Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 6 av 252 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser du skal selge benq'n, hva skal inn nå da ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg får først prøve å få solgt den, irriterer meg at vi snakker en prisklasse litt over det som er normalt for folk. hehe.

Blir den solgt, så blir det nok en flatskjerm. Sikler litt på 52 tommeren til samsung, og jvc sin 65tommer (bakproj), også kommer jo pioneer med noen forholdsvis lekre skjermer utover høsten.

Ble helt feil med proj hos meg, fikk ikke utnytta den nok til å forsvare å bruke så mye penger og plass på en proj løsning. Men hej,, det var artig å teste ut! hehe. selv om det ble en dyrkjøpt erfaring! hehe

Krell Kav 400xi & Benq W900 SELGES!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jiiiiiiiiiiiha!! Hva skulle man ha gjort uten ei interiørinterresert, glup og hjemmekinointersert dame? lerret til proj er nå bestilt! Nesten flaut, dama ser en løsning jeg ikke ser! Benq w9000 beholdes!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell fortell. Hva var det du ikke så?

Må legge til at jeg ble overrasket av bildet av anlegget ditt på forrige side. Har bare sett bilder av La Scala up close, og syns det ikke så så pent ut. Trodde de var større enn de ser ut til å være også. Jeg syns det faktisk så ganske pent ut jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hu så hvordan vi kunne "integrere" en proj løsning uten at det ble for monstrumentalt på snørra designmessig. hehe. Den vil fortsatt stikke seg bra ut der den vil henge og dingle fra taket, men hej, det får gå så lenge "far i huset" får stort bilde. hehe.

Når det kommer til la scala hadde jeg vel kanskje litt flaks med de bildene. De er ikke så pene i virkeligheta, just trust me on that! hehe. Men det skal løses. Bohus får inn et nytt parti av omega benken (sjekk devilej og anfield sine kinoer). Regner med at jeg kommer til å kjøpe inn svarte silkelaken i riktig størrelse til å ta over la scalaene, på topp og sider, slik at det eneste lyse treverket man ser er selve horna. samt at jeg skal høre litt med enten eksen til syrraen og eller broren til dama, begge elektrikere, om vi klarer å integrere en slags lys løsning som lyser opp bare disse monstrumentale horna, gjerne med dimmebryter, uten at det stikker seg for mye ut. Gleder meg noe så inni gamperævva til tiden fremmover!!

Krell'en du ser på ene bildet er foresten byttet ut med noe litt mer "nice", men mer om dette senere!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så hemmelighetsfull du er for tiden da.

Gleder meg til å se hva som dukker opp i nærmeste fremtid....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er ikke så mye mer som dukker opp. Det ble jo noe nytt nå i helga. Også kommer jo lerretet snart. Bestilt idag. Også er det festet.

Utover det er det vel en ting jeg vurderer seriøst når feriepenga kommer. Og en annen ting som jeg er sabla keen på, må bare finne ut av et par saker rundt dette. Men vi får se, er ikke sikkert noe av det skjer, things happen vet du Vet bare at anlegget aldri har vært råere enn det ble etter helga, og forhåpentligvis kan det bli enda råere fremmover.. stay tuned!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

McIntosh C220 er på plass!

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-front-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-front-1-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-front-2-jpg

Når man er ung og lydinteressert leser man som regel endel hifi magasiner, og drømmene om det virkelig feite utstyret melder seg. For de fleste av oss fortsetter disse komponentene å være en drøm, iallefall i endel år. For meg har McIntosh vært en sånn drøm, men jeg har aldri fått hørt nok på produktene deres til å virkelig få gjort meg opp ett inntrykk.
    Etter en demo i oslo på et komplett mcintosh oppsett klarte jeg ette å dy meg, følgende beskjed ble gitt til selgere: "du, vi gjør en avtale, du lar meg sitte her og spille for fulle mugger, så kan du pakke ned en C220 imens". hehe. Hvor Krell'en fremstår som kald, hard og lettere anemisk, og med en forholdsvis kjedelig bass, er Mac'en den strake motsatsen. Plutselig ble lydbildet "feitere", det ble mer organisk og varmt, og langt mer engasjerende. Dette er det første rørproduktet jeg har hatt i hus selv, men det skal mye til for at det blir det siste! Til kr 34 000 er dette nærmest et røverkjøp, problemet er bare at når du først har blitt bitt av mac basillen, så går du en hard økonomisk fremtid i møte! ;o)
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med pen/stilig/rå forforsterker, denne vil du nok få mange fine lyttetimer med.
    Ser fram til mange kommentarer når det gjelder lyden og samspillet med MA og La Scala.

Må innrømme at det frister med en lytterunde når det gjelder rør forforsterker og cd spiller etter at jeg fikk Klipsch i hus.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh... jeg vet det er delte meninger om utseendet til McIntosh...men for meg ser det skikkelig fett ut. Gratulerer, den var virkelig flott, og jeg tviler ikke på at lyden er like bra.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk )

Det kommer en liten rapport i starten av uka vil jeg satse på, er jeg heldig kommer den på søndag. Men idag er det st hans, og en kompis kommer på besøk hvor planen er endel flasker med godt drikke, og endel gode plater på et anlegg som begynner å nærme seg, uten å være helt "der".

Når det kommer til utseendet: JEG ELSKER DET!! Mange synes det blir for gammaldags, vulgært og horet, men det er jo bikkjesexy! Demoen på hificenteret hvor jeg kjøtpe den besto av c220, mc402, cdspilleren til mcintosh, og array 1400, denne kombinasjonen av mac utstyr var utrolig nice, både å se på og høre på.

Det eneste tankekorset jeg hadde i forbindelse med c220 var hva min bedre halvdel ville si siden hun ikke fikk vært med innover. Jeg skulle jo bare på demo og høre hvordan det låt. Et kjøp hadde vi jo ette akkurat snakka om der og da. hehe. Når hun kom hjem var reaksjonen allt annet enn forventet. Hu likte faktisk utseendet, og hun er 100% dame (måtte dobbeltsjekke når hun ga utseendet et kompliment!)! Det er jenta si det!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med lekker preamp.

Desverre er det ikke så mange som velger bra saker utenom effekt og høyttalere.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    bikkjesexy!
    DER sa du det.... perfekt. McIntosh er bikkjesexy.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med feit forforsterker!

Har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg liker utseendet til McIntosh ennå, men det var bra det ble godkjent hjemme da! :-D

(edit: ellers hadde det vel ikke blitt noe av den nevnte dobbeltsjekken på noen uker...)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Grattis med lekker preamp.

Desverre er det ikke så mange som velger bra saker utenom effekt og høyttalere.
    Nei, det er utrolig mange som er av den oppfatningen at det er greit å bruke masse penger på effekt og ht, men så nedprioriterer de preamp og signalkilde. Selv skal jeg vel egentlig ikke si noe akkurat nå, siden jeg bruker en dvdspiller. Men her det på plass med en unnskyldning\forklaring. har tatt så lang tid med leilligheta at jeg har ikke brydd meg om å oppgradere noe før jeg fikk leilligheta, og nå er preamp på plass, så iløpet av sommeren BØR en bedre signalkilde være på plass, tror jeg, har fått et sabla godt tilbud på noe annet snax au. Blir litt sånn "hva skal man velge først". hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    freddie: nope, hadde nok drøyd litt før det ble noe mer dobbeltsjekk om utseendet ette falt i smak. Men neppe ett par uker, da måtte jeg ha solgt mc'en, kjøpt en billig preamp, og brukt mellomlegget på batterier!! hehehehhe. Men skal vi komma oss tilbake til av-verdenen? ;o)
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urtolig fet forforsterker - har ikke hørt denne eller andre fra samme selv men de høster jo godord rundt forbi. Har startet jakten på forforsterker selv - og Mcintosh står selvsagt på (short) listen. Utseendet har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om, utover at den er skikkelig tøff.
    Blir nok mange hyggelige kvelder utover sommeren med denne antar jeg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow. Dette gleder jeg meg virkelig til å komme innom å høre på. Jeg har lenge siklet på MC selv, men det er dessverre litt for dyrt i øyeblikket. Kommer du til å teste en 402 opp mot Midgard?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Urtolig fet forforsterker - har ikke hørt denne eller andre fra samme selv men de høster jo godord rundt forbi. Har startet jakten på forforsterker selv - og Mcintosh står selvsagt på (short) listen. Utseendet har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om, utover at den er skikkelig tøff.
    Blir nok mange hyggelige kvelder utover sommeren med denne antar jeg.
    hehe. Skal love deg at det blir mange hyggelige kvelder.. Vet ette om naboene mine er helt enig men, har blitt usannsynelig mye spilling i det siste! En forforsterker absolutt verdt å teste ut hvis man skal ha seg noe nytt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    wow. Dette gleder jeg meg virkelig til å komme innom å høre på. Jeg har lenge siklet på MC selv, men det er dessverre litt for dyrt i øyeblikket. Kommer du til å teste en 402 opp mot Midgard?
    Jeg tror nok ikke jeg kommer til å teste de to opp mot hverandre i eget oppsett. Når jeg kjøpte c220 brukte hificenterkjeden 402 på jbl array1400. Selgeren mente på at 402 hadde mer enn nok krefter, det tok meg ca 10 sek å bånne den noe så inni gamperævva; varselampene lyste konstant! Men det var morro. hehe.

Jeg må nok innrømme at jeg ikke helt vet hvem vei jeg skal ta fremmover. 402 er en fantastisk forsterker, greit at den ikke har ubegrenset med krefter, men det lydmessige aspektet var rimelig kjekt for å si det sånn. Til tross for at jeg virkelig elsker oberon blokkene mine må jeg innrømme at jeg fant 402 til å være en høyst forførende liten sak som jeg garantert kunne ha levd lenge med. spørsmålet er bare om denne vil ha matchet la scala eller om det ville ha blitt helt feil. Med la scala som utgangspunkt er det jo en annen mulighet også da, hva med å kjøre 1 eller 2 mc275 på de? mulig dette kunne ha blitt en meget god match (Hva med å sette inn en dugande sub når økonomien tillater det). Med oberon låter det iallefall langt fra optimalt. Men så er spørsmålet igjen, skal la scala få stå i stua, eller skal de byttes ut. Mye å tenke på. Også hjelper det ikke at jeg har en mc275 på hånd om jeg vil ha den, til kr 20k, som demomodell med to små riper på trafoene.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 6 av 252 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •