Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 55 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ..og jeg trodde jeg hadde rare drømmer

Fått snakka med "HP"?
    hehe, det sies jo at ens drømmer reflekterer hvem man egentlig er.. off da!!

HP? åsså var det meg og forkortelser da. send meg en pm med forklaring a

Har ikke fått snakka med noen idag, har vært et satans stress, rakk så vidt å komma meg hjem og skulle pakke ned recieveren før det begynte å skite seg. Det viser seg at det har vært en vannlekasje i rommet hvor esken til recieveren sto, så den er bare pudder igjen! Så nå har jeg sendt mail til han som skulle ha den og forklart pent at jeg ikke får sendt, sånt er jæxxlig flaut! Og når det var gjort var det ut på jobb hvor ting skeit seg. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen av dere kanskje leste igår så fikk jeg meg en liten knekk i forbindelse med salget av onkyoen; fant esken i pudderform etter en vannlekasje, og dermed røyk det avtalte salget. Et annet resultat var at alle andre interesserte trakk seg siden det plutselig ikke fulgte med original emballasje lenger. Den har jeg full forståelse for. Det at en tosk var frekk nok til å påstå at jeg prøvde å selge han et buffa eksemplar var ikke like hyggelig, men hej, sånt skjer.

Dog har situasjonen løst seg. En god arb.kollega av meg kjøpte seg yamaha 1800 på min anbefalling og nå bytter vi. Han får onkyo 875 og jeg får yamaha 1800. (seff noe mellomlegg). Bakdelen er dog at den er i sølv\titan, men dette skal jeg fint klare å leve med. Så til mandagen eller tirsdagen blir det spennede; hvordan funker egentlig yamaha 1800 på jbl array 1400? Har hjemmekino og alle andre rett; er denne mer livat samtidig som den er mer behagelig i toppen? JEG GLEDER MEG!!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Onkyon så burde vel kvitteringen, og ikke esken bevise kjøpet.
    Blir spennende å se hva du synes om Yamaha vs Onkyo
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, jeg mente også på at kvitteringen (i tillegg til visittkortet til selgeren) burde være mer viktig enn esken, men det var visst ikke alle som delte denne oppfatningen.

Jeg gleder meg også til å teste ut yamahaen. Etter at oberon forlot redet her om dagen har jeg fått leika meg litt med bare onkyoen på arrayene, endel erfaringer er så absolutt gjort opp!

Når det kommer til rein og skjær kraft kommer det neppe som noen overraskelse at den svettet litt i overkant mye når den skulle dra arrayene i takt med at volummet øktes. Men ved å holde seg på et volum hvor onkyoen faktisk jobbet fornuftig må jeg innrømme at jeg blei litt imponert over hva denne boksen serverte. Det første som slo meg var at bassen blei langt mer "boomy", mindre fast og ikke fult så kontant som med oberon, men allikevel så føltes den deiligere. Må innrømme at undertegnede følte seg litt uttafor når dette blei oppdaget. Enda litt mer uttafor blei jeg når jeg dro til med ole paus, diana krall, og div annen nydelig musikk, det låt langt varmere enn med oberon i kjeden. Merkelig! Det var min eneste reaksjon, og den tror jeg nok at jeg lar stå uten å forske noe mer i det. Når det kom til film stilte det seg litt annerledes. Ikke bare var det langt mindre trøkk, men filmlyden hadde så absolutt ikke godt av denne litt mer boomy bassen. Når yamahaen ankommer skal den få prøvd seg på egenhånd i noen dager før den får selskap av et nydelig rørtrinn
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt en dag med Yamaha 1800.

Dette funker hos meg! Lyden er rimelig åpen og gjennomsiktig (har hørt bedre fra stereo pre og Arcam AVR350) samtidig som den er ørevennlig. En fin kombinasjon! Rominformasjon, bredde og dybde er bra.

Vil trekke fram bassen som et sterkt kort. Den spiller med god tyngde og fylde i bunn når pure stereo er valgt. Når vanlig stereo med sub er valgt fremstår bassen rekordgodt integrert her hos meg. Veldig moro! Ellers enig med Lyd & Bilde i at den automatiske romkorreksjonen legger for mye til i øvre bass/mellomtone området, så den ble slått av. Litt for feit lyd etter min smak.

Blir spennende å lese om dine erfaringer med denne receiveren. Nok en gang står matching fram som det viktigste. Jeg bestiller en.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette blir spennende. Jeg går å lurer på om jeg skal bytte ut Yamahaen min, og da er både Onkyo og Yamaha aktuelle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Nå har jeg hatt en dag med Yamaha 1800.

Dette funker hos meg! Lyden er rimelig åpen og gjennomsiktig (har hørt bedre fra stereo pre og Arcam AVR350) samtidig som den er ørevennlig. En fin kombinasjon! Rominformasjon, bredde og dybde er bra.

Vil trekke fram bassen som et sterkt kort. Den spiller med god tyngde og fylde i bunn når pure stereo er valgt. Når vanlig stereo med sub er valgt fremstår bassen rekordgodt integrert her hos meg. Veldig moro! Ellers enig med Lyd & Bilde i at den automatiske romkorreksjonen legger for mye til i øvre bass/mellomtone området, så den ble slått av. Litt for feit lyd etter min smak.

Blir spennende å lese om dine erfaringer med denne receiveren. Nok en gang står matching fram som det viktigste. Jeg bestiller en.

Det var jo kjempebra at den fungerte som rakkern hos deg! Og ikke minst var det godt å høre, skal bli greit spenende å trykke på "on" å den og så "play på avspiller og høre hva som kommer ut av høytalera. Blir det verre enn med onkyoen kommer jeg til å starte kronerulleing her på avforum for å få meg til en psykiater!!

Men hva syntes du om filmlyden? For meg er det dette som teller mest nå om dagen
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Ja, dette blir spennende. Jeg går å lurer på om jeg skal bytte ut Yamahaen min, og da er både Onkyo og Yamaha aktuelle
    med tanke på yamahaen din var en tidligere toppmodell må jeg jo bare spørre; skal gå ta'n helt ut og gå for en yamaha DPS-Z11?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke si at tanken ikke har slått meg
    Men leste i tråden "3800 vs 875" følgende:

Byttet fra en Yamaha DSP-AZ1 som var en dyr forsterker en gang til Onkyo 875, og det var ikke mye forskjell i effekt og kontroll. Men DAC'en i den gamle Yamaha'en var bedre på cd-lyd. Onkyoen var noe bedre på surround, så det sier litt om hvor langt utviklingen har kommet.
    Az1 er modellen under min Ax1. Problemet som vanlig er at jeg ikke har mulighet til å teste før jeg kjøper.

Men det virker samtidig litt bortkastet å kjøpe Z11, da jeg uansett ikke kommer til å kjøre mer en 6/7.1/2.

Det skal altså ikke være lett:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, så sant så sant, den dagen detta blir lett forsvinner også mye av morroa

Det er jo litt fett med z11 da, hehe, men når du ikke skal bruke de ekstra kanelene kan den kanskje som du sier bli litt overkill. Mulig det kan være en ide å kjøpe seg en onkyo\yamaha i en lavere prisklasse og heller gå for en toppmodell den dagen man faktisk trenger alle de fine finessene
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som muligens er det største problemet med Yamaha, som jeg ser det, er at de ikke har modeller mellom 3800 og Z11. (14lapper og 40lapper)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, fordelen er jo at du har bare to valg; enten kjøre mid end eller high end (utnytte det man trenger og får, eller få en hel haug med funksjoner man ikke får utnyttet). hehe. Men dette er jo ikke direkte ukjent; hos tyske burmester er det jo kr 70k mellom den største og den nest største integrerte stereoforsterkeren deres, så yamaha fremstår jo nesten som folkelig i forhold
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får satse på å finne en brukt Z11 til drøye 20k da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja, det er jo iallefall tre her på forummet som har anskaffet denne mastodonten og en av de har på sin profil skrevet "MIDLERTIDELIG" i utstyrsoversikten sin, så med litt tålmodighet skal du nok ikke se bort fra denne er å finne på børsen utover året
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Men hva syntes du om filmlyden? For meg er det dette som teller mest nå om dagen
    Filmlyden i Yamaha 1800 VS Onkyo 875 var hos meg litt større med sistnevnte. Litt i tvil om den også var litt mer sømløs, har testet Yamahaen for lite på film til å konkludere i min stue. Har ikke testet Yamaha på film enda med EQ slått av.

Likte uansett film LYDEN bedre fra Yamaha. Den passer rett og slett bedre i mitt oppsett. Og bassen var definitivt bedre integrert, det kommer selvsagt positivt ut både til film og musikk.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på yamahaen din var en tidligere toppmodell må jeg jo bare spørre; skal gå ta'n helt ut og gå for en yamaha DPS-Z11?
    Tja....
    Men, da er det 2 ting du må tenke på:
    -Har jeg råd til det?
    -Hvor var det nå igjen la teltet??
    :lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tja....
    Men, da er det 2 ting du må tenke på:
    -Har jeg råd til det?
    -Hvor var det nå igjen la teltet??
    :lol:
    råd får du om du går over til telt Men d11 og 11.2 surround i et telt? den skribenten som da klager over mangel av luft i lydbildet bør ihvertfall bytte jobb!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner du med å beholde Yamahaen da? I mitt hode er det litt underkill å drive Array'ene med denne forsterkeren...?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Regner du med å beholde Yamahaen da? I mitt hode er det litt underkill å drive Array'ene med denne forsterkeren...?
    nå har jeg ikke fått den enda, så det er litt tidlig å si om jeg beholder den Den bør ankomme mandag eller tirsdag avhengig av diverse saker. Men jeg håper jo at den innfrir på film og dermed blir stående da. Surt å måtte bytte reciever en gang i måneden. hehe.

Underkill å drive den med arrayene? Nja, vel, så absolutt! Det har heller aldri vært planen . Oberono forsvant ut av døra her forrige uke, og imorgen skal jeg drasse den forkjølelseinfiserte skrotten min opp på posten og hente meg en ny effektforsterker.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    råd får du om du går over til telt Men d11 og 11.2 surround i et telt? den skribenten som da klager over mangel av luft i lydbildet bør ihvertfall bytte jobb!
    Hehehe...
    Kunne jo være at kjerringa ikke engang lar deg få ligge på sofaen om du skulle finne på det

Side 55 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •