Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 250

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 250 av 252 FørsteFørste ... 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 246 247 248 249 250 251 252 SisteSiste
Viser resultater 4,981 til 5,000 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Såpass ja - det blir nok heftig ja
    Har idag en Panasonic 65" Plasma av nest siste generasjon , og er såpass fornøyd at med den at det blir ikke noe bytte før Oled kommer i 75" til en edruelig pris..

Har heller ikke hatt noe større skjerm/lerret tidligere så det går greit med 65 inntil videre.

Blir veldig moro å se hva du synes om 78 tommeren til Samsung. Hadde selv inne en 55" for noen år siden , men den var så plaget med clouding at den gikk fort i retur , og siden har jeg vært litt skeptisk kjenner jeg...
    Når vi hadde leillighet så hadde vi en Panasonic 65 selv og jeg tror nok at om vi ikke hadde gått for proj i huset, så hadde 65 holdt ei god stund til. Perfekt stuestørrelse sånn egentlig, men når man først har blitt bitt av stormannsgalskapen så går det gjerne en vei

Når det gjelder clouding tror jeg ikke det skal være ett problem basert på hva jeg har lest og hørt. Men for all del, hvis det skulle vise seg å være et problem så har man jo returretten...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

2. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Gratulerer med gromt tv valg. Siklet litt på denne selv, men kom frem til at vi kan leve med 65" Panasonicen en stund til. 78 er virkelig stort.......
    Merker at jeg har vært lenge borte fra avf; vi pleide vel å ha den samme fundamentale mangelen på selvbeherskelse når det gjaldt oppgraderinger

Vi så denne stående i en butikk i Krakow i fjor sommer og som du skriver, det er virkelig stort! Vi ble stående lettere paffe og jeg husker vi var enige om at det ville være litt på kanten å dra noe sånt inn i stua. Heldigvis har vi tatt til fornuften i løpet av det siste året
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

På tv-biten er vi nok i mål nå, men når det gjelder selve anlegget har jeg forsåvidt to forskjellige retninger å gå, og akkurat nå føler jeg meg som ei fjortisberte i en klesbutikk. Får først få tv'en på plass i morgen kveld og så blir nok de neste dagene brukt til å avgjøre hvilken vei vi går.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Den er buet. Jeg gikk mer enn en runde med meg selv før jeg bestilte den. For minste størrelsene synes jeg buet skjerm er en tåpelig gimmick som ødelegger mer enn den gavner, men i denne størrelsen synes jeg det har noe for seg. Jeg er imidlertid klar over at buet skjerm alltid vil være noe som splitter menigheten så jeg tar høyde for at besøkende kommer til å riste på huet og lure på om det har tippa for meg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du ikke har oppdatert noe her på 2 mnd ish. Er nok ikke bare meg som ønsker bilder av tv-beistet (hint, hint)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er unnskyldt

Rett etter at jeg fikk tv'en i hus så passet jeg på å ta hovedrollen i en særdeles fornøyelig singel-mc-ulykke hvor jeg endte opp med en arm og ett bein i gips mens resten av en nå tilårskommen skrott var noe mørbanket. I motsetning til hva unga sier så er ikke gips videre kult!

Så jeg har vel hatt nesten to måneder uten å skrevet et eneste ord på verken avforum eller ShowNytt dessverre. Men nå er gipsen av og ting begynner å gå seg til.

Jeg skal prøve å få skrevet noen ord i løpet av den kommende uka hvor det også kommer ett par spennende høyttalere i hus.

Det som imidlertid har slått meg under denne høyst ufrivillige pausen, er hvor mye jeg irriterer meg over avforum og fb-avforum. En gang i tiden var avforum en enorm kunnskapsdatabase man kunne slå opp i, man hadde den sosiale biten, man hadde mitt-anlegg-trådene som fungerte like mye som personlige hi-fi-blogger som et sted for chit-chat og lurte man på noe så måtte man enten ta i bruk en tråd eller opprette en ny en.

Nå så er det mange som synes det er lettere å skrive på avf sin fb-side og responsen er jo ofte bedre enn hva den er her på forumet. Tilbake sitter man med en 2-sider-løsning og det er ALDRI en god ide!

Jeg vet hva Lygren skrev tidligere i denne tråden og jeg har full forståelse for at admin's vil ha det slik, men det gjør ikke akkurat underverker for skrivelysten det her.....
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kan si meg enig i dette, FB er noe rot. Jeg har vært medlem lenge, men aldri bidratt eller hatt noen tråd rundt mine egne sysler. Men har dog lest mye og hatt utrolig glede å lese byggetråder og annen nyttig info. Håper Avforum kan komme på beina igjen, men det virker som det drar ut i det lange.. Jeg for min del kunne sikkert ha fått et spark i ræva og lagt ut en tråd. God bedring forresten

Karmann
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de endelig i hus. Disse tårnene fra Arendal Sound.

For øyeblikket driver vi å pusser opp så bilder vil nok la vente på seg.

Det blir naturligvis også litt smørr på flesk i.o.m at DevilEJ får inn ett par om ikke så lenge, men disse høytalerne fortjener uansett all den oppmerksomheten de kan få.

Det å si noe om en høyttaler i det man pakker den ut er som oftest ikke et sjakktrekk for uansett hvor fornøyd eller misfornøyd man er, så tar det gjerne 50-100 timer før høyttaleren er innspilt og låter slik den skal.

Allikevel er det mulig å si noe så her er dagens inntrykk:

Det å pakke opp Arendal Sound Tower gir en følelse av eksklusivitet. Den absolutt nydelige brosjyren som kan minne om en mini-coffe-table-book, de hvite hanskene og disse posene som beskytter lakken. Jeg har eid min del av høyttalere opp igjennom årenes gang og den eneste gangen jeg har opplevd et slikk kvalitets-pakke-opp-inntrykk var når jeg pakket opp Swans f2.2f og Swans f1.1f. Klipsch rf7 lignet mer på en pakke fra Ikea sånn sett.

Når høyttalerne var pakket ut sto det to lekre skulpturer i svart pianolakk foran meg. Knoketesten ble kort og brutal for jeg så ingen grunn til å fortsette å få vondt etter det første knoke-slaget; dette er ikke billige hobbyplater!

Lyden derimot; der skal jeg vente med dom til de er ferdig innspilt, men etter ca en halvtimes tid med diverse musikk fikk jeg det for meg å sette på Infected Mushroom. Du vet, bare sånn for å sjekke at alt fungerer og om dette faktisk er høytalere som er i stand til å irritere vettet av naboene om man skulle få noen av disse i vrangstrupen.

Jeg må innrømme at jeg blei i overkant overrasket. Joda, ut av esken låter de ikke i nærheten av sitt fulle potensial, men selv ut av esken har de et så kontant, stramt og hardtslående punch at mine godt innspilte rf7 mk2 ble litt "mushy" i forhold. Nå DEN så jeg kanskje ikke komme. Ikke rett ut av esken i alle fall.

Å jo, går bassen dypt ut av esken? Jeg innbiller meg at jeg satt med tidenes mest fårete glis når jeg tok ut skumproppene og fant frem den velkjente Tranformers-scenen. Rett opp på referansevolum. Når gliset og sjokket hadde roet seg tenkte jeg strengt tatt bare "seriøst, det er greit de får room-gain men de skal for søttern ikke få bassen til å føles. Ikke nå. Ikke senere med tanke på oppgitte specs og bestykning".

Så, førsteinntrykket er satans moro! Rett opp av esken så sier det seg selv at klassiske verk, grautete rock fra 70tallet og sarte damestemmer ikke sitter helt, men jeg gleder meg rått til å fortsette å spille de inn for om dette er hvordan de låter rett av esken så kommer det til å bli 50 særdeles underholdende timer med innspilling og mest trolig noen år med enda flere hyggelige stunder.

Flere inntrykk kommer etterhvert.
    -------
    Mvh
    Rune

10. Takk Stratosen takket for denne posten
    Liker Stratosen, Torolan, americanFord har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nyervervelsen - moro å lese om dine inntrykk , så det er bare å fore på med mer etterhvert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye "beist" i stua..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende denne serien.

Hvordan er toppen ?

Og hva slags pre/effekt har du på de?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Gratulerer med nyervervelsen - moro å lese om dine inntrykk , så det er bare å fore på med mer etterhvert
    Det kommer nok et litt grundigere inntrykk i løpet av helgen siden de nå begynner å få noen timer på seg, men det er ingen tvil om at dette er forbasket moro
    -------
    Mvh
    Rune

15. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Veldig spennende denne serien.

Hvordan er toppen ?

Og hva slags pre/effekt har du på de?
    I og med at de begynner å få noen timer på seg så skal jeg prøve å få skriblet ned et grundigere inntrykk i løpet av helgen så jeg skal ikke si for mye nå, men toppen er, vel, topp

Jeg bruker Yamaha cx-5100 og ATI AT18005 for øyeblikket. Er inne i en fase hvor målet er å sette sammen et anlegg som ikke kvalifiserer til deltakelse i luksusfellen og dette begynner å smake helt grei fugl og hummer det

Å jo, i og med at Lsound har en imponerende buy and try periode så er det vel en ting alle lurer på så for å ta drepen på eventuelle spekulasjoner: ikke fxxn om disse leveres tilbake
    -------
    Mvh
    Rune

17. Liker Gurba, Kane har likt denne posten
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halleluja, Skroten er tilbake med anleggsbygg igjen, dette er noen skikkelige feite tårn samt det er fett med et slikt høytalermerke fra Norge. Gleder meg til fortsettelsen på dette eventyret.

Gratulerer så mye, nesten som man får lyst å prøve selv men hva er anbefalt forsterkeri til dette monsteret?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er selvfølgelig unnskyldt for din fraværelse etter en slik ulykke. Godt det gikk så bra som det gikk! Har en kompis som i vår presterte å kjøre på en elg med en gammel Kawasaki aka Top Gun-sykkel. Begge bakbeina på elgen kløyvd rett av, mens kompisen var uten en skramme. Eikene på sykkelen måtte rettes med en tang på stedet, før det bar videre. MC er skumle saker, men det går overraskende ofte bra - heldigvis!

Etterlyser fremdeles bilder og inntrykk av tv-mastodonten! Du har vel ingen andre unnskyldninger nå enn hinsides entusiasme overfor nyervervelsene av fra Arendal?

Må i samme slengen nevne smilet om munnen jeg får av at noen av traverne er blitt litt aktive igjen. For ikke å glemme tanken jeg kjenner på når en bruker som har eid gromme McIntosh, Krell og Klipsch-saker etc, omtales med kallenavnet "skroten" (ikke at det er første gang, men likevel.. hehe). Made my day, Waters!
    Sist endret av americanFord; 08-04-2016 kl 23:52 Begrunnelse: Whisky-glassen presterte å mixe gode, gamle Ninja med Honda. WTF
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters Vis post
    Halleluja, Skroten er tilbake med anleggsbygg igjen, dette er noen skikkelige feite tårn samt det er fett med et slikt høytalermerke fra Norge. Gleder meg til fortsettelsen på dette eventyret.

Gratulerer så mye, nesten som man får lyst å prøve selv men hva er anbefalt forsterkeri til dette monsteret?
    Skroten faktisk. I etterpåklokskapens innsiktsfulle lys burde jeg muligens ha valgt et annet nick...

Det blir nok ikke så mye anleggsbygging fremover siden vi må prioritere huset og ett par andre mer prekære ting så leike-kontoen er rimelig skrapet. Men det kan vel tenkes at det om ikke annet blir noe skriving i andre tråder.

Når det gjelder forsterker så kan de nok drives med en vanlig reciever slik noen påstår, men jeg synes at stereo+ traff langt bedre når de påsto at man bør beregne seg en forsterker på ett par hundre gode watt. Jeg bruker selv en ati at1805 og det gjør susen det, men det er også mer enn litt åpenbart at disse har godt av langt mer krefter så jeg må se om jeg får funnet på noe der etterhvert...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    Du er selvfølgelig unnskyldt for din fraværelse etter en slik ulykke. Godt det gikk så bra som det gikk! Har en kompis som i vår presterte å kjøre på en elg med en gammel Kawasaki aka Top Gun-sykkel. Begge bakbeina på elgen kløyvd rett av, mens kompisen var uten en skramme. Eikene på sykkelen måtte rettes med en tang på stedet, før det bar videre. MC er skumle saker, men det går overraskende ofte bra - heldigvis!

Etterlyser fremdeles bilder og inntrykk av tv-mastodonten! Du har vel ingen andre unnskyldninger nå enn hinsides entusiasme overfor nyervervelsene av fra Arendal?

Må i samme slengen nevne smilet om munnen jeg får av at noen av traverne er blitt litt aktive igjen. For ikke å glemme tanken jeg kjenner på når en bruker som har eid gromme McIntosh, Krell og Klipsch-saker etc, omtales med kallenavnet "skroten" (ikke at det er første gang, men likevel.. hehe). Made my day, Waters!
    Fordelen med eldre sykler jo at de er bygget som noen rullende mini-tankser og det er mange som har innsett at de gjør elgejakten litt mer spenstig. Jeg gikk i bakken på madammens mer moderne suzuki og det var jo et plastisk helvete uten like det.

Men, når man forveksler en MC som Ninja med en PENSJOPED (mopeder for pensjonister) som Honda da er det vel på tide å legge seg inn på avrusing er det ikke?

Det blir nok ikke så mye oppdatering i denne tråden siden leike-kontoen har fått status som hus-konto, men det finnes jo andre tråder man kan skrive litt i. Det overordnede målet er nok å finne en fornuftig priset kombinasjon av produkter som kan gi meg en helt ok film- og musikk- glede så noe blir det nok sånn på sikt.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du beskrive lyden sammenlignet med Klipsch RF7 MK2. Er de like dynamiske, spiller de mer korrekt, blir diskanten skrikete som KLipsh når du presser de, kan de spille like høyt?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1/2 Tam Vis post
    Kan du beskrive lyden sammenlignet med Klipsch RF7 MK2. Er de like dynamiske, spiller de mer korrekt, blir diskanten skrikete som KLipsh når du presser de, kan de spille like høyt?
    Jeg har en del timer igjen før de kan få status som "innspilte" og jeg synes det blir feil å si noe endelig om de før de faktisk har fått disse timene. Men du stiller imidlertid noen spørsmål som fortjener "et foreløpig svar".

1) Er de like dynamiske? Å JA!

2) Spiller de mer korrekt? Hva er korrekt? Personlig mener jeg på at det ikke finnes en 100% korrekt høyttaler og dette er ett begrep som jeg strengt tatt avskyr som pesten. For meg handler det mer om engasjement så la oss omformule spørsmålet: engasjerer de minst like mye som rf7 mk2? Å JA!

3) Kan de spille like høyt? Å JA

4): Skrikete diskant som klipsch? Klipsch rf7 mk2 har IKKE en skrikete diskant! Derimot er rf7 mk2 en høytaler som krever at eieren jobber med matching av utstyret og muligens tuning av selve rommet. Jeg har selv hatt de i rom hvor diskanten har nærmest skjært i øra og jeg har hatt de i rom hvor de har vært helt perfekte. Like så handler det mye om innspillingene for mange innspiller har faktisk en så skriktete diskant at man bør inn på noen relativt feite rørforsterkere for å gjøre det hele spiselig. Så å si at diskanten på rf7 mk2 er skrikete blir helt feil for min del. Arendal Sound på sin side; nei, diskanten finnes ikke skrikete.

Planen var å komme med et et foreløpig inntrykk nr 2 i løpet av helgen, men en liten teaser kan du få: jeg har ikke hørt så mye på musikk siden jeg hadde jbl array 1400 for en del år tilbake!!
    -------
    Mvh
    Rune

24. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du virkelig at Arendal Sound høyttalerne kan spille like høyt som RF 7 altså..? I så fall er det jo meget imponerende for det er vel en av RF 7 sine store styrker?
    Men det må vel en del mer krefter til vil jeg tro , siden dem ikke har på langt nær så høy følsomhet - hvertfall på papiret .....

Det høres i hvertfall ut som du koser deg ja , ser frem til endelig konklusjon
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 250 av 252 FørsteFørste ... 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 246 247 248 249 250 251 252 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •