Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 242

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 242 av 252 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 ... SisteSiste
Viser resultater 4,821 til 4,840 av 5026
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hyggelig å se en gammel traver på banen igjen. Håper du bidrar med skriverier i samme stil som før.. lett lesing med godt ord valg.

A.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man gjør et aldri så lite comeback i et digital samfunn som AVF bør man strengt tatt ha noe av-relatert å by på slik at ens egen tråd ikke ender opp som en audiovisuell rosa/oransje-blogg.

Men før vi kommer så langt så må det bare bli litt mer off topic her. For når man skal selge et av-produkt så kommer man gjerne i kontakt med mange interessante mennesker og i tilfellet Swans F1.1F ble det faktisk litt i overkant mange!

Det er umulig å glemme han som skulle ha de, men han måtte selge sin cambridge dac magic for han manglet kr 1000". Likeså var jeg sikker på at jeg var på p4's 5på når en fyr ringte og jeg rakk så vidt å si at swansene krever mer krefter enn hva en normal hjemmekinoreciever makter å gi før jeg fikk så øra flagret: "Hva mener du? Jeg har faktisk ett sånt hjemmekinosystem til fire biiiiipings laken fra elkjøp og det er kobla til 5 høytalere i dag ass".

Allikevel er det Lisa som huskes best. Nå er det naturligvis farlig å påstå at folk er svindlere men

Sitat Opprinnelig postet av Lisa
    Hello... i will like to know if your items still available for sell and what is your asking price????
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hello Lisa.

The price is 40 000 NOK
    Yes am okay with the price but i want the items ship out to my daughter abroad and i will add another 1700kr to the payment to cover shipping cost okay
    The weight is 160kg for each speaker. 1700kr wont get them down my stairs

If you pay me kr 10 000 for shipping and pay half of the total amount in advance directly to my bankaccount i might consider sending them.
    Thanks for the prompt response. The shippingprice is ok. I am ready to buy it now as a Birthday gift for my son
    Sitat Opprinnelig postet av SkrotnisseI
    t*s not really any of my concern, but is your child a transsexual? In your first mail you wrote it was for your daughter and now it's for your son?
    Og det var det siste jeg hørte fra den kjæreste Lisa. Egentlig litt synd for jeg var faktisk sikker på at jeg hadde en seriøs kjøper, men heldigvis kom det en annen og kjøpte de her forleden dag...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Lisa" er en typisk Finn.no svindler. Fikk samme type mail når jeg annonserte bilen till fruen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriller: jeg hadde et ørlite håp om at jeg endelig hadde funnet ei lekker berte som delte min forkjærlighet for store høytalere men det gikk jo i vasken

Normalt sett er det pur enkelt å oppdage disse svindlerne selv om de virkelig prøver å fremstå som seriøse, men når de ikke har den minste kontroll over hva de selv har skrevet så blir det bare latterlig
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får utrolig mange slike henvendelser når man annonserer på Finn, mange som sendte slike mails når jeg solgte en SVS sub

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriller: jeg hadde et ørlite håp om at jeg endelig hadde funnet ei lekker berte som delte min forkjærlighet for store høytalere men det gikk jo i vasken

Normalt sett er det pur enkelt å oppdage disse svindlerne selv om de virkelig prøver å fremstå som seriøse, men når de ikke har den minste kontroll over hva de selv har skrevet så blir det bare latterlig

Ofte har de std mail de sender ut, så de har ikke lest annonsen før de får napp.

De sender så over en falsk bankoverføring/kvittering i form av brev fra en utenlansk bank, hvor summen er høyere enn avtalt beløp. Dagen etterpå ber de om at mellomlegget tilbakeføres til deres knt. Alt dette før det faktisk er overført penger til deg.
    Sikkert noen som biter på ettersom de fortsatt holder på........

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trivlig at du er tilbake. Spent på fortsettelsen
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig lenge siden og velkommen tilbake skal du være, selve hifi-guruen fra indre enfold har våknet til live igjen. Det kan bli spennende å se hva dine neste trekk blir, virker som folk har savnet deg her inne og hyggelig er det å se de gamle komme i retur.

Lykke til for 2013.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake. Så du er på jakt etter høyttalere i billig segmentet eller som vi "normale" mennesker liker å kalle litt dyrerere enn vi hadde tenkt...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Trivlig at du er tilbake. Spent på fortsettelsen
    Spent er forsåvidt jeg også men alt tyder på at nye HT blir bestilt denne uken..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Velkommen tilbake. Så du er på jakt etter høyttalere i billig segmentet eller som vi "normale" mennesker liker å kalle litt dyrerere enn vi hadde tenkt...
    Jeg kan love deg en ting: uansett hva man tjener i løpet av ett år og uansett hva man har planlagt å bruke på anlegg så vil det ALLTID blir "litt dyrere enn planlagt"

Selv har jeg forbannet meg på at jeg skal greit ned i pris angår. En ting er dette utfordrende rommet, en annen ting er det faktum er at jeg ikke vil komme i samme situasjon som jeg gjorde med Swans F1.1F.

Misforstå meg rett for F1.1F er en fantastisk høytaler jeg virkelig var glad i, men selv mc602 var ikke nok til å få ut hele potensialet i de og mc1.2kw/mc2kw er laaaaaaaaaaaaaaaangt over det jeg har mulighet til å blåse på hifi så fremfor å sitte med en HT jeg ikke har mulighet til å makse ut så vil jeg denne gangen sikte meg inn på noe som er mulig å makse ut selv med forholdsvis billig kringutstyr. La oss kalle det et budsjett-prosjekt
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig lesning.

Det finnes mange rare kjøpere der ute. Det er ihvertfall sant!

Budsjettkringutstyr kan være morsomt det også.
    Jeg har også havnet i den kategorien etterhvert, og det er utrolig hvor godt rimeligere komponenter kan låte hvis man legger vekt på at man ikke har blåst et halvt oljefond på utstyr.

Selv om imponatorfaktoren dør ut, er det alikavel moro å få rimelig utstyr til å låte bra sammen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Selv om imponatorfaktoren dør ut, er det alikavel moro å få rimelig utstyr til å låte bra sammen.
    Så absolutt, og en av de tingene jeg virkelig savner er å kunne teste ut effektforsterkere i forskjellige prisklasser.

Å teste ut f.eks. en rørforsterker til 5k på f1.1f hadde jo rettferdiggjort en lobotomering, tvangstrøyer og store mengder beroligende medisiner!

EDIT: Imponatorfaktoren kan man foresten styre veldig mye selv. Om man for eksempel har et billig anlegg bør man fremfor å be eliten av avf'ere for eksempel be sin egen mor eller andre personer som synes kjøkkenradioen er en fin ting
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MC 275 Vs Usher R1.5

Hei Skrotnisse hvilken av disse forsterkerne synest du var best til dine Array?
    Vurderer å selge Usheren til fordel for MC 275, men tenkte å høre hva du mener er den beste av disse trinnene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får hive meg på hylekoret og ønske deg velkommen tilbake jeg også, Skrotnisse Det skal bli moro å følge med på nye krumspring fra den kanten.

Det er da noen gamle travere her enda, og vi kommer liksom aldri helt i mål vi heller

Lenge leve galskapen!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Hei Skrotnisse hvilken av disse forsterkerne synest du var best til dine Array?
    Vurderer å selge Usheren til fordel for MC 275, men tenkte å høre hva du mener er den beste av disse trinnene.
    Hei du.

Nå er det først av alt viktig å presisere at jeg hadde de største arrayene i form av 1400 og jeg aner ikke hvordan dette styrkeforholdet ville ha utartet seg på f.eks. stativhøytaleren i array-serien.

Når det kommer til array1400 så overrasket Usher stort på alle mulige måter! Det var lett å tro at denne alt annet enn pene boksen hadde langt mer krefter enn hva som sto på papiret for det var intet mindre enn imponerende å høre hvordan den tok kontroll over disse mastodontene av noen høytalere.

MC275R på sin side vil for disse høytalerne være noe nært ett bomkjøp dessverre for til tross for at mc275r har en lydsignatur som gikk meg rett i hjertet så har ikke en enkelt mc275r en kjangs i havet til å drive array1400 i nærheten av slik de burde bli drevet. Ei heller er den laget for å drive så store høytalere. Rent teoretisk er det mulig 2stk i brokobling ville ha hjulpet litt men array1400 er primært laget for å brukes sammen med virkelig kraftige forsterkere og basert på min erfaring vil jeg si at små rørforsterkere er utelukket.

Vil man ha i både pose og sekk så kan man jo sette opp to anlegg: array1400/usher i stua og mc275r/array800 på soverommet/kontoret
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en mc252? Noooooope!

Er det en mc275r? Njeeeeeet!

Er det en McIntosh overhodet? Neeeeeei!

Året var 2007 – eller muligens 2008 uten at det har så mye å si – og AVF så vel som resten av verdas av-samfunn begynte så vidt å preget av såkalt harddiskbasert avspilling. Undertegnede som foruten å tilbringe for mye tid foran anlegget også tilbragte altfor mange timer på jobb som igjen ga greit med cash i kassa måtte jo naturligvis kaste seg på denne bølgen.

Med DIY-egenskaper på linje med en blind alkorusser lå det i kortene at jeg trengte hjelp og valget falt på en kamerat av meg som på mange måter fikk jobben som kirsten giftekniv; jeg bladde opp og han kom til slutt opp med en ferdig konfigurert kandidat som jeg naturligvis falt pladask for.

Denne alt annet enn lille boksen ga meg mange timer kjedsomhet med tanke på ripping av cd-plater men når alt var i boks så var vi lykkelige. Veldig lykkelige var vi faktisk. Med harddiskbasert avspilling av musikk låt det forrykende bra hjemme, cd-hyllene ble tilgjengelig for alt annet ræl og som den wanna-be-cyber-kriminelle fyren jeg var så kan det jo tenkes at det også ble lastet ned en og annen film (som jeg naturligvis også hadde kjøpt på dvd!).

Dette lykkelige ekteskapet skulle imidlertid få seg en real knekk eller femten. Riktignok overlevde vi 1års-krisa hvor hun måtte re-installeres men verre ble det når hun begynte å knipe igjen beina (les: cd-drevet døde!) og psyken (les: operativsystemet) begynte å tulle. Tankene begynte å vandre i andre baner. Kanskje hun burde bli byttet ut? Men det var jo også galt å være utro.

En psykolog ville nok her konkludert med at vi burde ha møttes halvveis hvor jeg også burde ha gjort mer for å bevare forholdet. Selv trakk jeg ut pluggen og kalte det ”aktiv dødshjelp på aggressiv resept”.

Ironisk sett så falt dette sammen med en periode i mitt lyd-liv hvor lysten til å oppdage ny musikk og hoppe på bordet forsvant. Det låt utrolig bra men aldri morsomt.

Nå noen år senere så er det endelig på tide å finne ett par andre høytalere og denne gangen skal det være moro! Likeså skal det være brukevennlige og det er her Mac Mini kommer inn i bildet.

For musikk vil alle cd-plater bli rippet i Apple LossLess og lagt inn i iTunes. Jeg er klar over at det finnes en drøss med programmer som er ”bedre” enn iTunes hva lydkvalitet angår men jeg har testet en del og jeg vet strengt tatt ikke om jeg har lyst til å ofre brukergrensesnittet fra iTunes til fordel for ørsmå forskjeller man må lytte febrilsk etter.

Når det kommer til fjernstyring vil det i første omgang blir iPhone med Remote som vil ta seg av denne jobben. På sikt er det ikke helt umulig at det kommer inn en iPad men dette er langt fra prioritert slik det er nå.

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-1-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-2-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-3-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-4-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-5-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-6-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-7-8-jpg
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-mac-mini-utpakking-januar-2013-8-8-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har virkelig sansen for skrivemåten din! Sovner ikke akkurat mens leser til din skriverier! Ellers, gratulerer med ny "duppeditt". Har vurdert en slik Mac mini jeg også, har Ipad fra før. Men er så "noob" på streaming og nettbasert musikk generelt, at det skulle ikke vært lov. Hehe. Får fanden ikke til å spille musikk i fra Itunes på en Windows-pc til den innebygde Air Play-dingsen i Marantzen prosessoren min engang
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Har virkelig sansen for skrivemåten din! Sovner ikke akkurat mens leser til din skriverier! Ellers, gratulerer med ny "duppeditt". Har vurdert en slik Mac mini jeg også, har Ipad fra før. Men er så "noob" på streaming og nettbasert musikk generelt, at det skulle ikke vært lov. Hehe. Får fanden ikke til å spille musikk i fra Itunes på en Windows-pc til den innebygde Air Play-dingsen i Marantzen prosessoren min engang
    Thanks

Streaming er også noe jeg har fått min del av spader over! Når en kamerat av meg fikk frie tøyler til å bygge en htpc i 2007/2008 så skulle det være stort, det skulle være kraftig og det skulle være kult. Det at det kostet nok til at selv nudler fremsto som luksus får være en annen ting, men like etter begynte denne streamingen å komme og jeg har så vidt prøvd å å holde meg oppdatert på det.

NAS? Servere? Diskusjonen om kablet kontra trådløst nettverk? Forskjellige nettverksspillere? Jailbreaket Apple tv kombinert med NAS OG iPad? Å gud bedre så mye frustrasjon det har vært!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg virkelig skulle ønske at alt dette faktisk lå for meg, men faktum er at jeg vil ha plug&play; det skal være så enkelt å sette at selv modern skulle hatt en real kjangs (om hun fikk litt tid på seg!) og det skal fungere uten at jeg en gang i uka må inn å justere noe. (obs: dette er naturligvis satt litt på spissen og jeg er fullstendig klar over at det finnes forholdsvis enkle løsninger på markedet i dag )

Derfor endte jeg opp med mac mini som sjefsleverandør av digitalt innhold i anlegget mens jeg i tillegg har en Apple Airport Express for streaming av Spotify fra tlf/ipad/macbook/iMac. Det er enkelt og det funker. Og slik resulterer som oftest i en meget fornøyd Skrotnisse
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BabyMac ja, du har jo MacDaddy(MC602) fra før så...
    Jeg vurderer også en MacMini i kombinasjon med min iPad. Gi gjerne en tilbakemelding senere når du har fått satt deg inn i denne løsningen. Hvilke utfordringer, fordeler osv du møtte på.

Side 242 av 252 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •