Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 238

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 238 av 252 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,741 til 4,760 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis du, i en tråd som omhandler nevnte utstyr, poster link til en test, så er det selvsagt i orden. Når du gjør dette som en ren provokasjon i denne tråden, da er det selvsagt ikke greit, men heller direkte ufint.
    Når du slenger fra deg en småfrekk kommentar som "Visste ikke at du var eier av HiFi-klubben jeg" så må du vel strengt regne med et og annet tilsvar på dette.

Og hva mener du med "en tråd som omhandler nevnte utstyr"? Riktignok handler denne tråden om langt mer enn bare dette produktet, men tråden handler om mitt anlegg -> rotelen var en del av anlegget for en periode -> testen er således mine inntrykk av forsterkeren -> ergo handler vel strengt tatt tråden om dette produktet??

Ufin provokasjon? Det er alt annet enn ufint! For å være ærlig synes jeg faktisk det er på sin plass! Jeg har i ørten tilfeller nå prøvd å belyse problematikken med de generell retningslinjene og hvordan moderatorer tolker disse ved hjelp av godt skjønn som egentlig ikke eksisterer. Du påpeker selv at problemet var at jeg driver skrotorama og at det var det som plutselig var det altoverskyggende problemet. Når en bruker så linker til den aktuelle artikkelen så er vel det bare en bekrefetelse av hvordan du har definert saken i denne tråden!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,757
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at du fortsatt ikke forstår sammenhengen her Skrotnisse, og det selv etter at flere brukere har prøvd å forklare. For å gjøre en lang historie kort, du kan ikke linke til ditt eget forum, og på den måten trekke "trafikk" fra AVform ovet til din "konkurrerende" plattform. At du hevder den ikke er konkurrerende er jo ditekte selvmotsigende i forhold til din egen beskrivelse av ditt form. Greit nok at AVforum ikke trenger føle seg "truet" av Skrotorama, men som jeg allerede har forklart deg flere ganger, vi må behandle alle "konkurrenter" likt, hvis ikke skapes det presedens for noe som strider mot våre retningslinjer.
    Hvis du (som blogg- og forumdriver) ønsker å dele informasjon på AVform, så kan du benytte copy/paste og legge ot informasjonen her. Du kan ikke linke til ditt eget forum, for på den måten å trekke trafikk dit. Muligens er dine intensjoner kun de beste, men så lenge du driver konkurrerende plattform, så er du nødt til å følge enkelte spilleregler. Mange vilkalle det sunn fornuft
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at du fortsatt ikke forstår sammenhengen her Skrotnisse, og det selv etter at flere brukere har prøvd å forklare. For å gjøre en lang historie kort, du kan ikke linke til ditt eget forum, og på den måten trekke "trafikk" fra AVform ovet til din "konkurrerende" plattform. At du hevder den ikke er konkurrerende er jo ditekte selvmotsigende i forhold til din egen beskrivelse av ditt form. Greit nok at AVforum ikke trenger føle seg "truet" av Skrotorama, men som jeg allerede har forklart deg flere ganger, vi må behandle alle "konkurrenter" likt, hvis ikke skapes det presedens for noe som strider mot våre retningslinjer.
    Hvis du (som blogg- og forumdriver) ønsker å dele informasjon på AVform, så kan du benytte copy/paste og legge ot informasjonen her. Du kan ikke linke til ditt eget forum, for på den måten å trekke trafikk dit. Muligens er dine intensjoner kun de beste, men så lenge du driver konkurrerende plattform, så er du nødt til å følge enkelte spilleregler. Mange vilkalle det sunn fornuft
    Unnskyld meg, men hvorfor i alle dager fortsetter du å terpe på dette?

Personlig trodde jeg det var sunn fornuft å la denne detaljen ligge død i og med at det begynner å bli noen innlegg siden vi ble enige om at vi er uenige på mange punkter.

Den siste siden av trådens diskusjon har jo gått på deres retninglinjer og håndhevingen av disse.

Dere tillater linker til hfs som er en direkte konkurrent med tilsvarende tilbud så lenge linkinga er gjort av andre, du kritiserte Skorob for at han la ut en link til omtalen min og fortsatt så terper du på "meg" selv om jeg til det kjedsommelige har prøvd å få etterlyst en klar definisjon på dere oppfattelse av regelverket og håndhevingen av dette (noe situasjonen med skorob beviste at neppe vil komme!)
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved nærmere ettertanke:

Etter flere dager med diskusjon rundt dette temaet er det åpenbart at ingen vil komme noen vei med dette.

Den enkleste løsningen ville selvfølgelig ha vært om moderator hadde holdt seg til en rød tråd i sine uttalelser og ikke kritisert andre brukere for å ta moderators uttalelser til etterretning ved å demonstrere ett eksempel.

Likeså har jeg sett meg greit lei på at til tross for stadige oppfordringer fra min side går den her diskusjonen hele tiden tilbake til en del av problemet som har vært avklart ganske så lenge når dette skrives - og det ved hjelp av moderator!

Derfor gjør jeg det her veldig enkelt:

Jeg velger å avstå fra videre aktivitet i denne tråden samt resten av forumet i påvente av "bedre tider".

Hvis moderator eller andre føler for å diskutere videre er pm en god kanal.

Fxxn for ur-elendig avslutning på en trevelig tråd! :evil:

edit: flere ytrer sine synspunktet vedrørende den trådmessige plasseringen av denne diskusjonen og henviser til at den blir vanskelig å finne igjen siden den ligger i denne tråden.

Om moderator ønsker har han min velsignelse til å flytte denne diskusjonen over i en egen tråd - vel å merke om alt blir tatt med!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jo, forumdelen på AVF liker jeg godt, mulig det er fordi jeg er så vant med det, men jeg har tilgode å se oppgraderinger på andre forum som totalt sett har fungert (det første året).
    Nå for tida her det vært noe trøbbel med bildeopplasting etc og det er selvfølgelig ikke godt nok.
    MinHjemmekino og Hifi glemte jeg i farten, men der er jeg helt enig. Sist jeg forsøkte så ga jeg faktisk opp!

PS! Linket ikke du til en konkurrent nå? :shock:
    Selve kjemien mellom folk her er eksepsjonell. Mye bra folk, rett og slett! (Selv om det går litt hett i kabeldiskusjoner....)

Vi får håpe AVF adminsa skjønner at det må oppgraderinger til her snart, for å klare å holde sin posisjon i markedet. Akkurat slik det er nå, ser jeg bare at det er en HÆVV med ads fra AVshop over hele sida, pluss litt google. Også litt forum da!

SHIT! Er vel like før jeg blir bannlyst herfra nå!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ved nærmere ettertanke:

Etter flere dager med diskusjon rundt dette temaet er det åpenbart at ingen vil komme noen vei med dette.

Den enkleste løsningen ville selvfølgelig ha vært om moderator hadde holdt seg til en rød tråd i sine uttalelser og ikke kritisert andre brukere for å ta moderators uttalelser til etterretning ved å demonstrere ett eksempel.

Likeså har jeg sett meg greit lei på at til tross for stadige oppfordringer fra min side går den her diskusjonen hele tiden tilbake til en del av problemet som har vært avklart ganske så lenge når dette skrives - og det ved hjelp av moderator!

Derfor gjør jeg det her veldig enkelt:

Jeg velger å avstå fra videre aktivitet i denne tråden samt resten av forumet i påvente av "bedre tider".

Hvis moderator eller andre føler for å diskutere videre er pm en god kanal.

Fxxn for ur-elendig avslutning på en trevelig tråd! :evil:
    Det er synd det blir sånn, rett og slett.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    SHIT! Er vel like før jeg blir bannlyst herfra nå!
    Nå synes jeg rett og slett at dere må stikke fingeren i jorda. Hvis ikke dere skjønner årsaken til Gorm sin reaksjon så må det være som jeg pleier å si: Dere vil ikke forstå.

Jeg synes og du skal spare deg for slike kommentarer, AnaXyd, da moderatorene her synes jeg gjør en meget skvær jobb stort sett. Du har ikke vært rundt på mange forum hvis du synes dette her er galt. Greit nok at minHifi og minHjemmekino er litt utdatert, men bruker du 1 time på å oppdatere profilen så er du ikke mye datakyndig.

Det er ikke noe poeng for meg å ta noen i forsvar den ene eller andre veien, men jeg synes Skrotnisse m.fl. går litt rundt grøten og ikke svarer på argumentene, men svarer med en annen situasjon for å undergrave andres argumentasjon.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,136
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det er ikke noe poeng for meg å ta noen i forsvar den ene eller andre veien, men jeg synes Skrotnisse m.fl. går litt rundt grøten og ikke svarer på argumentene, men svarer med en annen situasjon for å undergrave andres argumentasjon.
    Synes du det er greit at denne står ubesvart (#4736)

Kan jeg spør om én ting, Gorm:

er ikke linken som Skrotnisse bruker/brukte, benyttet i tråden "hvilket utstyr har AVforums medlemmer" og er det ikke slik at den trådkategorien er å betrakte som en nærmest privat sfære i forumet - en trådkategori hvor det enkelte medlem står friere til å skrive om seg og sitt, enn i andre trådkategorier?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,757
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supertramp, svaret på det spørsmålet står jo tydelig i mitt forrige innlegg. Les det. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendig å forsøke nok en gang å få dette til å virke som et overgrep mot brukere.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,136
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supertramp, svaret på det spørsmålet står jo tydelig i mitt forrige innlegg. Les det. ;-)
    Det synes jeg i så fall er svært godt kamuflert:

"Jeg registrerer at du fortsatt ikke forstår sammenhengen her Skrotnisse, og det selv etter at flere brukere har prøvd å forklare. For å gjøre en lang historie kort, du kan ikke linke til ditt eget forum, og på den måten trekke "trafikk" fra AVform ovet til din "konkurrerende" plattform. At du hevder den ikke er konkurrerende er jo ditekte selvmotsigende i forhold til din egen beskrivelse av ditt form. Greit nok at AVforum ikke trenger føle seg "truet" av Skrotorama, men som jeg allerede har forklart deg flere ganger, vi må behandle alle "konkurrenter" likt, hvis ikke skapes det presedens for noe som strider mot våre retningslinjer.
    Hvis du (som blogg- og forumdriver) ønsker å dele informasjon på AVform, så kan du benytte copy/paste og legge ot informasjonen her. Du kan ikke linke til ditt eget forum, for på den måten å trekke trafikk dit. Muligens er dine intensjoner kun de beste, men så lenge du driver konkurrerende plattform, så er du nødt til å følge enkelte spilleregler. Mange vilkalle det sunn fornuft."

Men, nok om det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,757
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår, siden Skrotnisse har sluttet å poste i denne tråden, at vi lar tråden være hva denne diskusjonen angår.

Dersom noen ønsker å fortsette diskusjonen rundt retningslinjene på AVforum, så ta dette i en ny tråd. For ettertiden vil jo diskusjon i denne tråden være "tapt", med mindre man da husker at den foregikk i tråden til Skrotnisse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,136
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - det er veldig riktig.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo de fleste blogger av privatpersoner mer eller mindre non-profit? Greit nok at visse som "Ida Wulf" også videre forsøker å livnære seg på bloggingen, men de fleste gjør det for å dele sine fritidssysler uten egentlig å tenke så mye over at dette blir oppfattet som konkurrent.

Jeg skal ikke kverulere, men "konkurrent" og "konkurrerende virksomhet" blir et ullent begrep i dagens web2.0 hvor enhver kan sette opp en blogg med eller uten forum. Ja, det er klart at trafikken er viktig, derså google-rank, men når en har kommet over kritisk masse så ruller ballen raskt videre.

Jeg registrerer også at det er litt ulik praksis, blant annet hadde Marsboer en egen fortreffelig webside med guide til linux-server som han lenket trafikk fra Avforum. Det er også en tråd som inneholder mye svært erfaring som også Avforum nøt godt av. Symbiose. Cluster. Det hadde vært trist om slike tråder ikke oppstår og bruksverdien av forumet blir mindre.

Personlig tror jeg moderatorgruppen hadde tjent på å diskutere begrepene og forsøke å gjøre retningslinjene så klare som mulig og unngå "wear and tear" og irritasjon av brukerne som tross alt er "kundene" til avforum og som gjør at Avforum kan være et egen forretning. Samtidig er det vanskelig å gjøre alle til lags med regelverk, men man er tjent på å gjøre det som faktisk er regelverket så forståelig som mulig.

JM5C

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,757
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Personlig tror jeg moderatorgruppen hadde tjent på å diskutere begrepene og forsøke å gjøre retningslinjene så klare som mulig og unngå "wear and tear" og irritasjon av brukerne som tross alt er "kundene" til avforum og som gjør at Avforum kan være et egen forretning. Samtidig er det vanskelig å gjøre alle til lags med regelverk, men man er tjent på å gjøre det som faktisk er regelverket så forståelig som mulig.

JM5C
    Tro meg, den diskusjonen er allerede i gang. Implementering "henger" imidlertid litt, i påvente av ny plattform.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nå synes jeg rett og slett at dere må stikke fingeren i jorda. Hvis ikke dere skjønner årsaken til Gorm sin reaksjon så må det være som jeg pleier å si: Dere vil ikke forstå.

Jeg synes og du skal spare deg for slike kommentarer, AnaXyd, da moderatorene her synes jeg gjør en meget skvær jobb stort sett. Du har ikke vært rundt på mange forum hvis du synes dette her er galt. Greit nok at minHifi og minHjemmekino er litt utdatert, men bruker du 1 time på å oppdatere profilen så er du ikke mye datakyndig.

Nå må du slutte med personhets syntes jeg. Det må være lov å bringe litt humor inn i tråden her, noe jeg syntes den fortjener.

Jeg forstår begge parter jeg, men er enig i at det trengs en mer tydelig retningslinje og håndheving av denne. Ellers så vil det rett og slett ikke funke. Bare se på andre fora rundt om, så er det masse å lære av disse. Blant annet burde denne diskusjonen ha foregått via PM mellom Skrotnisse og Gorm, og ikke i all offentlighet, for ærlig talt, misforståelsene blir bare større av det.

Jeg må syntes ting er galt utenom at du skal kritisere meg som person.

Og minHifi og minHjemmekino er så krøkkete laga, at det skulle ha vært skuddpremie på forfatteren. Dette er et system som tilhører 90' tallet, og ikke 2010. Og du har tydeligvis ikke prøvd å flytte 20 bilder oppover igjennom enda 30+ bilder på din profil skjønner jeg? Det tar år og dag. Så ikke kritiser meg igjen her, at jeg ikke er datakyndig. For alt du veit så kan jeg være mye bedre enn deg vettu!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vil nå bare takke deg så langt, for en underholdende og info rik tråd
    Skrotnisse. Så får en jo håpe at du om litt tid, er tilbake og deler dine
    kunnskaper og erfaringer med oss relativt ferske og andre.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du slutte med personhets syntes jeg. Det må være lov å bringe litt humor inn i tråden her, noe jeg syntes den fortjener.

Jeg forstår begge parter jeg, men er enig i at det trengs en mer tydelig retningslinje og håndheving av denn

e. Ellers så vil det rett og slett ikke funke. Bare se på andre fora rundt om, så er det masse å lære av disse. Blant annet burde denne diskusjonen ha foregått via PM mellom Skrotnisse og Gorm, og ikke i all offentlighet, for ærlig talt, misforståelsene blir bare større av det.

Og minHifi og minHjemmekino er så krøkkete laga, at det skulle ha vært skuddpremie på forfatteren. Dette er et system som tilhører 90' tallet, og ikke 2010. Og du har tydeligvis ikke prøvd å flytte 20 bilder oppover igjennom enda 30+ bilder på din profil skjønner jeg? Det tar år og dag. Så ikke kritiser meg igjen her, at jeg ikke er datakyndig. For alt du veit så kan jeg være mye bedre enn deg vettu!
    Personhets? Vet du hva ordet betyr? (og innebærer?)

Tråden i seg selv var såpass alvorlig og seriøs at en slik flåsete bemerkning ikke var på sitt sted.

Jeg har selv hatt mine profiler (gud vet hvor mange ) og vet akkurat hvor lang tid det tar og jeg er helt enig i at grensesnittet er dårlig, men bruker du en time på det så hadde ikke jeg vært interessert i å ha deg i lønnet arbeid ihvertfall.

Jeg er ikke spesielt datakyndig, så du er sikkert langt bedre enn meg der.

Takk for meg (i denne tråden)!

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg forstår begge parter jeg, men er enig i at det trengs en mer tydelig retningslinje og håndheving av denne. Ellers så vil det rett og slett ikke funke. Bare se på andre fora rundt om, så er det masse å lære av disse. Blant annet burde denne diskusjonen ha foregått via PM mellom Skrotnisse og Gorm, og ikke i all offentlighet, for ærlig talt, misforståelsene blir bare større av det.

Personhets?? Er vel du som legger opp til det med din "humor". Føler at alle har prøvd å være saklig å forstått problem stillingen for uten 2, deg og nissen. Syntes Snickers-is forklarte problem stillingen godt.Et annet eksempel er, man hadde nok blitt kjepp jaget vis man hadde stått uten for Rema1000 med Rimi reklame

Videre synes du at denne diskusjonen burde gått på PM mellom nissen og Gorm, var vel nissen som startet med å poste ting her inne og krevde et svar fra AVforum. Synes Gorm har vært veldig så tydelig i sin tale og svar godt for seg, problemet har vel heller vært at nissen ikke ville forstå helt det Gorm har sakt.

Side 238 av 252 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •