Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 60 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    kjørt ut nå eller?

jeg har det samme synet. Men det sku ha vøri artig å ha prøvd Burmester på Array. Har pørvd å søke endel rundt på nettet etter anlegg med både B og A, men det nærmeste jeg kom var lyd&bilde sin test av den nest minste integrerte fra Burmester.
    Var ikke så ille, speiholk, ikke strødd og en stygg bakke så jeg kom meg ikke av flekken

Burmester hadde vært knall morro og prøvd, men ohfc er ikke direkte service vennlig, ihvertfall ikke når jeg var der i hettegenser og olabukser, da fikk jeg nærmest beskjed om å gå. Trønderdialekt var ikke noe sjakktrekk det eller

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvis du skal ha noe nytt til frontene, må du ikke glemme senteren... den krever også sitt. Så hvilke av de aktuelle kandidatene har en tilsvarende monoblokk?
    Senteren er så absolutt ikke glemt, men må se på det som et langtidssprosjekt. Tror jeg prioriterer frontene nå, og så senteren iløpet av sommeren

Dog har man mange muligheter.

1: EC Nada til frontene, og EC AW120 brokobkla til senteren, da sparer man også litt plass fremfor å kjøre tre nada blokker i front.

2: Parasound har f.eks. a21. Billige på bruktmarkedet og enkle å brokoble. For eksempel gå for 2xA21 nå, og så kjøpe inn jc1 hvis man skulle vinne i lotto. La da jc1 ta frontene, mens 1 a21 fortsetter som brokobla og styrer dermed senteren. Den andre a21 kan styre høytalere bak.

3: Vincent. De har jo både sp991 og sp998 som er forholdsvis kraftige monoblokk konfigurasjoner.

4: McIntosh. Kjøpe for eksempel en 252 nå, og når budsjettet tillater det er det jo mulig å kjøpe 501 eller 402, og dermed brokoble 252 og bruke den til centeren.

Er så mange artige muligheter man kan teste ut! Problemet er bare penga!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Var ikke så ille, speiholk, ikke strødd og en stygg bakke så jeg kom meg ikke av flekken

Burmester hadde vært knall morro og prøvd, men ohfc er ikke direkte service vennlig, ihvertfall ikke når jeg var der i hettegenser og olabukser, da fikk jeg nærmest beskjed om å gå. Trønderdialekt var ikke noe sjakktrekk det eller
    aha, blei nesten nervøs for at du tok en skikkeig rundtur uttafor veien jeg se

Nei OHFC foretrekker vel ete trøndere iført hettegenser og olabukser. Oslo vest dialekt og dress derimot, da blir nok kundeservicen noe såder bedre. Selv har jeg bare handla der en gang og det er nok den mest minneverdige handleturen jeg har hatt med tanke på hifi!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tja, siden NADA'ene allerede er et brokoblet design basert på 120 wattern tviler jeg på at den tåler enda en brokobling. Men at det ikke går skal jeg ikke si.

Samme gjelder også for NEMO som er brokoblet basert på 180 wattern.
    mm, men føglende er å finne på hjemmesida tl ec:

The Electrocompaniet AW 400 features a balanced link to additional amplifier(s) for bi-amping. It can easily be used in bridged mode, delivering up to four times the power.

Bare beit meg merke i det, ser vel for meg at 400w fra ec bør funke på arrayene, men ved å la tankene gå uten ta alt altfor seriøst; opp til fire ganger så mye kraft, 1600w altså, hva er neste logiske steg da? Mcintosh sine 2Kw blokker? hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

1200watterne deres gjør seg hvertfall, har hørt Array med 1200w hver og 600mc watt på senteren og 400 på hver bakhøytaler, samt array subben.
    Det var jo kult !

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nå er vel

Du er vel en surround fyr sån det ser ut hvertfall, men hørte det var en som forsøkte å selge en Stereo pre fra Rogue her inne.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    1200watterne deres gjør seg hvertfall, har hørt Array med 1200w hver og 600mc watt på senteren og 400 på hver bakhøytaler, samt array subben.
    Det var jo kult !
    lurer på om man kan få en god pakkepris jeg

Det eneste som har slått meg med mcintosh på array er det låter fett og kult, men det er først når det trøkker i lydsporet. Ellers virker de nesten litt vell veloppdragene.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Du er vel en surround fyr sån det ser ut hvertfall, men hørte det var en som forsøkte å selge en Stereo pre fra Rogue her inne.
    Neida, har egentlig ett bein i hver leier. Solgte min mcintosh c220 fordi den ikke hadde prosessorinngang. Men tenkte å få på plass ett par andre ting før jeg investerer i en stereopre igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får holde øya oppe...
    Ikke helt restituert etter lengre tids sykdom, men kan alltids se om jeg finner noe Proceed, Threshold, Adcom, Muse, ML, Krell el?
    Vil tro budsjett ligger på max 30K?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg titta litt mer i retning av brukt a21 eller sp991 eller noe lignende nå. Planen er å investere i et seriøst effektrinn til frontene iløpet av sommeren om alt går som planlagt, så om jeg får tak f.eks. en av de nevnte så vil denne få drive bakkanaler, eller senter når nye effektblokker til frontene er på plass. vel å merke om alt går som planlagt. Men om det dukker opp en særdeles attraktiv effektforsterker i prisklassen ca30k er det jo ikke helt umulig at jeg må rokke om litt på planenene mine
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne da? Så har du litt til senteren også:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=28103&cat=all

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    liker bare ikke lyden på cary

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Denne da? Så har du litt til senteren også:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=28103&cat=all
    har sikla litt på den og tenkt enda mer på den men så var det denna roguen da, har bestemt meg for å få solgt den først Nå gikk jeg glipp av parasound a21 her om dagen, og dagen etter gikk jeg glipp av vincent sp991, og nå vil nok denne parasounden også ryke for min del... Noen som angrer litt på at de ikke kunne ha drøyd ei ukes tid med å selge oberon? godt mulig det ja!
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok gå for ML 433 som ligger brukt på HifiHuset for å komme i mål
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Muligens det ja...
    Stakkars "fjompen"..
    Stakkars, stakkars...

Ække enkelt dette...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    liker bare ikke lyden på cary
    Men det er jo en KlasseD..
    Kan være at denne har en annen klang enn Klasse A/B?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens det ja...
    Stakkars "fjompen"..
    Stakkars, stakkars...

Ække enkelt dette...
    Vanskelig å finne noe som klarer å dra disse i en overkommelig prisklasse. Jeg har veldig tro på JC1 som er å finne brukt for 35-40k.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Håper jo virkelig å unngå SÅ store utlegg da iallefall denne sommeren.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens det ja...
    Stakkars "fjompen"..
    Stakkars, stakkars...

Ække enkelt dette...
    mulig fjompen måtte ha nøyd seg med gjesterommet ei stund au! og kjenner jeg fruen rett hadde hun sikkert fjerna alt hu fant av strømkabler om jeg punga ut så mye for en effektforsterker nå
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo en KlasseD..
    Kan være at denne har en annen klang enn Klasse A/B?
    jupz, men jeg solgte jo nettopp oberon klasse d vet du, kreftene var fantastiske men litt av poenget med å oppgradere nå er også å forbedre klangsignaturen i anlegget, og jeg tror nok ikke klasse d er veien å for meg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ett poeng der ja...
    Er vel ikke å se bort ifra at de muligens også bruker den samme innmaten som oberon også?

Side 60 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •