Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 246

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 246 av 252 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 ... SisteSiste
Viser resultater 4,901 til 4,920 av 5026
    Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann Skrotnisse!

Prøvde du noen gang RF7I med Oberon blokkene med noen annen preamp. enn Krell? Har selv Parasound P3 som preamp. synes dette funker bra, men har lyst på noe nytt snart, er såpass fornøyd med Oberon, da de er utømmelige for krefter. En vakker dag blir det nok Mcintosh for alle penga da det er det jeg ønsker meg aller mest, men per dags dato funker ikke det.

Vet at mange er negative til disse monoblokkene på denne høytaleren, men vanskelig for meg å bedømme da jeg faktisk ikke har hørt RF-7 med annen elektronikk enn det jeg har. i og med at jeg tar monoblokkene med på fest i ny og ne og prøver å drepe mine CV høytalere så ønsker jeg å beholde blokkene på grunn av størrelse og vekt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her kan fort bli et snodig innlegg med tanke på alt jeg har skrevet før men så har det seg (dessverre) slik at man i ettertid faktisk har muligheten til å reflektere litt over fortiden.

Jeg prøvde også med P3 når jeg hadde oberon på rf7 mk1 og det var ikke det at jeg var misfornøyd, men jeg hadde baby-krell'en og på det stadiet i mitt hifi-liv så er det vel ikke til å legge skjul på at jeg var til dels rastløs så det ble aldri noen gjennomgående test denne kombinasjonen.

Det jeg imidlertid erfarte på den tida var det at oberon-blokkene har enorme kraftreserver men også en lydsignatur som ikke nødvendigvis fremstår som søt musikk på Klipsch; de krever sitt av forforsterker og kilde for at totalresultatet skal være likandes.

Selv likte jeg på den tiden å virkelig guffe opp og selv om det riktignok resulterte i naboklager, potte sure foreldre og ett og annet grisesprengt element så var det jo morro å spille høyt. Men rent lydmessig så fant jeg Vincent sp991 til å være en langt bedre match. De er riktignok perverst store, og de blir i overkant varme, men man finner lett ett pent brukt par for rundt 10 høvdinger.

Bare jeg får spilt inn mine mk2 så skal jeg også få lånt meg en rørforsterker og da kan du gjerne ta deg en tur innom for å høre litt om det er av interesse.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var du ganske lik som jeg er nå, liker å dra på altfor ofte, bor i enebolig med folk som liker musikk rundt meg så får som oftest spille som jeg selv vil.

Broren min kjører også Oberon på Klipsch RF-83 med Electrocompaniet EC 4.7mk2 preamp, en preamp jeg føler gjør jobben mye bedre enn parasounden, men selvfølgelig til en helt annen pris.

Sprengt element som følge av overbelastning? Da har du spilt rimelig høyt ja, hadde RF-82 før og de ble spilt med det så det lukta svidd, kvitta meg med de da man måtte ha noe som tålte mer strøm Har du opplevd krakkelerte/deformerte mellomtone/bass elementer med Oberon som forsterker? Etter min mening er det punch i bassen, men kan være litt spinkelt og kaldt i toppen, men ikke plagsomt absolutt mye lyd for pengene. EC 4.7 er varmere, mye varmere, men mer tilbakelent i bassen og bassen kommer derfor ikke og sparker deg i magen :P Har gått litt rundt og fundert på om jeg skal sikre meg 4 nye elementer til mine før de er umulige å få tak på. RF-7 høytalerne er rett og slett noen høytalere man blir svært glad i. Er de strøkne som dem jeg har så er det verdt å ta godt vare på de.

Når det gjelder tilbud om lytting hadde det vært morro, skal huske på det Bor rett nord for Ski så ikke lange veien å ta Merca ned til Trøgstad

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med å spille overdrevent høyt hører vel ungdomstida til og det er nok ingen som skal påstå at det var videre forsvarlig å spille så høyt men morro var det helt frem til elementene gjekk ad dundas. Husker spesielt når det ene basselementet rett og slett sprakk opp. Importøren trodde ikke sine egne øyne når jeg sendte bilde og forklarte saken. Han hadde aldri hørt om noen som dro på så ille at elementene sprakk!

Det du beskriver med trøkk i bassen og lyst ellers er et problem med Oberon; de har krefter men lite sjel. Det er imidlertid lett å se seg blind på watt og du skal ikke se bort fra at du hadde fått deg en "å-dæven-opplevelse" med en god forsterker som på papiret yter færre watt

Når det gjelder elementer til rf7 mk1 så ligger det jo ett par komplette høytalere på bruktbørsen nå. Har faktisk hørt dette paret og det er strøkent så det er jo en fin mulighet for å skaffe seg reservedeler til en forholdsvis grei penge.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et rørete impulskjøp

Når jeg for ett par måneder tilbake bestemte meg for å stake ut kursen for anlegget på nytt kom naturligvis minnene om min ikke så altfor ukjente bytteperiode og det var faktisk litt spesielt å tenke på det. Utstyr verdt en pen bunke store lapper føyk inn og ut av døra, og en kamerat av meg sa det kanskje best:

"Rune, du bytter **** meg svindyrt utstyr oftere enn jeg bytter dame!"

Med tanke på vedkommendes "lille" svarte bok så var det neppe et kompliment! Denne gangen lå det i kortene at det skulle roes ned og jeg skulle ta meg tid til å teste ut forskjellige forsterkere. Tross alt skulle jo rør og Klipsch være en gylden kombo. Disse nye digitalforsterkerne har jo høstet mange lovord. På et annet fora har Eximus tatt helt av. Kort sagt har det vært mye som har stått på listen.

Tross alt er det jo ikke noe problem å betale et depositum, ta med produktet hjem, nyte det i ett par uker og levere det tilbake om det ikke faller i smak. Attpåtil får man tilbake pengene sine. Ikke verst!

Det er meg derfor et fullstendig mysteri at jeg faktisk klarte å impulskjøpe en rørforsterker! Igjen! Det må jo være mulig å få papirer på at jeg er lett på "tråden" for når telefonen ringte og en kamerat av meg fortalte at han skulle selge sitt lille rør-smykke er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som skjedde.

Jeg husker at han sa han skulle selge den.

Det neste jeg husker er ordene "så bra! da kommer jeg innom med den neste søndag og så håper jeg den passer på klipschene dine".

Hm, litt perpleks takket jeg naturligvis høflig og tenkte stille for meg: "hva søttern var det jeg gjorde nå?".

(det er i alle fall dette hukommelsestapet som er den offisielle årsaken ovenfor madammen!!)

Vel, det er slettes ikke det verste impulskjøpet jeg har gjort

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke noe db-monster med RF-7II, men dæven hvor flott denne komboen spiller!

Grattis med utrolig flott forsterker både hva lyd og design angår!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det blir ikke noe db-monster med RF-7II, men dæven hvor flott denne komboen spiller!

Grattis med utrolig flott forsterker både hva lyd og design angår!
    Når jeg og madammen flyttet i starten av desember 2012 flyttet vi fra et "gjør hva du vil"-borettslag til et "normalt ett" hvor man ikke bør irritere på seg naboene for mye og det gikk opp for meg at det var bare å glemme å spille grisehøyt døgnet rundt.

Derfor var målet for nedgraderingen å faktisk finne noe som spiller helt ålright på et normalt volum så det db-racet har jeg nok tatt ei pause i fra

Pluss at man har jo muligheten for å kjøpe en til og brokoble om man absolutt vil ha mer krefter
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Han jeg kjøpte mine euphonia av brukte også 2 stykk 275 og mente det var noe av de bedre oppgraderingene han hadde gjort

Så har vurdert den selv! Et smykke å se på også
    Min tråd

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Når jeg og madammen flyttet i starten av desember 2012 flyttet vi fra et "gjør hva du vil"-borettslag til et "normalt ett" hvor man ikke bør irritere på seg naboene for mye og det gikk opp for meg at det var bare å glemme å spille grisehøyt døgnet rundt.

Derfor var målet for nedgraderingen å faktisk finne noe som spiller helt ålright på et normalt volum så det db-racet har jeg nok tatt ei pause i fra

Pluss at man har jo muligheten for å kjøpe en til og brokoble om man absolutt vil ha mer krefter
    Selv om man vil miste/mangle litt på kontroll, så er det ikke umulig å spille altfor høyt selv med en slik på RF'ene, men den spiller jo magiske innenfor "normale" lyttenivå..

Og utseende alene er jo verdt inngangspengene! Et smykke!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med rørforsterkerkjøp.

Men jeg må bare spørre om en ting.

Kjøpte du denne rør ampen av en kar fra nedre/øvre eiker som akkuratt solgte ett 5.1 Klipsch RF-7 system?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med et fantastisk smykke! Kunne svært godt tenkt meg en slik selv også, savner rørlyd etter jeg hadde Rogue med 6550 rør... Mmmmm... Drømme!
    McIntosh skal jo etter sigende låte bra på Martin Logan, så kanskje om ikke lenge?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Grattis med rørforsterkerkjøp.

Men jeg må bare spørre om en ting.

Kjøpte du denne rør ampen av en kar fra nedre/øvre eiker som akkuratt solgte ett 5.1 Klipsch RF-7 system?
    Stemmer; han nevnte at du og en kamerat hadde vært innom og ryddet litt hos han

Han kjøpte denne samtidig som jeg kjøpte min forrige når jeg hadde Duo men hvor jeg ble kastet ut på en byttekarusell tok han vare på sin. Må jo innrømme at jeg har "litt" forståelse for dette
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Gratulere med et fantastisk smykke! Kunne svært godt tenkt meg en slik selv også, savner rørlyd etter jeg hadde Rogue med 6550 rør... Mmmmm... Drømme!
    McIntosh skal jo etter sigende låte bra på Martin Logan, så kanskje om ikke lenge?
    Takk takk

Jeg har absolutt nada erfaring med ML så der kan jeg ikke uttale meg men jeg mener at mc275 er en forsterker de fleste bør unne seg å prøve. Den har en meget særegen klangsignatur. Naturligvis har den også sine svakheter men dens sterke sider er såpass sterke at eventuelle "feil" glatt oversees.

Det blir derfor relativt spennende å teste denne opp mot mc602 på en lang rekke plater og se om lydsignaturen på mc275 veier opp for mangelen på krefter kontra mc602...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns å huske at du hadde en slik Mc 275 tidligere? Så du vet jo hva du går til. Gratulere uansett med impuls kjøpet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotja: "Både og" kan vel si. Forskjellene mellom Avantgarde Duo og Klipsch RF7 MK2 hva lasten angår er såpass store at det blir nesten som å få en helt ny forsterker i hus.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Rotja: "Både og" kan vel si. Forskjellene mellom Avantgarde Duo og Klipsch RF7 MK2 hva lasten angår er såpass store at det blir nesten som å få en helt ny forsterker i hus.
    Klipsch er jo så lettdrevne jo:roll:
    He, he.. Det er godt du har fått deg no nytt å leike med i alle fall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, Klipsch er vel strengt tatt lettdrevne men å si at RF7 er lettdrevne er i beste fall en sannhet med modifikasjoner. Det sitter 2x10tommere pr kasse og impedansen dupper ned til 3,5 (ifølge et forum jeg snublet innom for en stund tilbake) og disse beistene foretrekker krefter.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er uten tvil tilbake

Uansett så har jeg veldig lyst å teste ut MC275 en gang. Fantaserer om et skikkelig Heritage oppsett i stuen (en eller annen gang) med MC275 og noe fra Heritage serien til Klipsch

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Hva var det jeg sa?! Jeg VISSTE at MC 275 kom tilbake i skrotheimen før eller seinere, gjerne veldig "før". Gratulerer så mye! :-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hehe! Hva var det jeg sa?! Jeg VISSTE at MC 275 kom tilbake i skrotheimen før eller seinere, gjerne veldig "før". Gratulerer så mye! :-)
    Takk takk.

Det var faktisk ikke planen å impulshandle så tidlig for jeg har alltid vært innenforstått med at jeg er en "liten" mc-fanboy og jeg tenkte jeg nå skulle teste ut en del annet før jeg dro i hus en mc275.

Men så var det detta med å motstå fristelser; hvis du er sammen med tidenes største burugle, er på byen og den smellvakre dama med medlemskap i MENSA ber deg med hjem så.....
    -------
    Mvh
    Rune

Side 246 av 252 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •