Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 236

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 236 av 252 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 ... SisteSiste
Viser resultater 4,701 til 4,720 av 5026
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig synd, veldig!!

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ser ikke forskjell på DITT egen "forum" som DU linker til fra AVforum og en vanlig bruker som er bruker både på AVforum og Sentralen som linker til sin tråd den ene eller andre veien? Det er jo ikke snakk om Admin på sentralen som poster linker fra AVforum.

Så du ville synes det var helt greit på ditt forum om Admin på AVforum hadde gått å lagt inn en tråd som heter dette skjer på AVforum inne på "forumet" ditt?

Beklager, men jeg synes AVforum har vært ryddig i saken og du framstår som suttrete i mine øyne.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten er temaet litt interessant all den tid det foregår en debatt om hvor vidt bloggerne bør anses å ha et redaksjonelt ansvar.
    Og skillelinje mellom hva som er en blogg ( weblogg, en slags dagbok på nett) og når det glir over til en form der "redaktørene" må være sitt ansvar bevisst.

Langt OT, men likevel. Tipper vi i løpet av de neste 12 månedene har fått noen nye definisjoner på hva blogg er og ikke er. F.eks. fra Norsk Presseforbund sitt ståsted.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoundMan
    Så du ser ikke forskjell på DITT egen "forum" som DU linker til fra AVforum og en vanlig bruker som er bruker både på AVforum og Sentralen som linker til sin tråd den ene eller andre veien? Det er jo ikke snakk om Admin på sentralen som poster linker fra AVforum.

Så du ville synes det var helt greit på ditt forum om Admin på AVforum hadde gått å lagt inn en tråd som heter dette skjer på AVforum inne på "forumet" ditt?

Beklager, men jeg synes AVforum har vært ryddig i saken og du framstår som suttrete i mine øyne.
    Men kjære deg da; som jeg har påpekt til det kjedsommelige så handler dette om den generelle håndhevingen av retningslinjene på avf - ikke bare bloggen min.

At du synes jeg er sutrete er helt greit; det betyr vel da også at du synes det er greit at jeg ikke kan linke til bloggen min mens andre kan linke til hfs?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd å si det, men jeg er litt enig her.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    At du synes jeg er sutrete er helt greit; det betyr vel da også at du synes det er greit at jeg ikke kan linke til bloggen min mens andre kan linke til hfs?
    Poenget var vel at du som eier og admin på DITT forum hadde linket, ikke en villkårlig bruker, og da sannsynligvis for å trekke trafikk osv... Synes ikke du er sutrete, men kanskje ikke helt klart seende.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjære deg da; som jeg har påpekt til det kjedsommelige så handler dette om den generelle håndhevingen av retningslinjene på avf - ikke bare bloggen min.

Ja det synes jeg, for en vanlig bruker har ikke noen interesser i verken at AVforum eller Sentralen går noe bedre. DU derimot vil ha interesse av at så mange som mulig ser på siden din og dermed vil du kunne gjøre den komersiell.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Poenget var vel at du som eier og admin på DITT forum hadde linket, ikke en villkårlig bruker, og da sannsynligvis for å trekke trafikk osv... Synes ikke du er sutrete, men kanskje ikke helt klart seende.

Det er forsåvidt greit; som jeg har påpekt noen ganger så gir jeg regelrett blanke fxxn i den ene linken (og hvilke motiver folk tror jeg hadde).

Så la oss si det sånn at bloggen min er en aktør på lik linje med andre aktører; hfs er greit men ikke bloggen min?

Det er fortsatt det som er poenget her; helheten og ikke den forbaskede bloggen min
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tar jo du vekk det som sannsynligvis er et argument for å fjerne linken, nemlig at du har startet forum og linker til det. Hadde el grande Høvding på HFS gjort det samme (Kom, kom til HFS!!!) så hadde de nok gjort det samme.

Men, alt i alt bryr jeg meg ikke så veldig, men vil si at jeg håper sterkt at du blir, er alltid moro å lese i tråden din og du virker som en svært trivelig kar. Mine innlegg her var ikke på noen måte ment i en vond retning, men ville bare påpeke hva andre kanskje så i det du gjorde.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med alt mulig forbehold om at bloggeier og avforum-medlem er samme person, så skjer jo det samme også i andre tråder, uten at gjeldende innlegg er moderert:
    http://avforum.no/forum/filmomtaler/...ml#post1575945

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det synes jeg, for en vanlig bruker har ikke noen interesser i verken at AVforum eller Sentralen går noe bedre. DU derimot vil ha interesse av at så mange som mulig ser på siden din og dermed vil du kunne gjøre den komersiell.

Men avf kan tillate reklame for hfs så lenge det er gjort av en person som ikke har noen kommersielle interesser i hfs?? Jeg har mine tvil her altså.

Og når det kommer til gjøre bloggen min kommersiell? det har aldri vært en mål og det kommer aldri til å bli det heller. Jeg skrev for ei filmside for en del år tilbake og den var kommersielle; jeg ga til slutt beng for jeg mistet rett og slett gleden ved det når det var penger inne i bildet. Man skulle tenke på å trekke lesere, man skulle tenke på annonseinntekter, man skulle egentlig ikke tenke på alt annet enn hva som burde ha bli tenkt på. Jeg vil også påpeke at jeg på et tidspunkt lot flere personer publisere sine omtaler på bloggen min rett og slett for å gi de et sted de kunne publisere uten at det var for mye penger og regler involvert, men effekten var at folk tok det altfor seriøst. Nå er det kun min igjen.

Derimot skal jeg ærlig innrømme at jeg ser på bloggen min som en slags leikeplass for meg selv og selvfølgelig er det moro å fikle med den. Men jeg har som sagt ikke til dags dato gjort noe med den for å gjøre den kommersiell!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Skrotnisse. La oss alle emigrere til Diskusjon.no! Der er det ihvertfall skikkelig håndheving av retningslinjer.

AVF er jo utdatert for lenge sida. Det er så mye her som er så uferdig og uprofesjonelt. Det var greit for 5 år sida da jeg begynte her, men når ting ser AKKURAT ut som det gjorde for 5 år sida, så er det ikke greit lengre.

Jeg foreslår at hele systemet slik det er idag blir lagt ned og oppdatert med den nyeste IPB forumsoftwaren. Når det kommer til minHjemmekino og minHifi delen er det helt sikkert noen som kan utvikle en plugin til IPB som funker på samme måte(og bedre) enn dagens.

Makan.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nå tar jo du vekk det som sannsynligvis er et argument for å fjerne linken, nemlig at du har startet forum og linker til det. Hadde el grande Høvding på HFS gjort det samme (Kom, kom til HFS!!!) så hadde de nok gjort det samme.

Men, alt i alt bryr jeg meg ikke så veldig, men vil si at jeg håper sterkt at du blir, er alltid moro å lese i tråden din og du virker som en svært trivelig kar. Mine innlegg her var ikke på noen måte ment i en vond retning, men ville bare påpeke hva andre kanskje så i det du gjorde.
    I så fall tror jeg kanskje det har skjedd en misforståelse et eller annet sted; denne situasjonen startet mellom meg og gorm. som jeg har påpekt tidligere så var vi begge enige om at akkurat den linken er et avsluttet kapittel. Jeg ser derfor ingen grunn til å gjøre dette til en sak om meg og bloggen min.

Årsaken til at jeg nå fullstendig har mistet interessen for å være noe videre aktiv på avf ligger i den generell håndhevingen av regelverket her.!

Tolket ikke innlegg ditt som direkte negativt men jeg synes på et generelt nivå at folk kanskje bør lese alle innlegg om saken før de angriper saken.

Dog er det vel dette en dritt-storm jeg har forventet.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at reglene bør bli enda klarere og forskjellsbehandling holdes på et minimum, men jeg er faktisk enig i modereringen i dette aktuelle tilfellet. Har vært innom siden din og der beskriver du ikke siden som en personlig filleblogg. Her er det snakk om en side med skribenter og samarbeidspartnere samt ambisjoner om å få flere lesere/medlemmer.

Det er for meg en forskjell på om jeg som vanlig bruker av både HFS og AVforum linker til en av disse sidene som kildehenvisning og at en som er med å driver/eier en side går inn og linker til sin egen side på et konkurerende forum.

Jeg mener også f.eks det ville være feil å ha sin personlige utstyrs tråd på sentralen og så bare poste linker i sin egen tråd her inne enda man ikke er profesjonell. Hva skal man da med avforum?

Eks:

22/11.10
    "Forsterker testet av meg, se min tråd på sentralen:
    http://link.til.min tråd på .hifisentralen.no"

AVforum har ihvertfall et betydelig sunnere forhold til bransjeaktører en sentralen som er mer opptatt av å legge til rette for bransjen enn for brukerne.

Håper du ombestemmer deg, forumet trenger slike som deg!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt greit; som jeg har påpekt noen ganger så gir jeg regelrett blanke fxxn i den ene linken (og hvilke motiver folk tror jeg hadde).

Så la oss si det sånn at bloggen min er en aktør på lik linje med andre aktører; hfs er greit men ikke bloggen min?

Det er fortsatt det som er poenget her; helheten og ikke den forbaskede bloggen min
    Rart at du kaller siden din for en blogg, når du har et forum på den... Da er det ikke en blokk, men et forum.

DU skriver:

Hva er Skrotorama i korte ord?

Skrotorama er ett av Norges raskest voksende nettsteder for film, musikk, spill og lyd&bilde – relatert stoff. Som ett nettsted for og av leserne har vi en skyhøy takhøyde og et uovertruffent sosialt miljø.

Du blir bare mere latterlig i mine øyne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg kan heller ikke se at din "blogg" er i direkte konkurranse, og dagens håndheving (untatt dette tilfellet) bærer preg av å nettopp vise skjønn.

Likevel, vil jeg heller ikke akkurat kalle siden din for en "liten blogg".

Hvis den het: Skronisses blogg - litt om filmer og Hifi.

Men den heter jo:
    SkrotoRama - Din kilde til mediarelatert underholdning på nett

Med brukerregistrering, konkurranser for nye brukere, forum, artikler og reviews som er vel så profesjonelle som mye annet.
    Hele siden din er jo meget profesjonell! (det er et kompliment :-) )
    At den er idealistisk nå, er vel kanskje bare et spørsmål om tid?

Point being:
    Jeg er enig i at det sikkert utøves et form for skjønn som ikke kom ditt tilfelle tilgode, og det kan være nyttig i å rydde opp i det.
    Men jeg synes retorikken din blir litt feil, all den tid siden fremstår som noe langt mer "enn bare en liten blogg", og den helt tydelig har en målsetning, nemlig "å bli min (eller din) kilde til mediarelatert underholdning"

At du bruker mye tid på testene og annet i den forbindelse, er jeg ikke i det minste tvil om! Og at du således ønsker å bevare litt eierskap ved å poste dem på egen side kan jeg også forstå.
    Men at du utelukkende vurderer "konkurransesituasjonen" basert på antall bruker, synes jeg er litt naivt.

Likhet for loven er jeg derimot helt enig i.!
    I og med at jeg flere ganger har poengtert at dette ikke gjelder bare bloggen min så handler faktisk alt om likhet for loven ja og det er den jeg synes er helt på bærtur.

Ellers tar jeg resten av innlegget ditt som et kompliment

Dog skulle jeg ønske at jeg hadde tatt opp det her før linken min blei fjernet så jeg slapp å bli spammet ned med kritikk av mitt synspunkt på min egen blogg!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jeg er enig i at reglene bør bli enda klarere og forskjellsbehandling holdes på et minimum, men jeg er faktisk enig i modereringen i dette aktuelle tilfellet. Har vært innom siden din og der beskriver du ikke siden som en personlig filleblogg. Her er det snakk om en side med skribenter og samarbeidspartnere samt ambisjoner om å få flere lesere/medlemmer.
    1: Det er bare en skribent og det er meg. Jeg lot flere få kjangsen til å kunne legge ut omtalene sin på nettet, men det blei ei salig rot.

2: Hvilken blogg ønsker ikke å få flere lesere?

3: Samarbeidspartner på film ja. Vet du overhodet hvor utbredt dette er i bloggosfæren?

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    JDet er for meg en forskjell på om jeg som vanlig bruker av både HFS og AVforum linker til en av disse sidene som kildehenvisning og at en som er med å driver/eier en side går inn og linker til sin egen side på et konkurerende forum.

Jeg mener også f.eks det ville være feil å ha sin personlige utstyrs tråd på sentralen og så bare poste linker i sin egen tråd her inne enda man ikke er profesjonell. Hva skal man da med avforum?

Eks:

22/11.10
    "Forsterker testet av meg, se min tråd på sentralen:
    http://link.til.min tråd på .hifisentralen.no"

AVforum har ihvertfall et betydelig sunnere forhold til bransjeaktører en sentralen som er mer opptatt av å legge til rette for bransjen enn for brukerne.

Håper du ombestemmer deg, forumet trenger slike som deg!
    Men så nyansert er ikke regelverket på avf! Og det er vel strengt tatt det som er poenget her... Her er det "enten eller", og allikevel ser vi til stadighet situasjoner som ligger midt imellom..

Så hva om folk snart prøver å glemme den hersens bloggen min og heller ser på den totale situasjonen?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at du kaller siden din for en blogg, når du har et forum på den... Da er det ikke en blokk, men et forum.

DU skriver:

Hva er Skrotorama i korte ord?

Skrotorama er ett av Norges raskest voksende nettsteder for film, musikk, spill og lyd&bilde – relatert stoff. Som ett nettsted for og av leserne har vi en skyhøy takhøyde og et uovertruffent sosialt miljø.

Du blir bare mere latterlig i mine øyne
    Takk det samme kjære deg

Vet du forskjellen mellom et forum og en blogg?

Vet du overhodet noe om hvor mange blogger som har et eget diskusjonforum?

Hva jeg har kalt sida og hva som står i beskrivelsen er vel fullstendig uvesentlig i denne situasjonen?

Det er som jeg skrev i et tidligere innlegg: jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde tatt opp denne situasjonen med håndhevelsen av regelverket på avf FØR jeg la ut linken til bloggen min.

Da hadde kanskje du og alle andre faktisk sett helheten her fremfor å diskutere hva som er en blogg og ikke...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OPPFORDRING:

Dette er en sak om den generelle stå i forhold til håndhevingen og ikke forskjellige oppfatninger av enkelt-blogger.

Jeg ber derfor dere alle om faktisk relatere deres innlegg til dette og ikke hjemmesida/bloggen min
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Det er bare en skribent og det er meg. Jeg lot flere få kjangsen til å kunne legge ut omtalene sin på nettet, men det blei ei salig rot.

2: Hvilken blogg ønsker ikke å få flere lesere?

3: Samarbeidspartner på film ja. Vet du overhodet hvor utbredt dette er i bloggosfæren?

Men så nyansert er ikke regelverket på avf! Og det er vel strengt tatt det som er poenget her... Her er det "enten eller", og allikevel ser vi til stadighet situasjoner som ligger midt imellom..

Så hva om folk snart prøver å glemme den hersens bloggen min og heller ser på den totale situasjonen?
    Har forstått at dette handler om totalsituasjonen, men siden det nevnte tilfellet ble den utløsende faktoren, tok jeg meg friheten til å kommentere mitt syn på akuratt den avgjørelsen.

Så kan jeg være enig deg i at det er en lang vei å gå før likhet for loven er status på avforum. Men dette er faktisk ikke tilfellet så mange steder i livet ellers heller, og om man stiller seg spørsmålet: er avforum stort sett et trivlig sted å være? Er svaret for min del JA. Langt trivligere en de direkte konkurentene og noe helt annet enn diskusjon.no som blir nevnt her (til tross for at modereringen på diskusjon.no er rimelig streng og konsekvent)

Men jeg syntes det er veldig bra at håndhevingen av reglene og reglene i seg selv blir diskutert og eventuelt forbedret. Det er bare synd hvis engasjerte medlemmer som deg blri borte i prosessen...

Side 236 av 252 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •