Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 42 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja google kan være ens egen beste venn i jakten på nytt utstyr til en billig penge mens for lommeboka kan det være tvert om
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaa...
    Ønsker meg ett pengetre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, jeg ønsket meg også et pengetre når jeg var mindre, men så vokste jeg opp og innså at dette er bare reing og skjær fantasi, derfor vurderer jeg nå skifte yrke til "pengeforfalsker"!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!

Du har kommet til omtrent det samme som meg! Heligvis så har min Sub to innganger. Den ene ubalansert (Onkyo) og den andre balansert (Jeff Rowland). Når jeg bruker prosessor inngangen på den JR' så er pre out ikke aktiv så man får det beste med stereo og kino!

JR Concerto kan du få både om pre eller integrert :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    genial løsning du har Nå ligger nok sub et lite støkke frem i tid for min del, men jeg skal så absolutt legge meg profilen din og tipset ditt på minnet
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halvparten av morroa ved lyd og bilde er jo å få nytt utstyr i hus, arbeidet med å genere penger til dette er ikke alltid like kult, men når utstyret først er i hus så var det verdt det allikevel.

McIntosh c220 er byttet ut med onkyo 875, dette ble gjort av to årsaker, både fordi c220 ikke hadde prossesor inngang, og at jeg ville ha inn en center høytaler. Når når onkyoen er på plass står følgende spørsmål åpent:

Hvilken center høytaler vil fungere fint med Jbl Array 1400 uten å sprenge budsjettet? (om det finnes noen rundt 15k hadde det vært hyggelig).

I utgangspunktet vil den bli drevet av onkyoen, men etterhvert skal den selvfølgelig få en egen effektforsterker.

ps: vet det er mange tråder rundt center ht her å forummet, men få av de går på sammarbeid med array
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Rc64 er den første som slår meg til den prisen, Eventuelt noe snacks fra Swans?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på Swan jeg også, men er litt usikker på om den vil avvike veldig i lydsignaturen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tja, Rc64 er den første som slår meg til den prisen, Eventuelt noe snacks fra Swans?
    mm.. står jo mye bra om den her på forummet. Irriterer meg dog litt at rc7 er ute av produksjon. Råddigga den gamle rf serien, gjør så absolutt ikke det med den nye. Men nå vil jo ikke en center kanal bli satt på de samme prøvene som f.eks. rf83. Har iallefall sendt en mail til et par forhandlere vedrørende muligheten for å teste rc64 himme.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tenkte på Swan jeg også, men er litt usikker på om den vil avvike veldig i lydsignaturen
    mm. det er også den tanken jeg sitter med. Det var jo et hav av forskjeller mellom f1.1f og array1400 (både den modifiserte og den originale), men for sikkerhets skyld har jeg sendt roger en mail med sprm om å teste ut en

lurte ei lita stund på om jeg skulle få rævva i gir og få fixa la scalaene, og bruke en av de som center også, men fant ut at for en gangs skyld skal ikke galskapen få ta overhånd
    -------
    Mvh
    Rune

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Onkyo og annet nytt stæsj, Skrotnisse. Går unna her også

Når det gjelder senter kan jo Swans være et alternativ, og da er det jo ikke annet å gjøre enn å ta en telefon til Soundwave for å teste? Regner med at størrelse på høyttaler ikke skremmer deg

Edit: Litt treg der, det har du jo allerede gjort.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så nylig samme center som den Kenti har Live. Den er enorm, og det selv i sammenligning med Center Utopia
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti:

jupz, i svinga ske're gå unna veittu

Var på nippet til å ringe roger når jeg leste hjemme hos repotasjen om ditt oppsett, swans centeren så jo kongerå ut, heldigvis tok jeg et blikk ned på racket og kom på at "søttern døtte, jeg har jo ette noe surremegrundtboks stående" Men den 2.4 ser unektelig rå ut, var jo ikke akkurat et dårlig resultat du oppnådde i "test senterhøytaleren din"tråden heller for å si det mildt

edit: nope, størrelsen byr på nada problem, så lenge den ikke er breiere enn 200cm bryr jeg meg ikke om hvor stor den er
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg så nylig samme center som den Kenti har Live. Den er enorm, og det selv i sammenligning med Center Utopia
    hehe, center utopia var jo liten å nusselig
    -------
    Mvh
    Rune

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, med 200cm til rådighet går det nok bra ja

Med nå har du jo surrerundtboks! Senteren er tøff den, og henger mildt sagt med Vista (...), men om den klarer å match dine dynamikkbomber tør jeg ikke uttale meg om, desverre. Derfor hadde det vært moro å lse dine inntrykk om den kommer inn til vurdering en eller annen vakker dag!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, har en liten avtale med fruen at jeg har den ene veggen til rådighet, der kan jeg henge opp hva jeg vil, og sette hva jeg vil foran så lenge anlegget ikke vokser utenom denne veggens grenser. Så med en ht på hver side av lerret har jeg 200cm til rådighet for en center, noe sier meg at hu hadde gått i dørken om hun en dag kom hjem og fant en 2m lang center ht der. hehe.

Det at det kommer en liten rapport OM jeg får testet den ut, vel, det er nok en avtale jeg skal klare å overholde glatt
    -------
    Mvh
    Rune

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet, da ser jeg fram til å interessant lesing etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vi får håpe det.

Jeg kjøper ikke en så dyr center uten å ha hørt "litt" på den først, så om jeg ikke får lånt si hverken swans eller klipsh til test, så er det forhandlerne som går glipp av en potensiell kunde
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    mm.. står jo mye bra om den her på forummet. Irriterer meg dog litt at rc7 er ute av produksjon. Råddigga den gamle rf serien, gjør så absolutt ikke det med den nye. Men nå vil jo ikke en center kanal bli satt på de samme prøvene som f.eks. rf83. Har iallefall sendt en mail til et par forhandlere vedrørende muligheten for å teste rc64 himme.
    Rart om ikke de har en slik en på fks hifi-circle.de, var vel der Kakehode kjøpte sine rf7.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm.. sjekka hificircle, nå hører det med til historien at tysken min er som norsken til endel av de som står i bodene på momarkedet, men jeg tror jeg fikk sjekket den siden, og fant faktisk ingen rc7. Mulig jeg har blingsa, men tror ette det.

Uansett vil det være uaktuelt å handle derfra. Egentlig av flere årsaker:
    1: SKAL få testet centeren før jeg kjøper den.
    2: Foretrekker å handle i norge siden jeg har en overraskende lei tendens til å sprenge høytalerelementer, noe som suger litt om man må sende saker og ting til utlandet.

det var iallefall de to viktigste
    -------
    Mvh
    Rune

Side 42 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •