Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 35 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har desverre ikke fått gleden av å høre la scala 2, men jeg innbiller meg at denne bør være endel bedre enn nr 1 på en hel haug av parametere. Jeg ser vel ikke bort fra at la scala på en god rørforsterker i kombo med ett par heftig aktive subber ikke står så veldig mye tilbake for arrayene.. men som sagt, vill spekulering!!

synd de er så dyre, eller så kunne jeg virkelig ha tenkt meg å gitt de ett forsøk!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_5518-jpg

ja da var det fint i stua!!

i front sto de monstrøse swans f1.1f som raget 180cm i været med sine 2x116 kilo og på sidelinjen sto det 2 stk klipsch la scala 1 i høyden og ved sida av de sto mine kjære jbl array1400. Noen kilo... noen kroner... var litt stilig egentlig! dog var ikke dama helt enig at det var så stilig. hmm
    Jeg tror du har en stygghøyttaler fetish
    Trodde aldri jeg skulle si det, men i den settingen så ser JBLene ut som noen sylfider i forhold til de to andre høyttalerene.
    Har du tenkt til å teste fler høyttalere eller har du kjøpt swansene?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ikke umulig at jeg lider av den fetishen nei!! men på en annen side er jeg glad det er DEN fetishen, og ikke bleie-fetishen

Swans f1.1f callibrated er ikke aktuelle.
    Det hersker ingen tvil om at snickers is kan tune de i skallen og stumpen, men jeg er for ung og rastløs til å slå meg til ro med et system hvor det er liksom et system, det å bytte ut noen komponenter i callibrated systemet blir litt kinkig. Kobler man til dette paret uten deqx vil man mest trolig ødelegge midtdelen så vidt jeg forsto. Samt at jeg liker å kunne teste ut andre produkter og heller jobbe meg mot et mål selv, uten å bruke ørten timer på å kalibrere et system, så for å sitte med det resten av livet. skjer bare ikke!

Når jeg hørte på de standariserte swans f1.1f hos Holst blei jeg bøtte imponert, han har virkelig fått de til. Men dessto mer jeg hørte på de her himme, dessto mer savnet jeg noe. Og da blei det uansett helt feil å unge ut for de.

Arrayene ligger fortsatt til salgs. Vi har jo alle "vår drømmehøytaler" har vi ikke? hehe. Det skulle ha vært interresant å fått testet ut flere høytalere i eget oppsett, men det er ikke så veldig lett å få lånt med seg akkurat høytalere himmat til test.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg har desverre ikke fått gleden av å høre la scala 2, men jeg innbiller meg at denne bør være endel bedre enn nr 1 på en hel haug av parametere. Jeg ser vel ikke bort fra at la scala på en god rørforsterker i kombo med ett par heftig aktive subber ikke står så veldig mye tilbake for arrayene.. men som sagt, vill spekulering!!

synd de er så dyre, eller så kunne jeg virkelig ha tenkt meg å gitt de ett forsøk!
    De er spinnville! Litt for lys i toppen, men det var på et ekstremt hazzardiøst volum!

Aldri før fått punch i magan når Ole Paus eller Kari Bremnes synger, men det fikk jeg når vi hørte på de. Volumet som jeg trodde var max, var såvidt starten på en helt spinnvill audiofiltur!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for lyse i toppen? matching kjære deg; MATCHING!! Arrayene er også for lyse i toppen med oberon, selv med mcintosh c220 som pre (som er rørbasert med en fin og fyldig klang karakter). Hvordan det ville ha låti med f.eks. en krell kav 400xi som pre eller noe sånt tørr jeg ette å tenke på. Det var først når jeg lånte Devilej's eminente rogue stereo 90 at arrayene virkelig låt godt himme hos meg! Så jeg tviler nok ikke at også la scala 2 kan temmes ved riktig matching av kringutstyr... hm... farlige tanker!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel Marantz sa11 el sa15 spiller, og ec elektronikk.

Men det ble ikke krasst og skrikende før volumet var såpass høyt at enhver ville fått pusteproblemer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt, så har jeg ikke hørt det oppsettet, men det er jo sjelden man ser så mye transistor basert utstyr hos la scala fantaster...

får jeg solgt arrayene, så kommer jeg garantert til å prøve å få skaffet meg en real demo på la scala 2. Men det å skaffe seg demoer på utstyr før man har solgt sitt eget er jo som å be om ris til egen stump, man kan liksom ta seg bak på at man faller pladask om man ette har mulighet til å handle. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, rart at Tonart valgte å kjøre det under messa, men men...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de har jo endel interresante produkter i sin portølje. Bl.a. både vincent sp-t100 og mc275. Spilleren til marantz skjønner jeg dog veldig godt. Husker jeg lånte devilej sin når jeg brukte la scala 1 på obeorn, det hjalp enormt! Den er jo ganske silkemyk i toppen.

Men skal du tonart sin demo av quad og marantz 6 desember a? Det frister å dra, men har ikke mulighet for alt i verda desverre.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert det ja, ville vært veldig gøy, men tror nok jeg jobber som bestandig når det skjer noe gøy. Får se det litt an, men tror nok det ville vært en opplevelse ja.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av dere har fått med dere at jeg har lagt ut både mine nordost frey ht kabler og mine kjære jbl array 1400 til salgs.

Responsen har ikke akkurat vært liten, mails har haglet inn, men enn så lenge har det ikke vært noe seriøse nok.

Derfor prøver jeg igjen:

Nordost frey ht kabler 2x2m bi wiring selges. ny pris kr 16 750. Kjøpt på hfck i oslo. mottok de i september om jeg ikke husker helt feil. kvittering og original emballasje medfølger. Ønsket pris: kr 12k, kan prutes noe ved rask avgjørelse.

Jbl array 1400 selges. ny pris kr 80k. kjøpt på hfck i juni. original emballasje og kvittering medfølger. Ønsket pris: kr 65k, men kan prutes noe ved rask avgjørelse.

Ta kontakt på pm eller mail (rune.fredstad@gmail.com].

Har du ikke penga, så er det nada poeng i å ta kontakt!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke det største markedet i disse jule og nyttårstider. Folk flest har vel nok å bruke penger på? Tipper du får solgt det før våren ihvertfall

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke selge LaScalaene dine lenger da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er vel ikke det største markedet i disse jule og nyttårstider. Folk flest har vel nok å bruke penger på? Tipper du får solgt det før våren ihvertfall
    må jo være perfekte julegaver til far i huset? jeg hadde jo håpet å unngå å vente til våren. dessto lenger man venter dessto større verdifall blir det.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Skal du ikke selge LaScalaene dine lenger da?
    å joda, har bare ette fått ut fingeren og sendt inn diskantene til rep. ting tar tid her på bygda vet du. hehe.
    Regner med å få sendt de inn denne uka eller i starten av neste. døgnet har for få timer!!!

men akkurat nå er array som gjelder å kvitte seg med.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde blitt så grueli sjalu hvis jeg hadde visst at far hadde array og ikke jeg!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, om far har array og pjokkken er hifi interressert, så har pjokken en sabla god grunn til å bo hjemme selv om han er voksen nok til å flytte ut! )
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kan gå lit trått nå rett før jul ja, men i januar går det unna på hifi-fronten

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Januar er en annen sak ja Du går vel ikke med planer om å kjøpe du da kakehode? Det er vel en av dine favoritthøytalere også ? Hadde jeg hatt $$ var jeg på vei til Trøxas allerede

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    januar funker jo det au, hvis det skjer. hadde dog en liten drøm å fått inn noe nytt før jul, hadde vært en perfekt julepresang til meg selv, men det ryker.

Kakehode: du har en gylden mulighet nå til å spara ett par grunker veittu
    -------
    Mvh
    Rune

Side 35 av 252 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •