Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 64 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 5026
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Mm.. Det ideele sett fra et meget eogistisk standpunkt vil jo følgende være det mest optimale:
    - Egnet rom
    - High end ht i front
    - Mer normale filmretta center, sub, sr ht og bak ht.
    - Reciever med hdmi
    - Hd avspiller.
    - High end effektrinn til frontene.
    - Stereopre med theather throughput
    - dedikert cdspiller.

Men om man først har et hus og en bedre halvdel vil det nok være bedre med to anlegg. I allefall sa fruen det når vi begynte å se litt på muligheten for å selge leilligheta og kjøpe hus : "skal vi ha hus, så SKAL du ha et eget filmrom!!"

vet hvordan du har det. Når jeg for første gang forvilla meg inn på avforum satt jeg vel med p3, sp9991 og rf7, eller så var det krell kav 400xi og rf7, dont remember helt men. Når jeg begynte å sjekke trådene regelmessig satt jeg med akkurat de samme tankene som deg; må man være millionær for å være medlem her, tjener alle sinnsykt godt eller er det kun enslige mannfolk her. hehe. Men som du skriver handler alt om prioriteringer. Med tanke på at du er bare 19 år tror jeg nok at du stiller rimelig høyt når det gjelder anlegg kontra alder

selv er jeg 27 og har ei middels lønn ute på landet. så her er det å spinke og spare...
    Tja, tingen er jo den at nå bor jeg ennå hjemme! Har ikke så veldig mye utgifter i månden, men noen tusinger blir det jo! Tjener vel bedre enn de fleste andre 19 åringer atm. Lærling i Nordsjøen, jobber i friperiodene og har en pappa som sponser litt

Men, håper jeg er flyttet inn i egen leilighet i løpet året, derfor jeg sparer alt jeg kan nå, for å få drømme anlegget. Har ikke har råd til så mange oppgraderinger å den slags, når jeg nettopp har flytta inn i ny leilighet. Da blir det nok å henge pengene i tror jeg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Med det anlegget når du er 19, lurer jeg på hva du hører på når du er 37 som meg.:razz:

Har selv hatt int. for dette i kun 3 år, men har byttet ut alt sammen 1 gang alledrede. Som skrotnissen sa, det er dyrt å være på av forum.
    Når sant skal sies, så er det vel snart 5 år siden jeg kjøpte noe av den "dyrere" sorten selv. Men, jeg har tenkt tanken.. Hva faaen sitter jeg med når jeg er 40 En skummel sykdom dette!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange bruker ikke halve årslønna si på dyre biler og styling, hvor mange bruker ikke en formue på en båt, og sist, men ikke minst hvor mange bruker ikke penger på fiskeutstyr og generelt annet sportsutstyr

Neste gang noen rynker på nesa når du sier hva ting koster, spør de hva hobbien deres koster

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hvor mange bruker ikke halve årslønna si på dyre biler og styling, hvor mange bruker ikke en formue på en båt, og sist, men ikke minst hvor mange bruker ikke penger på fiskeutstyr og generelt annet sportsutstyr

Neste gang noen rynker på nesa når du sier hva ting koster, spør de hva hobbien deres koster
    Snakker du til meg eller Nissen nå? Uansett, så gjør jeg alltid det! I min vennekrets er jo "gal" og de lurer på hva som feiler meg. Jeg spør dem hva som er forskjellen på at jeg bruker mye penger på lyd, mens de kan kjøpe anlegg i bilen til 50 tusen, styling til 30 å trimme motoren for 100.. Å nei nei, det er jo noe helt annet ? Har du ikke forstått det eller ? Mener du du kan sammenligne det? Eeh! Blabla, men bryr meg ikke så veldig mye da

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare en generell betraktning

Har kompiser som har 20-30 fluestenger, og whatnot til fiske, men at jeg kjøper meg en stakkars kabel er galskap

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet du kanskje hvordan jeg har det Men du må jo skjønne det at fisking er absolutt noe helt annet enn lyd å bilde?! Haha! Snart er det ut i Nordsjøen på jobb igjen, da er det samme lange diskusjonen om min hobby i kaffe pausene :-P Huuff..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Tja, tingen er jo den at nå bor jeg ennå hjemme! Har ikke så veldig mye utgifter i månden, men noen tusinger blir det jo! Tjener vel bedre enn de fleste andre 19 åringer atm. Lærling i Nordsjøen, jobber i friperiodene og har en pappa som sponser litt
    AH! Smart mann! Sett fra anleggets standpunkt vil min største feil for alltid være at jeg flyttet ut rett før nøttene blei såpass store at jeg tørte å satse på high end komponenter.

Men, håper jeg er flyttet inn i egen leilighet i løpet året, derfor jeg sparer alt jeg kan nå, for å få drømme anlegget. Har ikke har råd til så mange oppgraderinger å den slags, når jeg nettopp har flytta inn i ny leilighet. Da blir det nok å henge pengene i tror jeg
    jupz, man må så absolutt passe på når man har muligheten. Og det å se at en 19/20 åring skjønner at drømmer må oppfylles når man har mulighet og jobber iherdig for det er imponerende
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, jeg har tenkt tanken.. Hva faaen sitter jeg med når jeg er 40
    reiseradio og tvangstrøye på et lite og koslig rom mens ei gneldrete tøs i hvitt terper konstant på at hifi er en sjukdom som må kureres.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør dem hva som er forskjellen på at jeg bruker mye penger på lyd, mens de kan kjøpe anlegg i bilen til 50 tusen, styling til 30 å trimme motoren for 100.. Å nei nei, det er jo noe helt annet ? Har du ikke forstått det eller ? Mener du du kan sammenligne det? Eeh! Blabla, men bryr meg ikke så veldig mye da
    alt handler om hva som er stuereint blandt folk. Gamle oppfatninger som at ungguter skal leve for bilene sine hersker fortsatt. En kamerat av meg fyller nå 25 og ut i fra alder og jobb\lønn er jeg smått imponert. Etter å ha hatt ett par feite celicaer og litt sånt, kjøpte han seg en supra og en m3 2003 modell hvor penga har flydd heftig. Ting kjøres istykker og må repareres. Det er helt naturlig for all her i bygda. Sånn skal det være. Men ifølge han er jeg hverken mannfolk eller normal fordi jeg legger penga i anlegget. Det beste svaret på det? : jammen kjære deg, jeg trenger jo ikke å legga penga i feite biler når du bor på andre sida av veggen min og allerede bruker alt du eier og har i disse feita bila som jeg har tilgang igjennom deg (det er ingen overdrivelse å si at vedkommende så litt snurt på meg da hehe)
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet du kanskje hvordan jeg har det Men du må jo skjønne det at fisking er absolutt noe helt annet enn lyd å bilde?! Haha! Snart er det ut i Nordsjøen på jobb igjen, da er det samme lange diskusjonen om min hobby i kaffe pausene :-P Huuff..
    du kan jo kombinere litt da. Lyd og bilde kan du dyrke hjemme, men fisking kan du vel dyrke i kaffepausene på jobb?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AH! Smart mann! Sett fra anleggets standpunkt vil min største feil for alltid være at jeg flyttet ut rett før nøttene blei såpass store at jeg tørte å satse på high end komponenter.

jupz, man må så absolutt passe på når man har muligheten. Og det å se at en 19/20 åring skjønner at drømmer må oppfylles når man har mulighet og jobber iherdig for det er imponerende
    Tja! Jeg måtte bare gjøre det nå, kaste meg i det! Hadde jeg begynt noen månder senere, er det ikke sikkert disse planen kunnet blitt realisme! Skulle jeg kjøpt dette å bodd aleine i leilighet, måtte jeg spart mer enn 1-2 år tipper jeg. Så jeg er utrolig gla jeg begynte tidlig, å gleder meg til å se ferdig resultat stå der å glise! Spesielt å få det i den nye leiligheten hvor rommet er rundt 40m2 å bedre egnet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reiseradio og tvangstrøye på et lite og koslig rom mens ei gneldrete tøs i hvitt terper konstant på at hifi er en sjukdom som må kureres.
    Viss det gneldrete tøset er relativt ungt, å har ett fint hvit miniskjørt på seg, gjør det ikke så mye :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt handler om hva som er stuereint blandt folk. Gamle oppfatninger som at ungguter skal leve for bilene sine hersker fortsatt. En kamerat av meg fyller nå 25 og ut i fra alder og jobb\lønn er jeg smått imponert. Etter å ha hatt ett par feite celicaer og litt sånt, kjøpte han seg en supra og en m3 2003 modell hvor penga har flydd heftig. Ting kjøres istykker og må repareres. Det er helt naturlig for all her i bygda. Sånn skal det være. Men ifølge han er jeg hverken mannfolk eller normal fordi jeg legger penga i anlegget. Det beste svaret på det? : jammen kjære deg, jeg trenger jo ikke å legga penga i feite biler når du bor på andre sida av veggen min og allerede bruker alt du eier og har i disse feita bila som jeg har tilgang igjennom deg (det er ingen overdrivelse å si at vedkommende så litt snurt på meg da hehe)
    Har det egentlig ganske likt deg! Jeg har mange kamerater som er mye eldre enn meg! Men de som er 18-21 er verst! Kan nevne biler som relativt nye Audi A3, BMW 2,3l, 3 stk har faktisk Rx-7 som står mer i ro, enn hva den går! Osv osv.. Dette her er summer laaaaaaangt større en det jeg legger ut på dette

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo kombinere litt da. Lyd og bilde kan du dyrke hjemme, men fisking kan du vel dyrke i kaffepausene på jobb?
    Haha! Joa, sant nok det I Nordsjøen har vi alle så mange forskjellige hobbyer, så det blir alltid mange heftige diskusjoner om alt og ingenting! :razz:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt å få det i den nye leiligheten hvor rommet er rundt 40m2 å bedre egnet
    rom på 40m2 til anlegget i ei leillighet, det er snasent! er jo det mange av oss drømmer om i et hus
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss det gneldrete tøset er relativt ungt, å har ett fint hvit miniskjørt på seg, gjør det ikke så mye :-D
    hehe, jo, akkurat da hadde nok også jeg glemt anlegget for ei litta stund
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det egentlig ganske likt deg! Jeg har mange kamerater som er mye eldre enn meg! Men de som er 18-21 er verst! Kan nevne biler som relativt nye Audi A3, BMW 2,3l, 3 stk har faktisk Rx-7 som står mer i ro, enn hva den går! Osv osv.. Dette her er summer laaaaaaangt større en det jeg legger ut på dette
    mm, og ingen skal påstå at disse gutta har mer glede av penga de legger i hobbyen iløpet av et år enn hva vi har. Om det er sol eller slafs ute spiller ingen rolle så lenge vi har strøm, vakre toner strømmer ut av høytalera åkke som vær. Men vis meg den 20 åringen som grisekjører rundt i slafseføre med sin supra eller rx7 midt på vinteren!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rom på 40m2 til anlegget i ei leillighet, det er snasent! er jo det mange av oss drømmer om i et hus
    Da er du nødt til å ha et stort og kraftig anlegg for å ikke føle deg alene i rommet

Synes selv at det blir nesten for stor, jeg ... ops:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Da er du nødt til å ha et stort og kraftig anlegg for å ikke føle deg alene i rommet

Synes selv at det blir nesten for stor, jeg ... ops:
    med hegel h4SE som kraftleverandør og kanskje jbl array 1400 (som han sikler veldig på) så bør nok de kvadrata fylles med godlyd
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vil det si at Hegel vurderes sterkt??

Side 64 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •