Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 28 av 252 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Diskanten på Array eller Swans?
    satser på at det var diskanten på arrayene han mente, for swans var veldig tilbakelent kontra array, eller det blir kanskej feil å si det også. Diskanten på array sitter jo i et sånt søtt lite minihorn. Med midgard kan det bli for skrikende\skjærende på visse typer musikk på nabofiendtlig volum, MEN!! og ja, det er et stort MEN, med godt kringutstyr er det ett såkalt "ikke-problem". Når jeg lånte devilej's 90watts sterke tjuvrad spilte vi først endel låter med oberon på array, hvor vi begge konkluderte med at det var ikke akkurat en optimal match. Om det så være seg techno eller paus (som en storm, en av mine nye favorittsanger). Når vi koblet til roguen og tok de samme kuttene var den skjærende toppen bye bye, og det var to lykkelige herrer som satt i hver sin stol og smilte bredt. Iallefall virket det slik
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skal vi se..... RF7, La Scala, Array1400, Swan...... Veldig til dissing av meg når du har holdt godt følge det siste året

Vi leter begge etter det riktige oppsettet, og for min del har jeg funnet den løsningen jeg har sett etter. Gleder meg til å høre Swan hjemme hos deg Rune
    Dissing? det var jo ment som et kompliment jo!! Hadde det ette vært for demoene hos deg, og lånet av roguen og masse hyggelig prat så hadde jeg neppe tørt å satse så hardt.. (mulig fruen min ikke er helt enig at det er et kompliment til deg men, "men du, hvis du kjøper horn, kan du være så snill å ha høytalera litt mer enn noen få måneder denne gangen!!" ).

Det å finne det riktige løsningen hos seg selv er jo selve drømmen\målet. Håper jeg en dag kan si det samme. En ting har det iallefall kokt ned til for min del; enten swans f1.1 (muligens callibrated) eller duo.

Hvis jeg synes at callibrated utgaven mangler f.eks. for mye av varmen og sødmen mcintoshen tilfører, så finnes det andre veier til ROM(-korreksjon). Jeg skal også få ekspedidert stumpen min inn til oslo om ikke så lenge (satser på neste fredag) og få hørt litt på duo hos Tor. Bare ser for meg duo med f.eks. zeus liksom
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Se her, dette blir bare bedre og bedre !!! Synes at hun fortjener blomster, lucky guy ...
    hehe, ikke rart jeg gjør mitt beste for å beholde hu!

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg synes at det er veldig lurt av deg å bruke god tid til å gå på demo og tenke på hva du liker best.

Det kan også være lurt å høre med folk som har peiling, som BEF,Akto&Co (NORCIN) eller KringLyd, mulig at de kan hjelpe deg en del med valget av komponenter, plassering or akustikk i rommet ditt.
    hehe, ja, det er på tide å finne "sin vei" tror jeg. Men som jeg skrev i svaret til devilej, så har det egentlig kokt ned til swans f1.1f (muligens callibrated) eller avantgarde duo. Duo har jeg hørt hos Akto, en totalt eminent aften kan jeg tillegge (kanskje ikke overraskende hehe) og f1.1f fikk jeg hørt hos holst. Så jeg tenkte å ta en runde til med swans og en til med duo ikke så altfor mange dagene etterhverandre, så får jeg se. Men skal ærlig innrømme at jeg er møkkimponert over f1.1f, spesielt med tanke på prisen!
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse 2 har jo veldig forskjellig lydsignatur (har riktignok bare hørt F2.2 men likevel.......) Vanskelig valg dette da ingen av systemene er spesielt billige.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å spørre. Blir det noe premie for å ha tippet riktig?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Diskanten på Array eller Swans?
    Var nok Array jeg siktet til der, på F1 Callibrated ble det aldri slitsomt i mine ører, og jeg hørte på dem i to dager i strekk

Jeg hadde nok ikke vert så veldig mye i tvil uansett, Avantgarde er rått men jeg ville ikke hatt noe sånt selv.
    Har selv hørt dem med en del forskjellig elektronikk når jeg hjalp til litt nede hos Lyric hifi men det grep meg aldri som noe jeg "måtte ha".

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

huske på

Ikke det at det gjør høytaleren noe bedre men Swans har et hyggerlig prisnivå her i norge, i tyskland ligger Swans F1.1 på 79546,- og 50 øre med svart finish
    Mens den i norge i utgangspunktet ligger på 65k for den dyreste finishen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse 2 har jo veldig forskjellig lydsignatur (har riktignok bare hørt F2.2 men likevel.......) Vanskelig valg dette da ingen av systemene er spesielt billige.
    Jepz, akkurat det at de VELDIG ulike hersker det ingen tvil om. Nå gikk det som jeg håpet på, imorgen BLIR DET besøk av to hyggelige herrer og ett par hundre kilo med lekker høytaler!

Det at jeg virkelig har fått sansen for f1.1f er det jo ikke noe tvil om, men det store spørsmålet blir som sagt om callibrated utgaven virkelig er verdt prisen sin. En full rapport kommer nok iløpet av lørdags kveld eller søndag formiddag

Så var det bare å få solgt arrayene!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Glemte å spørre. Blir det noe premie for å ha tippet riktig?
    du kan få en svensk colaburk om vi noen gang møtes og hvem sier at jeg ikke vet å sette pris på god innsats!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Jeg hadde nok ikke vert så veldig mye i tvil uansett, Avantgarde er rått men jeg ville ikke hatt noe sånt selv.
    Har selv hørt dem med en del forskjellig elektronikk når jeg hjalp til litt nede hos Lyric hifi men det grep meg aldri som noe jeg "måtte ha".
    hehe, nei, det at de er spesielle hersker det ingen tvil om. Nå får jeg som sagt morgendagen med callibrated utgaven, og gleder meg som en unge. Bare finishen på de gjør jo at visse ting står i giv akt!

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ikke det at det gjør høytaleren noe bedre men Swans har et hyggerlig prisnivå her i norge, i tyskland ligger Swans F1.1 på 79546,- og 50 øre med svart finish
    Mens den i norge i utgangspunktet ligger på 65k for den dyreste finishen.
    Tvert imot kjære deg, det hyggelige prisnivået gjør jo høytaleren enda bedre sånn egentlig

Men jeg ser soundwave har en veilende pris på fra kr 60k på sin hjemmeside, er dette da i svart finish? Og så koster den lekre utgaven (som holst har, og som de brukte i trondheim) 65k?

Det jeg er litt redd for imorgen er at det låter så forasket bra at tar på meg finlandshetta og raner banken for å slippe å vente på at arrayene blir solgt
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nå gikk det som jeg håpet på, imorgen BLIR DET besøk av to hyggelige herrer og ett par hundre kilo med lekker høytaler!
    Kansje jeg skulle vært en tur innom iløpet av helgen. Har veldig lyst til å høre dette oppsettet, og det er jo ikke sikkert de blir stående. Be Jørn Rune ta med Gaia også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    du kan få en svensk colaburk om vi noen gang møtes og hvem sier at jeg ikke vet å sette pris på god innsats!!
    Jippi!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jippi!!
    Jasså, er herren sarkastisk? GREIT! Slenger med ei kald grillpøls! søttern å kravstor noen er
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje jeg skulle vært en tur innom iløpet av helgen. Har veldig lyst til å høre dette oppsettet, og det er jo ikke sikkert de blir stående. Be Jørn Rune ta med Gaia også
    det er bare å slå på tråden utover dagen det vet du, regner med at det skal gå greit, men vær forberedt på noe ståing, har ette helt fått kjøpt meg noe fler sittaplasser se

Gaia ja! Nei, selv om jeg skulle ha fått muligheten til å teste de hjemme, så hadde jeg nekta, noe sier meg at det meste annet blir en liten nedtur etter noen timer med disse monstera.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre dine tilbakemeldinger på disse høyttalerne de har i mine øyne virkelig utseende med seg. Hvis de låter like bra som de ser ut må jo dette være en kjempehandel. Vurderer veldig sterkt å kjøpe F2.2 selv men er spent på hvordan de låter med oberon 6.1. - lydkarakteristikken kan jo ikke være så ulik F1.1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det at tilbakemeldingen blir positiv er det vel ingen tvil om, jeg skreiv jo en liten rapport for ett par sider tilbake når jeg hørte på disse i original utgave hos Holst hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det skal bli interessant å høre om hvilken høyttaler du husker best om to år. Etter å ha prøvd en del forskjellige høyttalere så tenker man ofte: "HVORFOR solgte jeg den høyttaleren?" :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    off, om to år ja.. jeg har liksom forbanna meg på at de neste blir de siste på leeeeeeenge. Men det har jeg sagt tidligere også, så langt i år har det vært rf7, la scala og array1400. Og nå blir det forhåpentligvis enda ett par før året er omme. Om to år? som sagt: OFF!

Men enn så lenge, så er det faktisk rf7 jeg har mest følelser for. De høytalera der er så sjukt råe når man gir de rikelig med kraft! Men det er vel arrayene som har gitt meg flest naboklager, så så langt blir vel de de mest minneverdig
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 ja....Jeg hadde en kuul helg med RF-7 i heimen, kompisen min som ikke er spesielt interessert i hifi glemmer de i hvertfall ikke. Vi måtte bli rimelig i farta før vi tørte å gi full pudding på MC252'n, men du verden så morro det var også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jupp, klipsch sine velkjente elementer fritert i pur adrenalin!!

Husker jeg kjørte krell kav 400xi og var sånn passelig fornøyd, vel, jeg overlevde. Men tok motet til meg og kjøpte oberon, og plutselig var det heilt konge. De nekta jo for søttern å gi seg. Jeg derimot, det er grense for hvor mange hjerteslag i sekundet jeg tåler!! modern derimot blei nok noen få hårstrå fattigere iløpet av den perioden ja
    -------
    Mvh
    Rune

Side 28 av 252 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •