Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 252

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 252 av 252 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252
Viser resultater 5,021 til 5,026 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stratosen Vis post
    Tusen takk for at du deler dine erfaringer her på forumet, @Skrotnisse! Du som både har Klipsch og Arendal Sound: Vi du tro det kan fungere med Klipsch surroundhøyttalere til 3 stk Arendal Sound i front, eller mener du man er man helt nødt til å gå 'all in' med AS også som surroundhøyttalere? (4 bakkanaler + 4 atmos blir fort noen kroner...) Hvor forskjellig er lydkarakteristikken?
    Det fungerer. Det som er ytterst viktig er at de tre i front er like rent lydmessig. Samme produsent er et must og det absolutt beste er om de er fra samme serie slik at synergien blir komplett.

Bak så er det ikke så viktig hva du henger. Selvfølgelig vil det totale lydbildet nyte godt av "same shit all around" men det er mange som bruker klipsch bak nettopp fordi de er så billige og gir såpass mye lyd. Personlig så tror jeg man skal virkelig lytte for å følelsen av de bak har en annen lydsignatur enn de foran.

Men komboen AS og Klipsch fungerer. Jeg har prøvd litt hjemme nå og jeg kommer til å beholde mine klipsch RF 250s

Når det gjelder forskjellene i lydkarakteristikken så skal jeg vente med å uttale meg til AS er innspilt og siden denne og meste parten av neste uke går med til festivaldekning så vil det dessverre ta noe tid.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

2. Takk Stratosen takket for denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Herlig å se slike tråder igjen her på forumet. Alltid spennende å lese hva du holder på med, Skrotnisse.
    Ditto

Jeg har dette ørlite håpet om det faktisk skal være mulig å reise avf-kjerringa om vi alle bidrar. Men det må mer enn 3 - 4 "gamle travere" til så det blir spennende å se fremover.

Fikk hentet hjem centeren etter at jeg knipset Wenche Myhre i går kveld og det var naturligvis for seint å koble den opp, men jeg sjekket mailen når jeg kom hjem og fikk en liten overraskelse rett i fleisen:

"vi må dessverre informere de om at deres høytalerstativ ikke kan leveres før tidligst mot slutten av oktober".

Så da blir det ut på stressjakt igjen. Bummer!!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse Vis post
    Ditto

Jeg har dette ørlite håpet om det faktisk skal være mulig å reise avf-kjerringa om vi alle bidrar. Men det må mer enn 3 - 4 "gamle travere" til så det blir spennende å se fremover.
    Jeg har å et håp om at vi skal kunne få AVF opp igjen. Skal igang med å bygge ny kino iløpet av noen måneder og da skal jeg dokumentere det på samme måte som jeg har gjort før. Så er vi noen som kan holde liv her inne med fornuftig innhold, håper jeg vi kan bygge stein-på-stein.

Utrolig gøy å se deg tilbake her med like stort engasjement.

5. Takk lygren takket for denne posten
    Liker Kane, lygren, Skrotnisse, Torolan har likt denne posten
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen min vil også komme igang ila vinteren
    Det gamle rommet skal rives helt ned og bygges opp igjen med Atmos. Da blir det mer liv i tråden min igjen også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

7. Takk lygren takket for denne posten
    Liker Kane, lygren, Skrotnisse, Torolan, Stratosen har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler et snev av både prestasjonsangst og mindreverdighetskompleks når dere to setter igang med kinobygging omtrent samtidig.

Men det skal bli interessant å følge dere fremover.

Jeg kommer nok til å nøye meg med å prøve å få til et helt greit oppsett i dagens stue, men jeg har sett en del på hvordan vi skal gjøre det når modern flytter og da kommer jeg til å gå for atmos jeg også. Men da blir det ei normal stue og ikke en dedikert kino.

Frem til da blir det å følge nøye med på bygge-bloggene deres
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,699
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde hvertfall vært gøy hvis forumet tok seg opp igjen :-)

Side 252 av 252 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •