Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 56 av 252 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hehehe...
    Kunne jo være at kjerringa ikke engang lar deg få ligge på sofaen om du skulle finne på det
    nei hu hadde vel latt stakkaren få med seg ei feltseng ut i teltet!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at en 90w sterk tjuvrad fra england var underveis har vel ikke vært noen stor hemmelighet. Men nu jävlar, nå er'n jaggu meg på plass! Til tross for at starten startet med et særdeles mislykka og smertefylt forsøk på ei rotfylling endte den rimelig hyggelig. En liten svipptur oppom trøxas' berømte postkontor var alt som skulle til før en ny effektforsterker av typen rogue stereo 90 var på plass.

Det å pakke den opp gikk som en drøm. Flere sett med rør fulgte med handelen og nysgjerrigheten på å teste ut disse var selvfølgelig stor. Men som seg hør og bør kan jo ikke slike ting gå som planlagt; et av de småfeite kt88 rør hadde forvandlet uttrykk fra fett rør til glasskår. Ja ja, hadde jo flere rør å ta av. Den store oppkoblingen skulle ta sted. Troen på meg selv var stor, detta skulle gå greit,men etter å ha satt rørene riktig og skrudd på boksen var det bare en satans summelyd som kom ut av høytalerene. Gode råd var dyre. Devilej,! Mannen hadde jo hatt en rogue stereo 90 selv. Takk og pris hadde mannen ett par ledige timer til råde og det tok ikke lange stunden før han ankom. Selv følte meg på dette tidspunktet som en bonde fra 50tallet vant med hest og kjerre som plutselig skulle kjøre en nymoderne skurtresker!

Det første som ble oppdaget var at 3 av 4 sikringer hadde tatt kvelden under transporten, og festet til den fjerde sikringen var lausere enn ei fra Oslo's import-frue-forening. Vel, stram opp festet for sikringen, inn med tre nye og alt var klart til å spille musikk.

Som en meget hyggelig gesture fikk jeg også låne hans eminente marantz cd spiller som jeg også har lånt tidligere. Bortsett fra pre'en som har gått fra mcintosh c220 til onkyo 875 var ringen sluttet.

Hvordan det låter? Meget hyggelig. Men det er altfor tidlig å komme med en real rapport, det kommer nok om et par dager skal dere se. Frem til da skal jeg kose meg med rørglødene musikkglede servert meg av en et knippe hyggelige bekjentskaper; her finner både engelske gentlemenn, amerikanske rockere og asiatiske lydkunstnere
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det at en 90w sterk tjuvrad fra england var underveis har vel ikke vært noen stor hemmelighet.

Hvordan det låter? Meget hyggelig. Men det er altfor tidlig å komme med en real rapport, det kommer nok om et par dager skal dere se. Frem til da skal jeg kose meg med rørglødene musikkglede servert meg av en et knippe hyggelige bekjentskaper; her finner både engelske gentlemenn, amerikanske rockere og asiatiske lydkunstnere
    Rogue er vel amerikansk... ;-)

Uansett, grattis med en meget god forsterker jeg selv kjenner godt. Vellydende så absolutt....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anfield: dægger'n! det har du seff rett i Anfield. Av en eller annen merkelig årsak hadde jeg for meg at rogue var engelsk. Men, får skylde på at man blir jo helt rørete i toppen av å få slike saker i hus!

Husker når du testet denne opp imot 275 fra mcintosh. Min første tanke når du skreiv at roguen trakk det lengste strået, som også var endel lenger, var at det måtte ha rabla for deg! Men når jeg fikk hørt denne hos devilej og også i eget oppsett, og så hørt mc2275 på arrayene gikk det opp for meg at den rablinga ikke helt stemte
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nyervervelsen. Har du planer om å kjøpe en til, eller er det bare en prøveprosjekt før det står en Zeus i stua?

Om det fortsatt er av innteresse å ha testing av M -150 i Trøgstad så har jeg mulighet søndag 24 februar. Du får høre av deg om det skulle passe.

mvh
    Nølle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nølle: ett stykk haldenser og ett par m150 er seff velkommene. 24 februar er blank i min kalender enn så lenge, så da kan vi sette av den datoen. Detaljer og litt sånt kan vi snakkes om utover

Min stereo 90 kan sees på som et slags prøveprosjekt. Jeg har fra dag 1 sagt at når det kommer til rein kraft er denne altfor svak. En mulighet er å kjøpe en til å brokoble, dog er jeg ikke helt sikker på hvordan dette foregår eller hvor mye det koster. Således er det like interresant å teste m150 og eventuelt plukke opp ett par i danskelandet eller noe. Føler at det er et hav av muligheter og snorkelen min er ikke lang nok til å takle alle bølgende av godt utstyr som skyller imot meg! Så jeg regner egentlig med at det endelige valget blir tatt når jeg får hørt dine m150 på arrayene. Om det viser deg at selv de blir for svake, så ryker stereo90 og noe solid state kommer inn. Zeus er uaktuell av flere årsaker; en ting er prisen (vet dog at det ligger en til 50k nettet nå), men en annen ting er den gigantiske størrelsen. Ikke engang jeg får lov til å ha den i stua, tru meg jeg har spurt pent!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Således er det like interresant å teste m150 og eventuelt plukke opp ett par i danskelandet eller noe. Føler at det er et hav av muligheter og snorkelen min er ikke lang nok til å takle alle bølgende av godt utstyr som skyller imot meg! Så jeg regner egentlig med at det endelige valget blir tatt når jeg får hørt dine m150 på arrayene. Om det viser deg at selv de blir for svake, så ryker stereo90 og noe solid state kommer inn. Zeus er uaktuell av flere årsaker; en ting er prisen (vet dog at det ligger en til 50k nettet nå), men en annen ting er den gigantiske størrelsen. Ikke engang jeg får lov til å ha den i stua, tru meg jeg har spurt pent!
    Det blir kanskje litt feil å bruke mine M-150 til å avgjøre hva som kan bo i disse forsterkerne, jeg har selv ikke fått begynt å teste ut forskjellige rør enda, så jeg aner ikke hvor bra / eller dårlig forsterkeren egentlig er. Bortsett i fra at jeg synes de spiller bra på mine RF- 83. Men jeg er 100 % sikker på at de vil yte mye bedre med gode musikk høytalere. Det skal bli artig å høre hvordan de vil lyde med dine Array 1400.

Selv er jeg overbevist om at det blir bytte av høytalere på meg før jeg evt. skulle finne på å bytte mine M - 150.
    Men bytte av receiver og kjøp av BD spiller står høyere på ønskelista. Så det drøyer nok før det blir noen nye høytalere på meg, om jeg da ikke skulle komme over noen gode som koster ca. det samme som RF-83 brukt. Har bla. lekt med tanken på å teste ut MA GS60.
    Time will show.:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Har bla. lekt med tanken på å teste ut MA GS60.
    Det er ihvertfall ingen tvil om at disse vil være en god match til Rogue
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er ihvertfall ingen tvil om at disse vil være en god match til Rogue
    Ja, de passer bra sammen. Hadde Svein-Olav på besøk ikveld. Tror han synes det låter bra her nå. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ja, de passer bra sammen. Hadde Svein-Olav på besøk ikveld. Tror han synes det låter bra her nå. :-D
    PØH...låter som en gammel radionette bordradio.Høyttalere skal være norske

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    PØH...låter som en gammel radionette bordradio.Høyttalere skal være norske
    Hahaha.

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...bare kødda.

Det låter helt himmelskt hjemme i stua til Anders nå.Dere som ikke har vært der bør ta en tur snarest.Onkyo 875 var en stor oppgradering i forhold til denon 3806.

....forresten,er ikke Rogue fra Canada?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...bare kødda.

Det låter helt himmelskt hjemme i stua til Anders nå.Dere som ikke har vært der bør ta en tur snarest.Onkyo 875 var en stor oppgradering i forhold til denon 3806.

Det var det jeg regnet med. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er ikke canada en eller annen bondestat langt nord i usa hvor selv purkern rir rundt på hver sin slitne merr da?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir kanskje litt feil å bruke mine M-150 til å avgjøre hva som kan bo i disse forsterkerne, jeg har selv ikke fått begynt å teste ut forskjellige rør enda, så jeg aner ikke hvor bra / eller dårlig forsterkeren egentlig er. Bortsett i fra at jeg synes de spiller bra på mine RF- 83. Men jeg er 100 % sikker på at de vil yte mye bedre med gode musikk høytalere. Det skal bli artig å høre hvordan de vil lyde med dine Array 1400.
    nja, det er jo som du sier vanskelig å vite om dine forsterkere vil være passende for å finne ut hva som bor i forsterkera med tanke på alle rørkombinasjonene man kan prøve ut. For meg går det mer på kreftene, jeg er litt avhengig av å gjøre meg opp ett inntrykk om kreftene som bor i de. Hvis det viser seg at de har nok krefter, eller iallefall nok til å leve godt med, så vil neste steg være forskjellig rørkomboer. Men i utgangspunktet er det kreftene som interresserer meg Og med tanke på hvor godt stereo90 låter på array bør m150 by på noen meget hyggelige timer

Selv er jeg overbevist om at det blir bytte av høytalere på meg før jeg evt. skulle finne på å bytte mine M - 150.
    Men bytte av receiver og kjøp av BD spiller står høyere på ønskelista. Så det drøyer nok før det blir noen nye høytalere på meg, om jeg da ikke skulle komme over noen gode som koster ca. det samme som RF-83 brukt. Har bla. lekt med tanken på å teste ut MA GS60.
    det er jeg helt enig med deg! Nå har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om MA GS60, men RF83 er nok langt fra noen optimal match for m150. Min skepsis til rf83 er det vel få som ikke har fått med seg, dog tviler jeg ikke på at de låter rimelig bra med m150. Men du kan iallefall være fornøyd med en ting; rf83 bør gå rimelig kjapt unna på bruktmarkedet den dagen du velger å selge!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende du får et levelig forhold til naboene nå som du ikke har like mye power og frese opp med?:twisted:

Etter jeg fikk parasounden så hilser ikke naboen lengre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kan jo hende du får et levelig forhold til naboene nå som du ikke har like mye power og frese opp med?:twisted:
    nettopp, og det er det som virkelig skremmer meg. Jeg synes det er greit å holde naboen litt på avstand jeg. Har aldri vært av typen som har vært godt likte av naboene takket være musikken og synes det er reint for gæli at jeg skal begynne med dette nå. Men jeg har allerede beroliget en nabo som var meget positiv til at lydtrykket har vært minimalt etter at oberon føyk ut døra forrige uka; han fikk klar beskjed at denne irritable stillheten ikke vil vare lenge!!

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Etter jeg fikk parasounden så hilser ikke naboen lengre
    Hahahaha! sånn skal det verra!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det må legges til historien at forholdet var vel rimelig tynnslitt fra før av, men når jeg slo til med en aldri så liten Rammstein/Pink Floyd konsert for noen gode venner på besøk fra Oslo på lørdag så tror jeg det var dråpen som fikk begret til å renne over

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, så du har egentlig bare fremskutt en hendelse som var nødt til å ta sted?

i og med at jeg aldri har hatt noe lydmessig godt forhold til mine naboer så regner jeg med at det blir enda verre OM jeg til sommeren går fra 90 rørwatt til en hel haug med solid state den tid den glede
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok en bombe som bare ventet på at lunta skulle tennes ja

Godt Poeng Skrotnisse, liten vits å skåne de i starten!

Side 56 av 252 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •