Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 62 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 5026
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ikke forundre meg at du får solgt den til en Klipscher
    (eller noe liknende)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, er ikke umulig at han blir en klipscher.. begynte å vise han noen sider på nettet over folk som har la scala på rør, og hva nyprisen på de var. jeg har jo ett par la scala stående vet du, ikke umulig at vi bytter forsterker bare han får reparert den ene blokka, og så er det mulig han kjøper la scalaene bare feriepenga kommer.. det kan bli morro..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags blokker er det snakk om da?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kan gjette meg til hvike det er

Jeg skal til hanspf onsdag, så er du hjemme i morgen kveld kan jeg stikke innom deg med trinnet mitt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har nok devilej rett med sine mistanker. Først vil jeg påpeke at det ikker 100% sikker, men det virker som om det går den veien, så jeg lever i håpet.

For noen år tilbake hadde de mastodontiske vincent sp991 blokkene. Disse har vel oppgitte 300w pr blokk, men er målt til ca 380w om jeg ikke husker helt feil. Jeg virkelig rådigga disse blokkene, men på et 12 kvadratmeter stort rom ble de for ekstreme med tanke på varmeutviklinga, og dermed solgte jeg de. Jeg tittet litt på mulighetene for å først kjøpe en brukt a21, og så en til for å brokoble de, og så kjøpe et high end effektrinn etterhvert. A21 bør ha litt mer krefter med tanke på sine 750w i brokobla tilstand. Men om jeg nå kan bytte stereo90 mot sp991 uten mellomlegg skal jeg så absolutt teste ut dette. I verste fall får jeg bare legge ut sp991 for salg.

Så jeg får se hva som skjer, om ca 2.5 uker har jeg iallefall svaret, så det kan bli morro. Dog om stereo90 går før denne tid er det ikke umulig at jeg går for a21 istedet, men alt til sin tid.

Devilej: jeg er hjemme ikveld, ser ikke ut som om det blir noe overtid. Skal dog ha en kamerat på besøk ikveld og se en film, men tar gledelig ei pause fra den for å motta trinnet ditt Skal bli spennende å se, eh, høre hvordan dette er kontra stereo90.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke han med det 2-delte Infinity-systemet (IRSV?) som for kort tid siden solgte sine 991? Mener det ja...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat det er jeg ikke helt sikker på, men det var iallefall en som solgte ett par blokker i sort utførelse. om jeg siklet? så det rant!! men fikk ikke solgt roguen og lønninga kom ette inn i tide, så de glapp for meg. det gjorde også en strøken a21 som lå ute nylig.. sånt skjer, pokker så surt men tilsvarende pokker så sant
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når nøkken møtte sminkøren.

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-usher-jpg

Det var en gang en fjomp som bodde langt ute på bygda. Denne fjompen var ikke helt som andre bygdefjomper; mens andre små fjomper kjørte rundt i sine rustne volvoer satt denne fjompen hjemme med sitt hjemmekinoanlegg og nøyt livet til det fulle. Det store vendepunktet kom sommeren hvor han i et anfall av impulsivitet gikk til anskaffelse av de svindyre og råtøffe høytalerne Jbl Array 1400. Det hersket ingen tvil om hva han skulle bruke de neste årene til, jakten på den perfekte effektforsterkeren hadde begynt. Etter å ha prøvd seg med såkalt nymotens fancy ice power endte han opp med en fantastisk sminkør av en rørforsterker. Den herlige varme mellomtonen, den silkemyke diskanten som bare var der, og den altoppslukende bassen ga fjompen mange mange timer med musikalsk hygge. Men som seg hør og bør var heller ikke denne sminkøren spesielt maskulin og muskuløs av seg. Til tross for herlig forførende kvaliteter var den rett og slett ikke tøff nok.

Så kom dagen hvor djevelen fra nabobygda skulle reise land og strand rundt i jobbsammenheng, i og med at denne djevelen også rådde over selveste nøkken bydde seg en ypperlig mulighet for fjompen; til tross for sterke følelser for sin lettere feminine sminkør ble det nå en gang slik at fjompen lånte nøkken for ett par dager. Nøkken og Sminkøren skulle gå ansikt mot ansikt i en hel uke, krefter mot skjønnhet, eleganse mot brutalitet. Fjompen satt spent på sidelinjen, ville han få en ny kamerat av den tøffe typen, eller ville han tilbringe enda flere måneder i selskap med femikladden?

Jommen sa han nøkken, for noe styggere industrielt designa beist hadde fjompen aldri sett. Her snakket vi gedigne bærehåndtak, skruer i hodet og stumpen, et grønt markant lys og en av&bryter som sendte tankene tilbake til fortiden. På toppen av det hele var nøkken rett og slett bælfeit, eller som man sier i disse dager; lettere korpulent og tung i baken! Etter å ha koblet til alt av kabler lå alt til rette for å slå på beistet. Sminkøren sto en etasje under i benken og så stusselig ut, nervøs for å bli dumpet av fjompen sto den bare der og gjorde seg klar, ikke søttern om nøkken skulle få en enkel match. DONK! BANG! KLIKK! Lydene som kom ved påslag av nøkken resulterte i sterkt utvidede pupiller hos fjompen. Det var som å slå to metallstenger sammen. Her var det tydelig av eleganse var et fremmedord i konstruktørenes vokabular.

Etter rundt en times tid med lett bakgrunnsspilling var det klart for sette nøkken til pers. Nå skulle den endelig få vise hva dens 150 Klasse A Watt egentlig var god for. I og med at Nøkken i seg selv var en særdeles lite pen skapning så fjompen seg nødt til å prøve å omvende den; Ole Paus med salmen Som En Storm burde gjøre susen. Koret som åpner låten er plassert meget bredt på scenen og sminkøren Rogue Stereo 90 har tidligere gjort en meget bra jobb med å plassere koret langt utenfor høytalerne. Usher trinnet på sin side nøyde seg ikke med å plassere kormedlemmene ca to meter utenfor høytalerne, neida, her fant usher det like greit å plassere de ytterst stående kormedlemmene sånn ca borte hos naboen min, som selverklært anti-religiøs undrer jeg på om han satt pris på besøket av disse kormedlemmene. Men når de endelig holdt munn trådde salige Ole Paus frem. Litt mindre rusten og mandig i stemmen enn med stereo90, men fult like levende. Min første reaksjon var ikke overraskende at stereo90 låt langt bedre, men vent nå litt, låt virkelig stereo90 direkte bedre eller bare forskjellig? Som en storm fikk gå flere ganger. Nøkken låt ikke verre, å nei du, til tross for sitt utseendemessige handicap viste det seg at nøkken hadde en stor og mektig sangstemme. Paus sin eminente stemme manglet riktignok noe varme kontra stereo90, men til gjengjeld låt den enda mer naturlig, mandig og troverdig. Når koret avsluttet sangen for n’te gang var det på tide å øke utfordringen en smule. Fra klar og nydelig innspilt salmesang skulle nøkken nå få prøve seg på både techno og rock av alle mulige typer. Stereo90 på sin side sto stille med et sleskt smil om røra, godt klar over sine egne prestasjoner fryktet den lite fra denne bælstygge utfordreren. Det var åpenbart at selvtilliten hadde vokst en smule siden starten av testen!

PERFECT! Tittelen på låten visste seg meget adekvat som beskrivelse for jobben Usher gjorde med den; en ting var lydbildet bredte seg langt utenfor høytalera, men for ett trøkk! 150w høres ikke så mye ut, men jeg tror nok at alle mine naboer nå kan skrive under på at noen ganger holder det virkelig med 150w. Bassen i denne låten vandrer fra høyttaler til høyttaler, lydbildet forandrer karakter flere ganger enn ei seksten år gammel jente bytter type, og så, midt inne i låten, noen perverst råe basstoner. Alt i hele leiligheten sto og ristet i takt med låten. YESS! Vi prøver igjen! Opp med volumet! Nok en gang ristet hele kåken. Å himla du så moro det var! Dessverre tok fornuften overhånd, det å gi utslag på richterskalaen to ganger på rappen fikk holde.

Det var åpenbart at Usher var den jævel på akustisk musikk og techno. Også på litt mer normal pop og radiorock gjorde dette trinnet en fremdragende jobb. Med en særdeles åpen mellomtone, mektig bass og luftig diskant låt det rett og slett overraskende bra. Men enn så lenge hadde det gått i virkelig gode innspillinger, slik som det ofte gjør hos anmeldere. Man vil jo gjerne få det beste ut av produktet man tester. Fjompen på sin side kunne gjerne sitte og preke høyt om hvor godt dette trinnet låt på virkelig gode innspillinger, men på bygda har det lett for å gå i mye rart, og om en komponent ikke klarer denne bygdemusikken, vel, da er det på hodet og stumpen ut.

Nightwish, Dimmu Borgir, Satyricon og Indica. En liten test eller en roman? Stoff nok har jeg så absolutt. Dog var det outsideren Indica som viste seg å være den avgjørende utfordringen for Usher trinnet. Indica er ei finsk jentegruppe bestående av et knippe særdeles sjarmerende og vakre damer som har en seriøst merkelig stil. Bygderock? Bråk og støy? Folkemusikk? Ikke vet jeg, men kult er det. Saken er derimot at dette er langt fra perfekte innspillinger, det skjer så meget i lydbildet at et anlegg for mer enn nok å jobbe med. Og det var først her Usher endelig viste frem sine svakheter. Tidligere imponerte det med hele registeret, men når musikken ble av litt dårligere kvalitet forsvant også noe av det positive inntrykket. Lydbildet var ikke lenger fullt så åpent og den tidligere plasseringen av instrumenter og vokal var noe mer udefinerbar. Her ligger selvfølgelig årsaken i innspillingen, men i mine ører gjorde stereo90 en langt bedre jobb med å skille instrumenter og stemmer fra hverandre. Dessverre for Usher trinnet jobbet også den tidligere så fenomenale bass imot det. Med techno og salmer og annen akustisk musikk var bassen herlig omfattende, men med Indica i spilleren blei den altfor udefinert og romlete. Lydbildet blei rett og slett for mørkt og innsnevert. Mer riktig enn stereo90? Mest trolig, men det er ikke uten grunn at stereo90 har fått kallenavnet sminkøren; farging? Mest trolig, men det er forførende til tusen!

Når den store kampen var over måtte fjompen sette seg ned og fordøye en hel haug med inntrykk. Det var slettes ingen enkel kamp og noen tydelig vinner var det så absolutt ikke. Usher trinnet var intet mindre enn fantastisk på akustisk musikk, techno, enkel rock og radiopop. På gode og enkle innspiller vartet trinnet opp med en åpen og myk mellomtone, luftig diskant og herlig dyp bass. Men på låter som var en smule mørke i utgangspunktet og kanskje ikke holdt helt spitzenklasse låt det hele for mørkt og udefinert. Kanskje innspillingene egentlig låt sånn, kanskje problemet var at Usher trinnet var for ærlig? Mulig mulig, men faktum er at på innspillinger som ikke holdt toppklasse foretrakk jeg glatt stereo90 som med sin herlige rørklang sminket lydbildet en smule og nærmest glattet over feilene Usher trinnet ga deg midt i trynet. Men til tross for at begge trinnene hadde sine sterke og svake sider går seieren til…………………. Usher. I løpet av disse dagene har jeg spilt igjennom ekstremt mange plater og til tross for at det var en del innspilinger hvor stereo90 låt klart bedre, så var det enda flere hvor usher trinnet trakk det lengste strået. Dens 150w i klasse a har gjort en fremdragende jobb med arrayene mine. Nå har dog historien gått mot slutten og trinnet skal snart tilbake til sin rettmessige eier, da gjenstår det bare å takke eieren for lånet; det har vært bælartig!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gøy å lese testen din. Det som gjør det morro å sette av utstyr hos deg innimellom er at du alltid bruker bra med tid og tester det på alle mulige vis. I tillegg pynter du ikke på resultatet :-D

Jeg var veldig spent på hvordan dette trinnet ville takle en så basskraftig høyttaler som Array 1400 da det har fått litt britikk for å kunne være noe bassdominant og mørkt i lyden. På mine Gradient er dette bare en fordel, men Array lider ikke akkurat under mangel på bass.
    Tatt i betraktning at trinnet også har en veiledende pris på 20k er jeg imponert over at det fungerte såpass bra i kombinasjon med et par 80 tusen kroners høyttalere fra JBL.
    Selv vurderer jeg et til av dette trinnet for bi-amping/brokobling :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vært noen seriøst mojjosamme dager nå. Men, trinnet koster ikke mer enn 20k? For å være ærlig trodde jeg faktisk at styggen nærmest kosta sin vekt i kronasjer, altså langt mer.
    Jeg tror nok ikke du går feil om du anskaffer et ekstra trinn til gradientene dine, det jeg har hørt av de har vært særdeles smakefult, men det har aldri tendert mot det overdrevent mørke og romlete, kanskje litt mer mot det nøytrale, og da bør usher trinnets forholdsvis mørke karaktert fungere ypperlig. Med tanke på at du er fornøyd med ett må det jo bare bli bra med to

Men, devilej, siden jeg nå har fått lånt det noen dager og med tanke på at jeg har storkost meg så tar jeg meg en tur nedenom med roguen ikveld jeg. sender ei mld før jeg kommer
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    det vært noen seriøst mojjosamme dager nå. Men, trinnet koster ikke mer enn 20k? For å være ærlig trodde jeg faktisk at styggen nærmest kosta sin vekt i kronasjer, altså langt mer.
    Jeg tror nok ikke du går feil om du anskaffer et ekstra trinn til gradientene dine, det jeg har hørt av de har vært særdeles smakefult, men det har aldri tendert mot det overdrevent mørke og romlete, kanskje litt mer mot det nøytrale, og da bør usher trinnets forholdsvis mørke karaktert fungere ypperlig. Med tanke på at du er fornøyd med ett må det jo bare bli bra med to

Men, devilej, siden jeg nå har fått lånt det noen dager og med tanke på at jeg har storkost meg så tar jeg meg en tur nedenom med roguen ikveld jeg. sender ei mld før jeg kommer
    Den er grei.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med Roguen?

Må si at jeg er litt hypp ja.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller

Vurderer di Stereo90 på Klipschene dine kan jeg gå god for at dette er en kjempematch. Har testet den endel på RF83, og den danket bl.a ut rørblokkene til Cray med en prislapp på 70 000. Til prisen Skrotnisse har satt er dette et veldig godt kjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei du.

Roguen står her fortsatt, så det er bare å si ifra om du vil ha den Det var en periode hvor jeg vurderte å kjøpe inn en stereo90 til for å enten biampe eller brokoble, og tiden med stereo90 nå har bydd på mang en musikalsk gledesstund, men jeg må nok bare ta motet til meg å komme ut av skapet som dedikert filmnerd. Under bestemmelsesprosesssen for å komme ut at dette skapet har det også blitt noen filmer og med en diger kameltåre i øyekroken har jeg bare måttet innse at arrayene krever mer enn ett par stereo90 for å kunne blomstre.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og venter på at det skal dukke opp en Hegel H200 på forumet.

Syntes alt i alt at den var den beste allrounderen, men skulle likt å høre en ferdig innspilt Rogue på Klispch.

Den jeg testet fikk kun 20-30 timer på seg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrot... PM er sendt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og venter på at det skal dukke opp en Hegel H200 på forumet.

Syntes alt i alt at den var den beste allrounderen, men skulle likt å høre en ferdig innspilt Rogue på Klispch.

Den jeg testet fikk kun 20-30 timer på seg.
    Tror nok ikke at jeg tar for store ord i min munn når jeg sier at 20-30timer er "litt" for lite på denne forsterkeren

En kamerat av meg leverte inn den ene monobokka si (tidligere eid av meg) til rep rett før påske, når han får den tilbake kommer vi mest trolig til å bytte forsterkere om jeg ikke har fått solgt stereo90 til noen andre i mellomtida. Så du får tenke litt på det og gi meg beskjed om du vil ha den
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var arb. uka over og påsken skulle taes fatt. Men før butikkene stengte måtte jeg bare innom obs en tur. Pokkern! Det berømte "blu ray for kr 169"tilbudet. Hm, tenke tenke, hjemme sto det en playstation 3 usa utgave, tenke tenke, løsning: raske med seg ett par film og dra til ei sjappe som solgte samsung bdp 1400. Det at samboerberta egentlig hadde spurt om å handle inn litt snacks til påska var plutselig glemt og glad og fornøyd trasket jeg hjem med min nyervervelse.

Nå har jeg ikke fått testet den sånn grådig mye, men et slags førstinntrykk har jeg da alltids fått gjort meg opp:

1: Utrolig treg oppstart.
    2: Fjernkontrollen vitner en 80 år gammel designer med dårlig syn og leddgikt.
    3: Strømledningen, eh, lampeledningen er en skam.

Det positive? påska har så vidt begynt og inntrykkene skal la vente på seg en eller to dager til
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøpt noen disneyfilmer vel?
    Hørt at de er utrolig trege på BR..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, dro med meg swordfish og blood diamond. Har enn så lenge kun rukket å se igjennom swordfish, og det er WB. Men for all del; det at den var treg var jeg forsåvidt klar over. Men jeg klarer bare ikke å slutte å irritere meg over at den også er bøtte treig når det gjelder cd avspilling. Dog later den til å ha så mye positivt ved seg at det hele er verdt det
    -------
    Mvh
    Rune

Side 62 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •