Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 5 av 252 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 5026
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer så mye med leilighet. :-D

Mulig jeg har missforstått noe tidligere, men mener å ha fått med meg at du også samtidig blir samboer. Dere får ha lykke til i felles hjem.

Er litt spent på hvordan det går med utprøvinga av rør sammen med de nye høytalerne dine.
    Men forstår at det er andre ting som må på plass først.:-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepz, blir nok samboer etterhvert, må bare få bøttekottets viktigste møbel på plass: senga! hehe. Håper det funker, etter nesten to år sammen hadde det vært surt om dette ette sku funke.

Når det kommer til rør ja, her får'ru bare stikke innom fremmover, har endel planer som har forandra seg litt, så hva som skjer med rør i effekt er meget uvisst for øyeblikket... Men, NOE skjer fremmover, virker det som, anlegget er inne i en meget artig periode for øyeblikket hvor det potensielle sluttresultatet kan bli meget snasent... men det er noen detaljer som på plass før jeg vet noe sikkert, så noe mer info vil jeg ikke ut med før det eventuelt skjer. Er så surt å lage en stor deal av noe som kanskje skjer, også går det føyken, og så sitter man der med skjegget i postkassa.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du kjøpt den 2 seteren? Skulle hatt en sofa til kinoen min, og den så jo bra ut.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navnet er Nauru Concept og kan kjøpes hos Mestermøbler. Prisen var også rimelig god. Man kan også få de i forskjellige farger. Så langt en meget god investering for min del iallefall
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny leilighet og innflytting. Virkelig stilige stoler:-D :-D :-D Plasserer du sweetspot til den ene siden??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk!

Det med sweetspot kan bli et lite problem, det her er jo virkelig bakdelen med ei vanlig leillighet kontra dedikert kinorom. Så jeg får finne ut av hvor kjerringa vil sitte, og så setter jeg vel stola slik at stolen min havner mest mulig i sweetspot. hehe. Både gruer og gleder meg til å få ned selve anlegget og leike meg med plassering av ht og sånt...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny leilighet, den sofa/stol løsningen så jo ikke akkurat ubehagelig ut den heller

Gleder meg til å se bilder av oppsettet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takker og bukker, du har rett i at de ser ette så verst ut, enda bedre å sitta i...

Regner med at det kommer noen bilder etterhvert, får se om jeg får det til å se bra ut! hehe. Planen var å fløtta ned anlegget denne uka, men nå har jeg liksågodt pådratt meg en satans influensa, så det blir ette mye fløtting. eller noe annet for den saks skyld..
    Er litt nysgjerrig på hvordan La Scala tar seg i bøttekottet au, så får jeg se om de får lov til å stå der lenge
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger ett lerret

Som noen muligens fikk med seg kjøpte meg en benq w9000 når avshop ga en mer enn grei rabatt på en demomodell med bar ett par timer på pæra. Denne ble kjøpt inn for noen uker tilbake med tanke på leilligheta. Nå er jo bøttekottet på plass og det er på tide å velge lerret.

Det eneste jeg er 100% sikker på at det må blitt et grått lerret siden veggene er forholsvis lyse. Jeg og en kamerat driver og fikler litt med en ide om få 100% lyskontroll så det blir bekmørkt i "kinodelen", men dette er litt frem i tid om det blir noe av overhodet.

En annen ting som er bestemt er at et blir rammelerrett. Har tenkt litt på et Adeo Greyvision Plano Delux ramme 16:9, eventuelt med velur(alu)-ramme, men jeg syntes prihoppet var kanskjelitt i overkant, eller er denne velur rammen faktisk verdt mellomlegget?

I det siste har jeg også blitt litt interresert i en 2:35:1 løsning, men her er jeg forholsvis grønn på hva jeg trenger. Av lerret virker jo DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2.35:1 230cm/98" til å være et godt alternativ. Titta også litt på de dyrere smx lerretene avshop fører, men sitter med en lei følelse av at man betaler ENDEL ekstra for det lydtransparente aspektet ved lerretene.

Slik jeg forstår det trenger man også anamorfisk linse for å få til 2:35:1? vil i såfall Prismasonic anamorphic lens H-300M u/remote gjøre jobben eller vil andre linser fungere bedre?
    Hvordan er disse å montere? Jeg belager meg på å bruke et projektorfeste av typen BenQ Takoppheng universalt. Siden jeg ikke får satt klædden på ei hylle på en bakvegg er jeg avhengig av å ha ei stang ned fra taket. Må jeg i så fall få tak i et tilsvarende feste for den anamorfiske linsa?

Hvordan vil bildet bli på et 2:35:1 lerett om man ikke bruker ei anamorfisk linse? Tenker da i tilfelle leveringstid eller om jeg bør komma meg opp i pris, og må vente på feriepenger. hehe.

Vet det ble ett par NOOB sprm nå, har også søkt igjennom avforum og prøvd å lese det som finnes. Men det er så uhyggelig mye info, og veldig mye "over my head", så om noen kunne besvare disse sprm på en enkelt og konstant måte uten å gå ørten runder rundt grautbollen hadde det være kjempeflotters!!

ps: beklager en og annen skriveleif om de finnes nå, men ligger rett ut med full allergibasert influensa og høy feber
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikkje skal ha lydtransparent lerret, så er nok ikkje smx det beste for deg.. men om du skal ha høyttalerne bak lerretet så er SMX eineste valget. Best bilde til lavest pris.:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nope, ette noe høytalere bak lerretet her nei, her skal monstrene vises for alt de er verdt! Så smx er utelukket som du sier, de har nok sine åpenbare fordeler om ht skal stå bak, men når man ikke skal ha det føler jeg at man betaler avsindig mye ekstra for noe man ikke bruker.

Har vært nede i kåken nå og endelig fått testa projektoren litt. Tror nok jeg skipper ideen om 2:35:1 enn så lenge. I mine øyne blir det fort kort fra bakvegg til frontvegg til å kunne forsvare merutgiften ved en 2:35:! løsning. Jeg og madammen har også snakka litt om tida etter at hu er ferdig med å studere, om ett år, å eventuelt slå ned veggen frontveggen i stua som også er skillevegg mellom stue og soverom, og så innrede studierommet hennes som dedikert soverom, og da øke størrelsen på stua betraktelig. Da er det ette helt umulig at en 2:35:1 løsning virkelig kan forsvares og realiseres.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alu-ramme på mitt Adeo, og har ingen problemer med lysrefleksjoner. Stikk innom igjen en dag og ta en titt om du er usikker :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Du skal ette se bort fra at jeg slår på tråden utover uka. Skal høre med waf-sjefen (hu liker å tru det iallefall) når det passer for hu. Blir nok i tidsrommet torsdag-søndag, men dette finner vi ut av over tlf vet du.
    Takker foresten for tilbudet. Glemmer ikke den korte stunden jeg var kinoen din sist gang, studerte bildet litt på master and commander (mener det var den hehe) for å se hvordan det ble med så stort bilde og hvor mye strølys man fikk og litt sånt. Så vidt jeg kan huske var det det nada refleksjoner på ramma til lerretet, men hej, hukommelsen kan bedra, så jeg tar meg gjerne en tur til vet du og det at du nå har klipsch i hjemmekinoen har selvfølgelig ingenting å si.. hehe.. bare en hyggelig bonus.. hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --------------------Full hjemmekinopresentasjon------------------------------------

Jeg er langt fra ferdig fløtta inn så jeg har ikke jobba med plassering av høytalere for å få de til å låte helt optimalt. Men anlegget er iallefall på plass om ikke annet. Bildene er tatt før kablene ble koblet til.

ps: stereobenken blir byttet ut i uke 26 når bohus får inn min neste benk.
    1 av objektene på bildet blir garantert byttet ut iløpet av sommeren.
    MEN; Det er en STOR mulighet for at også en av de andre objektene også blir byttet ut iløpet av sommeren. Til den av dere som vet litt om dette; vennligst hold tåta

--------------------Full hjemmekinopresentasjon------------------------------------
    -------
    Mvh
    Rune

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, dette ser mildt sagt rått ut! Kjempetøft!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takker, det låter også rått. Mulig det blir litt for snakk om Linkin Park for min del, men jeg var i globen på konserten deres for ett par uker tilbake, råeste jeg har vært på, og den Live in texas konsertdvd'en deres på detta anlegget tar meg med rett tilbake i globen, vel, så langt det går i et så lite rom. hehe.

Skal ta en tlf imorgo angående en demo på noe, håper å få til den demoen neste søndag igjen, det blir relativt bra spennende!
    Pluss at krellen forsvinner iløpet a sommeren. Ser inga poeng i å bruke en integrert som forforsterker. Ikke umulig at arvtageren vil gjøre anlegget enda en smule råere for å si det slik. Men, sommeren er lang, men oppdateringer kommer så fort som mulig.

Jeg får vel også gi deg en liten takk for at du har bevisst at WAF lar seg kombinere komponenter av høy klasse, har blitt litt inspirert av oppsettet ditt, må jo ha ett anlegg nr 2 også, men som sagt, mer om dette senere. oooooooooo jeg gleder meg til den perioden som kommer nå fremmover!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

krell kav 400xi

Da er valget tatt. Krell Kav 400xi er lagt ut til salgs, så er det noen som er interressert er det bare å rope ut.

Hva erstatteren blir velger jeg å holde for meg selv litt til
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen hemmelighet for de som har lest hjemmekino"bloggen" din at MA 6.1 står høyt i kurs som effekttrinn, men er det endringer her? Og hva skal brukes som forforsterker?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei det at jeg har sansen for de blokkene er ingen hemmlighet. Så de skal nok få stå der de står ja.

Men resten av anlegget blir mest trolig offer for store utskiftninger iløpet av sommeren vel å merke om jeg får solgt dagens komponenter. Men hva som skal byttes ut, og hva som kommer inn blir en aldri så liten hemlighet frem til en handel er i boks. Vil ikke utbasunere at "den komponenten" skal inn i anlegget, og så skiter det seg av en eller annen grunn. hehe. Vet bare at om det går som jeg satser på, så skal det bli en sann fryd å setta seg ned og høre på musikk, spille litt, og se film utover sommeren!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo med Swans F1.1F

For noen uker tilbake kom jeg over soundwave sin hjemmeside, og plutselig satt jeg og sikla på et bilde av Swans F1.1F, disse var ekstremt lekre og var rimelig bra bestykket med sine 4 10tommer pr ht, 163cm på sokkelessen og 116kg pr ht i matchvekt. Nysgjerrigheten blomstret som falske løfter i en valgkamp. En mail til Roger på Soundwave ble sendt sporenstreks. Joda, en demo skulle ta sted, mest trolig i mai i hjemmekino sin referansekino. OOOOO jeg gleda meg som en liten drittunge! Det eneste jeg ba pent om var at dette ikke måtta ta sted helgen 25/26 mai, for da skulle jeg til stockholm, vel, selvfølgelig måtte det ta sted denne helga.

Når jeg kom hjem fra stockholm var jo rapportene om de mindre swans'ene entydig positive og jeg må innrømme at det erget meg litt at jeg ikke fikk vært der. En mail til Roger noen dager senere ordnet det meste, en fyr i holmestrand kunne gjerne holde en liten demo og en dato ble satt. Med et løfte om et sjukt bassystem og disse svære swans høytalerne satt jeg kursen mot holmestrand fylt til randen av spenning og iver. Detta skulle bli kult!

Roger hadde helt rett i at mannen hadde et spinnvilt bassystem, og rommet var nydelig dempet! Først ut var noen testspor av typen elektronika, hans spor fikk gardiner og resten av rommet til å dirre. dønn nydelig. Så var det tid for mine plater og her er hvordan det gikk:

jeg begynte med Linkin Park og Bleed It Out. Dette er en forholdsvis røff innspilling laget for å ta av live fremfor å låte pent på et stereoanlegg. Det første som slo meg på swans var hvor mye "penere" det låt enn på la scala. Toppen var langt mer silkemyk og det var ikke den samme brutale råskapen. Her må jeg innrømme at jeg ble skuffet faktisk! På La Scala er dette en låt som virkelig tar av og man får bare lyst til å hoppe opp av stolen, slå takta i lufta med armen og gaule med, men den følelsen fikk jeg aldri på swans. Greit nok tenkte jeg, denne låta er jo forholdsvis ekstrem og dette var en helt annen høytaler.

Neste spor ut var 666 med Alarma\amokk, ei elektronika låt som riktignok ikke går altfor dypt, men den har et fantastisk engasjerende lydbilde. Desverre har Tor Arne sperret volumkontrollen på 99, så jeg fikk aldri virkelig guffa på. MEN, her gjentok mye av det samme seg. Det lot direkte "pent". Jeg må innrømme at jeg på dette tidspunktet ikke skjønte så altfor mye. Selv er jeg 26 og ferdig for lengst med disse dance\trance\elektrnoka utestedende, men jeg liker å sette på disse låtene for å virkelig presse anlegget litt. Men det skortet. Hm tenkte jeg og satt inn neste cd.

Først ut var Carlos Santana med Maria Maria, en utrolig nydelig låt med fast og fin bass. Her låt det langt bedre! Dette var lyd jeg kunne ha levd med, riktignok uten råskapen til La Scala, men utrolig nice lydbilde. Kanskje det fantes håp! Skippe et par spor og frem til Audioslave med Like A Stone. Ei utrolig nydelig låt med en fantastisk atmosfære og en helt spinnvill gitarsolo som fremkaller frysninger gang på gang. Etter å ha vært på konsert med de og hørt denne live tenker jeg alltid tilbake på den konserte hvor benedikstbukta var stappa av folk som var sjukt engasjert under hele konserten, men når det riffet kom sto hele bukta dønn stille i en euforisk følelse før alle tok av etter soloen, en fantastisk solo, noe av den samme følelsen får jeg på la scala. Når jeg dro denne på swans låt det, nok en gang, penere. For min del var dette nok! Jeg hadde med mange artige testspor, men etter at de skuffet meg på disse sporene gadd jeg ærlig talt ikke mer, siden disse sporene er meget representative for min musikksmak.

Resultatet er at jeg avstår fra disse høytalerne og mine kjære La Scala får stå i stua ei stund til!! ) Der har man live lyd der! Der får man lyst til å hoppe opp på bordet og spella luftgitar på et nivå som får hvitjakkene til å bli tilkalt, der er det morro å høre på musikk og se film der!! Men dont get me wrong, swansene var nydelige høytalere som vil falle ismak for de fleste av oss!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 5 av 252 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •