Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 57 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 5026
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spurte naboen over meg om jeg spiller for høyt. Hun svarte at musikken var ok. Å, sa jeg, hører du ikke musikken? Joda svarte hun, jeg hører til og med teksten men du har god smak så det går bra!

Hun mente det var litt værre med film, men hun ordnet seg greit. Hver gang jeg ser film (3-6 dager i uka) tar hun enkelt og greit beina opp i sofaen for å slippe vibrasjonene i gulvet. Slike naboer vil vi ha!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke brokoble...
    Biiiiiaaaaaaaamp!!!!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Spurte naboen over meg om jeg spiller for høyt. Hun svarte at musikken var ok. Å, sa jeg, hører du ikke musikken? Joda svarte hun, jeg hører til og med teksten men du har god smak så det går bra!

Hun mente det var litt værre med film, men hun ordnet seg greit. Hver gang jeg ser film (3-6 dager i uka) tar hun enkelt og greit beina opp i sofaen for å slippe vibrasjonene i gulvet. Slike naboer vil vi ha!
    hehe, når sant skal sies stiller jeg nok bedre nå i henhold til naboforhold enn tidligere. En nabo er en kamerat av meg som elsker å spille høyt, han over meg er en eldre tunghørt fyr som drar på og hu over gangen er ganske tålmodig. Men jeg har fått noen meldinger om at kjøkkenservice har dansa hula oppi skapet, og at en unge lå og vibrerte i senga si

Det er kjekt når man har gode naboer!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ikke brokoble...
    Biiiiiaaaaaaaamp!!!!!
    why? har aldri helt forstått meg på fordeler ved biamping kontra brokobling, så en god forklaringer seff ønskelig
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling krever mye mer av forsterkerne, dvs at de stresses mye mer enn i "normal" modus. Dette har med at hver kanal må levere mye mer strøm enn når man ikke kjører i brokoblet modus. Den tekniske forklaringen har jeg dessverre ikke kontroll på, men ordinær ohms lov gjelder.
    Med bi-amp dobler man effekten mens forsterkerne faktisk må slite mindre enn før siden de jobber med færre elementer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Brokobling krever mye mer av forsterkerne, dvs at de stresses mye mer enn i "normal" modus. Dette har med at hver kanal må levere mye mer strøm enn når man ikke kjører i brokoblet modus. Den tekniske forklaringen har jeg dessverre ikke kontroll på, men ordinær ohms lov gjelder.
    Med bi-amp dobler man effekten mens forsterkerne faktisk må slite mindre enn før siden de jobber med færre elementer.
    takker og bukker, selv er jeg ikke spesielt teknisk anlagt av meg, men til og med jeg skjønte den forklaringa
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå du brokobler halveres motstanden (ohm), og forsterkeren må levere dobbelt så mye strøm. Er ikke strømforsyningen godt dimensjonert får du dårligere kontroll på elementene.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke forklart det bedre selv
    Mener at jeg hørte det fra "Isen" først engang??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 januar ble mcintoshen solgt og samme dag kom en onkyo 875 inn, om det er det smarteste jeg har gjort kan vel så saktens diskuteres, spesielt siden onkyo var slettes ingen god match på arrayene. Den låt overkommelig greit nok på musikk, men blei altfor snill på film. Litt angerfull begynte jeg så vidt å se meg etter andre aktuelle kandidater, og yamaha 1800 sto frem som den mest interresante. Helst en svart en. Men livets lunefulle krefter ville ha det annereledes; salget av onkyoen var avtalt, men dagen jeg skulle sende den fant jeg ut at esken var bare bøss igjen etter en vannlekasje. Gode råd var dyre, skulle jeg dumpe prisen siden ingen ville betale en grei pris for en vare uten original emballasje, eller skulle jeg se meg etter andre muligheter? det blei sistnevnte! En liten samtale på jobbkontoret resulterte i at jeg og en kollega byttet likt. Med tanke på en særdeles god pris i svinesund ble ikke dette noe nevneverdig tap åkke som

Nå er yamahaen endelig koblet etter en hard dag på jobb og inntrykkene lot ikke vente på seg. Desverre for min del blei det endel overtid idag og snart er et ukas tvmessige høydepunkt iform av, vel, det kan være det samme. Men en time har den spilt musikk, og en time til skal den fortsatt få spille musikk. Så en litt mer inngående rapport om hvordan den låter å film og musikk, før og etter rk og litt sånn kommer enten imorgen eller en annen dag. Men, foreløpig, det er jo to vidt forskjellige verdener det her og onkyoen! Nå tviler jeg ikke på at onkyo er en særdeles bra reciever som vil eierene sine hundrevis av timer fylt til randen med god musikk og gode filmopplevelser, men den matcher bare ikke høytalerne mine desverre. På musikk låt den faktisk overraskende bra, men på film ble den direkte kjedelig. Enn så lenge når det gjelder musikk er iallefall en ting sikkert om yamaha på jbl array: det handler om å ha det morro, ikke bare sånn typisk morro, men rett og slett bælartig. Hvor onkyoen låt nesten politisk korrekt uten å gi noen hjerteinfarkt kliner yamahen til med langt mer upolitisk sprut i lydbildet. Hvordan dette vil fungere ved videre dykk i plate- og filmsamlinga kan jeg bare så vidt ane konturene av, men morro blir det så absolutt! Problemet er bare jeg virkelig har fått tilbake lysten til å spille grisehøyt! jeg trenger virkelig mere krefter!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, akkurat det samme som min erfaring med Yamahaen. Det er morro på boks rett og slett. Denon AVR2808 var som et hvilehjem i forhold.. Den spiller også meget bra rent kvalitetsmessig også, så man inngår ikke noe stort kompromiss for morroa!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marsboer: mm, jeg måtte jo innse at jeg muligens forhastet meg litt når jeg kjøpte onkyoen. Men pioneer var totalt utelukket siden jeg synes boksene deres låter for kaldt og til tider analytisk, rakkern heller, det riktige ordet er sjelløst i mine ører. Denon har jeg hørt ved noen anledninger og som deg synes jeg disse fremstår som reine "byssanlull på boks". Vurderte dog å teste ut en denon boks på arrayene, men tok til vettet og innså at det mest trolig ville innebærer mer jobb en det var verdt.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å høre at førsteinntrykket er bra! Får håpe det står seg etter som dagene går og gleden over noe nytt er dempet.

Du beskrev med andre ord det samme som jeg hørte hjemme hos meg med Onkyo VS Yamaha

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å høre at førsteinntrykket er bra! Får håpe det står seg etter som dagene går og gleden over noe nytt er dempet.
    Det håper jaggu meg jeg au!!
    Du beskrev med andre ord det samme som jeg hørte hjemme hos meg med Onkyo VS Yamaha
    sånt er alltid godt å høre! Var en liten periode nervøs for at det bare jeg som var på bærtur med tanke på hvor mye skryt onkyo har fått i det siste, men det beviser bare en ting; matching er VIKTIG! (for at både du og jeg er på bærtur, nei, det ville ha vært imot visse naturlover)
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og høre det ikke er bare meg som har sansen for yamaha og horn, syns det er en meget god match

Men lurer fryktelig på hva som er ukas favoritt program? Life, Det penge programmet på tv3?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei, ette noe life eller pengeprogram her. I fare for å miste siste rest av mandig verdighet her på forummet velger jeg å holde munn
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen skam å digge ugly betty, eller......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det sier dama au! dog liker jeg virkelig ikke ugly betty. Men, superonsdan åpner da med en laaaangt bedre serie! S og B og resten av gjengen funker ypperlig som underholdning der man ligger sammen med fruen på det the master bedroom og fråtser i freia
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Du er heldig som kan legge skylden på W, etter å sett igjennom tv guiden har jeg funnet ut programmet, og det ser jo ikke så ille ut da:twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hehe, Du er heldig som kan legge skylden på W, etter å sett igjennom tv guiden har jeg funnet ut programmet, og det ser jo ikke så ille ut da:twisted:
    Er det så ille da å en gang i blandt gå inn i seg selv og hilse på den "redde lille jenta" der inne? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er det så ille da å en gang i blandt gå inn i seg selv og hilse på den "redde lille jenta" der inne? :lol:
    Ha ha!

Ser for meg en voksen mann med tommelen i munnen som stryker seg selv på kinnet...

Side 57 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •