Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 49 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 5026
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg er da i en etablerende fase jeg da. Her kjøpte jeg leillighet for å kunne bruke mer penger i jakten på den store kjærligheten når det kommer til anlegg

Neida, skjønte hva du mente. Fruen er ferdig med utdannelsen litt før sommeren og da bør det ikke ta så lange stunda etter hu får seg fast jobb at vi må på husjakt,og da VEIT jeg at mitt herlige forbruk på lyd og bilde vil bli kuttet hardt ned på. snufs!
    Skjønner, jeg leier fortsatt da jeg har en leiepris som er en vits og bor midt i smørøyet. Rommet er dog ikke optimalt og jeg føler ikke jeg kan forsvare større utlegg på lydsiden i dette rommet slik det er idag. Når hun og er ferdig på skole til våren 2009 så blir det nok no huskjøp, men ikke riktig enda.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant test Rune. Det er tydelig at hornet på Array er mer følsomt enn diskanten på Gradient, for jeg opplevde aldri toppen skarp eller ubehagelig. Heller luftig og oppløst.
    Etter testen i helgen har CD-1 endt som vinner og den blir ikke returnert til SoundPlanet.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, skal ikke si deg imot der. Det låt uhorelig mye bedre hos deg, men nå har du et langt bedre balansert anlegg hvor den generelle komponentkvlaiteten er langt høyere enn hva jeg har om dagen, desverre, hehe.

Jeg har vel på følelsen at cd1 hadde fremstått som en langt bedre spiller med mcintoshen jeg hadde, og kanskje roguen. Men i dagens oppsett var nok ette matchinga helt på topp. Vet ikke om jeg skal legge mest skyld på oberon eller onkyoen, for onkyoen er faktisk ikke så ille egentlig , ikke til å være en forholdsvis billig reciever iallefall. Men helt på trynet var det dog ikke, sendte en pm til anfield og sa klart ifra at en dagen jeg enten får meg en stereopre med prossessor inngang, eller nye effekttrinn, så kommer han garantert til å høre fra mg. Ayon er et spennende merke uten tvil. Det at den blir stående hos deg kom egentlig ikke som noen stor overraskelse, var sikker på at jeg så et lurt smil på deg når jeg var hos deg sist. Og det at du kjøper den er kjempebra! for jeg fant ut idag at jeg glemte å levere med bruksanvisninga, så da kommer jeg nedenom med den en dag, gir deg nærmere beskjed over tlf
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det 2 stk stereo90 på sentralen. Den ene er veldig hyggelig priset, mens den andre ikke har noen prisantydning. Disse brokoblet kunne gjort vei i vellinga på Arrayene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, i know

13k for en tre år gammel boks, jo, det funker det Sendte selger en mail med en gang han la ut annonsen, venter på svar. Hvis han har litt tålmodighet fyker oberon på bruktbørsen fortere enn svint.

Har dog ikke råd til begge nå, men en er en start, så går det jo fint å komplettere med nr 2 etterhvert som økonomien gir mulighet for det.

Frem mot sommeren kommer også onkyoen til å ryke

2 stereo 90 i brokobla tilstand på arrayen; "mamma jeg trenger pampers, tror det akkurat gikk for meg"!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk Stereo 90 hadde vært snadder, men jeg tror jeg klarer meg med 1. Selvfølgelig må du har rør, Rune. :-D

Så du vil kvitte deg med Onkyo'n? Noe annet som er på vei inn?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    seff må jeg ha rør... hehehehehe. bra sagt!! må innrømme at jeg angrer på at jeg ikke fikk ut fingern når devilej solgte sin men Den beste lyden jeg har hørt (altså som har passet mine ører som, vel, øre i øremuffe) er den jeg fikk med c220 og stereo90 på array1400. Hadde en plan om å investere i en rørforsterker for en stund tilbake, men fikk sånt innfall om at "ja surround må være morro", og dermed ble det onkyo og array880, 50% happy med den dealen

Vi får se om han selgeren kan smøre seg med et par dagers tålmodighet, i så fall blir det en stereo 90 nå. En av årsakene til at jeg ikke fikk ut fingeren når devilej solgte sin var mangelen på krefter i en stereo 90, til tross for at den låt uhorvelig godt, så var det litt lite krefter. Men siden det går ann å brokoble de; å hællan dusten det kan bli morro! Hørte jo på en mcintosh rørforsterker basert på 275 og en pre i samme kabinett, reint piss kontra stereo90 med røra devilej hadde i sin.

Onkyoen ja. Nei, du, jeg er så seriøst ikke fornøyd at det er en skam! Jeg liker muligheten til å kunne koble til ørten kilder og veksle enkelt imellom de. Jeg liker brukervenneligheten. Og den låter slettes ikke dårlig med tanke på at det er en reciever, MEN!! Jeg trives så absolutt ikke med lyden den gir! Overhodet! I løpet av sommeren må jeg få byttet den ut, ellers så må jeg bruke penga på en psykolog. Hva som skal inn? har to muligheter, men må gjøre litt mer research før jeg tørr å si noe bastant Går det som jeg håper på begynner jeg kanskje å plante beina mine i high end land igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er vel ikke så lett å gå fra en c220 til en 875. Selv kommer jeg til å gå for en 875, men så er kanskje ikke jeg så "kresen" som deg. :-P
    Skal jeg ha fullt utbytte av HD lyden må jeg nok ty til en ny receiver. Vi testet jo dette hos Einar sist vi var der, og det var jo ikke tvil om at receiver gjorde en bedre jobb en XE1. Og når jeg nå også skal ha meg en BD spiller med HD Master lyd må jeg bytte ut Denon, siden det ikke er noen spillere som sender ut dette via pcm. (ennå)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å innse med engang Skrotnisse at du aldri kommer til å bli fornøyd med kringlyd før du havner opp på en surround prosessor fra de store high-end jaktmarker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er bare å innse med engang Skrotnisse at du aldri kommer til å bli fornøyd med kringlyd før du havner opp på en surround prosessor fra de store high-end jaktmarker
    nja, ikke vær så sikker. Har sikla litt på en surremegrundt pre fra mcintosh, men de er svindyre og ikke sånn altfor fremtidssikre sånn egentlig. Det finnes en gylden middelvei som riktignok ikke vil deg den samme luksusfølelsen sånn pr dags dato, men som jeg har tru på at vi lønne seg i lengden

Jeg håper jo at jeg kan nøye meg med noe annet enn ultra kostbar high end da! vil jo ette ruinere meg heller!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke lenge før du ender opp med en Meridian 8xx serie tenker jeg, men da har du jo også en fult oppgraderbar surround pre av de helt enorme størrelsene

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Nei, det er vel ikke så lett å gå fra en c220 til en 875. Selv kommer jeg til å gå for en 875, men så er kanskje ikke jeg så "kresen" som deg. :-P
    Skal jeg ha fullt utbytte av HD lyden må jeg nok ty til en ny receiver. Vi testet jo dette hos Einar sist vi var der, og det var jo ikke tvil om at receiver gjorde en bedre jobb en XE1. Og når jeg nå også skal ha meg en BD spiller med HD Master lyd må jeg bytte ut Denon, siden det ikke er noen spillere som sender ut dette via pcm. (ennå)
    Hehe. Jeg tror ikke problemet er at jeg er så utrolig kresen, henger mye hos naboen min som bruker en hk reciever og dali ht i 20k klassen. Storkoser meg med film hos han også. Men arrayene er så pokkers avslørende og storkrevende

Jeg har ikke et rom hvor jeg kan ha 5.1 eller 7.1 jeg vet du, ei heller er rommet dedikert, så da føler at det blir lite hensikstmessig å satse på high def lyd men den dagen jeg får et dedikert rom og fult surremegrundtoppsett blir det nok en reciever. Men akkurat nå ligger hjertet et helt anna sted
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er vel ikke lenge før du ender opp med en Meridian 8xx serie tenker jeg, men da har du jo også en fult oppgraderbar surround pre av de helt enorme størrelsene
    nooooooope!! sabla dyrt, liker ikke utseendet og hjertet mitt ligger i statene
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre alle oppmerksomme på at mine oberon 6.1 nå ligger ute for salg!!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på den da???
    Å hva skal du oppgradere i??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nypris er 18k pr dags dato så vidt jeg veit. Mine er også lakkerte i svart pianolakk. De er lagt ut for 13, men prisen kan selvfølgelig prutes noe ved seriøse henvendelser. All prisdiskusjon skal foregå på mail og ikke på forummet.

Hva jeg skal oppgradere i; nja, noe snax da vet du Oberon er en utrolig heftig forsterker med monstrumentale krefter uten altfor egenlyd, men når den møter høytalere som jbl array 1400 strekker den bare ikke til desverre.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå ligger det 2 stk stereo90 på sentralen. Den ene er veldig hyggelig priset, mens den andre ikke har noen prisantydning. Disse brokoblet kunne gjort vei i vellinga på Arrayene
    Hey...

Nå må du ikke lede han ut i fristelse

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hey...

Nå må du ikke lede han ut i fristelse
    too BIIIIIPING late!! det gjorde han når han levde opp til nicket sitt ved å låne meg sin egen stereo90 for en stund tilbake. Skulle aldri ha solgt han projektoren hans! Da hadde jeg sluppet unna alle dessa fristelsene!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    too BIIIIIPING late!! det gjorde han når han levde opp til nicket sitt ved å låne meg sin egen stereo90 for en stund tilbake. Skulle aldri ha solgt han projektoren hans! Da hadde jeg sluppet unna alle dessa fristelsene!!
    He he. Forskjellen på meg og deg er at jeg har den projectoren enda. Er ikke avhengig av å bytte så ofte.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den kommentaren kom fra rett mann Devil?:twisted: :twisted:

Side 49 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •