg synes er heftig på 100 tommer + er bilspill. Har prøvd et par pc-spill på lerretet, men jeg klarer ikke følge med på hele skjermen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg her. Det eneste jeg synes er heftig på 100 tommer + er bilspill. Har prøvd et par pc-spill på lerretet, men jeg klarer ikke følge med på hele skjermen
    jupz, det har sine fordeler på bilspill. Uten tvil. Det er en litt vemodig tanke å kvitte seg med lerret og projector også, en mulighet er jo å bytte ut lerretet til et på rundt 60\70 tommer også. Får se litt hva som skjer fremmover. Er endel å tenke på det her...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, det har sine fordeler på bilspill. Uten tvil. Det er en litt vemodig tanke å kvitte seg med lerret og projector også, en mulighet er jo å bytte ut lerretet til et på rundt 60\70 tommer også. Får se litt hva som skjer fremmover. Er endel å tenke på det her...
    Løsningen Flageborg bruker i stua fungerer veldig bra. Xscreen på 70" og PJ. Fantastisk løsning som ikke påvirkes i noen større grad av dagslys
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen Flageborg bruker i stua fungerer veldig bra. Xscreen på 70" og PJ. Fantastisk løsning som ikke påvirkes i noen større grad av dagslys
    var omtrent når jeg leste reportasjen om flagerborg at jeg begynte å tenke i disse banene Men det veldig variable rapporter om xscreen på nettet, noen hyller de mens andre synes de lider av moderat sortnivå og hotspotting og mangel på punch i fargene.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var omtrent når jeg leste reportasjen om flagerborg at jeg begynte å tenke i disse banene Men det veldig variable rapporter om xscreen på nettet, noen hyller de mens andre synes de lider av moderat sortnivå og hotspotting og mangel på punch i fargene.
    Eneste jeg reagerte litt på når jeg var innom Flageborg var at det kunne bli litt overfokus på hvitt, men det kommer nok litt ann på hvor lyssterk projectoren er
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rom på 40m2 til anlegget i ei leillighet, det er snasent! er jo det mange av oss drømmer om i et hus
    Leiligheten er 80m2, så jeg får jo såklart ikke ett eget dedikert lydrom. Leiligheten blir bygd med stue/kjøkken løsning, ganske normalt i disse dager. De har funnet en kjempe løsning på å få utnyttet hver m2, så jeg på tegningene, så tror det skal bli bra! Ellers, skal jeg henge plasma skjermen opp på soverommet, og kjøpe en "billig" intergrert forsterker å muligens henge
    Klipsch RB-81 som lydformidler der

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, og ingen skal påstå at disse gutta har mer glede av penga de legger i hobbyen iløpet av et år enn hva vi har. Om det er sol eller slafs ute spiller ingen rolle så lenge vi har strøm, vakre toner strømmer ut av høytalera åkke som vær. Men vis meg den 20 åringen som grisekjører rundt i slafseføre med sin supra eller rx7 midt på vinteren!
    Helt enig, bra det faktisk er noen som sier seg enig med meg
    Det kan jeg godt gjøre, jeg har to kamerater som gjør det. Eller, ikke akkurat nå da. Da begge rx7`ene står parkerte i garasjene for ingen av dem starter, absolutt årets kjøp

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Da er du nødt til å ha et stort og kraftig anlegg for å ikke føle deg alene i rommet

Synes selv at det blir nesten for stor, jeg ... ops:
    Uansett om det blir Array 1400, eller hvilken høyttaler jeg velger så tror jeg den ville kunne levere masse flott musikk i det rommet! Som beskrevet litt lenger oppe, er dette ett todelt rom, stue/kjøkkenløsning! Greit å ha god musikk når du kokkelerer litt, men i første omgang er det jo i musikk hjørnet lyden skal nytes

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nå en høytaler som kan ta på seg oppgaven og sørge for at en ikke blir ensom på 40kvm så må det være Array 1400

Skjønner tankegangen din med 2.0 vs kringlyd Snisse, faktisk vurdert det selv, og kvitte meg med reciever og bak og kjøre kun 2.1.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Leiligheten er 80m2, så jeg får jo såklart ikke ett eget dedikert lydrom. Leiligheten blir bygd med stue/kjøkken løsning, ganske normalt i disse dager. De har funnet en kjempe løsning på å få utnyttet hver m2, så jeg på tegningene, så tror det skal bli bra! Ellers, skal jeg henge plasma skjermen opp på soverommet, og kjøpe en "billig" intergrert forsterker å muligens henge
    Klipsch RB-81 som lydformidler der
    det her er jo reint skremmende egentlig. Nå er kottet mitt på 68m2 men med kjøkken\stue løsning som har fungert ypperlig. Har plasmaen på soverommet og sikler også på en billig integrert jævel med klipsch ht på veggen, må bare få overtalt dama
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Helt enig, bra det faktisk er noen som sier seg enig med meg
    Det kan jeg godt gjøre, jeg har to kamerater som gjør det. Eller, ikke akkurat nå da. Da begge rx7`ene står parkerte i garasjene for ingen av dem starter, absolutt årets kjøp
    oh, selv her nede pleier folka å la bila stå i garasjen når det er vinter, selv om de egentlig går. Men to rx7 som ikke går, joda, sånt er litt uheldig for eierne. Er sånn med han ene jeg kjenner også, supraen ble kjørt i filler her om dagen, og m3 står også rimelig bom stille.. Mens folka syter over bila lener jeg meg tilbake med en god film og føler meg straks mye bedre av at jeg plasserte penga i anlegget
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er det nå en høytaler som kan ta på seg oppgaven og sørge for at en ikke blir ensom på 40kvm så må det være Array 1400

Skjønner tankegangen din med 2.0 vs kringlyd Snisse, faktisk vurdert det selv, og kvitte meg med reciever og bak og kjøre kun 2.1.
    mm, enten 2.0 eller en analog ferkanalspre a'la ec4.9 eller mc c45 og skippe centeren og heller kjøre 4.0. Mange muligheter, får se litt frem mot sommeren hva som skjer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det her er jo reint skremmende egentlig. Nå er kottet mitt på 68m2 men med kjøkken\stue løsning som har fungert ypperlig. Har plasmaen på soverommet og sikler også på en billig integrert jævel med klipsch ht på veggen, må bare få overtalt dama
    Hvaa?!?! Jeg har faktisk ikke lest det noen plass i tråden din, det du har planer om så du beskriver her! Jeg må lese tankene dine

Side 65 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •