Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 30 av 252 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hot diggity!! De er like svære som de var sist helg ja Men utrolige høytalere! Ihvertfall med litt snickers magi.

Står de ulikt fra bakvegg på bildet eller er det synsbedrag?
    Mm.. når vi først koblet de opp med tuningskurvene fra Trondheim låt det bra, men jeg savnet endel fra Holst sitt oppsett. Etter noen timer fylt til randen med snickers-magic falt det hele på plass.
    Når det kommer til avstand til veggen er det likt, så vi får nok skylde på et synsbedrag. Vi brukte til og med en meterstokk for å få det likt. Mulig det er noen millimeter forskjell, men slike trivielle detaljer overser vi da glatt gjør vi ikke?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge lyden er god må du gjerne snu de på hodet for min del

Er valget like vanskelig nå enn før du hadde dem hjemme hos deg?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahaha! Snickers er en utrolig hyggelig og artig fyr, men jeg lurer på hvordan han hadde reagert om høytalera sto opp ned neste gang han kom!!

Hvor vanskelig valget er, hm, nei si det egentlig. Jeg skal iallefall høre rimelig mye på swansene de neste dagene, så får vi se. F1.1F og Array1400 har begge sine egne særegenheter, hvor du mister noe med den ene vil du vinne noe annet, og vice versa.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sikkert fortsatt en del å gå på hos Rune justeringsmessig. Etter mange timer med tuning blir man ganske heftig sliten i hodet og man sitter i det ene øyeblikket og føler at alt er rett, og i det neste føler man at noe er galt, også blir man bare usikker.

Vi hadde noe småtrøbbel med DEQX-en. Selve firmwaren trenger muligens en flashoppgradering. Noen småjusteringer i veldig smale bånd medførte at hele den tonale balansen fullstendig endret seg. En restart på DEQX-en rettet vel opp noe, men jeg ble etter hvert usikker på hva som egentlig var riktig. Den responderte heller ikke helt likt på alle adressene så vi fikk ikke samme lyd på profil 1 som på bypass, dette til tross for at de var identisk innstilt, men jeg hadde ikke tilgang på ny firmware i går så vi får ta det litt senere.

Det som er gjort med høyttalerne er total fjerning av nedre delefrekvens på mellomtonene, fjerning av nivåtilpasning (motstand) på mellomtonene, fjerning av øvre delefrekvens på bassene og skifting av alt dempemateriale.

Det er da koblet aktiv deling mellom bass og mellomtone. Utover dette benyttes det originale delefilteret.

Med DEQX er det altså kjørt kalibrering. Det vil si at mellomtone/diskantseksjonen blir målt. Så beregnes fase og frekvensresponsen. Disse inverteres og inverse filtre genereres sammen med delefilterkurvene. Når dette er gjort gjøres målinger på lengre avstander. Disse målingene kan brukes til å sette opp automatisk korreksjon, men etter min mening låter det 20 klasser bedre om man bruker noen timer på å sette opp dette manuelt.

Veil pris på utstyret:
    Swans F1: 65k
    Oberon 6.1: 18k
    Oberon 2.1: 12k
    PDC 2.6P: 35k

PDC 2.6P er altså DEQX-en. I denne versjonen fungerer den som forforsterker. Den har også balanserte utganger og kalibreringskit.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hahahaha! Snickers er en utrolig hyggelig og artig fyr, men jeg lurer på hvordan han hadde reagert om høytalera sto opp ned neste gang han kom!!
    Spørs om jeg hadde sett det over hodet. Må jo nesten rundt på baksiden for å se det i det hele tatt.

Hvor vanskelig valget er, hm, nei si det egentlig. Jeg skal iallefall høre rimelig mye på swansene de neste dagene, så får vi se. F1.1F og Array1400 har begge sine egne særegenheter, hvor du mister noe med den ene vil du vinne noe annet, og vice versa.
    Med litt mer kalibrering så bør det egentlig ikke være slik. Vi får se hvor vi ender etter neste runde.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet ditt?
    Ser jo ut som om disse trenger litt luft rundt seg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om lommeboken tillater det, så har jeg en langtidsplan om å gå over til aktiv deling. Hvordan er egentlig brukervennligheten på DEQX? Virker som den enheten nesten har blitt en slags bransjestandard å regne, i allefall innenfor hifi-kretser/forum.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Respekt - dette var saker! Kan tenke meg det spiller rimelig vilt... Du har mye snadder der i racket ditt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Om lommeboken tillater det, så har jeg en langtidsplan om å gå over til aktiv deling. Hvordan er egentlig brukervennligheten på DEQX? Virker som den enheten nesten har blitt en slags bransjestandard å regne, i allefall innenfor hifi-kretser/forum.
    Den er ikke uoverkommelig men den kan på ingen måte kalles brukervennlig med dagens software. Men hjelpen er ikke langt unna. I januar planlegger de å vise ny software som forhåpentlig vis vil bli ferdig til release i mars eller deromkring. Hovedmålet med denne er å legge til et par nye funksjoner, men først og fremst å bedre brukervennligheten og øke sikkerheten mtp å få lagret alle elementer vedr pågående arbeid. Det vil selvsagt være mulig for alle som eier en DEQX å oppgradere til ny software.

Det som gjør DEQX spesiell er høyttalerkalibreringen. Transientresponsen ut av høyttalerne blir kalibrert. Rommet får lov å leve litt mer enn med andre romkorreksjonssystemer, men der kan man også gjøre en god del manuelt for å bringe klangbildet i den retningen man vil.

En av utfordringene med romkorreksjonssystemer er at de tar utgangspunkt i at det finnes en ganske enkel definisjon på hva som er korrekt gjengivelse. Imidlertid har 95% av alle innspillinger aldri vært verken live eller 3-dimmensjonale.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gøy å se F1.1F hos deg nå :-D Bedre finish til prisen får man ikke !

Det blir spennende å lese hva du skal velge ...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom et bilde ja. Ser veldig bra ut de beistene der, lite tvil om det. Kan også skrive under på at det ikke er veldig enkelt å ta bilder som yter deres finish rettferdighet. Gratulerer med å ha par ganske så kule høyttalere inne til prøving. Har selv ikke fått sjansen til å høre på de, så er litt misunnelig At en må holde ut med en kveld med Snickers for å få satt opp disse får en liksom bare leve med

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Hvor stort er rommet ditt?
    Ser jo ut som om disse trenger litt luft rundt seg.
    har ette filla snøring! Men ja, swansene fortjener mer plass rundt seg enn hva jeg kan gi de, dog tror jeg hemmeligheten ligger i Snickers sin briljante justering. Det var en enorm forskjell fra nå vi satt de opp og frem til han ga seg for kvelden, og vi er enda ette ferdig
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Respekt - dette var saker! Kan tenke meg det spiller rimelig vilt... Du har mye snadder der i racket ditt.

hehe. de spiller rått! tru du meg! vi spilte endel forskjellig mens Snickers tunet, deriblandt den samme Robbie plata en del ganger (jeg sverger, det skal gå laaaaang tid til jeg hører på den igjen1) og jeg fikk også prøvd noe techno, og gliset var der. Men når Snickers satt på infected mushroom (mitt første møte med denne gruppen) så gikk smilet huet rundt! De ER SPINNVILLE!!! og i racket er det mye snadder, men mcintoshen må jo ut om det blir f1.1f callibrated vet du..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Så gøy å se F1.1F hos deg nå :-D Bedre finish til prisen får man ikke !

Det blir spennende å lese hva du skal velge ...
    Hvor langt opp i pris må du for å få enda bedre finish? jeg har sett 803 og 802 fra b&w, men selv de bleikner i forhold. Swansene har en fantastisk finish!

Jeg er også nysgjerrig på hva jeg velger for å si det slik.. time will show...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har selv ikke fått sjansen til å høre på de, så er litt misunnelig At en må holde ut med en kveld med Snickers for å få satt opp disse får en liksom bare leve med
    Hehe, en kveld med snickers er jo bare gjennomført hyggelig. Husk at mannen er et produkt av et strømbrudd i rakkestad, og jeg det samme fra trøxas, je storkosa meg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske Swans!

Jeg muligens ikke den rette til å rope ut at de er STORE!! Men gjør det alikevell.

De er gedigene, og skal du ha de stuen, så kan jeg tenke meg til at de "ruver noe". Spesielt hvis du har ei som kanskje ikke synes HTèr er møbler, bare noe kasser som lager lyd, og bør tildekkes med planter, gardiner og pledd for å skjule de, så hadde jeg vurdert 802 fra B&W (hvis det var et alt), de låter fantastiske i forhold til størrelsen, og de er så "småe" at de ikke må tildekkes med alt mulig rart for å skjule de. ;D

A.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste med 802D er at de er runde på toppen... ikke noen blomsterpotter der nei..

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det beste med 802D er at de er runde på toppen... ikke noen blomsterpotter der nei..
    Hehe.... Det glemte jeg, og det er de på mange måter.

A.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Syns jeg ser noe særlig blomster på toppen av F1.1
    hvor høye er de med bunnplata 175 eller noe ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en kveld med snickers er jo bare gjennomført hyggelig. Husk at mannen er et produkt av et strømbrudd i rakkestad, og jeg det samme fra trøxas, je storkosa meg
    Jada, jeg kjenner godt til han Jørn, hehe

Side 30 av 252 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •