Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 244

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 244 av 252 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,861 til 4,880 av 5026
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer så mye med nye høytalere.
    Hvis jeg ikke husker helt feil så har du tidligere hatt både mk1 og mk2.
    Hva er etter din mening den største forskjellen på disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert at du er tilbake Skrotnisse, skriveriene dine er sinnsykt underholdene og jeg gleder meg til følge tråden din videre.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Gratulerer så mye med nye høytalere.
    Hvis jeg ikke husker helt feil så har du tidligere hatt både mk1 og mk2.
    Hva er etter din mening den største forskjellen på disse?
    MK2 har jeg dessverre ikke tidligere eid så dette blir jomfrudaten våres og tro meg når jeg sier at det skal kjøres hardt så kommer det et fyldig referat seinere
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Supert at du er tilbake Skrotnisse, skriveriene dine er sinnsykt underholdene og jeg gleder meg til følge tråden din videre.
    Hyggelig å høre

Denne gangen er vel strengt tatt håpet at det skal bli færre skriblerier i denne tråden og dette vil da innebære at jeg treffer en billig blink på første forsøk.

Nå kommer nok rf7 mk2 enten i morgen eller i overimorgen, så blir dette ett par tre uker med innspilling og så skal jeg prøve å få hanket inn ett og annet produkt til test.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å høre hvordan du syns de spiller med MC602. Sånn i utgangspunktet høres det ut som en "killerkombo"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det blir spennende å høre hvordan du syns de spiller med MC602. Sånn i utgangspunktet høres det ut som en "killerkombo"
    På papiret bør det jo være det og jeg tror vel at det også stemmer i virkeligheten. Det eneste jeg kan se for meg at kan være et skår i gleden er størrelsesforholdet mellom mc602 sine krefter og rf7 mk2 sin følsomhet. I verste fall blir det rett og slett for lite last til at mc602 virkelig skinner; det skjedde jo forsåvidt med mc275r på Avantgarde Duo (selv om det var et ekstremt tilfelle). Spennende blir det uten tvil
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at MC602 er for kraftig til RF-7?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent teoretisk kan jeg i absolutt verst tenkelige fall komme i en situasjon forsterkeren på normalt lyttevolum ikke presses nok til å skinne slik den skal.

Men det er vel også et slags "skrotnisses dommedagsprofeti" som neppe blir en realitet
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC 501 spillte værtfall heftig på RF-7mk1. KjempeHT som fortjener skikkelig elektronikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du 602 spiller best når den presses litt? Jeg syns at en av fordelene med stor forsterker er at man kan spille høyt å fremdeles føle at det flyter lett og uanstrengt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at F1.1 var perverst tungdrevne så ble den presset til å yte fra første tone og uten å ha prøvd den på klipsch så føler jeg ikke at jeg kan gi noe bastant svar på spørsmålet ditt. Men min teoretiske frykt er som sagt basert på situasjonen med mc275r/duo.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Denne gangen er vel strengt tatt håpet at det skal bli færre skriblerier i denne tråden og dette vil da innebære at jeg treffer en billig blink på første forsøk.
    Kan vi i det minste håpe på ett par skivebom?

Men du har ikke vurdert å ta tilbake F2.2?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kan vi i det minste håpe på ett par skivebom?

Men du har ikke vurdert å ta tilbake F2.2?
    Det er lov å håpe

F2.2F sto strengt tatt lenge på toppen av lista over mulige erstattere for F1.1F men det var hovedsakelig to ting som gjorde at jeg endte opp med å bestille Klipschene:

1 - Fun Factor: Swans kombinert med McIntosh låter utrolig deilig på alle mulige måter. Diskanten er luftig, mellomtonen er varm, bassen er takfast; alle de generelle klisje-beskrivelsene du kan tenke deg satt som noen kuler. Det eneste problemet var at denne utrolige deilige - og nesten perfekte - lyden ga meg et savn etter råskap. For meg har det alltid handlet om horn, trøkk og brutalitet fremfor det perfekte.

2 - Kravet til forsterkerne: F2.2F er betydelig mer lettdrevne enn storebrødrene men du slenger ikke f.eks. på en mc275 på disse swansene; jeg har prøvd og den hadde større pusteproblemer enn en hetero mann i en parfymebutikk! Selv elsker jeg mc602; den er et brutalt monster som kan sparke røven til de fleste høytalere men jeg savner virkelig den rør&horn-gløden/gleden. Om det blir rør i pre og transistor i effekten eller rør hele veien får vi se etterhvert som dette prosjektet skrider fremover.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja de kan pusten fra enhver.

Oppdaget også at F2.2 krevde krefter bak seg for å våkne til liv, en "skarve" Doxa 73b ble for liten...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skulle være en gledens dag. En dag fylt av latter og smil, sprudlende sukkervann og knasende potetgull, ømme bæremuskler og tomme høytaleresker, og ikke minst lyd lyd og atter lyd fra ett par ikke så ille lekre beist signert Klipsch.

Å bo i andre etasje i et borettslag hvor snittalderen kvalifiserer bygget til å kalles for et gamlehjem har sine fordeler i og med at faren for innbrudd er relativt liten. Til gjengjeld er det noe herk når en skal bære tunge høytalere. Dog med sine 40+ kg er vel strengt tatt ikke RF7 verre å bære enn en rosablogger for de som har prøvd det men.....

Det å få de inn døren fremkalte et aldri så lite smil derfor et aldri så lite smil. Endelig!

Så var det dags for å sprette teipen. I mangel på champis lot jeg og en kamerat cola-korken sprette og siden vi ikke hadde noen interesse av å få døpt om beistene gikk vi kjapt videre til selve utpakkingen.

Sakte men sikkert ble pappen dratt av og frem sto det en høytaler som med sin brutale fremtoning må være en waf-fanatikers nest-største mareritt (kun slått av la scala!).

Den andre derimot.

I det vi dro av pappesken oppdaget vi at det på det ene elementet befant seg en liten skjønnhetsflekk. Nesten som en bitteliten bulk. FxxN! Videre oppdaget vi at det manglet ett gummibelegg under den ene høytalerfoten og det ble således klin biipings umulig å få den til å stå rett.

Budal Radio hvor jeg kjøpte de fra er naturligvis kontaktet og med et løfte om en rask løsning håper jeg virkelig at de innfrir for dette var i overkant surt. Jeg har dog mine tvil om dette faktisk påvirker lyden i hørbar grad, men når man kjøper høytalere i denne prisklassen og attpåtil avskyr å ha på frontdekslene så så er dette er dypt skår i gleden.

Vel, de kunne jo ikke bare stå der og samle støv.

La oss bare si det slik at ryktene stemmer: rett ut av esken låter de helt forferdelig!

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-klipsch-rf7-mk2-feil-5-6-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-klipsch-rf7-mk2-feil-6-6-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd, men det her ordner seg.. :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da skitt.. Kjedelig når man oppdager slikt. Masse forventninger og glede som rett og slett faller i grus. Man blir lei seg og forbanner det meste rundt seg. Håper alt ordner sæ og lyden blir bra til slutt.. Gondolerer så meget:roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Synd, men det her ordner seg.. :-)
    Det gjør det nok og sånn sett er det ikke noe krise. Verre er det at jeg går glipp av dyrbare timer med innspilling og tålmodighet er kanskje min sterkeste ikke-eksisterende side
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det var da skitt.. Kjedelig når man oppdager slikt. Masse forventninger og glede som rett og slett faller i grus. Man blir lei seg og forbanner det meste rundt seg. Håper alt ordner sæ og lyden blir bra til slutt.. Gondolerer så meget:roll:
    Skal ikke påstå at alt falt i grus, er jo ikke slik at elementet er sprengt men at det dempet gleden litt gjorde det. Heldigvis er dette "hakket" såpass overfladisk at det neppe påvirker lyden i særlig grad og det vil således være mulig å få et inntrykk av høytalerne.

En ting er sikkert: *****s bra smekk på Eve sin "Let me blow your mind"
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    En ting er sikkert: *****s bra smekk på Eve sin "Let me blow your mind"
    He, he.. 8)

Side 244 av 252 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •