Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 34 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg er hjemme på dagen imorgen, iallefall frem til 15.30. kan hende jeg kan drøye det litt lenger, men tør ette å LOVE noe lenger enn 15.30.

Det hadde jo vøri sjukt kult om du får oppsettet til å låte perfekt i mine ører, men det som er litt viktig å presisere her er jo at vi alle har våre preferanser når det kommer til lyd, en manns himmel kan være en annens ******* for å si det slik. Men som sagt, det skal bli spennende å se hvor mye mer du kan hente ut av de
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 tiden på lørdag blir bra. Gøy om Jørn Rune er der samtidig så jeg kan få se hvordan dette virker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja, jeg tror nok det vil være en fordel om Jørn Rune kommer, for jeg skjønner ette bæra av det han driver med! men det funker uten tvil!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    en manns himmel kan være en annens ******* for å si det slik.
    Ja, nå er det vel først og fremst din himmel vi bør fiske frem her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm.. det er jo så definitivt målet...

det jeg dog lurer på til lørdagen er hvem som skal sitte på fanget til hvem? lenge leve krakken!! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke du sitte på kneet mitt sånn som sist da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter sist gang blei det jo forholdsvis klart at vi må snakke litt mer om dette med grensesetting!! vi bør kanskje få gjort dette før det blir snakk om plante stumpen på kneet ditt hehehheheheh
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apro pos grensesetting, når er du oppe på morgenen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter maaaaange timer kallibrering fra Snickers Is er det endelig slutt. De vakre swans f1.1f callibrated er herved koblet ut av systemet mitt, elektronikken har snickers is tatt med seg igjen, og imorgen blir swansene hentet av soundwave. Timene har vært interresante. Hva Snickers Is klarer å få til med disse produktene er helt fantastisk! høytalera skiftet klangkarakter fra ei grå mus til ei viril antilope. Og som han sa, så er det mye mer man kan justere for å få de perfekte for meg. Men problemet er at jeg fikk aldri noe følelser, systemet traff meg bare ikke i hjertet, og da syntes jeg at det blei feil at Snickers skulle legge ned enda flere timer i justeringen. Følelsene må være der om man skal jobbe så mye med de.

Nå er imidlertid arrayene koblet opp igjen og smilet er tilbake. Så da er det vel bare å belage seg på en strøm med naboklager igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

En av forskjeldene med den de høytalerene når man bruker DEQX er jo at man kan endre høytaleren så totalt i forrhold til de små forskjeldene man ellers kan få fra, justeringer i rommet og farging gjort av andre komponenter i systemet.
    Men passer det ikke så passer det ikke, bare syns personlig at det eneste matrialet jeg har hørt som jeg likte bedre på Array ann på Swans var livekonsert med Rammstein.
    Jeg har riktignokk ikke hatt mer enn et par timer forran array med suveren elektonikk og et par dager med swans men uansett.
    Du får ha lykke til i videre høytaler jakt hvertfall. hvis du skal selge array da.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går hadde jeg gleden av å få være med mens Snickers gjorde de siste justeringene på DEQX mot Swan. Denne rk-enheten er virkelig imponerende, og du kan gjøre mer eller mindre akkurat hva du vil med lyden. Det eneste jeg reagerte på var mangelen på mulighet til å lese ut en monokurve av begge høyttalerene sammen. Dette ville fortalt nøyaktig hva som skjer i rommet etter justering, og det ville vært lettere enn å se en kurve for hver høyttaler. For en med Jørn Runes erfaring er nok ikke dette noen hindring, men det gjør systemet mer komplisert for oss vanlig dødelige.

Swan F1.1 ble jeg nok ikke like overbegeistert over. Etter å ha hørt F2.2 var F1.1 en nedtur da de etter min mening ikke overgikk sine mindre brødre på noe område. Mulig de gir ett bedre inntrykk i et større rom, men i en normal stue ville jeg klart gått for F2.2. Jeg hadde ventet en dynamikkbombe, men opplevde det dessverre ikke.

Konklusjonen min etter i går er derfor at har du allerede funnet drømmeoppsettet kan DEQX løfte lyden hos deg til uante høyder, men det er vanskelig å prøve med et par høyttalere du i utgangspunktet ikke er 100 prosent fornøyd med.

Takker for enda en hyggelig dag hos Skrotnisse, og Snickers for en veldig interessant demo av DEQX. Dette er helt klart noe jeg vil teste hjemme når jeg føler at resten av anlegget er 100% på plass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er vi rimelig enig om fordeler og bakdeler. Det var litt synd at vi ikke fikk kjørt litt infected på disse, av alt jeg har prøvd å spille på de har det egentlig bare vært infected som har fremkalt smilet.

Tenkte å kjøpe inn noe kaker og stæsj til laurdagen også se, men så var det denna konjakkvelden på jobben dagen før

Vi får ta ta en dag og teste ut bryston på arrayene også, samt at til uka bør det i teorien bli litt roligere på jobben, så om det er ønskelig kan jeg jo ta med mcintoshen ned til? Så får vi kverka to fluer i en smekk; jeg får hørt gradient og du får teste rør til bryston i eget oppsett
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    da er vi rimelig enig om fordeler og bakdeler. Det var litt synd at vi ikke fikk kjørt litt infected på disse, av alt jeg har prøvd å spille på de har det egentlig bare vært infected som har fremkalt smilet.

Tenkte å kjøpe inn noe kaker og stæsj til laurdagen også se, men så var det denna konjakkvelden på jobben dagen før

Vi får ta ta en dag og teste ut bryston på arrayene også, samt at til uka bør det i teorien bli litt roligere på jobben, så om det er ønskelig kan jeg jo ta med mcintoshen ned til? Så får vi kverka to fluer i en smekk; jeg får hørt gradient og du får teste rør til bryston i eget oppsett
    Det høres toppers ut. Tenkte jeg skulle tyvlåve Mc av deg i går, men da DEQX forsvant ut døra var det ikke så aktuelt :-D
    Bare gi meg en tilbakemelding til uka om når det passer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, ei mld du ske få

Tar da med mac'en, og jeg tror vel ikke at det skal by på noen problemer å la deg låne den noen dager
    -------
    Mvh
    Rune

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Skrotnisse,

Du får ursäkta att jag inte hänger med i svängarna, men du
    funderar på att behålla JBL Array?

Det gör du i så fall rätt i. Fick lyssnat på dessa i Oslo i
    fredags. Chockerande bra!!!!!!!!!!!!!!!

Dessa högtalare var som gjorda för en hulligan med audiofiltendeser
    (dvs jag):-D Dynamik, närvaro, tryck. Vasshet??: Inte ett spår.

Hur dessa gör sig i en hjemmekino kan jag bara drömma om....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.

det eneste jeg har konkludert 100% med er at swans f1.1f ikke er noe for meg i lengden, en ting var noen timer hos Holst, det låt overraskende bra, men jeg hadde callibrated utgaven hos meg ei uke, og to av dagene gikk med til kallibrering, fikk ikke den riktige følelsen, så heller array.

Men arrayene ligger fortsatt til salgs.

På hjemmekino er de kongeråe, på musikk er de kongeråe, men drømmen er noe annet
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_5518-jpg

ja da var det fint i stua!!

i front sto de monstrøse swans f1.1f som raget 180cm i været med sine 2x116 kilo og på sidelinjen sto det 2 stk klipsch la scala 1 i høyden og ved sida av de sto mine kjære jbl array1400. Noen kilo... noen kroner... var litt stilig egentlig! dog var ikke dama helt enig at det var så stilig. hmm
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig bilde.
    Det er veldig få damer som syntes en stue som er avbildet der er veldig fin .

Grattis som expert. En dag skal jeg også stå i dine sko og kose meg med tittelen. (Samt ha Array 1400 da det er det råeste jeg har hørt)

Lykke til i jakten etter nirvana.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, den expert tittelen velger jeg å ta med ett par bøtter fylt til randen med salt. Men joda, det fungerer som en penisforlenger! uten tvil!

Array1400 var forsåvidt drømmen min også. De er jo helt spinnville! og hvor godt de låter om man gir de de forsterkerne de fortjener (dakar sparegrisen oink oink) kan jeg ikke en gang forestille meg.

Det som egentlig er så synd med de, er at de har en enorm tilhengerskare, men det å få solgt de er jo et veritabelt mareritt pga prisklassen. snufs!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, et meget maskulint bilde med høytalere gitt

Men den som frister mest etter å hørt de tre, eller la scala 2 riktignok er nok Array ja.

Side 34 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •