Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 37 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hørte jbl everest og mc elektronikk på messa i tr.heim, det imponerte ihvertfall ikke med en prislapp på 1.7mill.. men men.. Array digger jeg helrått!

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppas du inte tar illa upp Skrotnisse, men jag kidnappar
    din tråd för lite lyssningsintryck av Array 1400.

Först det vanliga audiofilmusiken: spitze!!!

Men sen slängde jag på min favoritmusik: Okomprimerd skrammelrock.
    Tex Wolfmother. Jag vet att tex Marantz (artig som han är) skulle
    ursäkta sig och gå ut ur rummet. Men ******************
    vilken livekänsla. Sluter jag ögonen så är jag på konsert!!!!!!!!!

Sen har jag kört klassisk musik, tex Holst Planeterna. Speciellt
    låt no 2 "Bringer of War". Dom dynamiska utbrotten!! Jag blir helt
    svettig och lycklig:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hørte jbl everest og mc elektronikk på messa i tr.heim, det imponerte ihvertfall ikke med en prislapp på 1.7mill.. men men.. Array digger jeg helrått!
    Problemet med slike anlegg er at prislappen drar forventningen opp til et nivå sannsynligvis få/ingen anlegg i verden kan levere. Messer er vel ikke akkurat beste utgangspunkt heller.

Har hørt på Everest på både via det største JBL Synthesis oppsettet i Berlin og et Mcintosh-oppsett på Hifi Center Kjeden. Sistnevnte var i et knøttlite rom som ødela for bassen, men bortsett fra det låt det ganske bra med tanke på de akustiske begrensningene. Førstnevnte låt imponerende, men jeg fikk følelsen av at elektronikken ikke stod helt i stil.

Jeg tror ikke at Everest har riktig så "røff" spillestil som Array. Kanskje litt mindre rocka og mer nøytralt. Men hadde jeg fått kasta de etter meg.....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hi-fi center kjeden f***** rommet totalt opp bassen. Jeg har aldri hørt Rammstein verre enn på det anlegget. REsten av lyden var meget bra.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    På hi-fi center kjeden f***** rommet totalt opp bassen. Jeg har aldri hørt Rammstein verre enn på det anlegget. REsten av lyden var meget bra.
    tenker du på rommet i deres filial litt oppafor gunerius eller? hehe. Det rommet er iallefall ette mye å skryte av. Men de skal vel bygge det litt om mener jeg å ha hørt noe rykter om.. det siste året... hehe...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Hoppas du inte tar illa upp Skrotnisse, men jag kidnappar
    din tråd för lite lyssningsintryck av Array 1400.

Först det vanliga audiofilmusiken: spitze!!!

Men sen slängde jag på min favoritmusik: Okomprimerd skrammelrock.
    Tex Wolfmother. Jag vet att tex Marantz (artig som han är) skulle
    ursäkta sig och gå ut ur rummet. Men ******************
    vilken livekänsla. Sluter jag ögonen så är jag på konsert!!!!!!!!!

Sen har jag kört klassisk musik, tex Holst Planeterna. Speciellt
    låt no 2 "Bringer of War". Dom dynamiska utbrotten!! Jag blir helt
    svettig och lycklig:-D
    hehe, bare å kidnappe tråden min veittu, nada problem grabben Er som sagt alltid interresant å høre hvilke erfaringer andre har gjort seg opp om komponenter jeg selv er innehaver av. Og spesielt når dine erfaringer stemmer så godt med mine. hehe. Når det kommer til live følelse er de helt überkongeråe!! Både skrammelrock som du kaller det, og, vel, det meste! Prøv også noe feit techno på de, gjerne litt infected mushroom, noe Yello eller whatever, ganske artig! for alle andre enn diverse naboer
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Problemet med slike anlegg er at prislappen drar forventningen opp til et nivå sannsynligvis få/ingen anlegg i verden kan levere. Messer er vel ikke akkurat beste utgangspunkt heller.

Har hørt på Everest på både via det største JBL Synthesis oppsettet i Berlin og et Mcintosh-oppsett på Hifi Center Kjeden. Sistnevnte var i et knøttlite rom som ødela for bassen, men bortsett fra det låt det ganske bra med tanke på de akustiske begrensningene. Førstnevnte låt imponerende, men jeg fikk følelsen av at elektronikken ikke stod helt i stil.

Jeg tror ikke at Everest har riktig så "røff" spillestil som Array. Kanskje litt mindre rocka og mer nøytralt. Men hadde jeg fått kasta de etter meg.....
    Av alle anleggene jeg hørte på messsa, så var dette dyrest, men også det som kom lengst ned. Hadde lite forventninger for høytalerne var totalt ukjente for meg, men jeg har sikkert hørt de under dårlige forutsetninger. Håper på å få en bedre demo engang, for til 1.7enorme høvdinger så er det ikke et spor imponerende, men derimot så skuffende at det er til å gråte av.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle anleggene jeg hørte på messsa, så var dette dyrest, men også det som kom lengst ned. Hadde lite forventninger for høytalerne var totalt ukjente for meg, men jeg har sikkert hørt de under dårlige forutsetninger. Håper på å få en bedre demo engang, for til 1.7enorme høvdinger så er det ikke et spor imponerende, men derimot så skuffende at det er til å gråte av.
    Høyttalerne i seg selv koster vel "bare" rundt 500k. Men det er klart at når man skal dra på med høyttalerkabler med 6-siffers prislapp tømmes Her&Nå-kontoen fort.

Everest og nøye utvalgt elektronikk til rundt 100k og en ca. 20-30k i akustikk-tiltak kunne vært en spennende løsning......for de med økonomi til noe slikt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart en spennende kombinasjon hvis en bruker tid og krefter på korrekt demping, og forutsetninger i forhold til rommet.

Må ærlig innrømme at de ekstremt overprisete kablene ikke frister et sekund, men heller brukt pengene på proffesjonell hjelp ift demping.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart en spennende kombinasjon hvis en bruker tid og krefter på korrekt demping, og forutsetninger i forhold til rommet.

Må ærlig innrømme at de ekstremt overprisete kablene ikke frister et sekund, men heller brukt pengene på proffesjonell hjelp ift demping.
    Kunne ikke vært mer enig....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ærlig innrømme at de ekstremt overprisete kablene ikke frister et sekund

What??? for min del stiller det seg helt motsatt; tenk så kult a, når naboen kommer med sin nye merca og skryter som om han sku ha vøri dritings, hvor du da repliserer noe i stil med: og så? kablene i stereoanlegget mitt koster jo mer enn den blekkboksen din
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    What??? for min del stiller det seg helt motsatt; tenk så kult a, når naboen kommer med sin nye merca og skryter som om han sku ha vøri dritings, hvor du da repliserer noe i stil med: og så? kablene i stereoanlegget mitt koster jo mer enn den blekkboksen din
    haha, nå fikk jeg meg en god latter

Er enig i at en bør jo ha skikkelig kabling, men av og til så trår faktisk realisten i meg inn, og innser at det er ikke sjans i havet at det er så voldsomt til forskjell i noen meter metall at det skal være forskjell på 90-100k. Men det skal også sies at jeg hørte klar forskjell fra 71krm på mine supra ply 3.4 til Eichmann kablene.

Men ikke nok til at forsvarte prishoppet, FEELGOOD følelsen råder høyt her i hjemmet så de blir!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke nok til at forsvarte prishoppet, FEELGOOD følelsen råder høyt her i hjemmet så de blir!
    Om feelgood faktoren alene gjør oss mer fonøyd med anlegget, kan vel dette også påvirke oss psykologisk i den retningen at vi også er mer fornøyd med lyden. Mao. kan kablene være verdt sin investering før de en gang er spilt inn.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den psykologiske effekten er jo på mangt vis meget nødvendig.

De fleste som ikke bryr seg en døyt om lyd mener jo at cv er det beste fordi det spiller høyt. Vi som har dette som lidenskap og hobby leter jo hele tiden etter mindre og mindre betydelige detaljer som vi er villige til å betale store summer for. Ignorance is bliss?

Angående innspilling så bomme jo jeg endel da.

Satte jo pilene feil vei selfølgelig, så isteden for å spille de inn så ble de jo utspilt. Det forlenge jo prossesen betraktelig!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den psykologiske effekten er jo på mangt vis meget nødvendig.

De fleste som ikke bryr seg en døyt om lyd mener jo at cv er det beste fordi det spiller høyt. Vi som har dette som lidenskap og hobby leter jo hele tiden etter mindre og mindre betydelige detaljer som vi er villige til å betale store summer for. Ignorance is bliss?
    Så rett så rett. Det er jo en hobby som så mye annet, og da er det ofte detaljene som opptar folk mest. For mange (meg inkludert), er det ikke bare musikken/film som er hobbyen. Men også jakten på den beste måten å formidle den.

Angående innspilling så bomme jo jeg endel da.

Satte jo pilene feil vei selfølgelig, så isteden for å spille de inn så ble de jo utspilt. Det forlenge jo prossesen betraktelig!
    Oj oj... du er helt klart en kandidat til AVforums Årskavalkade, "Årets lyd-tappe". Selv Nordost Vidar kommer til å bruke lang tid på å rette opp i den flausen... Jeg føler med deg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så rett så rett. Det er jo en hobby som så mye annet, og da er det ofte detaljene som opptar folk mest. For mange (meg inkludert), er det ikke bare musikken/film som er hobbyen. Men også jakten på den beste måten å formidle den.

Oj oj... du er helt klart en kandidat til AVforums Årskavalkade, "Årets lyd-tappe". Selv Nordost Vidar kommer til å bruke lang tid på å rette opp i den flausen... Jeg føler med deg.
    Er bare bekymret for om jeg har ødelagt alt med den utspillingen jeg foretok meg

Neida, men er er enig med deg, det er de små detaljene jeg og går etter ved kjøp. De små detaljene som irriterer deg grønn over enten å ha eller å ikke ha. Da er det fort verdt å betale for, men spør du mannen i gata så fnyser han av deg og ler.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, men er er enig med deg, det er de små detaljene jeg og går etter ved kjøp. De små detaljene som irriterer deg grønn over enten å ha eller å ikke ha. Da er det fort verdt å betale for, men spør du mannen i gata så fnyser han av deg og ler.
    Ahaa...møtt flere av de. Men straks du blir bedre kjent med folk, viser det seg merkelig nok at ofte har de sine små "issues" selv...

Har et par venner som tidligere har prøvd å gjøre et stort poeng ut av det på fester/sosiale sammenkomster av hvor lite det kan ha å si å bruke mye penger på lyd og bilde. Man prøver jo å lede samtale-emnet inn på noe annet, da det er meningsløst å prøve å forklare hvorfor man prioriterer AV fremfor for eks. båt eller hytte man bruker 1 gang i året. En annen taktikk er jo å drite fullstendig i jante-loven og kjøre en hoven stil....: "Jeg måtte ha et stereoanlegg som var stod i stil til min økonomiske situasjon, og da falt valget på noe ålreite greier som jeg fikk kastet etter meg for 400k. Vurderte en Mercedes SL600 AMG, men det hadde tatt seg dårlig ut med tanke på alle mine aksjer i Saab. Utrolig hva Dagens Næringsliv får med seg....".

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahaa...møtt flere av de. Men straks du blir bedre kjent med folk, viser det seg merkelig nok at ofte har de sine små "issues" selv...

Har et par venner som tidligere har prøvd å gjøre et stort poeng ut av det på fester/sosiale sammenkomster av hvor lite det kan ha å si å bruke mye penger på lyd og bilde. Man prøver jo å lede samtale-emnet inn på noe annet, da det er meningsløst å prøve å forklare hvorfor man prioriterer AV fremfor for eks. båt eller hytte man bruker 1 gang i året. En annen taktikk er jo å drite fullstendig i jante-loven og kjøre en hoven stil....: "Jeg måtte ha et stereoanlegg som var stod i stil til min økonomiske situasjon, og da falt valget på noe ålreite greier som jeg fikk kastet etter meg for 400k. Vurderte en Mercedes SL600 AMG, men det hadde tatt seg dårlig ut med tanke på alle mine aksjer i Saab. Utrolig hva Dagens Næringsliv får med seg....".
    HAHA! Den var meget bra!!

Er ikke den med det dyreste utstyret, men det drar på seg.
    Anyways så satt vi en gjeng hos meg og noen som var oppriktig nysjerrig og interessert lurte på hva alt var både Sb,horn og romkorreksjon og diverse.
    Som den entusiasten jeg er så prøvde jeg så godt jeg kan og forklare, vise og ikke minst dele entusiasmen min med de.
    De ble veldig interesserte og fant frem fjernkontrollen og fant nye artister for hver sang som gikk forbi, helt til stemningen ble dempet..
    Da det kom det tørt ifra sofaen....'Hvorfor skal du ha så mye rart? Når du trenger en kabel,forsterker og et par store høytalere? (indirekte nad+cv)'

Svaret er enkelt:
    'Fordi jeg kan!'

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt, dette er kansje urelevant her på avforum

Men de fleste har fått med seg at jeg en sånn liten filmblogg på vg. Nå har vg en kåring av årets beste blogg, og jeg blei nominert. Litt stilig (selvskryt? jupz, men morro!! hehe)

Listen kan dere se HER
    -------
    Mvh
    Rune

Side 37 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •