Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 233

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 233 av 252 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 ... SisteSiste
Viser resultater 4,641 til 4,660 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer med RF7 mk2, Nisse

Så.. blir det Rotel, Hegel eller en ny effekt som vil stå for jobben med å drifte disse?
    My guess is as good as yours

Rotelen er fortsatt ikke solgt og det erger meg litt. Jeg hadde jo oberon 6.1 på RF MK I for mange herrens år sida og selv om det var nok kraft er det vel ingen som skal påstå at disse blokkene kledde høytalerne spesielt godt rent lydmessig. De fortjener en forsterker med litt mer personlighet så jeg tviler vel sterkt på at den blir stående som hoved-forsterk.

Hegel h4SE skal selvfølgelig testes ut før et valg tas.

Men jeg skal vel ikke legge skjul på at jeg har en annen interessant kandidat i tankene, men mer om det etter at jeg hører hvordan H4SE funker på de
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Må jo få med hvilken MC du har handlet også
    hehe, sto noe om det tidligere i tråden, men det er en slik en:

jeg trenger vel ikke å nevne at det er forbasket artig å dure rundt på den
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli morsomt å høre hva du syntes om nye RF-7. En høyttaler som pirrer min oppmerksomhet i allefall. Må være SINNSYK dynamikk i disse....

OT: Trodde det var R'ettan du hadde kjøpt, bildet ser ut som en R'sexa. Eller tar jeg feil? Holdt på å gjøre samme som deg i sommer. Siklet veldig på GSX-750R og Honda Fireblade 1000. Men hadde jeg kjøpt en av disse hadde jeg ikke levd den dag i dag. Hadde vært lykkelig likevel, men død. Håper du ikke er like idiot på raketten. :P

Geir Arne

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Siklet veldig på GSX-750R og Honda Fireblade 1000. Men hadde jeg kjøpt en av disse hadde jeg ikke levd den dag i dag.
    Som jeg leste på et mcforum:

"Most problems are related to the nut that connects the seat to the handlebars"

Selv om man sitter på en bombe, trenger man ikke tenne lunten hver gang..

Slitan med nye høyttalere, Skrotnisse..

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Skal bli morsomt å høre hva du syntes om nye RF-7. En høyttaler som pirrer min oppmerksomhet i allefall. Må være SINNSYK dynamikk i disse....

OT: Trodde det var R'ettan du hadde kjøpt, bildet ser ut som en R'sexa. Eller tar jeg feil? Holdt på å gjøre samme som deg i sommer. Siklet veldig på GSX-750R og Honda Fireblade 1000. Men hadde jeg kjøpt en av disse hadde jeg ikke levd den dag i dag. Hadde vært lykkelig likevel, men død. Håper du ikke er like idiot på raketten. :P

Geir Arne

Geir Arne
    Er en smule spent på rf7 mk II selv; en ting er i alle fall sikkert og det er at om disse ikke fremstår som en "denne kan jeg leve med frem til mc er nedbetalt og ting kan oppgraderes" så fyker de ut og swansene blir stående. Kan ikke se for meg så mange andre kandidater i samme prisleie som har et potensial for å oppfylle mine krav.

Når det gjelder sykkel har du helt rett i at det er en R6. Dette skyldes hovedsakelig økonomi. R1 er en drøm, men jeg har en og annen paranoia her i livet og en av de er for såkalte naturist-mcryttere; det å kjøpe brukt sykkel får meg til å tenke på at forrige eier kanskje var en skap-naturist som rasa rundt på landet splitter naken mens han gnei rævva si over sadelen og agurken mot bensintanken! Dermed var et brukt-kjøp totalt utelukket og en splitter ny R1 er ikke videre billig, pluss at forsikringa var sky high med tanke på at jeg ikke har opparbeidet meg et eneste bonuspoeng. Men r6 er en meget underholdene liten moppa, men for all del; det er fult mulig å kjøre idiot med den også. Selv om jeg føler at jeg er ferdig med "hønn i panna perioden" så skal jeg vel ærlig innrømme at de prøver å tvinge seg frem når my little black and blue baby luftes
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 II på deg også ja. Jeg bestilte mine for et par uker siden og gleder meg som en unge til de kommer.
    I mitt tilfelle går jeg fra et par bedagelige stativhøyttalere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    RF-7 II på deg også ja. Jeg bestilte mine for et par uker siden og gleder meg som en unge til de kommer.
    I mitt tilfelle går jeg fra et par bedagelige stativhøyttalere
    Tror nok du har valgt en bedre retning enn meg, men time will show.

Uansett blir det greit interessant å se hvordan disse står seg på mot p37; det skader jo ikke at buzzet på nettet er helt sykt i forhold til rf7 mkII
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig Rotel rb1092 på vei ut av døra og det var på tide å oppsummere litt.

Min høyst ukvalifiserte test:

ADMIN EDIT:
    Link fjernet med med henvisning i våre retningslinjer:
    Sitat Opprinnelig postet av Rettningslinjer AVforum
    AVforum åpner selvsagt for linking til eksterne nettsider, det skulle bare mangle. I tilfeller der vi selv tilbyr identiske tjenester som øvrige direkte konkurrerende nettsider forbeholder vi oss imidlertid retten til å endre linker til våre egne. AVforum har investert og investerer store midler i utviklingen og vedlikeholdet av våre tjenester, og vi ønsker da også at disse blir benyttet. Gjør derfor gjerne et søk på våre tjenester før du linker til en tilsvarende side!

Synes du imidlertid at tjenestene våre ikke er gode nok tar vi selvsagt mot innspill rundt dette også - vi SKAL tilby den beste plattformen innen lyd og bilde i Norge!
    Vi anmoder om at du heller laster opp testen din på AVforum
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Da er endelig Rotel rb1092 på vei ut av døra og det var på tide å oppsummere litt.

Trivelig lesing dette.
    Jeg skal hvertfall ikke ha Rotel.

ADMIN EDIT:
    Link fjernet fra quote

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Trivelig lesing dette.
    Jeg skal hvertfall ikke ha Rotel.
    hehe, om man skriver for Stereophiile, Fidelity eller en hjemmemekka blogg fra bygda så vil enhver omtale være subjektivt anlagt siden det i alle fall i mine øyne ikke finnes en bestemt definisjon på hva som er bra og ikke - selv om vi alle klarer å skille lydgjengivelsen fra en kjøkkenradio og et konsertanlegg.

Jeg tror derfor at også denne Rotelen kan fungere for mange...
    -------
    Mvh
    Rune

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hittar jag Rotel-testen? Gillar ju som sagt att läsa
    dina skriverier!

Gratulerar till Mc´n! Välkommen till oss organdonatorer.8) Själv
    har jag inte köpt någon ännu. Ska till Florida i påsk och
    testa HD. Men mest sugen är jag nog på en japansk
    Bonnevillekopia (Triumph utseende + japansk byggkvalitet)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Gorm og resten av admin-staben på Avf.

Det var ikke helt foruten et snev av skuffelse og forundring jeg sjekket min egen tråd for å finne at linken til min egen test av rotel rb1092 hadde blitt slettet siden Gorm - med retningslinjene i hånda - åpenbart så på dette som et alvorlig regelbrudd.

Var det så et regelbrudd med overlegg og var reaksjonen forventet?

Både ja og nei.

Jada kjære overbeskyttende avf; jeg vet at det ikke er lov til å linke til sider som tilbyr de samme tjeneste som dere.

Men det å slette denne linken? Det ser jeg på som totalt unødvendig og som et bevis på en styremåte et diktatur uten verken forståelse eller respekt for noe annet enn sine kjære retningslinjer verdig!

La meg også skyte inn først som sist at jeg nærmest forventer at dette innlegget vil forsvinne! (få har vel glemt krigen mellom avf og hjemmekino hvor hvert eneste innlegg som snakket ned om avf ble effektivt fjernet).

Så til saken; AVF begynte som en ren entusiastside hvor alt handlet om den glødene interessen for lyd og bilde. Med mye ekspertise og aktive brukere maktet avf å vokse seg store og svære relativt fort samtidig som annonsene begynte å poppe opp. Få av oss har vel unngått å sjekke ut hvor det faktisk koster å annonsere på avf. Hvorfor det koster så mye og hvor disse penga går har jeg ingen interesse av å vite, ei heller å diskutere.

Dog har jeg en stor interesse av å diskutere deres syn på "sider som tilbyr lignende tjenester"!

Unnskyld meg, men hjemmesida mi er en lilleputt-blogg skapt ene og alene på grunnlag av undertegnedes film- og skrive- glede.

Ser dere noen annonser der?

Er det en eneste ting ved hjemmesida mi som faktisk kan konkurrere med noe på avf? - Hvis noen skulle finne det for godt å svare "forumet" så kan jeg jo glede dere med at det ikke har vært aktivitet på det forumet på noen måneder og at jeg har rundt 90% av innleggene selv. Dette ble skapt for intern kommunikasjon når vi var flere som publiserte våre artikler - fortsatt vederlagsfritt!

Så hvorfor ikke publisere "testen" på Avf?

1: Mine skriblerier kommer aldri til å bli publisert i ei eller anna hifi-blekke; dette er rett og slett amatørmessige artikler skrevet fordi jeg selv har moro av det (selv hvor barnslig det enn måtte fremstå). Derfor vil jeg heller ikke ha de publisert på nettsider hvor økonomi er ett spørsmål!

2: Ideen bak hjemmesida mi er veldig enkel; en tumleplass for meg og eventuelt likesinnede som lider av skrivelyst men som hater nettsider som praktiserer overformynderi under en økonomisk orientert parole. Som avf! Si hva dere vil, men så lenge siden bugner over av annonser og prisene er som de er kan dere ikke påstå at driften av avf ikke er en smule økonomisk orientert!

3: Det å publisere mine amatørmessige skriblerier på ei side som faktisk tar eierskap i de vil for alltid være fullstendig uaktuelt! Jeg har absolutt ingen interesse av at andre skal ha noen som helst kontroll over det jeg har skrevet.

Så langt kan dere jo bare slå regelverket i bordet og si "slik er det bare".

Men hva med den takhøyden (som egentlig aldri har eksistert her)? Med mange tusen brukere skal alle være like mye verdt uavhengig av om de har flest eller minst innlegg; om de er eksperter eller amatører. Om en bruker har ei ukjent hjemmeside han driver for moro skyld - ei side som ikke kan konkurrere med avf på noe som helst grunnlag, hvor er så skaden i at forummedlemmet faktisk linker til den sida en sjelden gang i blandt?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme har skjedd med meg når jeg har linket til min egenmekkede side (som kun jeg benytter) og jeg reagerte også med sjokk og vantro når disse argumentene ble brukt mot meg. Det er helt klart ingen økonomisk eller konkurrerende virksomhet som bedrives. Faktisk bør avforum være glad for at slike ressurser i det hele tatt knyttes inn i forumet via en link med påfølgende diskusjon.

Jeg valgte imidlertid å holde aggresjonen for meg selv all den tid jeg innser at jeg kun er her på moderators nåde og prinsipielt sett kan utestenges fra avforum uten noen som helst grunn. Avforum er et tilbud og ikke en rettighet.

Selvfølgelig synes jeg det er kjempetrist at avforum maler sin helt egen mølle uten tanke på hva som faktisk gagner forumbrukerne mest, men det er dessverre slik det er her nå. Det skinner klart igjennom at det ikke bare er forumets selvdrift det går på, men enkeltpersoners egne økonomiske interesser selv om dette forsøkes bortforklart.

Jeg har i hvertfall aldri opplevd problematikk knyttet til det å linke til egne småprosjekter på andre entusiastforum.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke denne "krigen" godt nok til å kunne mene for mye om det ene eller det andre. Men jeg må jeg innrømme at jeg syntes at regelverket på dette området er uklart og innbyr til missforståelser mellom brukerne og moderatorer/ansatte på avf.
    Hva er en direkte konkurent? Hvor går linjen? Det linkes til 100vis av nettsteder til stadighet som kan hevdes å konkurere med avforum...

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har min fulle støtte i denne saken Skrotnisse.AVF er desverre ikke det det engang var og slikt overformynderi gjør at jeg mister lysten til å være aktiv her inne.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo rett og slett bare å opprette et nytt forum av oss entusiaster? Om noen har en server, så kan jeg stille med domene og forum-programvare.

Det er rett og slett kjedelig når friheten blir dratt bort på den måten. Føler med deg! Uakseptabelt!

Addisjon: Jeg syntes ihvertfall forumdelen på Avforum er steinalderen, i sammenheng med mange av de nye forumene. Til og med gratisløsninger forbigår dette systemet, som er så tungvint og tråkkete at jeg får anfall hver gang jeg skal oppdatere profilen på minHjemmekino. Og for å ikke snakke om de latterlige serverproblemene som har vært i det siste.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på en god kommentar fra mods!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette var et entusiastforum jeg og ikke et overformynderi?

Flott måte av AVF og takke en av de mest ihuga entusiastene på forumet som virkelig har delt sine erfaringer her inne....

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Støtter deg fullt ut i denne saken!!

Side 233 av 252 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •