Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 240

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 240 av 252 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 ... SisteSiste
Viser resultater 4,781 til 4,800 av 5026
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Tro meg, det er arvegods og bilder og div andre personlige artifakter som betyr mest, men jeg tviler på at så mange på avf holder ett oppe etter et fett sølvkjede med en viss bokstavkombinasjon på

Som du sier så er slike folk proffe. Med inngående kjennskap til hva som sto her og hvor det sto. Til og med purken ble litt "imponert" over hvor systematisk de hadde vært.

Er en jævelig følelse når bl.a. senga er snudd på huet og viten at noen faktisk har sitti i sofaen min og testa ut macbooken som nå er forsvunnet..

Men som jeg skrev ovenfor så har dette vært personlig motivert basert på inngående kunnskap til alt mulig, med tanke på at trøgstad er et lite sted så gruer meg til det kommer frem hvem som har vært innvolvert...
    Får bare håpe ikke AVF eller kompiser/bekjente har vært inngangsbilletten til redet ditt :???:

Har du eller politiet noen indikasjon på hvor lang tid kjeltringene brukte på denne jobben?

EDIT: Må bare få legge til at jeg selvfølgelig ikke mente at medlemmer her sto bak ugjerningen, men håper AVF ikke brukes som en "What to doo" liste for kjeltringer...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Får bare håpe ikke AVF eller kompiser/bekjente har vært inngangsbilletten til redet ditt :???:

Har du eller politiet noen indikasjon på hvor lang tid kjeltringene brukte på denne jobben?
    Alt tyder på "kompiser/nære bekjente" dessverre...

Purken satt ett tidsperktiv på noen timer. Jeg motbeviste de og konstanterte at det skjedde mellom 12.30 og 13.30 så da har de i alle fall litt å gå etter.. Men de henla saken i det de gikk ut av døra. Tviler sterkt på at de noen gang får fakka de skyldige eller funnet tilbake produktene.

Så nå er det bare å fylle ut en hel drøss med papirer, sette inn alarmer i huet og rævva på bøttekottet og håpe at de ikke er tøffe nok til å komme tilbake for resten av anlegget -- som uansett skal ut av denne leilligheten i løpet av uka..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt tyder på "kompiser/nære bekjente" dessverre...

Purken satt ett tidsperktiv på noen timer. Jeg motbeviste de og konstanterte at det skjedde mellom 12.30 og 13.30 så da har de i alle fall litt å gå etter.. Men de henla saken i det de gikk ut av døra. Tviler sterkt på at de noen gang får fakka de skyldige eller funnet tilbake produktene.

Så nå er det bare å fylle ut en hel drøss med papirer, sette inn alarmer i huet og rævva på bøttekottet og håpe at de ikke er tøffe nok til å komme tilbake for resten av anlegget -- som uansett skal ut av denne leilligheten i løpet av uka..
    Du tuller nå???? :twisted:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triste greier. Kjenner selvfølgelig ikke detaljene, men dette høres umiddelbart ut som en klassisk brekk utført av en "østblokk" bande, en VIC`s eller bare en narkoman har vært på uanmeldt besøk. Hadde det vært noen "nære" eller et bestillingstyveri hadde det vel sannsynligvis gått mer enn ting som fjernkontroller (?) og arvesølv? Virker som de har tatt det som er forholdsvis lett tilgjengelig, og selv om det er av stor verdi for deg - er dette artikler for få tusenlapper på svartemarkedet. Det er mengden av innbrudd som gjør dette lukrativt. Naturlig å føle seg som en spesielt "utvalgt" for tyveriet, men faktum er at sikkert 99% av disse tyveriene er nærmest helt uten planlegging. Ofte kommer de mens du er hjemme. Sett min del av slike innbrudd ifb. med min jobb, og lite overrasker lenger. Bestillingstyverier går som oftest på dyrere gjenstander, og da kun det.

Vanlige "items" er typisk flatskjermer, mobiltelefoner/gadgets, nøkler, lommebøker etc. Enkelt å ta med seg, enkelt å omsette. Desverre er boliginnbrudd blitt til et eneste stort regnestykke for forsikringsbransjen. Nesten overraskende at politiet i det hele tatt møtte opp. De tar i mot anmeldelse pga. forsikringen, gir den forulempede et klapp på skulderen med et trøstende "dette er tyver som kan sakene sine". :neutral:

Har du flaks, kan du kanskje finne igjen noe på Finn. Håper du var forsikret.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Triste greier. Kjenner selvfølgelig ikke detaljene, men dette høres umiddelbart ut som en klassisk brekk utført av en "østblokk" bande, en VIC`s eller bare en narkoman har vært på uanmeldt besøk. Hadde det vært noen "nære" eller et bestillingstyveri hadde det vel sannsynligvis gått mer enn ting som fjernkontroller (?) og arvesølv? Virker som de har tatt det som er forholdsvis lett tilgjengelig, og selv om det er av stor verdi for deg - er dette artikler for få tusenlapper på svartemarkedet. Det er mengden av innbrudd som gjør dette lukrativt. Naturlig å føle seg som en spesielt "utvalgt" for tyveriet, men faktum er at sikkert 99% av disse tyveriene er nærmest helt uten planlegging. Ofte kommer de mens du er hjemme. Sett min del av slike innbrudd ifb. med min jobb, og lite overrasker lenger. Bestillingstyverier går som oftest på dyrere gjenstander, og da kun det.

Vanlige "items" er typisk flatskjermer, mobiltelefoner/gadgets, nøkler, lommebøker etc. Enkelt å ta med seg, enkelt å omsette. Desverre er boliginnbrudd blitt til et eneste stort regnestykke for forsikringsbransjen. Nesten overraskende at politiet i det hele tatt møtte opp. De tar i mot anmeldelse pga. forsikringen, gir den forulempede et klapp på skulderen med et trøstende "dette er tyver som kan sakene sine". :neutral:

Har du flaks, kan du kanskje finne igjen noe på Finn. Håper du var forsikret.
    Det har nødt til å vært minst to. Selv om jeg ikke er klar for å stille opp i noen Strong-Man konkurranse er jeg ikke fullstendig pinglete og jeg hadde ikke orka å bære den 60tommeren ned disse trappene til en ventende bil. Jeg er med på ideen om en bande eller en narkoman sånn i utgangspunktet, men det er som sagt en del detaljer i denne saken som jeg ikke kan fremlegge nettopp pga at det er opprettet politisak.

Et bestillingstyveri trenger ikke kun å gjelde veldig dyre gjenstander. Bygda som byen har et visst narkomiljø og det finnes ikke få historier om tilfeller hvor en narko-gjeldsslave har enten gitt sine kreditorer konkret informasjon eller bidratt på andre måter til å robbe leilligheter for å nedbetale gjelda si. Så mulighetene kan være mange.

Fjernkontrollene kan jeg faktisk forstå. Se det sånn at du får beskjed om at ei leillighet har et over-snittet-dyrt anlegg. Du bryter deg inn midt på dagen og skjønner fort at det vil ta tid å bære ned swansene og alt mulig annet. Men du tar med deg fjernkontroller til det som står igjen samtidig som du har fått et overblikk over hva som står igjen, hva det veier, hvor stort det er osv... Det kan jo bare være at de var stokk dumme, men det er også en risiko for at de har tenkt langsiktig. Frem til det eventuellt skjer så er det selvfølgelig bare en teori som alt annet siden ingen har blitt tatt og produktene er søkk borte.

Er dog enig i det du skriver om forsikringsbransjen og politiet. Jeg hadde noen telefoner til de før de møtte opp og det var kun for unngå mer mas fra meg, ta noen raske bilder og ønske meg lykke til videre. Det kan selvfølgelig være slik at de jobber med saken, men frem til det er bevist velger jeg å ikke ha for høye håp her.

Men som sagt innledningsvis så er det veldig mye her som tyder på et målrettet brekk satt i stand av personer med litt for god kjennskap til meg som person og leilligheta.

Så nå er det bare å vente på papira fra purken og forsikringsselskapet og håpe på det beste..
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig trist når sånt skjer! har tenkt mye på innbrudd selv her i huset, "hula" mi har vinduer rett mot gata, så jeg har innstalert alarm med kameraer inni i huset, som tar bilder så fort alarmen går.. det blir goe bilder også kanskje noe og tenke på for deg også? det er securitas som har dette systemet
    lykke til videre i papir mølla.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forsto deg rett så stjal de ikke mcintosh forsterkerne heller, men bare fjernkontrollene?

Isåfall kan det jo se ut som det "lønner" seg å ha utstyr som er nytt men likevel ikke har et moderne design...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvis jeg forsto deg rett så stjal de ikke mcintosh forsterkerne heller, men bare fjernkontrollene?

Isåfall kan det jo se ut som det "lønner" seg å ha utstyr som er nytt men likevel ikke har et moderne design...
    Korrekt, forsterkerne ble stående men fjernkontrollen til c220 forsvant. Tror ikke det nødvendigvis var utseendet som hindret jævelen i å ta de, men heller at Trøgstad og omegn er et forholdsvis lite sted. Om det anlegget jeg hadde på den stunden plutselig hadde dukket opp på "svartebørsen" så er vel oddsene rimelig gode for at stakkaren hadde blitt enda mer stakkarslig.

Men, nå er det nesten ett år siden og jeg ser på det som et tilbakelagt kapittel.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å finne seg selv i anlegget er en reise de fleste av oss på avf enten har foretatt eller kommer til å foreta. Tross alt vil det jo alltid være et håp om å komme i mål men som stadig flere av oss innser er det litt som bælme himkok og åpne kjeften i sterk motvind; det går sjelden så bra som man håper på!

Det var også dette bortkastede håpet som i mange år preget min tilværelse. Det å være ung og ha mulighet til å investere i god lyd var selvfølgelig hyggelig så lenge man kom i kontakt med fantastiske personer DevilEJ, Akto og en drøss andre. Med deres evne til å dele sine erfaringer og avholde lyttesesjoner bidro til at langt fler enn meg skremte vannet av sparegrisen ved jevne mellomrom.

Når det nå er litt over 2 år siden denne tråden var aktiv er det garantert noen som kommer til å lure på hva som har skjedd i mellomtiden og for å være ærlig så har det strengt tatt ikke skjedd så mye på de siste to årene. De siste månedene derimot!

For i forkant av disse to hvileårene så satt jeg på en djevelsk ( ) byttekarusell hvor mitt ønske om forbedringer, mine relativt naive tanker av typen "kan han få til kan jeg" og ikke minst all den hersens overtida på jobben resulterte i at anlegget kunne befinne seg på de høyeste lydtopper for så å stupe ned i de mørkeste daler grunnet en bitteliten bom fra min side. Avantgarde Duo perioden var strengt tatt en slik en. Og Klipsch La Scala.

Problemet med rør og horn er at det er så langt unna plug&play du kommer. For La Scala var jeg altfor ung og uerfaren til å få det til å funke. For Duo hadde jeg rett og slett ikke rommet som krevdes. Ei heller tålmodigheten til å behandle rommet, teste ut forskjellige rørforsterkere, supplere med sub osv...

Allikevel handler bommerte så vel som suksesser om å dra erfaring fra de og bygge videre på disse. Således fremsto det kanskje som noe merkelig å hoppe på Swans F1.1F etter å ha gått fra klipsch rf7 til la scala til array 1400 til duo til array 1400 hvor fellesnevneren har vært en eller annen form for hønn.

F1.1F er en uhyre vanskelig høytaler å få til men når den først sitter så sitter den som ei kule. Mellomtonen er kanskje ikke like åpen som på Klipsch, diskanten er kanskje ikke like luftig som på Duo og bassen er kanskje ikke like rå som på jbl everest. Men totalen var helt fantastisk. Det kvittet hva som ble slengt i spilleren og spesielt spor med trøkk fikk smilet til å komme.

Spoler vi frem til sommeren 2012 begynte ting å gå ad dundas. Borettslaget maktet utrolig nok å gå konkurs og alle fikk et halvt år på å komme seg ut. Shit la gå at flertallet der nede var noen kriminelle jokkmokker så lenge ingen brydde seg med hva andre drev med; løst oversatt var det nada problem å la swansene folde seg ut uten å motta en tonn med klager.

Ny leillighet betyr en ny start for er det en ting jeg har fått erfare så langt så er det at rommet har skremmende mye å si, det samme har naboene som dessverre nå er av den seriøse typen. Selv ønsket jeg meg et bosted med ei stue like den hadde, dama ønsket seg en helt annen layout. Det ble en helt annen layout. En layout som gjorde Swansene alt for store. Både i fysisk størrelse og i lydbildet.

I slike situasjoner er det tre muligheter. Man kan sette de på lagring til den dagen man får seg et passende bosted, man kan bruke de selv om man ikke får utnyttet mer enn noen få prosent av de eller så kan man selge de.

Jeg solgte de.

Jeg har så langt aldri vært så fornøyd med anlegget som jeg har vært med mcd500-mc602-f1.1f men når f1.1f først ble for store så kom også savnet. Savnet etter å teste ut noe nytt, savnet etter å finne produkter i lavere prisklasser som fortsatt låter som ei kule, og ikke minst savnet etter god lyd på lavt volum.

Når veien nå skal stakes opp med tanke på fremtiden er lite bestemt, men den røde tråden vil være nettopp denne drømmen om å finne noe virkelig godt i akseptable prisklasser. Og selvfølgelig basere det hele på tidligere erfaringer samt begrense meg litt slik at jeg ikke havner på samme smågale byttekarusell som jeg tidligere hadde fast plass på. Det er jo ingen som sier at man ikke kan ha hårete og urealistiske må er vel?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usolidarisk at ingen ønsker deg velkommen tilbake, over 8 timer etter innlegget.
    Jeg kviet meg litt jeg og, var mye Klipsch der sånn, men anywho; Velkommen tilbake!8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også følte at dette var litt usolidarisk. Nå er det riktignok ingen krig jeg har vært i så forventet ingen stor fanfare, parade og eksotiske dansere rundt avf sin president, men så mange timer uten en reaksjon føltes litt, vel, kaldt ut.

Så takk takk

Jeg har også lagt merke til at det har vært mye Klipsch-prat de siste månedene. Det er tre muligheter:

1: Finanskrisen har inntatt avf
    2: Den nye mk2 serien er fantastisk!
    3: De gamle heltene har fått annet å gjøre enn å skrible om alt de har inne til test.

Så det blir relativt spennende å se fremover om dette blir "avK" eller om det er mulig å få tilbake "avF"
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også følte at dette var litt usolidarisk. Nå er det riktignok ingen krig jeg har vært i...

Det er tre muligheter:
    1: Finanskrisen har inntatt avf
    2: Den nye mk2 serien er fantastisk!
    3: De gamle heltene har fått annet å gjøre enn å skrible om alt de har inne til test.
    Pøh, det er jo til tider en krig her inne da, selv om det som regel blir slått hardt ned på

For å svare på mulighetene:
    1: Nei.
    2: Kan jeg ikke forestille meg.
    3: Er vel mest opptatt av å skape blest om sine egne produkter:twisted:

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du er tilbake, blir spennende å se testing/evt hva du lander på!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang Klipsch: Er vel mange nye og yngre brukere vil jeg tro, og det har jo vært hyggelige priser, så det blir en grei inngangsbillett for mange. De fleste har jo startet idet små, husker bl.a Gorm med sin Infocus X1, var det vel.

Må si jeg misunner deg muligheten til å starte på nytt, er selv der at jeg ikke kan forsvare å bytte ut noe oppover, da bruken for tiden er begrenset. For meg har veien vært en del av målet, alltid stas å lese seg opp på nye ting, og vurdere frem og tilbake før man bestemmer seg.

Lykke til, blir spennende å følge med!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Artig at du er tilbake, blir spennende å se testing/evt hva du lander på!
    Takk takk; har ei blodfeit smørbrødliste over produkter som det kunne ha vært moro å ta ha testet ut så her er det bare å ta tida til hjelp og se hva som skjer
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ang Klipsch: Er vel mange nye og yngre brukere vil jeg tro, og det har jo vært hyggelige priser, så det blir en grei inngangsbillett for mange. De fleste har jo startet idet små, husker bl.a Gorm med sin Infocus X1, var det vel.

Må si jeg misunner deg muligheten til å starte på nytt, er selv der at jeg ikke kan forsvare å bytte ut noe oppover, da bruken for tiden er begrenset. For meg har veien vært en del av målet, alltid stas å lese seg opp på nye ting, og vurdere frem og tilbake før man bestemmer seg.

Lykke til, blir spennende å følge med!
    Du har uten tvil ett godt poeng der.

Husker med meg selv også. Riktignok ble de første høytalerne ett par Elxtax Millenium 500 fra Komplett før det blei ett par billige Proson, men så fort jeg fikk jobb og bestemte meg for å satse litt på anlegget så var det Klipsch rf7 som ble kjøpt inn.

Som du skriver så er de billige i forhold til hva de yter og de har jo et enormt godt rykte så sånn sett er det ikke spesielt rart at Klipsch preger avf nå om dagen.

Det jeg imidlertid savner er at flere faktisk innser at Klipsch kan være sinnsykt moro om man er villig til å gå litt utenom opptråkket sti og heller prøve ut produkter som ikke er så mainstream. Å kjøre rf7 på en reciever er jo greit, men man har jo ikke en gang begynt å touche potensialet i høytaleren!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake, Rune.

Har selv et par små Klipsch som jeg bruker til musikk, passer meg meget bra.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke baby-Klipscher bruker du, Eksu? Jeg har også et lite håp om å kunne finne noe lite, men potent som funker frem til vi en dag finner et passende hus.

Memo til meg: det er ikke alltid størrelsen teller!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par RF-52 MkII koblet opp på en liten rørforsterker.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent! Har aldri hørt mk2, men blei meget positivt overrasket over rf52 mk1. Noen mulighet for at du har hørt begge og dermed kan si litt om forskjellene?
    -------
    Mvh
    Rune

Side 240 av 252 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •