Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 27 av 252 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Der var de ute ja Nå er det store spørsmålet hva som skal inn ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, har som sagt noen muligheter. Men nå har jeg jo litt betenkningstid, lite troilg at arrayene blir solgt over natta. Det er dog lov å håpe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, regner med det blir ikke noen smågutter denne gangen eller?
    EEller ser vi 805s stående i stua di snart ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805s? hifiklkubben det, hm, nå har jeg blitt småkjent med en som jobber i klubben, så det kan hende jeg kan få smiska til meg en god pris på ett par ARGON 6110S istedet. Disse med oberon og mcintosh elektronikk bør nok sende bølger igjennom hifinorge ja
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hva om vi gjør det hypotetisk? la oss si at jeg selger arrayene, vil da f1.1f være en god erstatning? hva vil jeg miste? hva vil jeg vinne? Hva om jeg går for calibrated utgaven? eller kan man skaffe seg et tilsvarende system som er nesten like bra, men mer fleksibelt? Hva med å beholde arrayene, men å satse på en preamp på to sett utganger pr kanal slik at man kan kjøre biamping? bruke seg av to sett oberon? eller ett sett oberon og en rørforsterker? vil det i såfall bli problemer med impedanse, krefter og synergi? skal man så pøse på med romkorreksjon? Eller skal man gi beng og gjøre som akto later til å gjøre, å gå for duo og en god integrert forsterker med ht inngang? mulighetene er mange, så god hjelp til å bestemme seg settes stor pris på
    Jeg synes at det er riktig for deg å selge arrayene hvis du ikke er 100% fornøyd med dem. I denne prisklassen må ALT stemme.

F1.1F ha du hørt, da vet du hva de er verdt, hva du liker eller ikke liker hos dem. jeg likte F2.2F veldig godt men det betyr ikke at du skal like dem. Du må selv. velge hva du synes er best for deg og ditt rom.

Duo har jeg hørt hos Akto forrige uka. Meget spesielle høyttaler men for en lyd !!! Vurderer du noe i prisklassen til Duo så MÅ du høre på dem.
    Men jeg tror ikke at Oberon 6.1 blir en god valg på Duo (104db, opp til 10W forsterker anbefalt). Hør med Akto. Han vet mye bedre enn vi andre.

Har du tenkt på elektrostater? Spesielt lyd men deilig lyd som mange foretrekker foran mye annet. Du har vel hørt dem før i et bra kalibrert oppsett, ikke sant?

Romkorreksjon har jeg litt blandet følelser for: det hjelper mye når alt fungerer fint men å jobbe med akustikken i rommet gir bedre resultater synes jeg. En del problemer kan ikke fjernes helt (etterklang, refleksjoner for eks) ved hjelp av romkorreksjon.

Hva slags lyd liker du forresten? Mye at det du skal kjøpe/bytte burde komme fra dine preferanser ...

My 2 cents ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er åpenabart at du har litt peil om hva du snakker om

Det blir F1.1F, spørsmålet er om det blir i callibrated utgave, eller om jeg finner en alternativ løsning som kanskje funker enda bedre.

jeg har som tidligere nevnt hatt æren av å høre DUO hos Atle, og det var en FANTASTISK seanse!! Oberon på de vil nok bli en mismatch av de sjeldne, men der satt fruen foten ned desverre. Hvordan hun kan tillatte la scala 1 i ubehandla finish fremfor duo skjønner jeg bare ikke men!!! Så hadde ette hu satt foten ned hadde det nok blitt de. Jeg har hørt endel i denne prisklassen, og bortsett fra DUO, så er det f1.1f som har falt meg lettest for hjertet.

Elektrostater låter nydelig, men jeg får ikke den samme rockefoten som jeg har fått av array, f1.1f og duo, det betyr ikke at jeg ikke liker elektrostater, men de andre falt mine preferanser mer i smak.

Romkorreksjon har jeg faktisk litt sansen for, spesielt om man har et produkt som dexq hvor man kan stille i huet og ræva, og så supplere med å jobbe med akustikken i rommet. Pr dags dato ligger jeg litt dårlig ann der siden vi bor i ei leillighet, men håper det forandrer seg enten til sommeren eller ikke så mye senere. Har fått løfte om at når vi kjøper hus, så skal jeg få et eget rom hvor jeg kan bygge hjemmekino eller gjøre hva søttern jeg vil. hehe.

Lyden jeg liker ja. Det skal være homogent, men ikke for homogent, det skal være en viss livsnerve i lydbildet, det skal trøkke som **** på techno og metallica, men det skal også låte naturlig og sårt når ole paus trer frem.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er åpenbart at du har litt peil om hva du snakker om
    Takk for det :-D

Det blir F1.1F, spørsmålet er om det blir i callibrated utgave, eller om jeg finner en alternativ løsning som kanskje funker enda bedre.

jeg har som tidligere nevnt hatt æren av å høre DUO hos Atle, og det var en FANTASTISK seanse!! Oberon på de vil nok bli en mismatch av de sjeldne, men der satt fruen foten ned desverre. Hvordan hun kan tillatte la scala 1 i ubehandla finish fremfor duo skjønner jeg bare ikke men!!! Så hadde ette hu satt foten ned hadde det nok blitt de. Jeg har hørt endel i denne prisklassen, og bortsett fra DUO, så er det f1.1f som har falt meg lettest for hjertet.
    Mener du at fruen din godtar F1.1F men ikke Duo ? Der forstår jeg ikke F1.1F er utrooolig store, mye større enn Duo. Det er kanskje hornene hun ikke liker ???

Elektrostater låter nydelig, men jeg får ikke den samme rockefoten som jeg har fått av array, f1.1f og duo, det betyr ikke at jeg ikke liker elektrostater, men de andre falt mine preferanser mer i smak.
    Ja, da var elektrostatene åpenbart ikke noe for deg!

Romkorreksjon har jeg faktisk litt sansen for, spesielt om man har et produkt som dexq hvor man kan stille i huet og ræva, og så supplere med å jobbe med akustikken i rommet. Pr dags dato ligger jeg litt dårlig ann der siden vi bor i ei leillighet, men håper det forandrer seg enten til sommeren eller ikke så mye senere. Har fått løfte om at når vi kjøper hus, så skal jeg få et eget rom hvor jeg kan bygge hjemmekino eller gjøre hva søttern jeg vil. hehe.

Lyden jeg liker ja. Det skal være homogent, men ikke for homogent, det skal være en viss livsnerve i lydbildet, det skal trøkke som **** på techno og metallica, men det skal også låte naturlig og sårt når ole paus trer frem.
    Jeg har ikke hørt nok high-end høyttaler for å hjelpe deg her men jeg synes ikke at B&W 803D/802D skal gi deg hva du ønsker. Du får så mye mer for prisen med Swans enn med B&W ...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Takk for det :-D
    æres bør den som æres fortjener vet du

Mener du at fruen din godtar F1.1F men ikke Duo ? Der forstår jeg ikke F1.1F er utrooolig store, mye større enn Duo. Det er kanskje hornene hun ikke liker ???

Tror det er horna. Må innrømme at det litt spesielt egentlig. Det er jo som du sier, swans f1.1f er utrolig mer ruvende i landskapet enn duo, og kontra la scala er jo duo som rein og skjær kunst å regne i forhold. kanskje jeg skulle kjøpe inn noen roser, litt stearinlys og lage middag og ta en liten "anita, du vet de horna du ikke liker"

jeg har ikke hørt nok high-end høyttaler for å hjelpe deg her men jeg synes ikke at B&W 803D/802D skal gi deg hva du ønsker. Du får så mye mer for prisen med Swans enn med B&W ...
    de to b&w modellene er uaktuelle. Jeg fikk litt samme følelsen som med elektrostater, finfin lyd, men ette noe som engasjerte meg.

men nå får jeg få solgt arrayene, så skal jeg på demo med f1.1f callibrated, så får vi se. Er iallefall f1.1f som står øverst på handlelista. men ting kan jo forandre seg, det er en ting jeg har lært for å si det slik!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det jo ute et uno-par på børsen; strøkne avantgarde unoer selges(ny pris!!!) bilder

Bare for å sette griller i hodet ditt :-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeje

hva om vi gjør det hypotetisk? la oss si at jeg selger arrayene, vil da f1.1f være en god erstatning? hva vil jeg miste? hva vil jeg vinne? Hva om jeg går for callibrated utgaven? eller kan man skaffe seg et tilsvarende system som er nesten like bra, men mer fleksibelt? Hva med å beholde arrayene, men å satse på en preamp på to sett utganger pr kanal slik at man kan kjøre biamping? bruke seg av to sett oberon? eller ett sett oberon og en rørforsterker? vil det i såfall bli problemer med impedanse, krefter og synergi? skal man så pøse på med romkorreksjon? Eller skal man gi beng og gjøre som akto later til å gjøre, å gå for duo og en god integrert forsterker med ht inngang? mulighetene er mange, så god hjelp til å bestemme seg settes stor pris på

nemmen ble det salg av Array alikevel gjør som jeg lurte på da.
    Jeg var med å viste F1.1 i trondheim denne helgen og må si jeg fikk et svert godt inntrykk av F1 Callibrated hevrtfall, er noe eget med 8 x 12 " som beveger seg i takt til Infected Mushrom.
    Det var et skikkerlig trøkk, men de var alikevel skikkerlig punch på Rammstein Los :twisted:
    Nå vet ikke jeg hva du hører mest på mulig du har nevnt det for meg men husker ikke i farten.

Du vil miste noe av Live følelsen ved Array, men for min meg så ble diskanten for skarp og slitsom i lengden desverre.

Verd å merke seg er det jo at for å lage Callibrated ble det jo endret på delfilteret i bassen og mellomtone samt byttet dempematriale i høytaleren, så
    samt det med aktiv deling osv.
    Har ikke hørt den vanlige F1.1 så kan ikke utale meg om dem desverre.

Du har jo noen Oberon fra før så du trenger jo ikke hele callibrated pakken heller, da blir det jo noen å nitti tusen for den pakken, er ikke galt det.
    Jeg flyttet på dem og du verden det er mye høytaler for pengene:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Nå ligger det jo ute et uno-par på børsen;

Bare for å sette griller i hodet ditt :-D
    huet mitt er grilla nok på duo med det som er, og budsjettet holder , men som sagt, det blir nok et par swans. Det virker også som jeg får testa et sånt sett himme hos meg selv i nærmeste fremtid, blir spennende.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se dine erfaringer, med deqx?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *gjesp* Det der var for enkelt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=AjSelj]nemmen ble det salg av Array alikevel gjør som jeg lurte på da.
    Jeg var med å viste F1.1 i trondheim denne helgen og må si jeg fikk et svert godt inntrykk av F1 Callibrated hevrtfall, er noe eget med 8 x 12 " som beveger seg i takt til Infected Mushrom.
    Det var et skikkerlig trøkk, men de var alikevel skikkerlig punch på Rammstein Los :twisted:
    Nå vet ikke jeg hva du hører mest på mulig du har nevnt det for meg men husker ikke i farten. [quote]

hehe, hos meg går det i ramstein, deathstars, nightwish, triosphere, wasp, ole paus, barbados, div techno. Kort sagt god blanding

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Du vil miste noe av Live følelsen ved Array, men for min meg så ble diskanten for skarp og slitsom i lengden desverre.

Verd å merke seg er det jo at for å lage Callibrated ble det jo endret på delfilteret i bassen og mellomtone samt byttet dempematriale i høytaleren, så
    samt det med aktiv deling osv.
    Har ikke hørt den vanlige F1.1 så kan ikke utale meg om dem desverre.

Du har jo noen Oberon fra før så du trenger jo ikke hele callibrated pakken heller, da blir det jo noen å nitti tusen for den pakken, er ikke galt det.
    Jeg flyttet på dem og du verden det er mye høytaler for pengene:-D
    mm, den live følelsen er jo herlig, men man må ofre noe for å få noe annet vet du.
    Roger ga meg en ganske grei forklaring på forskjellene på callibrated og vanlig utgave, så det er jo gjort litt med dem. Nå virker det som jeg får testet callirated himme hos meg selv om ikke så altfor mange dagene, så dette blir meget spennende! for å være ærlig gleder jeg meg som en liten unge!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    *gjesp* Det der var for enkelt.
    hehe. neida, det var vanskelig nok, men du var for flink vet du
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant disse billige Duo:
    Finn Torget - Avantgarde DUO Hornhøyttalere

Dumt at jeg ikke har 60k på konto .... :cry: Men tenk at du kunne kjøpe bedre høyttaler enn Array og få ekstra penger til å kjøpe blomster og gaver og turer til madame .... Og det blir bare til sommeren hvis dere flytter i ett nytt hus da !

Oh du er sååå heldig å kunne velge blant det beste 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, velge blandt det beste kan jeg nok ikke desverre... Jeg begynner å bli rimelig lei å vingle frem og tilbake og teste ut alt mellom himmel og jord, så om en eller annen heldig kjøper letter meg for arrayene, så vil mitt neste valg bli det som skal vare noen år... håper jeg...

nå som jeg var bestemt på swans au... jeg nevnte jo for deg at fruen nektet for duo, og da var det jo greit... hva tror du skjedde her en kveld?

"eh, rune, jeg har tenkt litt, og nå skal vi jo ikke bo i denne leilligheta resten av livet, er vi heldig blir det jo bare et halvt år kanskje ett år til, og da får jo du ett eget hjemmekinorom, så om du fortsatt har lyst på de horndingsene så kan du kjøpe de"

noen damer er verdt å ta vare på!!!!

men først demo på swans f1.1f calllibrated. Vi snakker jo om to vidt forskjellige høytalere for å si det mildt. og jeg skal love deg en ting, har tenkt mye på dette. Så enten om det blir swans eller duo eller noe annet som plutselig dukker opp, så har jeg lagt opp skisser for hver vei man kan gå. Ooooooooooooooo som jeg gleder meg!!! Spesielt til å bli gammal. Ser for meg at endel hifinerder i 70 åra møtes på en cafe i oslo; "ja de arrayene ja, nei du skjønner, de kjøpte jeg, hadde de litt under ett halvt år giver or take, og solgte de, var ette helt fornøyd"
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, dette blir bare bedre og bedre !!! Synes at hun fortjener blomster, lucky guy ...

Jeg synes at det er veldig lurt av deg å bruke god tid til å gå på demo og tenke på hva du liker best.

Det kan også være lurt å høre med folk som har peiling, som BEF,Akto&Co (NORCIN) eller KringLyd, mulig at de kan hjelpe deg en del med valget av komponenter, plassering or akustikk i rommet ditt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Diskanten på Array eller Swans?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,060
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter jeg sånn her i ett år til, så begynner jeg å nærme meg devilej sitt tempo på utskiftinger, og det er litt skremmende
    Skal vi se..... RF7, La Scala, Array1400, Swan...... Veldig til dissing av meg når du har holdt godt følge det siste året

Vi leter begge etter det riktige oppsettet, og for min del har jeg funnet den løsningen jeg har sett etter. Gleder meg til å høre Swan hjemme hos deg Rune
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 27 av 252 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •