Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 24 av 252 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tok bare øyemål å så rc 64 og gjettet utifra de. Så ikke så voldsomt stor ut der Positivt!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplysning: alt av bilder er hentet fra Holst sin profil

En kveld hos Mr Holst og hans monsterhøytalere.

En del av dere har kanskje registrert at Holst sin profil her på avforum inneholder bilder av noen småstore høytalere av typen Swans F1.1.F, og noen av dere har kanskje også registrert at jeg slaktet disse ved et tidligere tidspunkt etter en demo i Holmestrand. Det som slo meg på den demoen var hvor flatt og uengasjerende det egentlig låt, ”klinisk” og ”teknisk” er to ord som er meget beskrivende. Resultatet var at jeg kjøpte meg ett par JBL Array1400 som har gitt meg mange mange timer med musikalsk moro og en pen bunke naboklager. Dog har nysgjerrigheten på Swansene vært til å ta og føle på. Deres lillebror, F2.2F har jo fått sjukt mye skryt og det har vel blitt solgt noen dusin av disse. Noe sa meg at jeg var litt uheldig med demoen i Holmestrand, husk at lyd er subjektivt og vi har alle våre preferanser, en manns lydmessige drøm kan være en annens mareritt. Etter å ha mannet meg opp sendte jeg av gårde en liten forespørsel til Mr Holst på avforum om det var mulig å høre på disse høytalerne i hans oppsett, ei litt mer normal stue med kringutstyr jeg også kjente til fra tidligere av.
    Noen dager senere og en heidundranes tur (pokker ta gps’en som var scitzo) senere var vi endelig fremme. Sist gang jeg hørt på de tok det ca en halvtime, hvor lenge ville vi være hos Holst før vi takket høflig for oss i rein gremmelse over anlegget?

Svaret skulle vise seg å bli det jeg ønsket: SEINT PÅ KVELDEN ETTER MANGE HYGGELIGE TIMER I GODT SELSKAP!! )

Holst er en meget hyggelig, og høy, fyr som tok oss vell imot i døra og like etter var vi straks i gang med den påkrevde inspeksjon av det byggtekniske aspektet ved høytalerne. Selv synes jeg faktisk at Arrayene er pene, men det ble realtivt kjapt klart at disse er på sitt beste en middelmådighet kontra Swans F1.1F. 177cm høye, 116kg tunge og et chassis i nydelig treverk som totalt sett får lekre B&W høytalere til godt over 100k til å fremstå som middelmådige. Satan for en finish! Og ikke mindre rått ble det når man tok av et stoffdeksel og 2 11tommers basselementer åpenbarte seg. Husk at disse høytalerene byr på 4x11tommere pr høytalere! Det vil faktisk si at man har 8x11tommere totalt! Tankene mine begynte så vidt å surre, kom jeg til å angre på dette? Noe sa meg at Holst visste å blåse ut møkka av øra, platesamlinga vitnet om alt annet enn lavt volum og orgelmusikk!

Den første låte vi prøvde var ei rimelig heftig techno låt jeg fant på en cd laget av Marantz på avforum, tittel og artist har jeg ette snøring på, men låta er rå. Den har et satans trøkk og heftig dynamikk.
    ”Du kan jo skru opp”
    Ordene fortonet seg som reine drømmen, her satt jeg og tok hensyn for å ikke sprenge høytalerne hans, og så ber han meg skru opp, som sagt så gjort. Hvem av oss som smilte bredest veit jeg ette, men for en uinnvidd må vi ha sett ut som vi hadde sniffa to kg lystgass hver oss! Den dårlige erfaringen fra Holmestrand demoen var som blåst bort, trøkket fra de 8 11tommerne var bare helt herlig! Å satan som jeg har savnet det! Begrensningen lå i effektforsterkerne, de to SP991 monoblokkene fra Vincent byr på 300w pr blokk, noe som dessverre er litt i minste laget for disse mastodontene av noen høytalere om man virkelig skal vekke de til live, men for all del, vi spilte mer enn høyt nok til å irritere en og annen nabo. Jeg prøvde å innbille meg hvor mye trøkk disse Swan(s)ene kunne by på med Midgard Oberon 6.1 (2x600w) koblet til, dessverre glemte jeg disse blokkene (skylder på en fuktig dansketur), men noe sier meg at jeg en dag vil få oppleve dette!

Neste låt ut var den rolige Som En Storm av Ole Paus. Nydelig koring i bakgrunnen og Paus i storform. Selv er jeg ikke noen stor fan av salmer, men denne låta gir meg gysninger gang på gang. Suksessen var dessverre ikke like stor på dette kuttet som den var på det foregående. Det låt fortsatt formidabelt bra, men om det var rommet eller resten av anlegget som ødelagde litt veit jeg ikke. Paus fremstår en del mer levende på arrayene, det blir litt mer pondus der, men noe sier meg at Mcintoshen min er litt ”feitere” i klangen enn Holst’s Vincent (preamp). Flisespikkeri kan man også kalle det siden det låt mer enn godt nok.

Videre spilte vi igjennom WASP, Audioslave, Wig Wam og en del for meg ukjente klipp. Wig Wam var bare å glømme! Innspillingen i seg selv er ikke videre god og på Swansene ble det ikke direkte bedre. Men Wig Wam funker jâttebra for å sjekke høytalernes evne til å lage litt system i rotet. Det samme gjaldt forresten Hung In Black med WASP. Audioslave’s Like A Stone derimot, takk og pris har min mor lært meg litt folkeskikk og det var vel det som forhindret at jeg hoppet opp på glassbordet og spelte luftgitar for fulle mugger!! Dynamikken sto ikke så mye tilbake for arrayene og gitastrengene var slettes ikke noe mindre feite på dette anlegget. Nok en gang var det kreftene i effektforsterkerne som stoppet oss.

Vi spilte egentlig veldig mye rart under dagen, ettermiddagen og litt utover kvelden mens vi koste oss meg pizza og cola. Jeg burde nok ha tatt med et kamera samt tatt noen notater, men faktum er at jeg koste meg såpass i selskap med dette gode anlegget og den hyggelig eieren at bilder og notater ble regelrett glemt bort. Til slutt gjenstår det bare å takke Holst for en meget hyggelig aften, og ikke minst: På gjensyn!

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så kult

Som du kanskje har fått med deg er det jo disse høytalerene som skal demonstreres sammen med Oberon i Trondheim kommende helg.
    : http://avforum.no/forum/pressemeldin...trondheim.html

Da skal jo også fire oberon jobbe sammen med en DEQX for å få dette til å swinge gleder meg stort selv hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle mer enn gjerne overvært demoen i trondheim, men det bilr for langt og upraktisk for meg å reise desverre. Får feste min lit til at en eller annen her på østlandet kjøper en slik en pakkeløsning og at jeg får hørt på denne. hehe.

Det eneste som gir meg et lite tankekors i forbindelse med dexq'en er etter at den er satt opp riktig, hvis man flytter anlegget til nytt rom\hus, så må man jo justere opp hele greia på nytt, noe som nødvendigvis ikke er like lett for alle.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det eneste som gir meg et lite tankekors i forbindelse med dexq'en er etter at den er satt opp riktig, hvis man flytter anlegget til nytt rom\hus, så må man jo justere opp hele greia på nytt, noe som nødvendigvis ikke er like lett for alle.
    Det er riktig, men også hele poenget med DEXQ, at den skal tilpasse lyden til det aktuelle rom. Personlig hadde jeg aldri kjøpt et slikt system uten samtidig å lært meg å bruke det selv!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm.. med tanke på hvor kundevennlig soundwave og Snickers'en har vist seg å være, så ville de nok ha hjulpet til om det var nødvendig, men det er jo noe herk å måtte be om hjelp til å justere sitt eget anlegg.

Det er kanskje like greit å kjøpe seg et eksternt delefilter om man vil biampe også.. kanskje? hehe.. (ikke helt mitt felt se)
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant

Mm.. med tanke på hvor kundevennlig soundwave og Snickers'en har vist seg å være, så ville de nok ha hjulpet til om det var nødvendig, men det er jo noe herk å måtte be om hjelp til å justere sitt eget anlegg.

Det er kanskje like greit å kjøpe seg et eksternt delefilter om man vil biampe også.. kanskje? hehe.. (ikke helt mitt felt se)
    Nå har jeg Snickers-is bak meg her som bekrefter for meg at det følger med hjelp til første oppsett og at det såklart skal være mulighet for assistanse for en rimlig penge, men om noen skal sette opp og flytte anlegget gjentatte ganger kan det jo bli noe vanskeligere.

Uten at han har sakt noe om det så virker det jo ikke umulig med litt teknisk innsikt og lesing å gjøre en del med DEQXen selv.

Vi driver imidlertid å skal sette opp et system i dag og i morgen og da får jeg selv min første praktiske erfaring med et slikt system sett bort ifra horten messa da. (ble litt kort tid der)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Nå har jeg Snickers-is bak meg her som bekrefter for meg at det følger med hjelp til første oppsett og at det såklart skal være mulighet for assistanse for en rimlig penge, men om noen skal sette opp og flytte anlegget gjentatte ganger kan det jo bli noe vanskeligere.
    jepz, det at han er utroilg behjelpelig hersker det ingen tvil om

Uten at han har sakt noe om det så virker det jo ikke umulig med litt teknisk innsikt og lesing å gjøre en del med DEQXen selv.

Vi driver imidlertid å skal sette opp et system i dag og i morgen og da får jeg selv min første praktiske erfaring med et slikt system sett bort ifra horten messa da. (ble litt kort tid der)
    Har hatt noen samtaler med han om dette, og skal ærlig innrømme at det frister. Men må sett det i bruk en gang først så jeg ser om det er noe jeg klarer å mixe med sjøl eller ikke. Bare så høggande synd at jeg ette får med meg trondheim demoen. Innbiller meg at swansene drevet av oberon og romkorrigert vil låte noe så inni granskauen bra.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant det

jepz, det at han er utroilg behjelpelig hersker det ingen tvil om

Har hatt noen samtaler med han om dette, og skal ærlig innrømme at det frister. Men må sett det i bruk en gang først så jeg ser om det er noe jeg klarer å mixe med sjøl eller ikke. Bare så høggande synd at jeg ette får med meg trondheim demoen. Innbiller meg at swansene drevet av oberon og romkorrigert vil låte noe så inni granskauen bra.

Sant det, og ja håper jo på at det skal låte kjempe bra!

Syns det er spennende å ha midgard til å drive Array også jeg da, har forhørt meg om den kombinasjonen tidligere.
    Hvor holder du til selv ?

Edit: så det nå

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Sant det, og ja håper jo på at det skal låte kjempe bra!

Syns det er spennende å ha midgard til å drive Array også jeg da, har forhørt meg om den kombinasjonen tidligere.
    Hvor holder du til selv ?

Edit: så det nå
    Oberon på array1400 er en rimelig spenstig kombo ja, oberon blokkene gir seg ette på blanke ****, og når man virkelig skrur opp, vel, om man synes det er for lavt så er man dauhørt fra før av. Men jeg må innrømme at jeg savner litt av pondusen rogue stereo 90 ga meg. Spesielt på stemmer merker man forskjell, pluss at oberon kan bli litt skjærende i toppen når man virkelig guffer på kontra stereo90 som var langt mer ørevennlig. Men til prisen er dette flisespikkeri. Skal dra endel av gårsdagens spor himme ikveld bare jeg kommer meg hjem fra jobb, så får jeg vurdere om arrayene fyker ut til fordel for swansene. Må innrømme at jeg er litt i tvil etter igår, Holst hadde fått de til utrolig bra for å være ærlig...
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å lese resultatet av gårsdagen. Synd jeg ikke fikk mulighet til å bli med, men jeg sto 11 timer på jobb.
    Selv syntes jeg Array og Rogue spilte utrolig bra hos deg, og disse høyttalerene i kombo med Mc 220, Rogue Zeus og Marantz Sa11 tror jeg ville spilt ringer rundt det meste. Er du siker på at du er villig til å ta så enorme konstruksjoner som F1.1 i hus.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Spennende å lese resultatet av gårsdagen. Synd jeg ikke fikk mulighet til å bli med, men jeg sto 11 timer på jobb.
    hehe jeg kjenner konseptet, har ikke underskudd på lange dager selv, men det slår jo aldri feil; om man har hatt noen normale dager, så må kan man ta seg bak på at den dagen man faktisk vil være med på noe, så smeller det til på jobben.

Selv syntes jeg Array og Rogue spilte utrolig bra hos deg, og disse høyttalerene i kombo med Mc 220, Rogue Zeus og Marantz Sa11 tror jeg ville spilt ringer rundt det meste. Er du siker på at du er villig til å ta så enorme konstruksjoner som F1.1 i hus.........
    Stereo 90 spilte utrolig bra faktisk. Det som overrasket meg mest var kanskje ikke det at stereo90 spilte bedre enn oberon, men at med stereo90 oppnådde vi et utrolig godt lydbilde selv med en crappy dvdspiller som signalkilde.

Og om jeg er sikker på om jeg vil ta noen så gedigene konstruksjoner som swansene i hus? Ette overhodet! som sagt er, vel, var jeg litt i tvil. Det første jeg gjorde når jeg kom himmat frå jobb nå nylig var å sette på noen av gårsdagens kutt og guffe på litt. Til tross for at jg virkelig har sansen for 11tommerne i swansene er nok Arrayene litt vassere når det kommer til trøkk og frivoldt dynamikk. Horna er jo i en klasse for seg selv har jeg funnet ut. Så arrayene blir nok beholdt ja. Nå har jeg ikke hørt gradientene dine, men jeg har fått hørt endel annet i prisklassen under, rundt og over arrayene, og OM jeg skulle bytte de ut, så ville det nok ha blitt ett par swanser. Det som jeg antar var min største motivasjon for å besøke Holst var nok det at demoen på disse ht i holmestrand var så utrolig kjedelig i mine øyne, og Holst sitt anlegg bekreftetat disse høytalerne låter alt annet enn "kjedelig" om man har sansen for litt mer livat lyd og dermed gir de kringustyr av den livsbejaende sorten.

En rogue zeus skulle ha vært utrolig kult å ha testet ut. Som satt så er planen å skaffe meg en dugande effektrinn til sommeren. Men også vtl har noen rimelig interresante røreffektrinn. Også har vi jo vår hjemlige stolhet EC med sine spinnville Nemoer som også frister. Men jeg tenkte at jeg først skulle få anskaffet meg en usb dac (sånn en gang før jul forhåpentligvis) og så begynne å smiske med en og annen importør om lån av effektforsterkere. En ting er sikkert, jeg bytter ikke ut oberon med noe som helst uten å ha prøvd produktet hjemme. Ikke når man snakker en såpass høy prisklasse, så nåde den importøren\selgeren som ikke vil låne ut noe :twisted: hehe

Det jeg har lurt litt på er å sette av f.eks. to år til effektforsterker delen. Ta for eksempel en mcintosh mc402 i 2008 og en til i 2009. (viktig å pressisere: lurt på!!). Og da kan man jo lure på hva 2 stk zeus hadde gjort.. gale tanker? jepz, men forlokkende ikke sant? hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 2 stk Zeus burde du nok komme i mål.... :twisted: Men de har vel en veil.pris rundt 80k mener jeg å huske. Jeg ønsker meg en selv, men det tipper nok over 2010 før det blir aktuelt.
    Jeg kan jo hive min nyervervede Bryston i bilen og stikke oppom deg en dag. Skulle gjerne hatt deg innom her med Mc220 også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepz, ca 80k nye, altså et langtidssprosjekt. hehe. Se vel ikke bort fra at det blir med drømmene i dette tilfellet. Men det tok ikke mange låtene med stereo90 før jeg forbannet meg på at jeg før jeg kjøper en ny effektforsterker, så SKAL zeus testes ut. Spesielt med tanke på hvordan komboen c220/stereo90 grusa livsskiten ut av mcintosh mc2275 (den integrerte rørforsterkeren deres til rundt 70k).

Det å teste ut bryston her i gården er nada problem, det er bare å avtale en kveld. Og det å teste ut c220 hos deg skal heller ikke by på noe problem Med tanke på hvor mye skryt bryston trinnet har fått, så kan et bli meget interresant å se hvordan det biter fra seg i forhold til oberon og ikke minst roguen som fortsatt sitter friskt i minnet
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer HOLST sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Takk for hyggelig omtale

Godt å høre at du ikke ble skuffet denne gangen, Rune. Ja, det var et hyggelig besøk! Jeg er enig i det du skriver, og det er ingen tvil om at høyttalerne fortjener enda mye mer effekt. I grunnen synes jeg nesten det fungerer overraskende bra med "bare" 3-400W per kanal. Men planen er jo å oppgradere til noen beist av noen forsterkere (f.eks. EC Nemo), da burde det virkelig bli liv i sakene (spesielt med tanke på hvor brukbart det funker med halvparten). Høyttalerne er jo oppgitt til å tåle 1200W og følsomheten er jo ikke spesielt høy, så her er det bare å øse på. 2 Nemo'er per kanal hadde nok vært festlig, men vil som sagt ikke selge bilen for å oppgradere anlegget... hehe

Om noen andre AVforum'ere har noen monsterforsterkere som de ønsker å teste på F1.1F er jeg ikke vond å be... Da er det bare å kaste seg i bilen og komme på besøk!

Snakkes!

-Daniel

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg høres det ut som om et par digre EC monoblokker kan være noe. Du ønsker masse transistor power med en dæsj rørklang. EC er vel noe av det nærmeste du kommer en ideell kombinasjon her?

Det var i hvertfall nettopp denne kombinasjonen som gjorde at jeg kjøpte EC selv. Jeg sammenlignet opp mot bl.a 400 wattern til McIntosh og Oberon 6.1 og i mine ører var det ikke tvil om hvem som låt best i dette tilfellet, selv om jeg ikke testet trøkk og maksvolum. Var uansett litt urettferdig siden Mc'en var på 400 watt og EC blokkene på 180W.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HOLST
    Godt å høre at du ikke ble skuffet denne gangen, Rune.
    nei tvert imot, jeg ble utrolig imponert egentlig. De var så mye mer livlig hos deg enn på den forrige demoen jeg fikk på de.[/quote]

Jeg er enig i det du skriver, og det er ingen tvil om at høyttalerne fortjener enda mye mer effekt. I grunnen synes jeg nesten det fungerer overraskende bra med "bare" 3-400W per kanal. Men planen er jo å oppgradere til noen beist av noen forsterkere (f.eks. EC Nemo), da burde det virkelig bli liv i sakene (spesielt med tanke på hvor brukbart det funker med halvparten).
    hehe, nei det er jo som vi snakket om, de vincent blokkene hadde en langt bedre kontroll på disse beistene enn hva man skulle tro ut fra den oppgitte 300watten (som ligger nærmere 400 som du skriver). Jeg har foresten kontaktet både vincent angående større blokker, om dette står på deres produksjonsplan fremmover, gir deg beskjed så fort jeg får svar.

Nemo'ene er jo omtrent selveste drømmen med STOOOOOR D, det er et eller annet med den EC lyden som gir meg vann i gommen bare ved tanken. Falt pladask for emc1up'en jeg hadde. Må få sett om det er mulig å få lånt med seg en 4.8 eller 4.9 for å teste opp mot mcintoshen. nysgjerrighet drepte jo kattekreket. mjau mjau...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Bestillingsverk fra Vincent / Shengya..?

Jasså, du har sendt forespørsel til Vincent? Morro! Hvis de hadde bygget nye, større monoblokker basert på 2 stk. SP-991 per blokk, og da med dobbel størrelse, ytelse og pris hadde jeg vært MEGET fristet til å kjøpe de. Liker lyden i Vincent'ene godt, vil bare ha enda mer av "alt". Kanskje jeg skal sende en forespørsel rett til Shengya selv og høre med de. Hvor vanskelig kan det være å få laget et nytt og større chassis og "stappe 2 stk. SP-991 inn i det"..? Eller, må nok noe tweaking til, for en hvilestrøm på 2KW per kanal er rett og slett for drøyt, det samme gjelder varmeutviklingen! 100W klasse A i 8 ohm holder lenge, og 1KW tomgangsstrøm per kanal kan jeg leve med... Hmm.. Nå fikk jeg blod på tann...

20:37 ! Vincent kan jo bare bruke chassiet fra SAV-P200 surround effekttrinnet til å bygge større monoblokker, hva venter de på?!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hvor mye vincent gir til prisen, åkke som hvilket produkt vi snakker om, så burde de uten tvil ha kunnskapen og produksjonredskapen til å produsere blokker basert på 2stk sp991 pr blokk. Men om markedet er sugene nok på et slikt produkt er vel en annen sak, desverre. En spesialbestilling hadde uten tvil vært kult, men om man skal ha de spesiallaget så kan jo fort prisen bli et seriøst tema. Men joda, tanken er sjukt forlokkende. Send de en mail og hør de, også gi meg tilbakemelding om du får svar fra de. Noe sier meg at du er litt flinkere til å ordlegge deg på engelsk enn meg, med litt mer teknisk kunnskap

Som deg har også jeg virkelig sansen for vincent sin lydsignatur, og som jeg nevnte for deg så var det ekstremt lille rommet den eneste årsaken til at jeg var pukka nødt til å selge de. Men nå har jeg et eget sted å bo, og noen slike store mastodonter er slettes ingen ueffen tanke.

Ser liksom for meg overskriftene i diverse hifi blader: "norske lobbyister presset frem et monster av en effektforsterker fra vincent"
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Se her!

Slik skal den se ut! Men helst i sølv da, men fant ikke noe ordentlig bilde av SAV-P200 i sølv. Har døpt den SP-990 så lenge... Nå gjenstår det bare å få laget dem i virkeligheten... hehe

Target specs:
    1 x 600W i 8 ohm
    1 x 1200W i 4 ohm
    1 x 100W klasse A i 8 ohm (samme som SP-991 fordi hvilestrømmen er ca. 10 ganger så høy som effekten i ren klasse A, og jeg synes 1KW hvilestrøm per blokk er nok, det dobbelte blir for mye).
    50-60kg
    49.990,- for paret

Får helt vann i munnen av å leke med denne tanken!

21:19 En grundig forespørsel er sendt på mail til Sheng Ya, venter spent på svar!

Side 24 av 252 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •