Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 61 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vanskelig å finne noe som klarer å dra disse i en overkommelig prisklasse. Jeg har veldig tro på JC1 som er å finne brukt for 35-40k.
    jupz, har litt troa på de selv. derfor et lite ønske om a21 nå. om jeg fikk tak i en nå og det dukket opp ett par jc1 blokker til sommeren\sensommeren så kunne a21 dermed drive centeren i brokobla tilstand. nå er det bare å håpe på at en eller annen rørfantast får lyst på en pent brukt stereo90
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å finne noe som klarer å dra disse i en overkommelig prisklasse. Jeg har veldig tro på JC1 som er å finne brukt for 35-40k.
    Ingen skal komme å si at det ikke koster å være kar, nei...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Du har ett poeng der ja...
    Er vel ikke å se bort ifra at de muligens også bruker den samme innmaten som oberon også?
    mulig samme ice modul, men det tør jeg ikke å spekulere i med mine begrensede tekniske kunnskaper
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    specs'ene skulle nesten tilsi det, men kanskje greit å synse for mye heller

..vil jo helst ikke at politimester Snick Ers skal komme å "arrestere" oss

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    specs'ene skulle nesten tilsi det, men kanskje greit å synse for mye heller

..vil jo helst ikke at politimester Snick Ers skal komme å "arrestere" oss
    hehe fordelen vil da være at vi får en grundig forklaring på forskjellene, og det er jo ikke dumt. Men jeg ser på meg selv som ferdig med ice for noen år.Har ikke noe imot å teste ut nye produkter, for all del, jeg kan jo bli meget overrasket. Men da skal de iallefall ha en helt annen lyd enn oberon. Utviklingen går fremmover
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minitest av Yamaha RX-V1800

Sett ut fra prisnivået vil det nok fortone seg noe så der merkelig å gå fra Onkyo 875 til Yamaha RX-V1800, det kan jo nesten sees på en nedgradering, og slikt er ikke videre bra i våre kretser. Men faktum er at til tross for risikoen ved dette byttet, så er gevinsten en helt annen enn hva jeg i min våteste drømmer kunne ha forestilt meg.

Yamaha 1800 har vunnet en del tester i norske fagmagasiner og den har opparbeidet seg en enorm fanskare rundt om på nettet. Mitt spørsmål var enkelt; matchet den Jbl Array 1400 bedre enn onkyo 875?
    For å teste ut forskjellene er selvfølgelig både musikk og film påkrevd, det samme er testing av romkorreksjon og samspillet med et dedikert stereoeffektrinn. En omfattende prosses jeg faktisk ikke tok meg tid til å gjennomføre helt hundre prosent; grenser for hvor mange timer man skal bruke også siden dette bare er ett kort referat det dreier seg om.
    Det første som slo meg når jeg koblet opp Yamahaen var hvor merkelig den låt på musikk kontra Onkyo, kanskje en smule lysere men samtidig ørlite grann mer dynamisk, men med en bass som slettes ikke hang helt på geip så jeg nok ut som et spørsmålstegn der jeg satt. Den første reaksjonen var ikke overraskende; her skulle en film til pers, og den heldige var XXX på blu ray. Inntrykkene lot ikke vente på seg, lyden hadde langt mer sprut enn onkyoen men det var fortsatt mye som manglet. BANG! Lyset gikk endelig opp for meg. Pokkeren, denne recieveren var jo ikke ny opp av esken, den hadde faktisk en tidligere eier med et helt annet oppsett og rom. Lettere rød i kinnene måtte jeg bare innse min egen senilitet og kjøre en runde med romkorreksjonen. BANG! Igjen! Fra å ha oppført seg som ei fyllesjuk kråke fremsto recieveren plutselig som ei velsmørt Linerle i 17 mai humør.

Av musikalske retter fikk den servert alt fra Ole Paus til DeathStars, hos meg skal alle frelses og pines! Koret i starten av en eminente Som En Storm ga meg øyeblikkelig en følelse av å være i guds hus (en prestasjon i seg selv med tanke på mitt syn i denne saken, men nok om det), like etter trådde Ole Paus frem og lettet sitt hjerte for sine tanker om døden. Undertegnede satt der i stolen med et fårete glis om munnen. En velutstyrt receiver til litt over 11k sto foran meg og spilte som om den skulle ha vært en integrert stereoforsterker til over det dobbelte i pris. Lydbildet var bredere enn stumpen til Moskva-Marit og dynamikken var komplett. Det var intet mindre enn et grandiost lydbilde som bredde seg utover, og rundt meg. Dette til tross for at jeg brukte bare de to fronthøytalera. Sammenlignet med McIntosh c220 som tidligere var i mitt eie faller Yamahaen tvert igjennom, men da snakker vi uansett om urettferdig sammenligning av dimensjoner. Men om Yamaha imponerte på gospel gjorde den regelrett reint bort med techno og hardrock i spilleren. Bassen var stram og kontant samtidig som den gikk mer enn dypt nok og det blei aldri for spisst i toppen. Det helte faktisk mer mot det rolige og sømmelige, i alle fall så lenge jeg klarte å holde volumet på et moderat nivå. En slik reciever skal egentlig ikke presses på mastodonter av typen Array 1400, men sorry mac, avholdenhet og tilbakeholdenhet er to ord som ikke finnes i mitt underutviklede vokabular når det kommer til volum! Etter først å ha blitt frelst for så å være på et middels stort bydediskotek var det svenske DeathStars sin tur, med sin til dels industrielle sound har de servert et pokker så godt album med Termination Bliss. Låten Tongues byr på en salig blanding av opera og hard rock, med rx-v1800 som lydtekniker var alt lagt til rette for en festaften med denne låten, rakkeren heller, til tross for at jeg bare skulle teste ut dette sporet ble jeg sittende å headbange for meg selv igjennom hele albumet. Litt glad for at ingen ser inn til meg? Så absolutt! Dynamikk, stemmeartikulasjon, bassfundament og sprut i lyden, slik kan rx-v1800 oppsummeres hos meg når det kommer til musikk. Det hersker ingen tvil om at denne boksen blir slått igjennom sålene på de berømte støvlene i rein og skjær sammenligning med dyrere stereoforsterkere og recievere, men til rett over 11 norske høvdinger, da i kombo med array serien til jbl, biter den såpass godt ifra seg at jeg faktisk har utsatt mine planer om en dedikert stereoforsterker for en periode. Dette er musikk jeg kan leve med! Onkyo på sin side var litt mer rolig og avbalansert, for mange vil nok den lydfilosofien være langt mer likandes, men selv er jeg mer fan av denne berømte spruten i lydbildet!

Men om den overrasket på musikk truet den med å blåse ut tenna på meg når det var film som sto på menyen. Med onkyo ble film kjedelig. For all del, det låt pent og veloppdragent, men det låt ikke engasjerende. Horna på arrayene er ikke spesielt snille når det kommer til hva de får servert, de gir deg det du gir de rett i fleisen så det synger etter. Låter det kjedelig er det ikke høytalerens skyld. Yamaha på sin side, som kanskje burde hatt litt mer respekt for disse mastodontene, kjørte på det den kunne. Om det var dundrande actionscener i XXX, dialogbaserte scener fra King Arthur eller animerte scener fra Rottatouille spilte ingen rolle, yamaha kan film og det beviser de selv med denne forholdsvis billige recieveren. Til tross for at jeg bare har 2 fronthøytalere og en senterkanal for øyeblikket ble jeg revet med på en helt annen måte enn med onkyo. Det var rett og slett bælmorro!

Denne boksen har også videokretser, en drøss tilkoblinger og mange muligheter, også såkalte presencehøytalere kan kobles til selv om man går glipp av surroundhøytalere bak så vidt jeg har forstått. Om jeg skal bruke tid å på gjennomgå dette? Nope, det har jeg faktisk ingen planer om. For min del dreide det hele seg om den lydmessige mathcen med jbl Array serien og som du har forstått nå så er matchen overraskende bra. Musikk låter såpass godt at suget etter en dedikert stereopre er langt svakere enn hva det har vært på lenge, og på film var det som sagt bælartig. Med sin pris på rett over 11k er denne boksen ett kupp om den matcher resten av oppsettet ditt, men for min del tror jeg dette blir en sabla dyr investering. For 3.0 blir det ikke hjemmekino ut av, og med tanke på hvor moro jeg har det med film nå kan du være sikker på at jeg må skaffe meg noen bakhøytalere og gjerne en subb etter hvert. Nå gjenstår det bare å godsnakke med fruen!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var lesning man ble i godt humør av!:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom lesning dette, fjompen!!

Fin "liten" test du har gjort her

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Dette var lesning man ble i godt humør av!:-D
    hehe, det er bra tror dog ikke sparegrisen min blei like glad av denne testen; den fikk på seg full kamuflasebekledning, og etter det har jeg ette sett den! (egentlig litt dumt, for jeg tror jeg kan trenge den drakta fremmover selv sånn med tanke på visse planer\ønsker og fruen hehe)
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom lesning dette, fjompen!!

Fin "liten" test du har gjort her
    blåste igjennom hjemmekino sin test av samme reciever etter at jeg skreiv min, konkluderte raskt med at hvor de skreiv en test blei det mer et lite referat hos meg. Men en ting skal jeg ha; referatet er bøtte dønn ærlig (mon'n tro hvordan den monsteryamahaen som bl.a. devilej har kjøpt låter...)
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    (mon'n tro hvordan den monsteryamahaen som bl.a. devilej har kjøpt låter...)
    Nei, det er vel bare en forferdelig dyr og morsom måte å finne det ut på

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tenkte vel at jeg sku i utgangspunktet gjøre det såpass billig at jeg tar meg en tur ned og hører litt på beistet en gang

Nei, litt mer seriøst så kan jeg med hånda på hjertet si at den yamahaen garantert ikke kommer inn hos meg. Har ikke plass til 11.2, er tross alt ei normal leillighetsstue desverre. Men jeg får se det positive i saken; den dagen jeg får meg hus har vel yamaha kommet med en enda bedre sak og da bør det være gode odds for å få få kjøpt dagens toppmodell rimelig billig
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (mon'n tro hvordan den monsteryamahaen som bl.a. devilej har kjøpt låter...)
    Ettersom jeg oppgraderte fra nettopp RX-V1800 kan jeg si at Z11 har alle 1800es goder, bare så mye mer av det. Jeg var superfornøyd med lyden 1800 skapte hos meg på film, men den fremstår som tam i forhold til Z11. Dette er bare i standard 7.1 Gleder meg til 11.2 og Cinema DSP HD³
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, nå skal jeg ikke si at jeg kjenner kinoen din ut og inn, men jeg har jo fått hørt og sett endel der, og så langt har det vært kongerått for å si det slik. Gleder meg vilt til å få hørt 11.2 hos deg etterhvert Hadde jeg hatt rom nok til å kjøre dedikert hjemmekino ville nok Z11 vært en meget interresant kandidat. Men hej, enn så lenge tror jeg nok at jeg skal kunne leve lykkelig med 1800 også.. hm. sånn sett er det kanskje dumt å høre på Z11, alltid noe dritt å dra hjem etter å ha hørt på kongeoppsett
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja av og til kan det være bedre å la være enn å friste lykken slik at man slipper å falle for fristelsen.

Du får heller ha 1800 ei stund og så ta skrittet opp neste gang yamaha kommer med en ny? Eller gjøre en avtale med Akto om at den dagen "oppgraderingsspøkelset" dukker opp så har du førsterett på Z11?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, nå skal jeg ikke si at jeg kjenner kinoen din ut og inn, men jeg har jo fått hørt og sett endel der, og så langt har det vært kongerått for å si det slik. Gleder meg vilt til å få hørt 11.2 hos deg etterhvert Hadde jeg hatt rom nok til å kjøre dedikert hjemmekino ville nok Z11 vært en meget interresant kandidat. Men hej, enn så lenge tror jeg nok at jeg skal kunne leve lykkelig med 1800 også.. hm. sånn sett er det kanskje dumt å høre på Z11, alltid noe dritt å dra hjem etter å ha hørt på kongeoppsett
    I det rommet du har i dag tror jeg nok 1800 vil gi deg mye mer pr krone enn z11 ville gjort. Jeg gleder meg også til dette blir ferdig, for i øyeblikket er det mest kaos i kinoen :-?
    Får meg ikke til å få alt på plass før den sorte forsterkeren komme i hus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det er en mulighet. Men med tanke på hvor mye Akto skryter denne boksen opp over skyene tar det nok en stund til han bytter den ut; det igjen burde passe meg ypperlig! Men nå kommer jo pioneer lx90 og denon sin prosessor, så vi får hvor lenge Atle klarer å leve med yamahaen
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det rommet du har i dag tror jeg nok 1800 vil gi deg mye mer pr krone enn z11 ville gjort. Jeg gleder meg også til dette blir ferdig, for i øyeblikket er det mest kaos i kinoen :-?
    Får meg ikke til å få alt på plass før den sorte forsterkeren komme i hus
    mm, og mellomlegget fra 1800 til z11 kan brukes på mye snacks

Skjønner deg veldig godt med å ikke koble opp alt før den svarte kommer i hus. Du har jo en enorm jobb foran deg med kabelstrekk og nøye plassering av høytalerne. Like greit å vente til ens egen forsterker i hus. Har Andre gitt deg noen nærmere dato?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det er en mulighet. Men med tanke på hvor mye Akto skryter denne boksen opp over skyene tar det nok en stund til han bytter den ut; det igjen burde passe meg ypperlig! Men nå kommer jo pioneer lx90 og denon sin prosessor, så vi får hvor lenge Atle klarer å leve med yamahaen
    Ja, mtp at det skjer såpass mye spennende på hjemmekinomarkedet for tiden så er det ikke å se bort ifra Om ikke han (eller devilej) er blandt de største "rundbrennerne" så har de jo jevnt og trutt besøk av "oppgraderingsspøkelset"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, devilej har vel for øyblikket fortsatt tittelen som årets rundbrenner, men han har jo (nesten) startet forsiktig i år

har jeg litt flaks så får jeg bytta ut roguen om ca 2.5 uker hvis alt går som planlagt, og da er ringen virkelig sluttet. ser ikke ut som om noen vil ha den på avforum, sentralen eller rubrikk.no, så jeg får håpe vedkommende tar til vettet om ca 2.5 uker. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Side 61 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •