Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 243

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 243 av 252 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,841 til 4,860 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En tilbakemelding kommer så absolutt etterhvert. Og mest trolig langt tidligere enn hva jeg hadde forestilt meg når jeg kjøpte mac mini for en lite tur på lefdal tidligere idag resulterte i et aldri så lite iMPULSKJØP
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgi meg avf for jeg har bestilt nye synder!

Når Swansene forlot redet satt jeg der i selskap med ei pakke kleenex, såkalt slankebrus og tårer så salte at staten fort kunne ha funnet på å kreve moms og diverse lugubre eksportavgifter. Disse gedigne Swan(s)ene gjorde tross alt ett inntrykk; med sine 116kg fordelt på 170cm var de uten tvil de lekreste plus-size-modellene jeg har hatt i hus på ei stund!

Når nye høytalere skulle kjøpes hadde jeg absolutt ikke noe krav om at dette må se ut som en ny svane, men at det skulle smake fugl hersket det ingen tvil om. Da fikk det heller gå om de så ut ett par ribba fjærkre.

I tillegg skulle de være lettdrevne. De skulle være avslørende nok til å få frem forskjellene mellom en dac til kr 600 og en til kr 700. De skulle bringe norsk liksminke så vel som amerikanske botox-babes inn i stua. De skulle… Kort sagt skulle de gjøre alt til en billig penge! La oss være ærlige: målet var hårete nok til å gi en hvilken som helst frisør dollartegn i øya og klirrende mynt i designertrusa!

Når ønskene er så mange må man ofte prioritere litt og selv konkluderte jeg med at det er innsiden som teller og at ”billig” er tross alt et i overkant subjektiv ladet uttrykk; dermed hadde jeg sikret meg selv i mot å bli stoppet av mine egne krav! Når det kom til resten av kravene var det strengt tatt bare en leverandør som på papiret latet til å gjøre en kresen og ambisiøs skrotskalle lykkelig.

Det eneste problemet måtte således være at AVF nå begynner et slags AVK og mange har ytret et ønske om at det snart må skrives om noe annet enn Klipsch.

Jeg må derfor innrømme at jeg har syndet

og at jeg har forferdelig dårlig samvittighet og jeg innser at jeg burde straffes for dette. Så nå har jeg også bestilt meg en 50-shades-of-grey-pisk, 2 kartonger surmjølk og den nye skiva til Justin Bieber!!!
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-rf7-jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Hehe, ante jeg det ikke! Gratulerer med dynamikk på boks - nok en gang!
    Det er nå du skulle hatt to MC 275. Det enkle er ofte det beste.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort nesten samme nedgradering som deg, og bare gled deg til de første minuttene med lyd fra de nye høyttalerne. Det låter rett og slett forferdelig og da passer det godt å bruke den nye Justin plata du nevnte over.. Men etter noen timer så låter det litt bedre, men det er laaaaang innspillingstid. (For det er vel rf7 på bildet?)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Se der ja! Hehe, ante jeg det ikke! Gratulerer med dynamikk på boks - nok en gang!
    Det er nå du skulle hatt to MC 275. Det enkle er ofte det beste.
    Takk takk

Men om det enkel ofte er det beste så vil nok en mc602 være bedre enn 2xmc275

Dog har jeg tenkt tanken men nå skal jeg først få de i hus, så skal jeg få spilt de inn og så skal jeg prøve å få testet ut litt forskjellige løsninger. Men med tanke på historien min så ligger det jo i kortene at 2xMC275 har vært i tankene, men det har også veldig mye annet vært
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Har gjort nesten samme nedgradering som deg, og bare gled deg til de første minuttene med lyd fra de nye høyttalerne. Det låter rett og slett forferdelig og da passer det godt å bruke den nye Justin plata du nevnte over.. Men etter noen timer så låter det litt bedre, men det er laaaaang innspillingstid. (For det er vel rf7 på bildet?)
    Det er RF7 mk2 vet du

Det du beskriver husker jeg godt fra den gangen jeg kjøpte RF7 MK1; de første timene er helt på trynet og det var faktisk de første dyre høytalerne jeg noen gang kjøpte så jeg husker godt den nervøsiteten der; "er det sprengt? har jeg kjøpt feil høytalere? WTF er det som skjer?"
    -------
    Mvh
    Rune

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det er RF7 mk2 vet du

Det du beskriver husker jeg godt fra den gangen jeg kjøpte RF7 MK1; de første timene er helt på trynet og det var faktisk de første dyre høytalerne jeg noen gang kjøpte så jeg husker godt den nervøsiteten der; "er det sprengt? har jeg kjøpt feil høytalere? WTF er det som skjer?"
    Ja var noe sånt jeg tenkte også, måtte koble på K2 igjen bare for å høre om det kunne være såååå mye dårligere. Og det var det jaggu!! Angret et lite øyeblikk på at jeg hadde solgte K2 og vurderte faktisk å avlyse den handelen. Men gjort er gjort... Men RF7 begynner faktisk å rocke litt hjemme nå, men har mange timer igjen.

Gratulerer med nye ht da =)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. :-) Blir Rock and Roll med RF7 og Mc 602 da!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Og da er nissen i gang igjen!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har jeg aldri hørt men dette sies å være skikkelig dynamikkbomber som kan være greit å leke seg litt forsiktig med, her har vi med masse trøkk og morofaktor. Jeg må se å få meg en demo på disse med tiden, har ikke så mye valg der skjønner jeg.

Gratulerer så mye i hvertfall med skikkelig morsomme saker.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

Men om det enkel ofte er det beste så vil nok en mc602 være bedre enn 2xmc275

Dog har jeg tenkt tanken men nå skal jeg først få de i hus, så skal jeg få spilt de inn og så skal jeg prøve å få testet ut litt forskjellige løsninger. Men med tanke på historien min så ligger det jo i kortene at 2xMC275 har vært i tankene, men det har også veldig mye annet vært
    Selvsagt er BigMac'n sjefen! Forsto det slik ut i fra tidligere innlegg, at også den skulle byttes ut. Begynte selvfølgelig å lure på om du hadde blitt (helt) gal! 8) Klart at denne drar dynamikk-boksene i retning av "nirvana" (...etter at de har fått noen hundre-talls timer på seg!). Kos deg mann
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Grattis. :-) Blir Rock and Roll med RF7 og Mc 602 da!
    Takker; på mange måter blir sirkelen sluttet nå og det kan selvfølgelig hende at det er "minnene av min første high end høytaler" som spiller meg ett puss, men jeg gleder meg rått til spille på disse småsjuke høytalerne igjen
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Takker og bukker så mye for tilliten :P

Det blir garantert roligere enn sist gang; har helt andre økonomiske prioriteringer nå om dagen dessverre men helt dødt blir det neppe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Disse har jeg aldri hørt men dette sies å være skikkelig dynamikkbomber som kan være greit å leke seg litt forsiktig med, her har vi med masse trøkk og morofaktor. Jeg må se å få meg en demo på disse med tiden, har ikke så mye valg der skjønner jeg.

Gratulerer så mye i hvertfall med skikkelig morsomme saker.
    Du er naturligvis hjertelig velkommen til Trøxas når de har fått ett par hundre timer på seg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Selvsagt er BigMac'n sjefen! Forsto det slik ut i fra tidligere innlegg, at også den skulle byttes ut. Begynte selvfølgelig å lure på om du hadde blitt (helt) gal! 8) Klart at denne drar dynamikk-boksene i retning av "nirvana" (...etter at de har fått noen hundre-talls timer på seg!). Kos deg mann
    Nja, heller at den KANSKJE skal byttes ut. I og med at dette handler om å nedgradere men fortsatt holde ett visst nivå til dels overkommelig sum så holder jeg naturligvis muligheten åpen men det ligger jo i kortene at et annet alternativ virkelig skal skinne for at jeg skal bytte ut denne amerikanske klumpen.

Dog skal jeg ikke legge skjul på at jeg savner rørmagien. Farlig det å savne ting, man vet liksom hvilken vei det går til slutt
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh.. NAM. RF7-mk2 er en høyttaler jeg vurderer veldig sterkt i stua selv!! Gratulerer meg kanon høyttalere .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra svaner til griser. Og for et "orginalt" valg ! (spøkefult ment)

En høyttaler jeg må få hørt en gang etter all skriveriene om den.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Ja det blir spennende å se hvordan det går med han denne gang

Gratulerer med nye høyttalere Skrotnisse

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Fra svaner til griser. Og for et "orginalt" valg ! (spøkefult ment)

En høyttaler jeg må få hørt en gang etter all skriveriene om den.
    Griser er faktisk noen ålrighte dyr. Smaker ikke så verst heller, men fugl? Det finner jeg ut av om ikke så ille lenge
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Griser er faktisk noen ålrighte dyr. Smaker ikke så verst heller, men fugl? Det finner jeg ut av om ikke så ille lenge
    Bacon er da slettes ikke feil det heller.

Side 243 av 252 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •