Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 39 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig var det gjort. Både McIntosh c220 og nordost frey er solgt. Frey havner i posten 3 januar og førstkommende helg kommer det en hyggelig herremann og henter mc’en. De fleste tenker sikkert nå at pjokken må jo være bøtte dum som først kjøper så dyrt og herlig utstyr for så å selge et halvt år senere.
    Mulig dere har rett, det å kvitte seg med frey går greit, det er ikke siste gangen arrayene og oberon’ene er koblet sammen med reale kabler. Men ja, akkurat mcintoshen er jeg ikke overdrevent fornøyd med å la gå, men på en annen side hadde jeg ikke gjort det om jeg ikke visste at det ordner seg en dag 

Hva skal så inn? De fleste tenker vel nå kanskje mcintosh 2300 med prosessorinngang, eller noen andre fete forforsterkere med samme funksjon og rør? Eller hva et digert integrert beist? Eller en superdyr surroundprossessor? Svaret er gjennomgående NEI!! Noe spesielt sår i stumpen takket være seddeldumping er jeg ikke, så en ny oppgradering må være innenfor et normalt budsjett. Så hold pusten litt nå.

Det skal faktisk inn en surroundreciever i en helt normal prisklasse!!

Jupz, du leste riktig, og ja, jeg veit at det lydmessige når det kommer til musikk kommer til å bli en gedigen nedtur kontra mcintoshen. Men det inngår i en litt større plan som jeg ikke skal forhaste meg med å verken gjennomføre eller avsløre for mye. Derfor vil jeg i utgangspunktet stille dere følgende spørsmål:

Hvilken surroundreciever vil være den beste for meg gitt ut fra kravene nedenfor?

De innebygde forsterkerne bryr jeg meg nada om siden jeg pr i dag bruker oberon 6.1 til frontene, og ved en eventuell utbygging til surround vil det bli handlet inn effekttrinn til de andre kanalene.

Dermed er det selve forforsterkerdelen som faktisk teller for min del. Nå er det sjelden, om ikke aldri, at en reciever fungerer like bra på musikk som film. Og det heter seg også at man bruker ikke en reciever til å virkelig lytte på musikk med, men som sagt, så vil dette løses etter hvert, men frem til da er det viktig at denne boksen også låter overkommelig på musikk. Selv elsker jeg det meste av musikk, så den kan ikke favoritisere bare en sjanger.
    Når det gjelder film, vel, det ske rocke naboen ut av bygda!

Prisklassen bør holde seg til MAKS 15k. Innenfor dette prissjiktet har man jo både Pioneer, Yamaha, Denon, Sony, og Onkyo.

Sony er totalt uaktuelt, jeg har mine årsaker, så la et være med det, så ørten innlegg om at jeg bør prøve de igjen trenger jeg ikke 

Ta for eksempel yamaha, vil det faktisk være noe vits i å gå fra 1800 til 3800 om man kun er ute etter forforsterkerdelen?

Alle gode innspill mottas med stoooooooooor takk 
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til å si Cary Cinema 11a. En reinspikka audioprosessor som lar videodelen kun gå som passthrough med full HD-lyd støtte. Denne har balanserte inn og utganger i tillegg og har fått særdeles god skryt for sin lydkvalitet spesielt på musikk også sammenlignet med rene high-end forforsterkere. Men prisen blir nok nærmere 25k enn 15k så da er det jo ikke aktuelt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer:

mm.. har lest litt rundt på avsforum rundt den cary'en. Hadde jeg vært ute etter kun en kontrollenhet i anlegget ville den ha vært en meget interresant kandidat, eventuelt venta på den nye rotel surroundforforsterkeren. Men jeg skal ha inn en dedikert stereoforforsterker etterhvert, med prosessor inngang, dette i kombo med at jeg ikke har et dedikert kinorom gjør at jeg nøyer meg med en normal surroundreciever som funker mer enn godt nok på film. Pluss at dedikerte surroundprosessorer kanskje ikke er det optimale for folk som har en lei tendens til å bytte utstyr relativt ofte. Disse koster jo endel, og markedet er uten tvil mindre for de enn f.eks. en surroundreciever til 10k. Da er man også innpå tapet ved å selge, og om perioden man har hatt boksen forsvarer tapet gitt i kroner. Men alt dette kan sies imot, det er jeg klar over, men som sagt, jeg skal ha inn en dedikert 2kanals pre etterhvert, og nå blir det en reciever til maks 15k
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg helt enig i din vurdering, men mitt spørsmål er hvordan du har tenkt til å implementere sub'er i stereo med en atskilt stereo/surround-pre løsning (slik som jeg også kommer til å få)

Jeg ligger våken om natta og grubler på dette.. Leve uten sub'er i stereo eller lage en hobbyløsning... Vanskelig valg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Da er jeg helt enig i din vurdering, men mitt spørsmål er hvordan du har tenkt til å implementere sub'er i stereo med en atskilt stereo/surround-pre løsning (slik som jeg også kommer til å få)

Jeg ligger våken om natta og grubler på dette.. Leve uten sub'er i stereo eller lage en hobbyløsning... Vanskelig valg
    Ser ikke problemet...
    Flere forforsterkere med prossesorinngang har også dette til sub. Ta f.eks Parasound 2100. Den er helt genial til prisen. Da kan du bruke sub(ene) både i stereo ved bruk av stereo forforsterker samt når du ser film med en hjemmekino forsterker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marsober:

nja, jeg har tenkt litt på dette selv. Og har lest dine tanker rundt dette (husker ikke om det var i din tråd, eller en annens, men interresant var det), men for meg er det ikke så høyaktuelt enda. Jeg skal nok inn med en eller to subber en gang, men det står litt ned på ønskelista. Tørr ikke å si noe bastant om implementering før jeg har de i hus. Men i utgangspunktet har jeg aldri savnet en eller to subber med arrayene i front. Mulig den innstillingen forandrer seg når jeg får prøvd, men den tid den glede\sorg\fundering
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Flere forforsterkere med prossesorinngang har også dette til sub.
    i og med at jeg skal inn med en stereopre med prossesorinngang etterhvert, så vil alle dine forslag være meget velkommene
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    i og med at jeg skal inn med en stereopre med prossesorinngang etterhvert, så vil alle dine forslag være meget velkommene
    Her har du en liste ;-)

audiophile.no

Samt Parasound`en jeg nevnte

audiophile.no

Edit: Jeg linket til en liste med oversikt over forsterkere med prosessorinngang. Så det gjelder både for integrerte samt forforsterkere. Har dog ikke en liste over de med samme mulighet for sub...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en liste ;-)

audiophile.no

Samt Parasound`en jeg nevnte

audiophile.no

joda, den listen fra audiophile er velkjent, men jeg tenkte mer på en oversikt over forforsterkere tilsvarende parasounden som har både prossesorinngang og sub utgang
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, den listen fra audiophile er velkjent, men jeg tenkte mer på en oversikt over forforsterkere tilsvarende parasounden som har både prossesorinngang og sub utgang
    Se min edit :-)

En slik liste vet jeg ikke om. Men vil tro du finner flere i listen til audiophile.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se min edit :-)

En slik liste vet jeg ikke om. Men vil tro du finner flere i listen til audiophile.
    nja, i testen til audiophile kan man også lese følgende:

For her har Parasound utrettet det som ingen andre har gjort før dem. De har utvidet begrepet prosessorinngang til også å omfatte en løsning for subwoofer. Egentlig er dette et så opplagt valg at bare kan undres over at ingen har gjort det før dem, men sånn er det altså.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, i testen til audiophile kan man også lese følgende:
    :-?
    Det hadde jeg aldri trodd... Da er det tydligvis bare denne 2100`en som har denne muligheten:neutral:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-?
    Det hadde jeg aldri trodd... Da er det tydligvis bare denne 2100`en som har denne muligheten:neutral:
    mm.. enn så lenge...

Men noen tanker om surroundrecievere som passer mine behov da?

ps: må nesten ta kvelden nå siden jeg skal umenneskelig tidlig på jobb imorgo, men kommer på avforum så fort jeg kommer på jobb
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm.. enn så lenge...

Men noen tanker om surroundrecievere som passer mine behov da?

ps: må nesten ta kvelden nå siden jeg skal umenneskelig tidlig på jobb imorgo, men kommer på avforum så fort jeg kommer på jobb
    oisann... jobb om ca 8 timer på meg også:neutral:

Jeg kan vel ikke annet en å anbefale det jeg selv sitter med;-) Har selv Onkyo 905 som jeg liker meget godt. Ellers så har du jo nevnt Yamaha. Ikke vert mye borti de nye modellene selv, men leser mye bra om de her på forumet hvertfall. Beste er jo uansett som alltids å teste litt selv hjemme med de forskjellige modellene som er aktuelle for deg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jens123]oisann... jobb om ca 8 timer på meg også:neutral:

Jeg kan vel ikke annet en å anbefale det jeg selv sitter med;-) Har selv Onkyo 905 som jeg liker meget godt. /QUOTE]

mm.. og nå som jeg har blitt så godt vant med å ha ett par dager ekstra fri i uka.. ja ja.. snart påske

Vurderte ei lita stund om jeg sku gå for en onkyo 905 eller denon 4808, men det blir litt overkill kontra de punktene jeg nevnte litt tidligere.

Det begynner jo å bli noen tråder om de nye recieverne, har lest endel for å si det slik, men hadde håpet noen hadde prøvd ut noen av disse i kombo med f.eks. oberon eller array1400 Er ikke så lett her på landet å få med utstyr hjem for testing se
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og godt nyttår
    Godt å se at salget endelig har ordnet seg så du kan komme videre i oppsettet ditt.
    Når det gjelder Yamaha så er det absolutt å anbefale å å gå for 3800 fremfor 1800. Når jeg selv handlet ønsket jeg muligheten til å manuelt kunne justere frekvenskurvene etter å ha kjørt auto EQ. På forespørsel hos Lsound før receiverene ble sluppet fikk jeg til svar at forskjellen mellom 1800 og 3800 lå i layouten på menyoppsettet. Jeg forsto det sånn at de da hadde samme muligheter, men at 1800 bare hadde en mindre fancy meny. Dette viste seg i ettertid å ikke stemme, da 1800 ikke kan etterjusteres menuelt så man er låst til det reciveren bestemmer at passer best i rommet ditt. Oppdaget dessverre ikke dette før bytteretten var gått ut :-?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    REL sine subwoofere løser dette på en elegant måte med sin High-level tilkobling + LFE. Funker som en drøm både på stereo og i surround. Har sjøl et oppsett med en egen prosessor og stereo-forsterker med prosessorinngang (Lexicon/Thor).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Heisann og godt nyttår
    Godt å se at salget adelig har ordnet seg så du kan komme videre i oppsettet ditt.
    Når det gjelder Yamaha så er det absolutt å anbefale å å gå for 3800 fremfor 1800. Når jeg selv handlet ønsket jeg muligheten til å manuelt kunne justere frekvenskurvene etter å ha kjørt auto EQ. På forespørsel hos Lsound før receiverene ble sluppet fikk jeg til svar at forskjellen mellom 1800 og 3800 lå i layouten på menyoppsettet. Jeg forsto det sånn at de da hadde samme muligheter, men at 1800 bare hadde en mindre fancy meny. Dette viste seg i ettertid å ikke stemme, da 1800 ikke kan etterjusteres menuelt så man er låst til det reciveren bestemmer at passer best i rommet ditt. Oppdaget dessverre ikke dette før bytteretten var gått ut :-?
    Gooooooooooodt nyttår til deg også

Men crap, hadde et lite håp om at forforsterkerdelen i de to yamaha modellene var klin like slik at jeg slapp å vurdere den dyreste, men takker for svaret, uten tvil kjekt å vite om. Muligheten til å etterjustere litt er nok påkrevd, noe sier meg at rommet mitt ikke vil falle helt i smak hos recieveren Skal en tur til svinesund i nærmeste fremtid også, så jeg får se om jeg får pruta litt på noen priser der. Der får man vel både yamaha, hk, pioneer og onkyo så vidt jeg har forstått. Blir som å være 16 og shoppe i "våre nye norske landsmenn"bodene på momarkedet!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino bladet har testet 5-6 receiverer rundt 10k og de fant at Yamaha RX-V1800 var den beste, rett foran Pioneer LX50 og Onkyo TX-SR805.
    Se her:
    http://avforum.no/forum/premium-club...rsklassen.html
    Denne er verdt å lese fordi de har gjort en veldig god jobb.

Men de har ikke prøvd/vurdert RK på disse. Og jeg synes at det er litt synd fordi det kan være stoore forskjeller der. Eller ikke?

Jeg vurdere også å kjøpe en ny receiver rundt 10k. Denon har jeg hatt og synes at andre receivere som Onkyo og Yamaha er bedre. Pioneer har jeg ikke hørt på så jeg kan ikke si noe om denne.

Er det forforsterker delen eller RK du er mest interessert i? Det er to forskjellige deler som jeg ser det. Onkyo blir vel den som er best på musikk hvis du hører på Akto.

Det beste hadde vært å teste et par av dem side ved side hjemme hos noen for å virkelig se/høre hvilken er best.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hjemmekino bladet har testet 5-6 receiverer rundt 10k og de fant at Yamaha RX-V1800 var den beste, rett foran Pioneer LX50 og Onkyo TX-SR805.
    Se her:
    http://avforum.no/forum/premium-club...rsklassen.html
    Denne er verdt å lese fordi de har gjort en veldig god jobb.

Men de har ikke prøvd/vurdert RK på disse. Og jeg synes at det er litt synd fordi det kan være stoore forskjeller der. Eller ikke?

Jeg vurdere også å kjøpe en ny receiver rundt 10k. Denon har jeg hatt og synes at andre receivere som Onkyo og Yamaha er bedre. Pioneer har jeg ikke hørt på så jeg kan ikke si noe om denne.

Er det forforsterker delen eller RK du er mest interessert i? Det er to forskjellige deler som jeg ser det. Onkyo blir vel den som er best på musikk hvis du hører på Akto.

Det beste hadde vært å teste et par av dem side ved side hjemme hos noen for å virkelig se/høre hvilken er best.
    er dessverre ikke medlem av premium club, så den testen får jeg vente på til bladet ligger i kassa.

Om man først skal dele opp RK og PRE i to deler, så er jeg nok like interessert i begge. Aldri vært noe fan av å velge Det blir første gang med en reciever i lleilligheta, og for å være ærlig har jeg nada ide om hvordan RK vil fungere hos meg, men interresant blir det.

Ut fra det devilej skrev litt ovenfor så tror jeg nok at 1800 herved er ute av dansen, den type begrensninger liker jeg seriøst ikke tanken på
    -------
    Mvh
    Rune

Side 39 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •