Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 45 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvorfor hender dette aldri med meg........
    hehe, og jeg som ønsker å slippe slike situasjoner, livet har en herlig ironi ikke sant?

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg eier dessverre ingen saccosekk, men kan sikkert stille med en rørpre med ht-inngang (mye bedre dynamikk i denne nå med de nye Mullard M8080 rørene) og eventuelt et par helt greie transistortrinn
    Fredag kommer jo noe nytt snacks i hus som jeg nevnte for deg i helgen. Er utrolig spent på dette trinnet :twisted:
    men da kan jeg holde av den ene svarte krakken til deg
    En rørpre, ett par greie transistortrinn, ett par m150 og array1400, hvor er smekka!! for nå blei det sabla vått rundt kjeften!! Dettemå vi så absolutt prøve å få til ei helg!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    "My boobs WERE ok" *Pirke*
    okay da.. brøsta te denna baben var'a ganske så ålreite en gang
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Her går det unna ja! Glær meg til å lese dine erfaringer rundt senter nu!
    de kommer enten ikveld eller imorgo kveld. Har også en rimelig fancy cdspiller på lån som må leveres på torsdag, så jeg må nesten tilbringe litt kvalitetstid samme med denna pjokken også, samtidig som jeg må sørge for at den blir matet til alle døgnets tider med vakre toner fra skinnende blanke plater
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Det står to tvillinger i Halden som hadde syns det kunne være gøy å måle krefter med ortnlige høytalere. De har også lyst til å vise seg frem, men da far i huset står på hue stort sett hver dag og pusser opp så passer det dårlig med besøk i Halden. Men far sier at han kan ta med seg tvillingene på besøk til Trøgstad, noe de har lyst til.

Far kan ha en mulighet nå til helgen, mens de påfølgende 2 helgene må han desverre jobbe. Tror det passer best på fredag. Om tvillingene blir opplyst med de beste lyspærene er noe usikkert, da far ikke har fått testet noen andre en de som var med når tvillingene flyttet til Halden.

Om det blir noe besøk så tar far gjerne med seg en bekjent som er i besittelse av en slektning til tvillingene. Far sier han klarer å sitte på en kjøkkenstol i noen timer.:-D

mvh
    Nølle
    far med tvillinger er så absolutt velkommene på et lite bygdebesøk! Men timinga da mann, så utrolig dårlig gjort! hehe. Nå til helga skal jeg til hemsedal med fruen og noen venner. Ei greit fancy hytte er bestilt og betalt, og "knekke bein brettet" er gjort klar. Til tross for at det nå frister ekstremt mye å ta en liten "anita, jeg må nok være hjemme i helga jeg pga vondt i ryggen", så må jeg nok ta denne turen Men vi kan jo snakke litt nærmere om det når dine to opptatte helger er over? I mellomtiden bør jeg få henta ned noen ordentlige stoler fra modern (hva skulle man ha gjort uten foreldre som har alt for mye av alt mulig hehe).

Får vi til at du tar med tvillingene, en bekjent av deg tar med en slektning av tvillingene, devilej tar med en litt snax og eksu og hifiplumber kjem samtidig, så kan vi endel rimelig hyggelige timer!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, har du prøvd med Bi-amp?
    (Går an, ikke sant?)
    Vært optimalt med feks. en RS 90 i toppen og en Parasound i bunnen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd med biamp enda.

Men mener dette kun går i stereo på onkyo, er dog ikke hundre pros sikker. Men ja, har så absolutt tenkt tanken på en stereo 90 i topp og enten parasound eller noe annet heftig til bassene. Spørsmålet blir jo om kan bli noe kluss med lydsignaturen. Har aldri prøvd biamping, så jeg er helt grønn, men det skulle ha vært kongeartig å ha prøvd! Et av ankepunktene mine mot array er jo nettopp det at man bør legge satans mye kronasjer i en real effektforsterker, men om man kunne ha kommet unna med det med en rs90 i topp og f.eks. en a21, så begynner det jo å bli overkommelig
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror ikke du trenger å bruke så mye penger på bassen siden bassignaturen er mere "monoton" enn feks. mellomtone og diskant. Kunne sikkert ha holdt i massevis med en PA-forsterker om ieg ikke tar mye feil
    Men, greit at den har solid strømforsyning
    Hmmm... Husker jeg så en Adyton PA-sak på finn for litt siden til 2500.. Fetter'n min skrøt heningsløst av den.
    Tung, men utrolig stabil

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, er ikke helt enig. Jeg har også tenkt slik at man ikke må legge så mye penger i effektforsterkeren som skal drive bassene. Levde jo godt med oberon, men så fikk jeg RS90 i hus og det var en bass av en helt annen verden. Var ikke til å kjenne igjen. Etter det har jeg slettes ikke vært fornøyd med bassfundamenet som oberon serverer. Så jeg ser vel ikke bort fra at man også bør koste på seg litt når det kommer til effekt til bassene også.. desverre.. hehe. Denne hobbyen begynner å bli dyr!

Men det ultimate er jo å finne en forsterker som har nok av krefter, og som styrer både diskant, mellomtone og bass like bra. Pluss at man slipper en ekstra boks eller to...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men det er nok desverre det som koster...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz.. på en annen side; it's only money! Hvem trenger egentlig sittaplasser til de besøkende, eller et kjøleskap som rommer mer enn tre fjordlandretter liksom
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jupz.. på en annen side; it's only money! Hvem trenger egentlig sittaplasser til de besøkende, eller et kjøleskap som rommer mer enn tre fjordlandretter liksom
    Tre fjordland? Trenger vel pinadø ikke mer enn 2?

Hva er prisen på 2.3c ser den ligger ikke på soundwave sine sider.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt sikker på den nøyaktige prisen på 2.3c, men mener den ligger på 20k blank sånn ca Om den er verdt det? jupz, det vil jeg da tørre å påstå!

edit: bør ha 3 fjordland. Man vil jo ikke ta ei pause fra film og musikk varje dag for å handle inn en fjordland!
    -------
    Mvh
    Rune

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tre fjordland? Trenger vel pinadø ikke mer enn 2?

Hva er prisen på 2.3c ser den ligger ikke på soundwave sine sider.
    Tror den har villedende pris paa 20000k.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den sikkert Vill og hemningsløs leting etter en senter med futt i som ikke tar så mye plass jeg, men det er vel så selvmotsigende som det går an

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den sikkert Vill og hemningsløs leting etter en senter med futt i som ikke tar så mye plass jeg, men det er vel så selvmotsigende som det går an
    F 2.3 tar mye plass. Jeg syns min F1.1 C er stor jeg.:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om plassen er et problem fil nok den litt mindre f1.1c være en god kandidat. Men om budsjettet strekker til vil jo array 880 også være en meget aktuel kandidat. den er faktisk ette så stor når man ser den i virkelighet. Etter å hatt både den og 2.3c her samtidig har jeg også konkludert med at arrayen er mer konevennlig!
    -------
    Mvh
    Rune

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    om plassen er et problem fil nok den litt mindre f1.1c være en god kandidat. Men om budsjettet strekker til vil jo array 880 også være en meget aktuel kandidat. den er faktisk ette så stor når man ser den i virkelighet. Etter å hatt både den og 2.3c her samtidig har jeg også konkludert med at arrayen er mer konevennlig!
    Er det mye bedre lyd i F2.3 en i F1.1? Vurderer en oppgradering...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, fronter til 10k, og center til alt fra 20-35k, logisk ? Nei, men morro?
    DEFINITIVT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Er det mye bedre lyd i F2.3 en i F1.1? Vurderer en oppgradering...
    svaret er: HELL YEAH!! De største forskjellene ette det lille jeg fikk testet var at 2.3c låt langt mer åpen samt at den hadde langt mer fundament. således fikk alt som foregikk i sentrum et langt naturlig og maskulint lydbilde. Har man penga til en 2.3c og er i markedet for å oppgradere fra 1.1c, så ville jeg neppe ha tenkt om mer enn en gang før jeg ringte roger. På en annen side vet jeg hfck i oslo selger en array 880 demomodell for 20k nå også, så valget er ikke nødvendigvis lett, men jeg ser du har et komplett swans oppsett, sånn omtrent, så 2.3c vil slettes ikke være å forsake! Om du velger en sånn en må du gi meg tilbakemelding, nysgjerrig på om det er bare meg som har opplevd de gedigene forskjellen mellom de to swansene
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, fronter til 10k, og center til alt fra 20-35k, logisk ? Nei, men morro?
    DEFINITIVT!
    nettopp!!! pluss at om du kjøper en center til 20k, så har du en sabla god grunn til å oppgradere frontene
    -------
    Mvh
    Rune

Side 45 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •