Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 237

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 237 av 252 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,721 til 4,740 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Så kan jeg være enig deg i at det er en lang vei å gå før likhet for loven er status på avforum. Men dette er faktisk ikke tilfellet så mange steder i livet ellers heller, og om man stiller seg spørsmålet: er avforum stort sett et trivlig sted å være? Er svaret for min del JA.

Men jeg syntes det er veldig bra at håndhevingen av reglene og reglene i seg selv blir diskutert og eventuelt forbedret. Det er bare synd hvis engasjerte medlemmer som deg blri borte i prosessen...

Jeg er også enig i at avf er et trivelig sted å være - akkurat det hersker det ingen tvil om.

Men problemet slik jeg ser det er at dette er en diskusjon som har blitt tatt opp sporadisk over noen år nå og det blir fortsatt ikke tatt tak i fra ledelsens sin side. Det er kjempebra at de har satt inn flere moderatorer etterhvert som brukerdatabasen har vokst, men når man har en skokk moderatorer som må tolke et regelverk på - tilsynelatende - hver sin måte begynner det å bli så smått irritabelt for min del.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper ikke dette utvikler seg til en personhets pga. man sitter med forskjellig syn på denne saken. AVforum er klar over at det er forskjellig syn på hvordan reglene er og hvordan Modereringen er. Det er sikker 1000-vis av tråder som har "lovbrudd" i seg uten at de har, dessverre, blitt rettet på. Tråden din er en stor tråd her på forumet og dermed oppdages "lovbrudd" enklere. Det skal vel også sies at linken til siden din hadde ligget ute i godt over et år før den ble fjernet.

Personlig synes jeg det er synd at enkelte brukere i slike tilfeller bruker mere tid og krefter på å irritere seg over det, enn å bidra med det vil alle liker, nemlig å dele opplevelser innen lyd og bilde.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har misforstått beklager jeg så mye, har nok ikke lest godt nok.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er veldig naiv, blind, dum eller blond, men her er det mange problemer jeg ikke klarer å se.

- Hvorfor forsøker AVForum å nekte brukerne å linke til "konkurrenter"?
    Konkurranse er sundt, og AVForum bør i stedet satse alt på å være best, og dermed knuse konkurrentene, uten å måtte ty til sånn sensur!

- Hvorfor kan ikke brukerne godta at det finnes regler, og forsøke å følge dem?
    Noen må være "sjef" i dette tilfeller moderatorer, og de er mennesker som alle oss andre forsøker etter beste evne å tolke et regelverk. Noen ganger blir det, eller oppfattes det urettferdig, men sånn er livet!
    Sjefen min på jobb bestemmer mye dumt, rart og urettferdig han også, men det ER han som er sjef og ikke jeg...........

- Hva er det flere klager på når det gjelder AVForum? Synes AVForum er blant 3 på topp totalt sett utfra min erfaring og bruk av forum på nett. Hva er galt med at ting ikke er endret og "modernisert"? Man kødder ikke med noe som funker! :-D

Uavhengig av mitt eget og andres synspunkter synes jeg det er synd at Skrotnisse forsvinner, det er jo bidragsytere som han som gjør forumet levende og utviklende.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss for enkelhets skyld si at Skrotnisses blogg er en konkurrent til AVforum på lik linje med Hifisentralen.

Da må linker til Hifisentralen bortmodereresvekk på lik linje med linker til Skrotnisses blogg.

Hvis det ikke skjer, er jeg tilbøyelig til å støtte konspirasjonsteorien om at Skrotnisse er en UFFA-MEG (Uønsket og Fryktet Fiende av AVforum-Modereres Eksklusivt og Gjennomgående), som er det samme som en HVT for moderatorer.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke det litt som forskjellen mellom at jeg linker til mine produkter og at du linker til mine produkter?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du egentlig lov til å nevne dine egne produkter Snickers-is?
    Ditt forrige innlegg var på kanten til snik reklame må jeg si!

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn og forstå at hvis jeg (eller noen andre) hadde linket til Rotel-testen, så hadde det vært greit?
    Men når Skrotnisse gjør det er det ikke greit fordi det er hans egen side?

Jeg bare undrer fordi at ved begge tilfellene ender avforum opp med en link til et såkalt "konkurrerende forum"...

(Jeg er ikke på noens side i denne saken)

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Mulig jeg er veldig naiv, blind, dum eller blond, men her er det mange problemer jeg ikke klarer å se.

- Hvorfor forsøker AVForum å nekte brukerne å linke til "konkurrenter"?
    Konkurranse er sundt, og AVForum bør i stedet satse alt på å være best, og dermed knuse konkurrentene, uten å måtte ty til sånn sensur!

- Hvorfor kan ikke brukerne godta at det finnes regler, og forsøke å følge dem?
    Noen må være "sjef" i dette tilfeller moderatorer, og de er mennesker som alle oss andre forsøker etter beste evne å tolke et regelverk. Noen ganger blir det, eller oppfattes det urettferdig, men sånn er livet!
    Sjefen min på jobb bestemmer mye dumt, rart og urettferdig han også, men det ER han som er sjef og ikke jeg...........

- Hva er det flere klager på når det gjelder AVForum? Synes AVForum er blant 3 på topp totalt sett utfra min erfaring og bruk av forum på nett. Hva er galt med at ting ikke er endret og "modernisert"? Man kødder ikke med noe som funker! :-D

Uavhengig av mitt eget og andres synspunkter synes jeg det er synd at Skrotnisse forsvinner, det er jo bidragsytere som han som gjør forumet levende og utviklende.
    Bold1: HELT ENIG!

Bold2: Nei nå må du gi deg. Dette forumet er så utdatert og ubrukelig at jeg nesten får problemer hver gang jeg skal prøve å gjøre noe produktivt her inne. Har du ikke vært på profesjonelle fora som f.eks Diskusjon.no? GRATISløsninger på forumsoftware er faktisk mye bedre enn AVforum sine løsninger nå! Dessuten funker det jaggu meg bare akkurat nå for tida her og(Problemer med bildeopplastning og diverse). Bare måten vi må bruke hundre år på å oppdatere minHjemmekino/Hifi profilene? JESUS! Nei, her er det på tide å få gjort om litt ja. Vi lever i 2010 folkens. Vi trenger ikke å vie halve dagen på å oppdatere profilen som egentlig kan ta 1t.

Jeg melder meg herved FRIVILLIG til å sette opp forumsoftware på AVF sine servere og konfe dette til å funke. Plugins som torget, minhifi osv må noen andre ta seg av, men det er seriøst ikke noe stress for de som kan litt php.

EN ting skal AVF ha, og det er smileyene. Jeg elsker :mrgreen : smileyen!

Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Er det sånn og forstå at hvis jeg (eller noen andre) hadde linket til Rotel-testen, så hadde det vært greit?

Jeg bare undrer fordi at ved begge tilfellene ender avforum opp med en link til et såkalt "konkurrerende forum"...

Du sier noe der! Det bør ikke være noe forskjell på dette heller. AVF ender opp med det samme "tapet" samme om det er jeg som linker til noe, eller om det er admin for innholdet som linker til det.

Jeg syntes ærlig talt det bør komme inn noen skikkelige mods som har god erfaring med å være det om detta skal gå rette veien. Og ikke MINST oppdateringer på retningslinjene, blant annet å bruke skjønn.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf

Vel, nå representerer ikke jeg forumet på noen måte, men her er min forståelse av saken:

Dersom man har noe man ønsker å markedsføre, enten det er et forum, en vare, en tjeneste eller annet, så er det ikke meningen at forumet skal være en gratis kanal for dette annet enn gjennom de etablerte ordningene (pressemeldinger og produktnyheter).

Dersom du linker til en test som entusiast blir det som om to kunder kommer i prat i en hifibutikk, og den ene tipser den andre om et produkt som ikke selges i den butikken.

Dersom den som har skrevet testen og eier nettstedet, og som har til hensikt å generere en besøksmasse på dette nettstedet, linker til testen, så blir det mer som om jeg møter opp kl 1000 i nevnte butikk som ikke selger våre produkter og oppholder meg der til stengetid der jeg bruker tiden på å huke tak i kunder som er innom for å presentere egne produkter, dele ut brosjyrer osv.

Jeg antar dette er mer intuitivt for dem som til daglig er vant til å forholde seg til kommersielle interesser på dette fagfeltet enn for dem som kun opptrer som entusiaster.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Bold1: HELT ENIG!

Bold2: Nei nå må du gi deg. Dette forumet er så utdatert og ubrukelig at jeg nesten får problemer hver gang jeg skal prøve å gjøre noe produktivt her inne. Har du ikke vært på profesjonelle fora som f.eks Diskusjon.no? GRATISløsninger på forumsoftware er faktisk mye bedre enn AVforum sine løsninger nå! Dessuten funker det jaggu meg bare akkurat nå for tida her og(Problemer med bildeopplastning og diverse). Bare måten vi må bruke hundre år på å oppdatere minHjemmekino/Hifi profilene? JESUS! Nei, her er det på tide å få gjort om litt ja. Vi lever i 2010 folkens. Vi trenger ikke å vie halve dagen på å oppdatere profilen som egentlig kan ta 1t.
    Jo, forumdelen på AVF liker jeg godt, mulig det er fordi jeg er så vant med det, men jeg har tilgode å se oppgraderinger på andre forum som totalt sett har fungert (det første året).
    Nå for tida her det vært noe trøbbel med bildeopplasting etc og det er selvfølgelig ikke godt nok.
    MinHjemmekino og Hifi glemte jeg i farten, men der er jeg helt enig. Sist jeg forsøkte så ga jeg faktisk opp!

PS! Linket ikke du til en konkurrent nå? :shock:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    PS! Linket ikke du til en konkurrent nå? :shock:
    Aj, aj, aj....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alle linkene mine ifra HIFIKLUBBEN må slettes da :P... eget forum der da .

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er dere helt nils?

Her er det snakk om forskjellen der Skrotnisse har linket til EGET forum. Hvis sjefen for hifiklubben kom inn og linket til deres forum " kom og les test" etc... så hadde det vært mer sidestilt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,810
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Visste ikke at du var eier av HiFi-klubben jeg, men hvis det er tilfelle, så får vi kanskje kikke på linkene dine. Eller er det du som ikke har forstått hva dette handler om?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spør om én ting, Gorm:

er ikke linken som Skrotnisse bruker/brukte, benyttet i tråden "hvilket utstyr har AVforums medlemmer" og er det ikke slik at den trådkategorien er å betrakte som en nærmest privat sfære i forumet - en trådkategori hvor det enkelte medlem står friere til å skrive om seg og sitt, enn i andre trådkategorier?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Eller er det du som ikke har forstått hva dette handler om?
    Så for å gjøre det her veldig enkelt kan vi si det slik at en bruker - jeg som alle andre - mer enn gjerne kan linke til hfs men ikke til våre egne sider?

Så vidt jeg kan se i retningslinjene spesifiseres ikke dette!!!

Edit:

AVforum åpner selvsagt for linking til eksterne nettsider, det skulle bare mangle. I tilfeller der vi selv tilbyr identiske tjenester som øvrige direkte konkurrerende nettsider forbeholder vi oss imidlertid retten til å endre linker til våre egne. AVforum har investert og investerer store midler i utviklingen og vedlikeholdet av våre tjenester, og vi ønsker da også at disse blir benyttet. Gjør derfor gjerne et søk på våre tjenester før du linker til en tilsvarende side!
    Hfs er vel ganske identisk med avf?

Det er ikke det at jeg ikke forstår hva DU og div andre forumbrukere sier, men jeg klarer bare ikke få deres uttalelser til å stemme overens med retningslinjene har sitert ovenfor!!!!!!!!!

Edit 2:

Slik jeg ser det har dere noen muligheter her:

1: Slett alle retningslinjene og skriv "hver bruker må forholde seg til dagsformen til de forskjellige moderatorene"

2: Rydd opp i regelverket og spesifiser hva som er lov og ikke lov.

3: Sørg for at det holdes en flat linje!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke at du var eier av HiFi-klubben jeg, men hvis det er tilfelle, så får vi kanskje kikke på linkene dine. Eller er det du som ikke har forstått hva dette handler om?
    Hmm,. og.. så vist JEG gjør sånn:
    Rotel RB1092 – Som Mike Tyson i ballkjole | SkrotoRamaSkrotoRama

da er vi på nett? . Kjenner ikke fyren engang.. men fin test .

EDIT: Eier ikke Hifiklubben nei .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,810
    Takk & like
    Nevnt
    29 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du, i en tråd som omhandler nevnte utstyr, poster link til en test, så er det selvsagt i orden. Når du gjør dette som en ren provokasjon i denne tråden, da er det selvsagt ikke greit, men heller direkte ufint.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du, i en tråd som omhandler nevnte utstyr, poster link til en test, så er det selvsagt i orden. Når du gjør dette som en ren provokasjon i denne tråden, da er det selvsagt ikke greit, men heller direkte ufint.
    Gjør det for å få ting til å gå gjennom "rette" kanaler! Så da slipper man å diskutere problemet lengre mener nå jeg. Folk kommer jo til å lure på hva som er diskuter her over flere sider nå. Og greia er enkelt og greit, feil person la ut testen her på forumet. Og jeg ser den! Det som er viktig, er jo at testen blir gjort tilgjengelig, også på AVFORUM (:: der entusiastene samles).

Side 237 av 252 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •