Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 235

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 235 av 252 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 ... SisteSiste
Viser resultater 4,681 til 4,700 av 5026
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,033
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ja, for da ville man ikke kunnet trekke paralleller til "konkurrerende virksomhet". Jeg forstår at det kanskje kan virke absurd for deg, men et regelverk må håndteres likt for alle, ellers skapes det presedens for noe som egentlig strider mot retningslinjene
    Jeg tror det er langt fra bare Skrotnisse dette regelverket virker absurd for. Hva defineres "konkurrerende virksomhet" som, egentlig? Står denne definisjonen noe sted?

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Min erfaring er at det er en langsiktig invistering at admin/moderator kontakter vedkommende og avklarer slik at feil kan rettes. I begynnelsen kan det virke som en evig "kamp", men ved å jobbe proaktivt på denne måten, innarbeids det en bedre forståelse og enighet om reglene som gjelder for ett hvert forum.
    Har moderatorer tid til å forklare, og eventuellt diskutere dette i hvert tilfelle hvor innlegg må slettes, så er jo det aller beste. Er ikke sikker på at det ville hjulpet i dette tilfellet, da moderator og trådstarter er av ganske ulik oppfatning av hva som er/burde være gjeldende regel.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Har moderatorer tid til å forklare, og eventuellt diskutere dette i hvert tilfelle hvor innlegg må slettes, så er jo det aller beste. Er ikke sikker på at det ville hjulpet i dette tilfellet, da moderator og trådstarter er av ganske ulik oppfatning av hva som er/burde være gjeldende regel.
    Moderatør BØR ta seg tid til å sende forummedlemmenet en pm med forklaring enten før man sletter ett inlegg eller etter. Ikke bare for å opplyse forumdeltageren om hva han/hun har gjort galt, men også for å bidra til at vedkommende ikke gjør det igjen.

Når man plustelig ser at ens innlegg er slettet uten noen dypere forklaring av en moderator som ikke er interressert å snakke om temaet så synes jeg det blir helt feil.

OBS: I dette tilfellet har Gorm beklaget at han ikke sendte meg meg pm og det er grei, så avsnittet ovenfor er å betrakte som generelt og ikke spesifikt for denne situasjonen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg tror det er langt fra bare Skrotnisse dette regelverket virker absurd for. Hva defineres "konkurrerende virksomhet" som, egentlig? Står denne definisjonen noe sted?
    Ut fra Gorm sitt forrige innlegg tror jeg definisjonen blir at en liten filleblogg som Skrotorama er å beregne som en konkurrerende aktør med tanke på et lyd&bilde forum som er stein hakka dødt mens finn ikke er en konkurrerende aktør i forhold til avtorget.

Er det bare jeg som får inntrykkat av denne definisjonen på en måte skiller avtorget for avforum? Jeg var av den oppfatning av avtorget, min hjemmekino, avf var ei nettside hvor regelverket var likt.....
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dette handler da ikke om reklame, eller ikke reklame. Dette handler om å bygge opp en stor plattform, der alle kan dele informasjon. Når det gjelder AVtorget, så er det en tjeneste til brukerne, og ikke et forsøk på å hindre brukeren fra å handle på andre nettauksjoner og brukttorg. Jeg ser da heller ingen grunn til å skulle hindre noen fra å poste link til f.eks Finn.no, så lenge dette holdes utenfor tekniske diskusjoner.
    personlig mener jeg retningslinjene før gjelde for hele avf og ikke seksjonsvis, men det er bare meg...

Det er imidlertid lite i ditt innlegg jeg er videre enig i.

Men, vi er begge unisont enige om at vi er fundamentalt uenige på samtlige punkter.

Dermed kan jeg vel strengt tatt si meg enig at i alle fall vi to avslutter diskusjonen oss to i mellom for nå.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe viktigere.. I dag er dagen RF-7 II påstått skal dukke opp på lager. Vi venter i spenning!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Over til noe viktigere.. I dag er dagen RF-7 II påstått skal dukke opp på lager. Vi venter i spenning!
    Med tanke på at jeg går og tripper som en liten unge i kø foran en karusell så deler jeg det håpet
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal drive dine RF7 II med Skrotnisse?

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre dine tilbakemeldinger om RF7:-D

OT: På Avstart siden er det en annonse til Kringlyd sine sider. (Rød annonse som viser "MESSER") Da skjønner jeg ikke problemet med å linke til en blogg som omhandler en entusiasts skrive kløe og private tester.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I underkategorien "Prisjakt" er det haugevis med direktelinker til f. eks. Hifisentralen, som må kunne anse som et av de få hovedsites som de facto er konkurrerende med AVforum.

Dersom Skrotnissebloggen er konkurrerende virksomhet, så må i hvertfall linker til Hifisentralen være brudd på reglementet.

Videre så er det ganske mange linker til tester av AV-utstyr her på forumet. Er disse også å anse som konkurrerende virksomhet? Selvsagt ikke.

Gorm, slik jeg kjente ham, burde innsett at han gjorde en bommert i denne tråden og beklaget sin moderering fremfor å hardnakket påstå at han håndhever reglementet. Konsenus fra brukerne indikerer det samme. DET er en indikasjon man bør tolke ditto.

Nå har jeg pr. i dag en status som "AVhengig". Mulig jeg reduseres til "Utestengt" etter dette innlegget? Jeg håper ikke det.

Etter at Gorm og meg hadde en disputt for noen uker siden så har jeg ikke lest PM-er fordi jeg ikke har logget meg på forumet i personlig protest. Bakgrunnen var at Gorm sa 1 ting til meg på PM, mens han skrev noe annet her på forumet i public domain. Slikt kan jeg selvsagt ikke finne meg i.

På den annen side er mitt engagement her på forumet større enn mitt synspunkt på Gorm som moderator. Jeg ønsker fortsatt å være en bidragsyter her på forumet.

Desverre mener jeg at Gorm via sin nylig tildelte rolle som administrator de siste ukene har utvist særdeles dårlig skjønn når det gjelder hva han har valgt å moderere.

Gorm burde tolke de siste postings i denne trpden til å revurdere sitt ståsted, og innse at nettopp bedre skjønn må utvises i sin rolle som admnistrator på en annen måte enn de siste ukene har vist.

Eksempler på brudd på reglementet man så desperat forsøker å håndheve:

a) Link til "Gorm og projektortest på Nettavisen"

Her har man link til en projektortest på en nettside man kan hevde driver konkurrerende virksomhet. Konkurrerende da siden har to elementer; tekniske opplysninger / test samt mulighet for å diskutere resultatene under artikkelen

b) Gearslutz.

Her er det linket til et forum som så absolutt overgår AVforum på tema akustikk. Skal alle linker til Gearslutz, der Ethan W og andre kjente personer er, modereres bort?

c) Audiophile.no

Her er det igjen mange linker i ulike poster til dette nettstedet. Skal man moderere bort alle linker dit også?

d) Kunne funnet "ørten" andre eksempler…men kan selvsagt ikke poste linker da det hadde vært brudd på reglementet...

Dere ser poenget. Denne modereringen er ikke konsistent, og det skaper debatt. Hvorfor ikke da gjøre det enkelt med å beklage overmoderering fremfor å stå på kravet at reglementet krever det? Tull.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter Skrotnissen i sin sak, ser ikke noe galt i det som har skjedd med linkingen til testen hans. Det er jo et fritt land mener jeg å huske,

Kan vi ikke bare ha det som det er da, synes testen til Skrotnisse var bra jeg så om han legger den på sin egen side er det vel hans sak. Jeg synes det er viktig å ta vare på de store bidragsyterne vi har her inne, det blir for galt å rakke ned på folk bare for dem linker til til egen hjemmeside? Tviler siden hans er en stor trussel for Avforum.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse

Allikevel tillaterer dere linker til Finn som er norges største bruktbørs; er ikke Finn å regne som en konkurrerende aktør til avtorget???????
    Jeg tenkte på noe liknende...
    Jeg har min bruktkjøp-tråd hvor jeg aktivt bruker både HFS og Finn som kilder siden de er de største (ved siden av AVF) når det gjelder bruktsalg av hi-fi.

I ren sympati så kommer jeg ikke til å bruke min tråd inntil at man har funnet en rød tråd som gagner også brukerne, og ikke bare bransjeaktører.

AVF og HFS lever i en slags symbiose siden de begge i stor grad presenterer forskjellige interessefelt og gjerne alder og kunnskapsnivå?

Hvis man sier at 2/3 deler her inne har hoved interessen på hjemmekino, så har samme andel stereo som hovedinteresse på HFS. Og man finner også mange (inkludert meg) som er medlemmer på begge foraene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen år på AVF er det endelig på tide å ta seg ei aldri så litta pause frem til avf, hfs og alle andre lyd & bilde forum får rydda opp i retningslinjene sine samt satt ned en standard for håndhevingen av disse.

La meg være den første til å påpeke at dette innlegget kommer til å bli sett på som sytete og smålig samtidig som det ikke vil resultere i noe som helst på avf.

Men la meg også være den første til å si at jeg samtidig som å ha lært masse her så føler jeg også forskjellsbehandlingen er såpass drøy at den står i sterk kontrast med mine prinsipper.

Nylig fikk jeg oppleve at moderator gikk inn og slettet en link til min lille filleblogg med regelverket i hånda; en aktør var en aktør uavhengig av reel konkurransegrad.

Etter å ha surfet rundt på avf de siste dagene i et forsøk på å se hvor hardt dette regelverket blir håndhevd har jeg kommer over flere tilfeller av linking til bl.a. hifi-sentralen og man skulle da tro at hfs var en betydelig aktør i det norske audiovisuelle markedet.

Man kan selvfølgelig argumentere med at moderatorene ikke kan få med seg alt, men når man ser 4 innlegg i en tråd hvor moderator har nr 1, bruker har nr 2 & 3 hvor han linker til hfs og moderator nr 2 har innlegg nr 4 så føler jeg vel at ting er såpass på bærtur på avf at jeg ikke har videre lyst å bidra noe mer – selv om mitt lille bidrag ikke er verdt en dritt i forhold til det store og det hele , og ikke minst i forhold til alle de høyt kompetente menneskene som faktisk frekventerer avf.

Jeg ser selvfølgelig ikke bort at denne tråden vil bli oppdatert HVIS ting forandrer seg her på avf en gang i fremtiden og jeg vil således holde den åpen om ikke moderator går inn og tvangsstenger den. Det vil imidlertid ikke komme noen oppdateringer vedrørende anlegget mitt i denne tråden før avf får ryddet opp i problematikken som har blitt belyst i denne tråden.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen år på AVF er det endelig på tide å ta seg ei aldri så litta pause frem til avf, hfs og alle andre lyd & bilde forum får rydda opp i retningslinjene sine samt satt ned en standard for håndhevingen av disse.

La meg være den første til å påpeke at dette innlegget kommer til å bli sett på som sytete og smålig samtidig som det ikke vil resultere i noe som helst på avf.

Men la meg også være den første til å si at jeg samtidig som å ha lært masse her så føler jeg også forskjellsbehandlingen er såpass drøy at den står i sterk kontrast med mine prinsipper.

Nylig fikk jeg oppleve at moderator gikk inn og slettet en link til min lille filleblogg med regelverket i hånda; en aktør var en aktør uavhengig av reel konkurransegrad.

Etter å ha surfet rundt på avf de siste dagene i et forsøk på å se hvor hardt dette regelverket blir håndhevd har jeg kommer over flere tilfeller av linking til bl.a. hifi-sentralen og man skulle da tro at hfs var en betydelig aktør i det norske audiovisuelle markedet.

Man kan selvfølgelig argumentere med at moderatorene ikke kan få med seg alt, men når man ser 4 innlegg i en tråd hvor moderator har nr 1, bruker har nr 2 & 3 hvor han linker til hfs og moderator nr 2 har innlegg nr 4 så føler jeg vel at ting er såpass på bærtur på avf at jeg ikke har videre lyst å bidra noe mer – selv om mitt lille bidrag ikke er verdt en dritt i forhold til det store og det hele , og ikke minst i forhold til alle de høyt kompetente menneskene som faktisk frekventerer avf.

Jeg ser selvfølgelig ikke bort at denne tråden vil bli oppdatert HVIS ting forandrer seg her på avf en gang i fremtiden og jeg vil således holde den åpen om ikke moderator går inn og tvangsstenger den. Det vil imidlertid ikke komme noen oppdateringer vedrørende anlegget mitt i denne tråden før avf får ryddet opp i problematikken som har blitt belyst i denne tråden.
    Synd at det blir slik.

Begynner å bli en dårlig trend at flere "eksperter" her drar pga krangler med mods.

Håper du returnerer snart

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, å ta en pause fra avforum er som å si at man skal ta en pause fra øl på byturer på lørdagskvelden

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en lei trend, og den eneste taperen ser ut til å bli selve AV Forum sålangt jeg kan se.
    Det gagner ingen og forumet blir lidende, selve grunnmuren kan se ut til å slå sprekker. Det kan da ikke være i noens interesse at flere av de med mest kunnskap vurderer sin fremtid her inne på grunn av slike ting.

Det er en grunn til at så mange frekventerer dette stedet, og det er å få hjelp og kunnskap, råd og vink. Og da gjerne fra de som har stått frem som kunnskapsrike og villige til å dele sin kunnskap.

Jeg føler at det er en liten kjernegruppe av mennesker med kunnskap her inne som i stor grad bidrar til å holde nivået på et veldig høyt nivå, og hvis trenden er at de trekker seg ut, så frykter jeg at forumet vil miste mye av anerkjennelsen sin.

Mullig det bare er meg som er pessimist, men jeg liker ikke dette.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et debattforum må ha retningslinjer, ellers blir det kaos.

Retningslinjene må være tydelige, ellers blir det kaos.

Retningslinjene må håndheves konsistent, ellers blir det kaos.

Blir det kaos, forsvinner brukerne, og forumet opphører å eksistere.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble svært overrasket over den modereringen som var gjort, men da jeg ble gjort oppmerksom på at du faktisk hadde startet et konkurrerende forum som du linker til fra tid til annen har nok administratorene min forståelse. All den tid dette er ditt eget forum og du har tøyd grensene ved selv å poste der med link herfra i stedet for å poste på AVforum synes jeg det er litt ufint å fremstille dette som et overtramp fra AVforum sin side.

Ellers håper jeg du fortsetter å delta med din genuine entusiasme.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ble svært overrasket over den modereringen som var gjort, men da jeg ble gjort oppmerksom på at du faktisk hadde startet et konkurrerende forum som du linker til fra tid til annen har nok administratorene min forståelse. All den tid dette er ditt eget forum og du har tøyd grensene ved selv å poste der med link herfra i stedet for å poste på AVforum synes jeg det er litt ufint å fremstille dette som et overtramp fra AVforum sin side.

Ellers håper jeg du fortsetter å delta med din genuine entusiasme.
    Avf - i følge moderator - kjører en flat linje i forhold til retningslinjene

Avf - i følge moderator - kan ikke bruke godt skjønn.

Avf - i praksis - tillater derfor ikke linker til blogger (avf er et nettforum med noen ekstra tilbud, skrotorama o.l er ubetydelige blogger med litt ekstra).

Avf - i praksis - tillater derimot linker til hfs og finn grunnet "godt skjønn".

Som jeg har påpekt tidligere så handler ikke dette om den ene linken min, derimot handler det om de generelle retningslinjene og håndhevingen av disse.

Men for all del; hvis noen kommer ET ENESTE godt argument på hvorfor avf kan bedrive forskjellsbehandling av sine medlemmer og ikke minst "konkurrerende sider" så skal jeg selvfølgelig legge meg flat og aldri åpne kjeften igjen ovenfor situasjoner jeg synes er skammelige og håpløst forskjellsbehandlende!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avf - i følge moderator - kjører en flat linje i forhold til retningslinjene

Avf - i følge moderator - kan ikke bruke godt skjønn.

Avf - i praksis - tillater derfor ikke linker til blogger (avf er et nettforum med noen ekstra tilbud, skrotorama o.l er ubetydelige blogger med litt ekstra).

Avf - i praksis - tillater derimot linker til hfs og finn grunnet "godt skjønn".

Som jeg har påpekt tidligere så handler ikke dette om den ene linken min, derimot handler det om de generelle retningslinjene og håndhevingen av disse.

Men for all del; hvis noen kommer ET ENESTE godt argument på hvorfor avf kan bedrive forskjellsbehandling av sine medlemmer og ikke minst "konkurrerende sider" så skal jeg selvfølgelig legge meg flat og aldri åpne kjeften igjen ovenfor situasjoner jeg synes er skammelige og håpløst forskjellsbehandlende!
    Jeg kan heller ikke se at din "blogg" er i direkte konkurranse, og dagens håndheving (untatt dette tilfellet) bærer preg av å nettopp vise skjønn.

Likevel, vil jeg heller ikke akkurat kalle siden din for en "liten blogg".

Hvis den het: Skronisses blogg - litt om filmer og Hifi.

Men den heter jo:
    SkrotoRama - Din kilde til mediarelatert underholdning på nett

Med brukerregistrering, konkurranser for nye brukere, forum, artikler og reviews som er vel så profesjonelle som mye annet.
    Hele siden din er jo meget profesjonell! (det er et kompliment :-) )
    At den er idealistisk nå, er vel kanskje bare et spørsmål om tid?

Point being:
    Jeg er enig i at det sikkert utøves et form for skjønn som ikke kom ditt tilfelle tilgode, og det kan være nyttig i å rydde opp i det.
    Men jeg synes retorikken din blir litt feil, all den tid siden fremstår som noe langt mer "enn bare en liten blogg", og den helt tydelig har en målsetning, nemlig "å bli min (eller din) kilde til mediarelatert underholdning"

At du bruker mye tid på testene og annet i den forbindelse, er jeg ikke i det minste tvil om! Og at du således ønsker å bevare litt eierskap ved å poste dem på egen side kan jeg også forstå.
    Men at du utelukkende vurderer "konkurransesituasjonen" basert på antall bruker, synes jeg er litt naivt.

Likhet for loven er jeg derimot helt enig i.!

Side 235 av 252 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •