Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 40 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 5026
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har sikkert lest denne, men paster den likevel. ;-)

Denne frister meg også. :-D

Test av Yamaha RX-V3800 Surroundreceiver - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupz, har det aktuelle lyd&bilde bladet himme, sammen med de siste nummerene av hjemmekino. Dama skjønner fortsatt ette hvorfor jeg leser testene gang på gang på gang.. hehe.

Oppgradering er jo mojjo, og det går vel omtrent ikke et minutt uten at jeg tenker over saken, leser og tenker mer. Noen små konklusjoner har jeg faktisk klart å komme opp med:

1: Yamaha 1800 er uaktuell siden den ikke har muligheter til å etterjustere slik devilej forklarte godt på forrige side.

2: Onkyo er uaktuell pga utseendet. Jada, jeg veit at det er innholdet som teller, og jeg veit at disse boksene har fått mye god omtale i det siste. Men jeg klarer bare ikke å bli fortrolig med utseendet.

3: Det har kokt ned til pioneer lx60/70 og yamaha 3800.

Ikke noe lett valg egentlig....

kanskje man bare skulle kjøpe et komplett surroundanlegg fra elkjøp for 5999kr
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

kanskje man bare skulle kjøpe et komplett surroundanlegg fra elkjøp for 5999kr
    Det var jo dyrt, så et stilig et til 1499,- nå på expert

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det var jo dyrt, så et stilig et til 1499,- nå på expert
    ah!! tusen takk!! det er derfor jeg elsker avforum; er så behjelpelig folk her!! tror iallefall madammen hadde vært deg dypt takknemlig om jeg valgte det settet istedet
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men crap, hadde et lite håp om at forforsterkerdelen i de to yamaha modellene var klin like slik at jeg slapp å vurdere den dyreste
    Det var hva jeg fikk forståelse av ved forespørsel, men det viste seg dessverre å ikke stemme. Forforsterkeren er nok lik, men 3800 har bedre muligheter i RK.
    Du har ikke vurdert en brukt 2700 da. Den skla ha det meste som 3800 har, foruten HDMI 1.3. Kjører du PCM fra kilde spiller jo det ingen rolle
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er så dritt det, når man spørr en selger om noe, får et svar som høres greit ut, og så finner senere ut at selgeren var en anelse difus og det viser seg at man har misforstått. Bin there, done that, helst ette igjen

Har tenkt litt på detta med f.eks. 2700 fra yamaha, eller vxa4is (eller noe sånt) fra pioneer, men njet, men penga fra c220 og frey er satt av til reciever og, eh, en ting tel, men uansett... skal iallefall ha en av den nye generasjonen, er en sånn svakhet jeg har, er'te tørr bak øra veittu
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det vel snart så jeg blir nominert i kategorien "årets tulling", men igår ble mine nordost frey ht kabler sendt avgårde til en ny hyggelig eier for mange timer fylt til randen med pur musikkglede. Dette er ht kabler som har en nypris på kr 16750 og det å erstatte de er ikke videre lettt.

Det har jeg heller ikke prøvd på. For inn kommer Better Cables Premium III Speaker til ca en fjortendel av prisen på frey'ene. Om dette vil ha noe innvirkning på lyden? definitivt! og det i negativ betydning desverre.

men som dere har fått med dere fyker mcintoshen ut og inn skal en reciever. Følte det blei litt feil å sitte med ht kabler dyrere enn selve recieveren. Om dette betyr at jeg gir forlater "high end" begrepet for godt? nope. Planen er å anskaffe en ny stereopre til sommeren, da med prosessorinngang. og da vil det også bli investert i nye ht kabler.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For inn kommer Better Cables Premium III Speaker til ca en fjortendel av prisen på frey'ene. Om dette vil ha noe innvirkning på lyden? definitivt! og det i negativ betydning dessverre.
    Nå er dette med lyd og kabler et tema som kan diskutere om og om igjen men jeg synes at det er mye viktigere å fokusere på rommet enn på kabler. Som jeg kan se på bildene dine i denne tråden er rommet ditt ganske naken (hvis jeg kan skrive det slik), med lite demping også. Mulig at det er det du ønsker men de fleste liker det best med en eller en annen form for demping.

Har du tenkt å forske litt på det før du investere mye tid og penger på RK og dyre kabler?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja finnes det noe mer ensformid debatt enn den om kabler? hehe. det at kabler påvirker lyden er vel alle enig om, men hvor mye defineres vel ut fra samspillet mellom komponentene, høytalerne og rommet.

Når det kommer til demping av rommet så vil jeg ikke gå aktivt inn for å dempe rommet. Vi skal ha inn ett par tepper på gulvet, og muligens en sofa til. Men dette er ikke prioritert. Dama er ferdig med utdannelsen til sommeren, og da er det ut i jobb, så vi får se hvor lenge vi beholder leilligheta. Med det frikst i minnet kommer jeg ikke til å legge ned masse penger og arbeid i få rommet optimalt dempet.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det frikst i minnet kommer jeg ikke til å legge ned masse penger og arbeid i få rommet optimalt dempet.
    Frem til rommet er "optimalt dempet" ville jeg ikke brukt mye penger på kabler, ut fra et "price/performance"-perspektiv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, better cables som jeg bestilte ligger på ca 1260 inkl frakt om jeg ikke husker helt feil, så her bør forholdet mellom kabelpris og rom være grei nok

Hvis man skal få det helt perfekt bør man jo først ordne seg et optimalt rom hvor ingenting er overlatt til tilfeldighetene og alt er gjort for å hjelpe selve lyden. Derette er det samspillet mellom utstyr, kabler og rommet. Sånn sett er det jo rein idioti å ha array1400 i ei leillighet hvor stua er laaaaaaaaangt fra optimal
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å bruke masse penger. Tepper, sofa, tykke gardiner, bokhyller, etc kan gjøre mye.

Men det beste er å teste rommet ditt (med REW for eksempel). Husker du hva Snikkers sa om rommet ditt ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Du trenger ikke å bruke masse penger. Tepper, sofa, tykke gardiner, bokhyller, etc kan gjøre mye.
    Som jeg skrev i mitt forrige svar, så skal det inn ett par tepper og en sofa etterhvert. Men bokyller og noe tykkere gardiner enn det vi har nå vil nok ikke bli aktuelt.

Men det beste er å teste rommet ditt (med REW for eksempel). Husker du hva Snikkers sa om rommet ditt ?
    REW, sorry mac men der er jeg blank
    Snickers var ikke helt happy med rommet for å si det slik, så joda, husker det. Men på en annen side tror jeg man skal være litt forsiktig å dømme ut fra bilder og hear-say, det låter ette helt håpløst himme
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REW, sorry mac men der er jeg blank
    Romm EQ Wizard. Se her:
    Room EQ Wizard Home Page
    Utrolig bra verktøy for å finne og analysere problemer i et rom. Gratis også !

Snickers var ikke helt happy med rommet for å si det slik, så joda, husker det. Men på en annen side tror jeg man skal være litt forsiktig å dømme ut fra bilder og hear-say, det låter ette helt håpløst himme
    Jeg mente ikke å si at rommet ditt er håpløst, jeg tenkte bare å hinte forsiktig at det kan være lurt å bruke tid og litt penger på det også. Jeg har et rom som er ikke så bra eller (med litt for lite demping) og trenger å gjøre noe med det. Etter å ha vært hos andre som har bedre kontroll på rommet så hører jeg at det lønner seg å jobbe med det. Men nå holder jeg kjeft !!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romm EQ Wizard. Se her:
    Room EQ Wizard Home Page
    Utrolig bra verktøy for å finne og analysere problemer i et rom. Gratis også !
    oh... tror nok ikke at jeg skal prøve meg på det med det første

Jeg mente ikke å si at rommet ditt er håpløst, jeg tenkte bare å hinte forsiktig at det kan være lurt å bruke tid og litt penger på det også. Jeg har et rom som er ikke så bra eller (med litt for lite demping) og trenger å gjøre noe med det. Etter å ha vært hos andre som har bedre kontroll på rommet så hører jeg at det lønner seg å jobbe med det. Men nå holder jeg kjeft !!!
    hehe. tok det ikke så personlig som det kanskje virket Jeg så jo det når snickers satt med deqx sin og forklarte kurver og dipper og diverse andre fremmed ord (hehe) at det var noe galt her og der. Men men, er godt nok fornøyd til at jeg ikke kommer til å gå aktivt inn for å jobbe med selve rommet. Ett par tepper og en sofa for duge, om det hjelper på lyden er det jo bare bra. hehe. Har en avtale med fruen at når det blir hus, så skal det bli ett hvor jeg kan få et stort nok rom til bygge hjemmekino. Hu måtte bare innse at enten måtte hu gi meg lov, eller så måtte hu leve med masse utstyr i stua. er jenta si det!

Men ette hold kjeft da mann, alle gode forslag mottaes med stor takk
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til søndagen legger jeg og fruen ut på en såkalt spirituell reise over grensen, destinasjonen er intet mindre enn gamle ærverdige svinesund og nordy. Her på berget har jeg fått et godt tilbud på pioneer lx60, men ryktene skal ha det til at svenskene er lett-prutelige. Men siden det er lenge sida jeg har vært der har jeg følgende sprm:

1: Vi har tvboden på svinesund, og brl (eller noe sånt på nordby), men har vi flere lyd og bilde sjapper på de kantene?

2: Får man tak i både pioneer og yamaha der?

3: Er noen oppdatert på prisnivået de kjører på lx60 og yamaha 3800?

på forhånd mange mange takk for gode svar
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mucho takk takk

Pioneer lx60 ligger på 12900 i begge landene, men etter kursen havner den på 10 864NOK kjøpt i sverige. På yamaha 3800 later det til å være rimelig likt. Hm...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svake svake menneske... jeg synes jeg hører ordene hagle imot meg mens jeg ydmykt kryper\åler meg mot korset og ber om unnskyldning samtidig som jeg lover høyt og hellig at jeg aldri skal si noe slikt igjen...

og med den innledningen er det vel endel som lurer på om det (endelig?) har tippa over for meg. Det er ikke så mange innleggene siden jeg skreiv at en reciever sto på ønskelista. Og i den forbindelse gjorde det også klinkende klart hvilke som var aktuelle, og hvilke som så absolutt ette aktuelle. Vel, det var vel egentlig bare et merke som var totalt uaktuelt og det var:

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_5911-jpg

blei dette innleggets innledning litt mer forståelig nå?

Joda, klokken var vel så vidt slått "altfor tidlig på en laurdag", altså sånn ca halv tolv på formiddagen, og telefonen ringte. I den andre endre var en hyggelig drammenser (ja tenk de finnes de også ), noen korte minutter etterpå måtte jeg med en diger tåre i øyet og et blødende hjerte konstatere at min kjære mcintosh c220 hadde forlatt meg. Alle våre gode stunder var nå et bare et vagt minne. De vakre rørene som var omsvøpt i sexy grønt lys lyste ei mer. En epoke var over.

Men recieveren ja.

Joda, jeg hadde bestemt meg for enten pioneer lx60/70 og yamaha 3800. Og til svinesund bar det, med fingre og tær i kryssa tilstand, samt en snopp med knute, så trampet jeg bestemt, men håpfull, inn på den første sjappa. Tror du jaggu meg ette at vedkommende ette hadde hverken yamaha eller pioneer a? kundeservice hadde visst ikke våre svenske venner hørt om Men de hadde da noen onkyo recievere stående. Gode tilbud også, selvfølgelig, "alle" har jo den beste prisen man kan oppnå ikke sant? Vel, joda, etter endel gode tester i fagmagasinet Hjemmekino fristet det jo litt, men rakkern heler, onkyo da mann, nei, ikke pokkern. Og til neste sjappe vi kjørte.

YESS!! De hadde yamaha!! Men hva var det jeg så? joda, 2700, hm, neste a, hm, bare gamle modeller, detta kunne ette stemme, men jauda, det gjorde faktisk det. Men så, inne i et mørkt rom lyste en svart klædd imot med meg lysende oransje øyne. Det var en yamaha 1800. Skrotnissen litt happy valset sporenstreks bort til den hyggelig ekspeditøren og spurte etter en 300. Men vedkommende kunne opplyse nissen om at disse var utsolgt og neppe ventet inn før i februar (han forandret dermed status fra hyggelig til en real støvel!!).

Jeg skal love deg en ting, det raslet i mine tanker. Skulle jeg slå til på bruktbørsen her på avforum og få en lx70 til en billig penge, skulle jeg vente på 3800 i sverige eller kjøpe en i norge, eller skulle jeg gå imot alle mine hellige overbevisninger og velge en onkyo. fæsli navn, ette verdas mest sexy ytre, men så var det detta med gode tester da, han godeste akto kunne jo ha rett. mannen pleier jo stort sett det...

Det blei en onkyo tx-sr 875. Mangel på nettverksinngang bryr jeg fint lite om. Og joda, det er sikkert flere mangler, men den oppfyller tilsynelatende mine behov, iallefall enn så lenge, og da var det bare å betale etter å ha fått prutet enda litt til, og så sette kursen himmat.

Første steg var å modifisere stereobenken noe, du veren så tresplintene føyk rundt øra! Neste steg var å sette inn utstyret, og så var det artige tilkoblingen. Her må det påpekes at undertegnede ette har hatt en reciever i hus sida 2000. Så greit med stereo, inn med hvit og rød, velg inngang, og spell opp tel dans. Et lite dykk i bruksanvisninga ga meg en god pekepinn på hva som måtte til, og noen korte sekunder senere kom det virkelig lyd ut av denne boksen av.

skrotnissen smilte godt og var rimelig fornøyd med seg selv.

Det er nå dere ønsker en hel drøss med førsteinntrykk og erfaringer og sånt? Vel, den har nå spilt ca en halvtime. Jeg bruker den kun som forforsterker, mine kjære oberon 6.1 fôrer fortsatt arrayene med sine 600watt. Så det er litt for tidlig å si så mye om denne recieveren. Det jeg derimot kan si med hånda på hjertet er følgende: jeg savner virkelig mcintoshen min men samtidig låter onkyoen langt bedre enn mye annet jeg har hørt.

Det neste spørsmålet folk sikkert vil ha svar på:
    hvorfor i huleste heite bytter han ut en rørforfosterker fra selveste mcintosh med en surroundforsterker når han bare har to høytalere?

det er vel kanskje på tide å avsløre litt fremtidsplaner.
    Det skal inn en center etterhvert, litt mer info om dette kommer til uka. Men ja, jeg savner virkelig mcintosh lyden. Og det er her det interresante kommer. McIntosh har de siste månedene kommet med endel nye produkter, hvor mange har avløst tidligere modeller. Nå nylig kom 2300 som avløste 2200 om jeg ikke husker helt feil, og på 2300 var det prossesor inngang. Ryktene om en arvtager til c220 i omtrent samme prisleie har svirret ei stund, og det er mye som tyder på at denne kommer iløpet av sommeren. Om jeg skal ha den? jupz (vel å merke om ikke dama går amokk når vi skal bytte bil til sommeren!) Om jeg da skal klare meg med onkyoen som musikksjef i ca et halvt år når jeg vet hva jeg har i vente? ja så absolutt!

Når det kommer til RK vil jeg ikke teste ut dette før centeren er på plas. Kjører enn så lenge musikken i direct modus. avspiller er ps3 og signalet overføres igjennom hdmi.

Vel, nok pjatt frå min side; takk for at dere stakk innom denne snøfylte lørdagskvelden
    -------
    Mvh
    Rune

Side 40 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •