Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 4 av 252 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 5026
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og om du hadde prøvd en 35 watts forsterker til SAMME pris som Rougen?

Klart det blir bedre med en tre ganger så dyr forsterker..

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, meget mulig, men debatten her omhandlet plutselig watt kunne det virke som. Eller kanskje jeg ikke helt klarer å få hodet rundt hvordan en 8watter skal kunne hamre ut dynamikk på konsertnivå...

Nuvel, får sjekke akkurat det nærmere når jeg kjøper med La Scala selv en dag

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke med meg svare på spørsmålet til Snickers her. Er det La Scala 1 eller 2 du har kjøpt deg. Ser 2ern har en listepris på 84k og 1ern 40k, så uansett må du ha gjort et ganske godt kjøp :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dynamikk BOMBER.

Så flott ut

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Klart det blir bedre med en tre ganger så dyr forsterker..
    Hvorfor det?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg tror det.
    En Oberon 6.1 bedre enn Samson SX2400? Oberon koster omtrent 3 ganger så mye.

Uansett, tror nok ikke det er antall watt som teller, men kvaliteten på Ming Da kontra Rouge.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere!

Hørte mye på disse i fjor

Mye røff Klipsch for pengene! :-D

Slitan!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Fordi jeg tror det.
    En Oberon 6.1 bedre enn Samson SX2400? Oberon koster omtrent 3 ganger så mye.

Uansett, tror nok ikke det er antall watt som teller, men kvaliteten på Ming Da kontra Rouge.
    Nåh(igjen), Mingen var på høyde med Rogue og vel så det på mange måter. Totalt sett var Rogue en bedre forsterker(skulle da bare mangle), men at den integrerte Nordic Ming Da-forsterkeren jeg testet er et gullkjøp er jeg ikke i den minste tvil om. Som jeg skrev i tråden min manglet den egentlig bare litt muskler, så med litt bedre høyttalerematching(evt. ikke mine krav til lydtrykk) er den et knallkjøp.
    Problemet var at når den mistet kontrollen på basselementene var det takk og farvel til lydkvaliteten den ellers var kapabel til.

Men tilbake til trådstarters La Scala, hvor gamle er ditt par? Og test noen små rørforsterkere på dem så vi får satt en slutt på denne helsikes diskusjonen

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Fikk ikke med meg svare på spørsmålet til Snickers her. Er det La Scala 1 eller 2 du har kjøpt deg. Ser 2ern har en listepris på 84k og 1ern 40k, så uansett må du ha gjort et ganske godt kjøp :-D
    Det er versjon 1.

Frode

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon 2 kjennetegnes ved et todelt kabinett.

De er vel også finerte, har mye bedre delefilter og andre kompresjonsdrivere. (?)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FHL har helt rett i at det er versjon 1. Paret mitt er fra 2002 og ifølge importør har de ca 200t spilletid, selvfølgelig taes dette med ei klype salt, men helt feil kan det heller ikke være. De har vel fått rundt 70t spilletid siden jeg fikk de, og allerede nå er det ikke videre vanskelig å høre en viss forskjell kontra når jeg pakket de ut.

Det hadde vøri artig med La Scala 2, men desverre driter jeg ikke penger, sagt på en annen måte; jeg måtte ha endel møbler til leilligheta au. Men for å være ærlig ser jeg for meg ikke noe poeng i å investere noe mer i høytalere. Håkon Rognlien kom med et godt sitat i sin test av la scala (løst etter minnet): "når det treffer er du ferdig med å leite". Og treffer det gjør dem med glans hos meg. Man vil jo alltid kunne hente ut mer av anlegget dessto mer penger man bruker på utstyr, matching og tweaking, men så innbitt er jeg ikke, og jeg føler vel at høytalermessig kan jeg ikke få det så mye bedre. Jeg er fornøyd med de! nå er det kringustyret som eventuelt skal byttes ut.

Sitat Opprinnelig postet av "C.Alshus
    Og om du hadde prøvd en 35 watts forsterker til SAMME pris som Rougen?
    Jeg har snakket litt med Rognlien på Fryd Hi Fi om å få testet ut en integrert Copland (tror den het 402 eller noe sånt), 2x50 rørwatt. Så testes skal det fremmover!.

Sitat Opprinnelig postet av "Labbetuss
    [B]Grattis med flotte høyttalere!
    Hørte mye på disse i fjor
    Mye røff Klipsch for pengene!
    Slitan!
    takker og bukker De er helt konge og uten tvil en meget bra investering om lydbildet er det man søker. Jeg satser på å få skrevet en amatørmessig test iløpet av uken, just for the fun of it Og det beste av alt? dama syntes det gikk helt greit å ha de i stua!!! så nå blir det spennende å teste ut nytt kringutstyr for fulle mugger!!

Sitat Opprinnelig postet av "Snickers-Is
    Skrotnisse har spilt på klippegrensen med 600W og høyttalere med over 100dB følsomhet. Bør ikke det indikere at 300B ikke nødvendig vis er veien å gå?
    Her har vi selve cluet for meg! Jeg har nada problem med å spille for fulle mugger! Har forsterkeren 151 "knepp" på volumhjulet, så skal alle 151 kneppene utnyttes! nå får jeg neppe spilt så grisehøyt med tanke på at jeg får naboer på to sider og over meg, men det handler ikke bare om å spille grisehøyt, det handler om å ha muligheten til å spille grisehøyt og vite at forsterkern vil takle det. Det var det som var problemet når jeg brukte kun krell'en. På normale lyttenivåer, og litt over, så gikk det forsåvidt greit, men ikke når jeg virkelig kosta på litt, og sånt er ikke aktuelt hos meg. Lyd skal være morro! og da trenger man krefter! Dog er jeg åpen for alternativer, og det er derfor lysten på å prøve rørforsterkere er såpass sterk. Det å bytte ut oberon med "vanlig" transistorforsterkere er rett og slett ikke aktuelt siden jeg føler at jeg har fått såpass mye i oberon blokkene at suget etter bedre (og sjukt mye dyrere) forsterkere rett og slett ikke er der når det kommer til transistorbaserte saker. Men rør? jepz, im very very curious!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med noen utrolig spennende høyttalere!
    Det er klart dette er høyttalere som krever skikkelig matching på forsterkersiden. Ikke minst skal det generelle støygulvet til forsterkeriet være meget lavt for fullt utbytte av høyttalere med så høy følsomhet.
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    FHL har helt rett i at det er versjon 1. Paret mitt er fra 2002 og ifølge importør har de ca 200t spilletid, selvfølgelig taes dette med ei klype salt, men helt feil kan det heller ikke være. De har vel fått rundt 70t spilletid siden jeg fikk de, og allerede nå er det ikke videre vanskelig å høre en viss forskjell kontra når jeg pakket de ut.
    Hvis høyttalerne har stått lagret en stund, så er det min erfaring at de uansett må få litt innspilling, samme hvor mye de er spilt på. Ved lagring over tid så stivner elementene litt igjen.
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Her har vi selve cluet for meg! Jeg har nada problem med å spille for fulle mugger! Har forsterkeren 151 "knepp" på volumhjulet, så skal alle 151 kneppene utnyttes!
    Det der kan være en litt "farlig" holdning. Volumhjulet sier egentlig bare noe om hvor mye man forsterker opp inn-signalet i preampen, og det som til slutt når høyttaleren er et resultat av denne innstillingen, nivået på innspillingen og gain i effekttrinnet. Noen ganger er voluminnstillingen laget slik at man skal kunne forsterke opp innspillinger som i utgangspunktet har lavt innspillingsnivå til fullt ut-nivå. I disse tilfellene er det ganske håpløst å skru opp til maks på en innspilling som har maks nivå i utgangspunktet. Da får man meget lett klipping enten i preampens bufre eller i effekttrinnet, og da dør diskantelementene før du får sagt "Wow!". Det er viktig å huske at man ikke skal skru høyere, men litt lavere hvis det begynner å forvrenge, samme hvor langt man er kommet på volumhjulets innstilling.

Og pass på ørene også...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Gratulerer med noen utrolig spennende høyttalere!
    Det er klart dette er høyttalere som krever skikkelig matching på forsterkersiden. Ikke minst skal det generelle støygulvet til forsterkeriet være meget lavt for fullt utbytte av høyttalere med så høy følsomhet.
    Oh i know my friend! de er overfølsomme kontra rf7 som også var meget følsomme. Når jeg skrur på resten av anlegget uten å kjøre lyd igjennom det er det ikke videre vanskelig å høre støyen. På en måte kommer det her til å bli en dyr investering siden det sender meg ut på en oppgraderingsreise de luxe! hehe

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvis høyttalerne har stått lagret en stund, så er det min erfaring at de uansett må få litt innspilling, samme hvor mye de er spilt på. Ved lagring over tid så stivner elementene litt igjen.
    Mm.. skal ikke si deg imot der Morro er det å høre hvordan de forbedrer seg etterhvert som timene går!

Sitat Opprinnelig postet av roff
    Da får man meget lett klipping enten i preampens bufre eller i effekttrinnet, og da dør diskantelementene før du får sagt "Wow!". Det er viktig å huske at man ikke skal skru høyere, men litt lavere hvis det begynner å forvrenge, samme hvor langt man er kommet på volumhjulets innstilling.

Og pass på ørene også...
    hehe, mulig jeg ordla meg litt feil, men jeg er ikke helt gærn heller. Jeg skrur selvfølgelig ned når\hvis jeg hører det begynner å klippe, eller om det begynner å presse i ørene. Men joda, på innspillinger som kan skrues opp på max uten at hverken klipper eller gjør vondt i øra er det jo morro å guffe på litt en gang i blandt, og spesielt på film! men mer om det når jeg får skriblet ned noen ordentlig inntrykk
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at rør sjelden er helt stille. Med såpass høy følsomhet kan det bråke litt selv på tomgang.

Har du satt noen pristak for preamp?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel satt taket for en preamp på 30lakser. Hadde egentlig satt taket på 20k, men etter å ha hørt så sjukt mye positivt om Eklipse tenkte jeg at det var like greit å heve taket litt. Tenkte litt på å spørre pent om en demo på den audio research greia du snakka om (er elendig til å huske modellbetegnelser ), men, det her høres nok umodent ut, men den er jo bælstygg!! Jeg elsker råheten i la sala, jeg rådigger det langt mer ekslusive utseendet oberon blokkene fikk etter at jeg fikk de lakka, og da klarer jeg bare ikke å få meg selv til å putte inn en komponent som minner om en gammal 240!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Research SP 16, ubalansert, rør: AudioTech

veil kr 23400

Supratek Cardonnay (må importeres selv) kan leveres med balansert utgang. Mange av egenskapene til AR-en forøvrig.
    Supratek

18k + frakt og gebyrer, eventuelt 24k + frakt og gebyrer med RIAA.

Cary SLP 03. Litt høyere utgangsimpedans og mer nøytral klangtype enn de andre. Cary Audio Design

25k veil.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-Is: takker for gode forslag, har sendt deg pm
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svart deg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jo et alternativ <LINK> En av guttene i klassen med godt artium og gode skussmål fra damene. Noe å vurdere kanskje?
    Kanskje Isen har en formening om denne krabaten?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var leilligheta på plass! og innflytninga er så vidt igang. Bilder kommer etterhvert som bøttekottet blir oppdatert.

Det å finne de perfekte stole krever enormt mye tid, og gjerne en hel del penger. Det finnes jo nok av DYRE stoler som får god omtale, for eksempel de exellente LazyBoys. Og en stol som er perfekt for meg er ikke dette nødvendigvis for deg, så det å handle møbler kommer faktisk helt ann på hva man liker. Jeg likte dessa! Etter å ha fått montert de måtte de jo prøvesittes, greit, noe harde siden de var ubrukte, men allerede da var de gode å sitta i. Jeg gikk ned dagen derpå og bare satt der en times tid, give or take et minutt eller to, å jâvlar å deillig!
    For øyeblikket står de sånn ca plassert, men etterjustering vil selvfølgelig bli nødvendig. Anlegget er ette kobla opp, og heller ikke noe annet i stua. Så mye skjer fremmover, men stola skal bestå. Og snart er det tid for besøk av en av fylkets grundigste kontrollører. Bestikkes med øl? gooooood idea!! ;o)

husk at den nå bare er plasser opp, uten at noe annet er på plass, så ikke diss plasseringa!! heheheh
    -------
    Mvh
    Rune

Side 4 av 252 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •