Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 54 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Strålende fornøyd med min 1700 på musikk jeg ihvertfall, men som alltid kan ting bestandig bli bedre

1800 er ihvertfall ikke dårligere så den er ikke så ille, men noen Mc blir den aldri Skrotnisse.

Btw:Passende avatar
    hehe, jupz, avataren føles meget passende! en liten nisse frå landet med masse skrot!!

Mitt håp er at yamahaen matcher arrayene når det kommer til film, hvis den gjør det kan jeg konsentrere meg om å finne en passende stereopre med prosessorinngang, og da kan man jo drømme litt om mc igjen. hehe. Skal ærlig innrømme at jeg har vurdert en av recieverne til Mc, men til tross for at en slik en ville ha betydd et enormt løft i lydkvalitet både i surround og stereo, så ville den fort ha blitt utdatert med henhold til surround.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten vits å kjøpe mc surround pre ja vil jeg tro, koster for mye ift oppgraderingsmuligheter.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, hadde jeg enda vinni i lotto eller hatt vett nok til å rane nokas før b-gjengen slo til, så hadde det kanskje gått greit men..

Men så har jo mcintosh den småsnasne c45 som er en analog 5.1 preamp, som er rimelig snasen, men da har man også ec 4.9 som et meget interresant alternativt. Nei, nå blir det yamaha først, og så får jeg ta det som det kommer, blir gærn av å tenke på det og sikle på bildene
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra noen har tatt opp stafettpinnen etter Chris med utbyttninger av utstyr hver 14 dag

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekter?

Har selv noen planer på effektsiden nå.

Har selv sett på følgende løsninger:

Parasound Halo:

3 stk A21, bi ampet på front og center, kan skaffes billig.
    3 Stk JC-1 noe dyrt men men, kan skaffes billig.
    2 stk A51, bi ampet, noe dyrt det også, men har noe på hånden.

Har tro på 3 Stk A21. Da har man jo 6 stk gode strømforsyninger. Masse watt og nok Ampere.

Noen innspill?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det er bra noen har tatt opp stafettpinnen etter Chris med utbyttninger av utstyr hver 14 dag
    har desverre ikke vært ikke vært flink nok til å frekventere avforum og er derfor litt usikker på hvem chris er sånn spesifikk, men har fanget opp noe snakk om en fyr som var flink til å bytte utstyr
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok Majesty han mener som hadde en runde av utskiftninger som fikk satan selv til å snu seg i graven! Men det var morro og følge med på han

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Har selv noen planer på effektsiden nå.

Har selv sett på følgende løsninger:

Parasound Halo:

3 stk A21, bi ampet på front og center, kan skaffes billig.
    3 Stk JC-1 noe dyrt men men, kan skaffes billig.
    2 stk A51, bi ampet, noe dyrt det også, men har noe på hånden.

Har tro på 3 Stk A21. Da har man jo 6 stk gode strømforsyninger. Masse watt og nok Ampere.

Noen innspill?
    har desverre ikke hørt a51. Men lydmessig er det jo en grei forskjell mellom jc1 og a21 (selv i brokobla tilstand). Men om det er verdt prisforskjellen? alt er subjektivt Må innrømme at jeg har titta på mulighetene for a21 til fronter og center selv, de gir jo ekstremt mye for penga, og på bruktmarkedet går de for en høyst overkommelig pris 750 parasound w på arrayene, joda, tanken kan likes den. hehe.

Når vi snakker jc1 har vi jo mange gode utfordrere, ec har jo sine nada, mcintosh har jo sin 252 som kan brokobles til 500w, eventuelt mc402 som koster litt mer men som låter enda litt bedre og gir enda mer kraft. Hvem som er best vil jeg nok si at kommer ann på kringutstyr og ens egen smak og hørsel. Selv har jeg lenge drømt om mcintosh rund baut, men må innrømme at jeg savner den spruten ec har hatt vært så kjent for også. HIFI ER VANSKELIG!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok Majesty han mener som hadde en runde av utskiftninger som fikk satan selv til å snu seg i graven! Men det var morro og følge med på han
    aha! men da er jeg litt mere med!!

Nei, jeg har ingen planer om å overgå han. Men det er ikke umulig at det kommer til å testes ut endel saker i år. Begynner som tidligere nevnt hvilken retning jeg vil ta anlegget i og er det litt lettere å velge seg ut utstyr til test. Samt at man får mye fint på bruktmarkedet man kan videreselge uten de helt store tapa
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har staket ut hvilken vei jeg vil gå jeg og for å få lyden jeg vil ha, må nok innrømme at jeg er ei dynamikkhore! Fuglekasser og satelitter har ei lengre noen velkomst i min ringe bolig!

Eneste 'fuglekassa' er muligens Array 800

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, dette er totalt off topic, men jeg hadde en liten artig drøm her forleden natt, da seff etter å ha bestemt meg for yamaha. Lå der og drømt da veittu, en dag ringer det på døra, inn kommer postdama (i minieskjørt og hæler, ikke spørr) med ei pakke med en yamaha reciever, ei pakke med jbl array 800 og mcintosh blokker til å drive alle arrayene med, rett etter avlevering var det på tide å koble 800 opp som presence høytalere over frontene!! tror du det var en hyggelig drøm eller?

De fuglekassene er iallefall sjukt prisverdige. Hvis jeg noen gang får råd og mulgheter vet jeg iallefall en ting, jeg får lov til å kjøpe de! (jammen de er jo søte, kan du ikke kjøpe sånne da? spurte fruen)..

Men, hvem er ikke ei dynamikkhore? hehe, jeg er avhengig av det. når jeg en gang i fremtiden får kraftig nedsatt hørsel skal jeg høre med avantgarde om de kan utivkle et hornbasert høreapparat!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA! For en drøm! Men har hatt et par slike drømmer når jeg har ventet på noe nytt og spennende jeg og!

De er faktisk små og søte, utrolig men sant, mens storebror er STOREbror!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    har desverre ikke hørt a51. Men lydmessig er det jo en grei forskjell mellom jc1 og a21 (selv i brokobla tilstand). Men om det er verdt prisforskjellen? alt er subjektivt Må innrømme at jeg har titta på mulighetene for a21 til fronter og center selv, de gir jo ekstremt mye for penga, og på bruktmarkedet går de for en høyst overkommelig pris 750 parasound w på arrayene, joda, tanken kan likes den. hehe.

Når vi snakker jc1 har vi jo mange gode utfordrere, ec har jo sine nada, mcintosh har jo sin 252 som kan brokobles til 500w, eventuelt mc402 som koster litt mer men som låter enda litt bedre og gir enda mer kraft. Hvem som er best vil jeg nok si at kommer ann på kringutstyr og ens egen smak og hørsel. Selv har jeg lenge drømt om mcintosh rund baut, men må innrømme at jeg savner den spruten ec har hatt vært så kjent for også. HIFI ER VANSKELIG!!

har 2 stk JC-1, ny e i eske til 40000.- på hånden. Nonen som mener det er et must å kjøpe dem?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA! For en drøm! Men har hatt et par slike drømmer når jeg har ventet på noe nytt og spennende jeg og!

De er faktisk små og søte, utrolig men sant, mens storebror er STOREbror!!
    juzp, Storebror er virkelig store au, men jeg gruer meg noe sinnsykt til den dagen jbl kommer med en arvtager. Det var så greit med k2 serien, den var uansett langt utenfor mitt prisleie. Array serien ble plutselig langt mer overkommelig, men når oppfølgerserien en dag kommer er det jo på'n igjen med å leva på mr lee!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    har 2 stk JC-1, ny e i eske til 40000.- på hånden. Nonen som mener det er et must å kjøpe dem?
    har omtrent ikke hørt noen av komponentene i anlegget ditt og tørr ikke å si hvordan jc1 vil fungere i det. Men, 40k er så vidt over halv pris, dette er tross alt ett par fantastiske forsterkere som det skal mye til for at du ikke skal bli fornøyd med. Pluss at det skal la seg greit gjøre å selge de videre selv om det kanskje tar litt tid.

Om du kjøper de må du iallefall gi oss en full rapport om hvordan de fungerer hos deg; er garantert flere enn meg som har siklet litt på disse
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jc-1

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    har omtrent ikke hørt noen av komponentene i anlegget ditt og tørr ikke å si hvordan jc1 vil fungere i det. Men, 40k er så vidt over halv pris, dette er tross alt ett par fantastiske forsterkere som det skal mye til for at du ikke skal bli fornøyd med. Pluss at det skal la seg greit gjøre å selge de videre selv om det kanskje tar litt tid.

Om du kjøper de må du iallefall gi oss en full rapport om hvordan de fungerer hos deg; er garantert flere enn meg som har siklet litt på disse
    Ja JC-1 er jo bedre, men koster jo dobbelt så mye. Skulle gjerne hatt 3 slike. Kanskje jeg skal nøye meg med 2?, he he, lurer på om det fins noen postdamer i miniskjørt på Sotra...Får hun i så fall kommer med varene mine i en drøm, så ksla jeg vise henne hva jeg mener er skikkelig takknemlighet!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. det går jo med jc1 til frontene og satse på en brukt a21 i brokobla tilstand til centeren, og heller supplere med den tredje jc1 etterhvert. Når skulle du be meg på demo sa du! hehe.

Ung postdame i miniskjørt med fett hifiutstyr i sekken, joda, takknemelighet må man seff vise til gangs!!! det ironiske? hu samboerberta mi kjører posten hver lørdag!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nicket hans ja. Det var ikke ment som noe negativt. Jeg syntes det er gøy å lese om nye bokser i test.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte det, det var jo morsomt når han byttet som verst for se hva han fikk i hus

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og jeg trodde jeg hadde rare drømmer

Fått snakka med "HP"?

Side 54 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •