Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 63 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 5026
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det ene positive er at du rekker å stikke ut og ta deg en røyk mens den "lader opp":mrgreen.

....Shit... og jeg som ikke engang røyker:lol:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, det ene positive er at du rekker å stikke ut og ta deg en røyk mens den "lader opp":mrgreen.

....Shit... og jeg som ikke engang røyker:lol:
    men det gjør jeg.. dog blir denne spilleren en sabla dyr investering om man skal ta eg en røyk hver gang den lader opp. En røyk pr cd og film (man får kanskje håpe at personer som foretrekker joints ikke kjøper den; da er det vel ikke mye igjen av de iløpet av noen få måneder heheeh)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ønsker du noe raskere blandt dagens spillere er nok en norsk PS3 det eneste alternativet. Første gang jeg slo på min lurte jeg på om det var en feil på den. Nå tenker jeg ikke lenger over det.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    ønsker du noe raskere blandt dagens spillere er nok en norsk PS3 det eneste alternativet. Første gang jeg slo på min lurte jeg på om det var en feil på den. Nå tenker jeg ikke lenger over det.
    mm.. vanen har utrolig mye å si ved produkter som har sine spesielle sider. Det verste er sjokket og tilvenningssaken. Etter å ha levd med ps3 (usa) relativt lenge var det som å komme tilbake til steinalderen med samsungen når det gjaldt oppstartstid og sporskifting. Vurderte også å kjøpe en norsk ps3, men siden spillene er sonefrie og ps3 har sine begrensninger som blu ray spiller ble det samsungen. Angrer så absolutt ikke,
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooooooo enelig! Detta har jeg venta lenge på! For noen korte år tilbake brukte jeg ett par lettere digre vincent sp991 blokker på mine elskverdige Klipsch rf7, men grunnet et altfor lite rom måtte jeg bare selge disse blokkene. Aller har hørt uttrykket "man ligger som man ligger" (eller noe sånt?)? Vel, jeg valgte å selge til en kamerat av meg og nå virker det som jeg endelig får litt igjen for den særdeles gode handlingen.

Enten ikveld eller iløpet av helga kommer han med den ene blokka som vi skal teste ut på jbl array 880 centeren. Noe sier meg at en av mine mer nervøse, og mindre stabile, naboer kommer til å ringe purken og forklare at vedkommende har hørt skudd når vi tar scenen fra open range men

Årsaken til at vi ikke tester ut begge blokkene nå med det første er at den andre blokka ble ferdig på reperasjon hos neby idag og skal hentes til uka. Da skal også denne til meg for å testes ut.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ooooooo enelig! Detta har jeg venta lenge på! For noen korte år tilbake brukte jeg ett par lettere digre vincent sp991 blokker på mine elskverdige Klipsch rf7, men grunnet et altfor lite rom måtte jeg bare selge disse blokkene. Aller har hørt uttrykket "man ligger som man ligger" (eller noe sånt?)? Vel, jeg valgte å selge til en kamerat av meg og nå virker det som jeg endelig får litt igjen for den særdeles gode handlingen.

Enten ikveld eller iløpet av helga kommer han med den ene blokka som vi skal teste ut på jbl array 880 centeren. Noe sier meg at en av mine mer nervøse, og mindre stabile, naboer kommer til å ringe purken og forklare at vedkommende har hørt skudd når vi tar scenen fra open range men

Årsaken til at vi ikke tester ut begge blokkene nå med det første er at den andre blokka ble ferdig på reperasjon hos neby idag og skal hentes til uka. Da skal også denne til meg for å testes ut.
    Kan være like greit og ringe polisen med engang og fortelle at hvis det blir meldt om skuddveksling de nærmeste dagene i nabolaget ditt så er det bare du

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, purken i trøxas er ikke akkurat landsens kjent for hverken humor eller forståelse av ironi, så jeg tror ikke jeg skal ringe og advare de nei. Kjenner han wannabepurka rett så konfiskerer han anlegget for sikkerhets skyld. Dog er det rart han ette har gjort det enda, purkebingen ligger jo bare ca 100 meter unna leilligheta, fri utsikt uten noe i veien. hehe.

Med 30 kg i matchvekt og 300w (et svenskt blad målte til over 400w) hvorav 100 i klass a bør denne blokka gjøra susen på centeren. hehe.

YESSS! Fyren og blokka om akkurat igjennom døra, ill bi in touch )
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor like ved Go-kart banen? Mener å huske politi stasjonen ligger i nærheten av den? Mye mulig jeg tar feil....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, gocart banen ligger rett bak politistasjonen. Selv bor jeg på vesle skrammerud. Det boligfeltet som ligger mellom shell og purkestasjonen.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hviler ikke akkurat på laubæra Skrotnisse! Alltid ett prosjekt på gang :-D Vincent som effekt på JBL Array! Artig må jeg si, det kan bli spennende! Skal bli morsomt å se hvordan du oppfatter denne blokka på JBL centeren, enda mer spennende blir det når du får begge i hus, og du kobler dem opp på 1400

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kommer nok til å roe ned fremmover. Det er iallefall målet om ikke annet.

Har rukket å tatt noen scener nå, men måtte ha ei matpause. Det å kjøre disse blokkene på 1400 bør bli interresant. Utfallet kan gå begge veier om jeg ikke husker helt feil. Når jeg kjørte de på rf7 elsket jeg musklene deres, men samtidig kunne de fort bli en aktuelt kandidat til slankekrigen på tvnorge om man var uheldig med kringutstyret (de er ikke verdens best definete i bassområdet), mellomtonen og diskanten var dog overraskende bra i kombo med rf7. Så detta blir spennende.

ps: tok scena fra open range istad. først hvor recieveren dreiv centeren og smila litt. Kobla til sp991 blokka og tenkte stille i mitt sinn: trur jaggu meg jeg skal skite i hele filmsurremegrundt prosjektet og heller gå tilbake til stereo, for detta kan umulig verra sundt!!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får det i hvertfall sagt! Kandidat til slankekrigen faktisk, haha For meg er det jaffal ett must ( hvertfall ett meget stort pluss ) at effekten jeg bruker på en hvilken som helst høyttaler er god i bassområdet! Men det er det jo forskjellige meninger på, fra øre til øre så

Likte tanken du delte med oss i slutten der, med å gå over til stereo igjen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Du får det i hvertfall sagt! Kandidat til slankekrigen faktisk, haha For meg er det jaffal ett must ( hvertfall ett meget stort pluss ) at effekten jeg bruker på en hvilken som helst høyttaler er god i bassområdet! Men det er det jo forskjellige meninger på, fra øre til øre så

Likte tanken du delte med oss i slutten der, med å gå over til stereo igjen
    for da kan du kjøpe centeren min billig? hehehehhehe.

Centeren er vel hovedårsaken til at jeg ikke har gått tilbake til stereo igjen, den er så inni gamperævva heftig, og så langt er det tydelig at selv ikke sp991 får det beste ut av den. Klarer bare ikke å kvitte meg med den. Så da blir det vel en pre med theather throughput en eller annen gang.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for da kan du kjøpe centeren min billig? hehehehhehe.

Centeren er vel hovedårsaken til at jeg ikke har gått tilbake til stereo igjen, den er så inni gamperævva heftig, og så langt er det tydelig at selv ikke sp991 får det beste ut av den. Klarer bare ikke å kvitte meg med den. Så da blir det vel en pre med theather throughput en eller annen gang.
    Sagt det før, og jeg sier det igjen! Jeg kommer ALDRI til å bytte over til surround igjen. Sier ikke at det ikke blir ett eget kino rom, viss jeg bygger/kjøper hus i fremtiden. Men stereo blir aldri byttet ut, til fordel for surround

jfinneru preika om at han skulle selge 1400 & 880, til en samlet pris av 70k! Slett ikke gærn pris vil jeg si

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagt det før, og jeg sier det igjen! Jeg kommer ALDRI til å bytte over til surround igjen. Sier ikke at det ikke blir ett eget kino rom, viss jeg bygger/kjøper hus i fremtiden. Men stereo blir aldri byttet ut, til fordel for surround

jfinneru preika om at han skulle selge 1400 & 880, til en samlet pris av 70k! Slett ikke gærn pris vil jeg si
    70k for 1400 og 880 er jo et spinnvilt godt tilbud!

Skal ærlig innrømme at jeg er splitta i synet på surremegrundt kontra stereo. Er ikke så mange månedene sida jeg hadde mcintosh c220 og nordost frey ht kabler i hus. Musikk var virkelig musikk selv om hverken kilde eller avspiller var noe über-high end. Med en yamaha reciever og better cables kan noen låter så vidt ligne på det jeg hadde tidligere. Men på film er det helt knall med center kanal. Målet for sommeren er å enten få kjøpt et dedikert trinn til centeren eller låne ett, også få meg med en analog 5.1 kanals pre hjem for test, f.eks. ec 4.9 eller mcintosh c45. Hvis et slikt oppsett kan gi meg både musikkgleden tilbake og duge mer enn godt nok på film er jo saken biff, hvis ikke får jeg se om jeg finner en ok pre med theater througput. En ting er iallefall sikkert, jeg orker ikke å ha det slik jeg har det nå når det kommer til musikk. Det gikk greit i starten, men for hver dag som går savner jeg mac'en mer og mer.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    70k for 1400 og 880 er jo et spinnvilt godt tilbud!

Skal ærlig innrømme at jeg er splitta i synet på surremegrundt kontra stereo. Er ikke så mange månedene sida jeg hadde mcintosh c220 og nordost frey ht kabler i hus. Musikk var virkelig musikk selv om hverken kilde eller avspiller var noe über-high end. Med en yamaha reciever og better cables kan noen låter så vidt ligne på det jeg hadde tidligere. Men på film er det helt knall med center kanal. Målet for sommeren er å enten få kjøpt et dedikert trinn til centeren eller låne ett, også få meg med en analog 5.1 kanals pre hjem for test, f.eks. ec 4.9 eller mcintosh c45. Hvis et slikt oppsett kan gi meg både musikkgleden tilbake og duge mer enn godt nok på film er jo saken biff, hvis ikke får jeg se om jeg finner en ok pre med theater througput. En ting er iallefall sikkert, jeg orker ikke å ha det slik jeg har det nå når det kommer til musikk. Det gikk greit i starten, men for hver dag som går savner jeg mac'en mer og mer.
    Alt handler om prioteringer! Liker du best å se film, er surround det mest ideele for deg. Er det musikk gleden du liker å nyte, handler du stereo Er du penge sterk, kan du ha to rom, som mange her på forumet! Eller, bare gjøre som deg, prøve å få til en god løsning på ett oppsett som funker bra på både en film, og musikk lytting

Ser du har planene i orden hvertfall! Jeg ble så paff, når jeg begynte å henge her på forumet. Så sykt mange me utrolig anlegg! Tjener alle så sykt godt her i Norge, eller sparer alle her inne alt på go lyd og godt bilde ? :-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har planene i orden hvertfall! Jeg ble så paff, når jeg begynte å henge her på forumet. Så sykt mange me utrolig anlegg! Tjener alle så sykt godt her i Norge, eller sparer alle her inne alt på go lyd og godt bilde ?

Hvor gammel var du, sa du?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt handler om prioteringer! Liker du best å se film, er surround det mest ideele for deg. Er det musikk gleden du liker å nyte, handler du stereo Er du penge sterk, kan du ha to rom, som mange her på forumet! Eller, bare gjøre som deg, prøve å få til en god løsning på ett oppsett som funker bra på både en film, og musikk lytting
    Mm.. Det ideele sett fra et meget eogistisk standpunkt vil jo følgende være det mest optimale:
    - Egnet rom
    - High end ht i front
    - Mer normale filmretta center, sub, sr ht og bak ht.
    - Reciever med hdmi
    - Hd avspiller.
    - High end effektrinn til frontene.
    - Stereopre med theather throughput
    - dedikert cdspiller.

Men om man først har et hus og en bedre halvdel vil det nok være bedre med to anlegg. I allefall sa fruen det når vi begynte å se litt på muligheten for å selge leilligheta og kjøpe hus : "skal vi ha hus, så SKAL du ha et eget filmrom!!"

Ser du har planene i orden hvertfall! Jeg ble så paff, når jeg begynte å henge her på forumet. Så sykt mange me utrolig anlegg! Tjener alle så sykt godt her i Norge, eller sparer alle her inne alt på go lyd og godt bilde ? :-D
    vet hvordan du har det. Når jeg for første gang forvilla meg inn på avforum satt jeg vel med p3, sp9991 og rf7, eller så var det krell kav 400xi og rf7, dont remember helt men. Når jeg begynte å sjekke trådene regelmessig satt jeg med akkurat de samme tankene som deg; må man være millionær for å være medlem her, tjener alle sinnsykt godt eller er det kun enslige mannfolk her. hehe. Men som du skriver handler alt om prioriteringer. Med tanke på at du er bare 19 år tror jeg nok at du stiller rimelig høyt når det gjelder anlegg kontra alder

selv er jeg 27 og har ei middels lønn ute på landet. så her er det å spinke og spare...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ser du har planene i orden hvertfall! Jeg ble så paff, når jeg begynte å henge her på forumet. Så sykt mange me utrolig anlegg! Tjener alle så sykt godt her i Norge, eller sparer alle her inne alt på go lyd og godt bilde ?

Hvor gammel var du, sa du?
    20 i Mai. Hvordan det?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20 i Mai. Hvordan det?

Med det anlegget når du er 19, lurer jeg på hva du hører på når du er 37 som meg.:razz:

Har selv hatt int. for dette i kun 3 år, men har byttet ut alt sammen 1 gang alledrede. Som skrotnissen sa, det er dyrt å være på av forum.

Side 63 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •