Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 51 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Uansett, du fikk meg nesten til å kjøpe Revel, din snik.
    tror ikke du hadde angret om du hadde latt deg friste av wotg og kjøpt revel (pluss jeg da endelig kunne ha invitert meg selv på en lyttesession heheheh)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Joda, men tror hr. Kviserud(?) på lik linje med de fleste forsterkerkonstruktører har litt "yrkesstolthet"

jupz, iallefall sånn offentlig. Privat er det nok litt mer ydmyke og realistiske mennesker de au
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Come to the dark side
    gratulerer med innlegg nr 1000 i min kjære tråd, din snik, tenkte jeg sku ha tatt det innlegget selv
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jupz, iallefall sånn offentlig. Privat er det nok litt mer ydmyke og realistiske mennesker de au
    Joda, prata endel med han da jeg "jobba" på Resonans...
    Ydmyk og grei fyr med fin familie

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen tvil om det. Når jeg var i markedet for oberon tok jeg kontakt med han og blei sporenstreks bedd hjem til han. Det var en utrolig hyggelig kveld i godt selskap med en meget hyggelig fyr og hans like hyggelige familie
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk trådtittelen! OBERON 6.1 ER SOLGT! JIIIIIIIIIIIIIIIIIIPI!!

Okay, jeg tok kanskje litt av, men etter noen korte timer med annonsen ute hendvende det seg en hyggelig fyr i fra selveste fredrikstad og etter litt mailing frem og tilbake var avtalen i boks. Han henter de enten onsdag eller torsdag, og da bør det ikke gå mange dagene til en ny forsterker er underveis!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med salg. Må si at det gikk fort, men da er det vel snart noe mer "sexy" på vei. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, det gikk veldig kjapt. fikk dog et par tlf rett etter at jeg la ut annonsa, men da måtte jeg ha sendt de, noe jeg ikke likte siden emballasjen blei musemat. Så salget gikk omtrent like raskt som salgt av rf7 som tok ett par timer om jeg ikke husker helt feil

Mere sexy skal det så absolutt bli!! Men jeg føler at jeg har skutt meg sjøl i halebeinet! For en er for svak for arrayene. Er jo pokker meg nødt til å anskaffe en til etterhvert. Eller modellen over, og la denne snuppa drive senter i brokobla tilstand. Mange muligheter, og jeg gleder meg som en unge til fredrikstad fyren henter obeorn, jeg har penga i hånda, ringer en fyr, og han sender
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at du ikke blir fornøyd med så "lite" effekt, men jeg vil tro at naboene blir fornøyd.
    Ja det hadde vært noe, kjørt Stereo 90 brokoblet på senter og M-150 på frontene. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vel gi deg rett i alle tre påstandene der ja

1: Nope, 2x90w er ikke nok for meg. Det fant jeg ut når jeg lånte stereo90'en.

2: naboene blir sikkert sjeleglade siden de nå er offisielt dritt lei spillinga mi

3: lov å drømme! å det gjør jeg!!

Når stereo90 dukket opp på børsen istad måtte jeg tenke nøye igjennom beslutningen, det tok meg ca 45 sek, altså tida fra jeg åpna annonsa og til mailen var sendt Planen er å få tak i enten en stereo90 til for brokobling til frontene, eller m150 til frontene og stereo90 i brokobla tilstand til centeren. Så den skal uansett ikke få være rør-enebarn. Bare synd det er så lenge til sommeren!

edit: skal fyre avgårde en mail til Håvar Snapa imorgo og høre litt om hvordan man brokobler trinnet. Om dette er en smal sak som til og med jeg forstår, så kan det jo bli artig når Nølle tar seg en tur (skal holde han til det "løftet" se )
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også må du vel toppe "heile driten" med en Perseus. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, har vært inne på tanken på å kjøre onkyoen pluss en 2kanals pre med rør, g da var persus en meget aktuell kandidat så vidt jeg kan huske. MEN! Jeg klarer bare ikke så slå meg til ro med filmlyden fra onkyoen. Tror nok heller jeg ender opp med en analog 5.1 pre. Men nå fikk jo planen seg et lite knekk i og med at jeg er nærmest forpliktet til å gi stereo90 selskap iløpet av sommeren. hehe.

Vi får se hva som skjer.. men morro blir'e læll!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei det går ikke alltid som man planlegger, men moro er det. :-D

Når Onkyo og BD er på plass her kommer jeg til å invitere til demo, så da for du ta deg en tur.

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Hehe, nei det går ikke alltid som man planlegger, men moro er det. :-D

Når Onkyo og BD er på plass her kommer jeg til å invitere til demo, så da for du ta deg en tur.
    akkurat det hersker det ingen tvil om! Begynner å bli endel stilige anlegg i østfold nå, alltid like morro å sjekke de ut! selv om det som regel resulterer i at man selv føler at man må oppgradere!

Men nå er det natta på nissen og hans skrotforkjølelse. Søte drømmer om rør ønskes velkommen!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med salg og kjøp igjen, Skrotnisse. Her stopper ikke akkurat tiden opp. Hva blir greia med Arrayene da? Blir de eller er du fortsatt på jakt?

Kan jeg driste meg til å spørre hva det er du misliker med filmlyden fra 875?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    akkurat det hersker det ingen tvil om! Begynner å bli endel stilige anlegg i østfold nå, alltid like morro å sjekke de ut! selv om det som regel resulterer i at man selv føler at man må oppgradere!
    Pervind bor i Askim og har en ganske lekker kino. Han skulle absolutt vært med på noen av treffene vi har klart å fått istand
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Bi-amping da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Pervind bor i Askim og har en ganske lekker kino. Han skulle absolutt vært med på noen av treffene vi har klart å fått istand

mm, var innom profilen hans og titta litt. Hadde ikke takka nei til en demo der for å si det slik! Men blandt ungdommen her i bygda er det også mye snakk om kinoen til froggy i askim; var ikke det han ene unggutten som var nede hos deg sist gang jeg også var der?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hva med Bi-amping da?
    også en mulighet.. det er det som er bakdelen med denna hobbye; man går aldri tom for muligheter til å prøve noe nytt... har vært innom tanken på biamping tidligere også, tenkte på å kjøre transistor på bassene og rør i toppen, men da er det problematikken rundt å få dette til å spille pent sammen. Eller så kan jeg jo gjøre det enkelt å kjøre en stereo 90 pr ht med biamping... Mye som står på ønskelista når det kommer til å prøve ut ting!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med salg og kjøp igjen, Skrotnisse. Her stopper ikke akkurat tiden opp. Hva blir greia med Arrayene da? Blir de eller er du fortsatt på jakt?

Kan jeg driste meg til å spørre hva det er du misliker med filmlyden fra 875?
    Arrayene blir nok stående ser det ut som. Har hatt ekstremt mange hendvendelser, alt fra folk som vil betale 30k nå og resta på avbetaling med 1k i mnd til folk som vil bytte inn cw høytalere til folk som mener på at prisen halveres i det man tar de ut av butikken. Ved salget av frey eller c220 (husker ikke helt, blei så mange mailer) var det en som ville bytte produktet mot noen kunstverk han hadde malt! Så arrayene blir nok stående ja, er grenser for mye arbeid jeg vil legge ned i å selge de samtidig som jeg nekter å tape en formue på de bare for å kvitte meg med de. Men for all del, kommer det en seriøs kjøper en dag kan det godt hende de forsvinner..

875 er uten tvil en bra reciever, den er utrolig brukervennlig, den er lett å jobbe med og det kreves ikke altfor mye for å oppnå en god lyd i stua. Det jeg derimot misliker, eller, ikke trives med er mangelen på virillitet, pondus og sjel i lydbildet. Pondusen hadde nok kommet ved å putte inn en subb eller to, men vil ikke gå dit riktig enda.

Jeg har gått igjennom RK og autoppsettet, jeg har flyttet høytalere og kjørt RK\AO på nytt, flere ganger, og for all del, det låter bra, det er morro å se film, men allikevel tar jeg meg selv i å savne filmlyden jeg fikk med c220 i bare stereo. Derfor kommer jeg nok til å selge onkyoen iløpet av sommeren og teste ut løsninger som innvolverer en analog multikanalspre. Man mister seff muligheten for å ha alle tilkoblinger på ett sted, rk og autooppsett, og alt annet so mer positivt ved recievere, og man får bare 5.1 til rådighet. Men i og med at jeg bor i ei lita leillighet uten gode muligheter for å kjøre 3.1, eventuelt 3.2 som foretrukkent oppsett, dog med mulighet for bakkanaler om jeg legger godvilja til, så føler jeg at det for min del vil være mer riktig å bytte ut onkyoen. Hadde jeg dog hatt et dedikert rom og kjørt full surround ville nok saken ha stilt seg litt annerledes... tror jeg...
    -------
    Mvh
    Rune

Side 51 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •