Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 31 av 252 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 5026
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg er også nysgjerrig på hva jeg velger for å si det slik.. time will show...
    Jøss, er det bare jeg som vet hva du kommer til å velge?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Fantastiske Swans!

Jeg muligens ikke den rette til å rope ut at de er STORE!! Men gjør det alikevell.

De er gedigene, og skal du ha de stuen, så kan jeg tenke meg til at de "ruver noe". Spesielt hvis du har ei som kanskje ikke synes HTèr er møbler, bare noe kasser som lager lyd, og bør tildekkes med planter, gardiner og pledd for å skjule de, så hadde jeg vurdert 802 fra B&W (hvis det var et alt), de låter fantastiske i forhold til størrelsen, og de er så "småe" at de ikke må tildekkes med alt mulig rart for å skjule de. ;D

A.
    hehe, akkurat der er jeg heldig, jeg har faktisk ei som synes at høytalere gjerne går som møbler, og swansene synes hun var dritlekre for å si det slik, men hu er ette helt fotrolig med størrelsen (enda)

Setter hu ei potteplante oppå de blir det tomt i sminkeskapet hennes! da får vi se om husets herre får lov til å ha høytalera i fred
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Syns jeg ser noe særlig blomster på toppen av F1.1
    hvor høye er de med bunnplata 175 eller noe ?
    Får importere noen blomster fra Himalaya eller noe, de bør like seg i høyden! swansene er vel målt til 177cm, men er ikke sikker på om det er med bånnplata eller ikke. Uansett er de G E D I G E N E!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jøss, er det bare jeg som vet hva du kommer til å velge?

"sleipe" fxxn

På techno og andre bassfylte låter er de helt fantastiske, noe sier meg at naboene er piss lei dessa infiserte soppeskallene! Men jeg blir ikke helt fortrolig med oppsettet på innspililnger som Ole Paus, Dina Krall, Death Stars, Dimmu Borgir eller noe danseband. Det låter utrolig nice, men det føles litt lite livat. Kanskje en smule FOR homogent. Savner egentlig den spruten horn ofte gir. Når jeg setter på Death Stars nå får jeg ikke den samme sterke lysten til å hoppe opp på bordet i bare boxeren (ref risky buisness med tom cruise) og leike rockestjerne..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at det blir litt feil å forvente at disse skal spille Ole Paus eller Diana Krall (vokaler/mellomtone) like bra som horn eller elektrostater.
    F1.1F ser ut til å bli bygd for å spille høyt med mye trykk, ikke for å være en raffinert høyttaler. Men mulig at jeg er tar helt feil der

Horn høyttaler (som AvantGarde Duo) kan bli de som gir deg det beste av alt kanskje ?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "sleipe" fxxn

På techno og andre bassfylte låter er de helt fantastiske, noe sier meg at naboene er piss lei dessa infiserte soppeskallene! Men jeg blir ikke helt fortrolig med oppsettet på innspililnger som Ole Paus, Dina Krall, Death Stars, Dimmu Borgir eller noe danseband. Det låter utrolig nice, men det føles litt lite livat. Kanskje en smule FOR homogent. Savner egentlig den spruten horn ofte gir. Når jeg setter på Death Stars nå får jeg ikke den samme sterke lysten til å hoppe opp på bordet i bare boxeren (ref risky buisness med tom cruise) og leike rockestjerne..
    Med DEQX kan de kanskje kalibreres til en mer "livat" utgave også? Mulig med flere presets der?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome: hehe, jeg har da aldri FORVENTET at f1.1f (selv i callibrated utgave) skal fixe Paus og Krall like godt som elektrostater eller horn løsninger. Det er som jeg skreiv tidligere i tråden, swansene gir deg noe arrayene mangler mens arrayene byr på endel swansene mangler. Det blir ett valg man må ta.

Dog er jeg fortsatt bøtte imponert over hvilken god jobb Snickers gjorde med kallibreringa enn så lenge. Sånn sett føler jeg at dette er et lite dilemma, for swansene låter helt konge når sant skal sies, men det er det lille ekstra jeg savner. Muligens jeg har blitt litt kravstor på mine eldre dager...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Med DEQX kan de kanskje kalibreres til en mer "livat" utgave også? Mulig med flere presets der?
    hehe, jupp, det er jo som snickers har skrevet i tråden her, at det er langt mer man kan justere. Vi satt jo hele lørdagskvelden, og når klokken begynner å dra seg mot 01 og man har sitti sida 16 eller noe sånt trenger man ei pause
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flotte

At Swans er flotte er det liten tvil om, litt spent på hvordan det spillte her i forrhold til i trondheim jeg da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    desverre får jeg ikke gitt deg noe svar på ettersom jeg ette fikk tatt meg en tur, men regner med at Snickers kan gi deg en fyldig rapport.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamikk JUNKIE!!

Ser ofte du referer til Klipschene du hadde, mulig du burde set litt på mere dynamiske høyttalere? Du skulle gått for noe som Avangare Duo eller noe!? :-D

Der går det heller ikke å sette noe på toppen. Så slipper du å renske kosmetik skapet til frøken huset. Hehe

A.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyna-Junkie? næsj!

Bare litt, vel, kanskje litt junkie da... finnes det avveningsklinikker for dette?

"hei, jeg heter Rune og er en dynamikkjunkie. For meg begynte det når jeg var ung, en liten smak var alt som skulle til, jeg blei totalt avhengig og nå vil jeg gjerne komme meg ut av det. Hvis dere kunne hjelpe meg slik at jeg kan slå meg til ro med et pare Eltax høytalere ville dette ha vært hyggelig"

Jeg har ikke totalt avblåst f1.1f callibrated, skal gi Snickers en mulighet til å finjustere litt til om han fortsatt føler for det.

Duo? jeg holder alle muligheter åpne vet du. Men så var det detta om duo er verdt prisforskjellen kontra swansene.....
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyna-Junkie? næsj!

Bare litt, vel, kanskje litt junkie da... finnes det avveningsklinikker for dette?

"hei, jeg heter Rune og er en dynamikkjunkie. For meg begynte det når jeg var ung, en liten smak var alt som skulle til, jeg blei totalt avhengig og nå vil jeg gjerne komme meg ut av det. Hvis dere kunne hjelpe meg slik at jeg kan slå meg til ro med et pare Eltax høytalere ville dette ha vært hyggelig"

Jeg har ikke totalt avblåst f1.1f callibrated, skal gi Snickers en mulighet til å finjustere litt til om han fortsatt føler for det.

Duo? jeg holder alle muligheter åpne vet du. Men så var det detta om duo er verdt prisforskjellen kontra swansene.....

Hehe...

Det er det bare DU som kan svare på... Vi venter spent på svar!!
    Tipper det blir Eltax!

A.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som driver med hi-fi er dynamikk junkier - de vet det bare ikke

Det er vel ingen som driver med dette som ikke ønsker at alle detaljer skal fremtre med største letthet i lydbildet, samtidig som det spiller kontant og med tyngde gjennom hele frekvensregisteret??

Dessverre synes jeg at de aller fleste normalt konstruerte dynamiske høytalere sliter litt med å få frem alle detaljer uten å vri en del på volumhjulet. Men slik jeg har forstått det er vel ikke akkurat det noe problem for deg :twisted:

Horn er vel tingen da, men det ser bare for ille ut

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambiance: Eltax har dog en seriøs konkurrent i Gale!

Men så var det bare detta å få solgt arrayene, vil liksom ette dumpe prisen helt på snørra heller
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Alle som driver med hi-fi er dynamikk junkier - de vet det bare ikke

Det er vel ingen som driver med dette som ikke ønsker at alle detaljer skal fremtre med største letthet i lydbildet, samtidig som det spiller kontant og med tyngde gjennom hele frekvensregisteret??

Dessverre synes jeg at de aller fleste normalt konstruerte dynamiske høytalere sliter litt med å få frem alle detaljer uten å vri en del på volumhjulet. Men slik jeg har forstått det er vel ikke akkurat det noe problem for deg :twisted:

Horn er vel tingen da, men det ser bare for ille ut
    Neida, å vri litt på volumhjulet er inga problem. Snickers blei litt stor i øya når jeg satt der etter en snutt på bånn spiker og presiserte at jeg gjerne ville ha enda mere trøkk

Jeg kan være enig med deg at ikke alle horn ser like bra ut, ref bildet:

-------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, å vri litt på volumhjulet er inga problem. Snickers blei litt stor i øya når jeg satt der etter en snutt på bånn spiker og presiserte at jeg gjerne ville ha enda mere trøkk

Jeg kan være enig med deg at ikke alle horn ser like bra ut, ref bildet:

Haha..

Må vel si meg enig der jeg også.. hehe :twisted:

A.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på at duo også kommer med såkalte "red horns", så jeg klarer bare ette å dy meg:

bedre? hehe.

Men nå er det himmat og sove. 2 doble skift down, only 3 to go..
    -------
    Mvh
    Rune

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått passord til den nye firmwaren så nå trenger vi bare å sette et tidspunkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at du har nesten bestemt deg for å ikke gå for dem ?

Pen brukt Duo koster 60k (se et par sider tilbake i tråden din). Litt under veil. pris til F1.1F. Det bør være en super mulighet for deg.
    Mulig at Akto kan også hjelpe deg å få en hyggelig pris på et par nye Duo :-D

Ellers kan du alltid prøve disse små tassene, hvis veggene rundt klarer å holde

Side 31 av 252 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •