Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 232

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 232 av 252 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 ... SisteSiste
Viser resultater 4,621 til 4,640 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som regel pleier man å skrive innlegg når man kjøper noe nytt; det er jo det som er spennende..

Vel, et lite unntak må være lov

Jeg har akkurat avsluttet en tlf-samtale med en meget hyggelig herremann som kommer i morgen og henter p37f; dermed er har en bør lettet fra min skuldre og man kan endelig begynne å se fremover
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så det er ikke bare løse rykter......

dette hørte jeg på! og det var jaggu meg morsomt også rått var det.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun 2stk H-200 som driver frontene?

Gratulerer med salget. Blir spennende å se hva du kommer opp med nå.
    Tenkte så fort du skrev en avhandling på at du var i mål, så var det på`n igjen

Håper du og Anfield kommer med noen lytteinntrykk av Palladium

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller

Lytteinntrykka kommer etterhvert. Er litt mye om dagen og bare sett i forhold til avforum er det p37f, hegel h4se og rotel rb1092... Pluss alt utenom forumet..

Jeg er imidlertid også litt spent på hva som skjer fremover; noen ideer og lyster har man selvfølgelig. Men nå skal p37f ut av huset først (imorgen om kjøper ikke trekker seg) og så må rotelen ut.. Så får vi se hva diverse telefonsamtaler resulterer i.

Dog har vel alle fått med seg at jeg sikler litt på p39f men ingenting er spikret enda og er det en ting jeg har lært av meg selv så er det en stor forskjell mellom hva jeg har lyst på og hva som faktisk blir
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller

ser det står en h2a effekt og en forforsterker der også hva som ble brukt er en annen sak hehe

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Har du ristet av deg interressen for sykkelkjøp?

Jeg har hørt om at når folk sier dem skal nedgradere og kjøper seg billigere utstyr, men jammen finnes det folk som går andre veien også.
    Det skal bli spennende å se hva slaks HT du hanver opp med.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har du ristet av deg interressen for sykkelkjøp?

Jeg har hørt om at når folk sier dem skal nedgradere og kjøper seg billigere utstyr, men jammen finnes det folk som går andre veien også.
    Det skal bli spennende å se hva slaks HT du hanver opp med.
    Sykkelen ble jo kjøpt før mc501 ble solgt så den er i boks..

Slik jeg ser det er det to mulighter:

- Leve med hegel h4se på f1.1f frem til jeg får råd til noe markant bedre (noe som ikke er vanskelig siden låter forbasket godt på swans).

- Kaste ut swansene og gå for noe annet.

Frem til rotelen er solgt vil jeg imidlertid ikke legge for mye krefter i vurderingsprosessen; nå ser stua ut som en hifi-forretning så det er greit å få rydda litt først
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så oppgradering til P39 var bare et "smokescreen"? ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så oppgradering til P39 var bare et "smokescreen"? ;-)
    Ikke helt, jeg har vært i kontakt med audiocompaniet og ohc, og kommet frem til en pris på de, så helt smoke screen har det ikke vært
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør man når man akkurat har solgt ett par mc501 for å finansiere et mc-kjøp?

Jo man kjøper seg ett par high end høytalere av typen Klipsch Palladium til bankens store forargelse mens man selv venter spent på hva disse usedvanlig lekre Klipschene har å diske opp. For tross alt, så ble jo ikke forventingene mindre av at forrige eier syntes de var litt vel basstunge; bassjunkie jeg? næsj!

Vi kan jo få to åpenbare ting ut av veien først som sist:

1: De som tror Klipsch er nødt til å være stygge får seg en overraskelse; av typiske kassehøyttalere er dette noe av det desidert lekreste jeg har sett og det å selge de kan sammenlignes med en bykveld hvor du får med deg den dævsexy berta hjem som selvfølgelig ikke ligger der når du våkner opp dagen derpå.

2: De som tror Palladium låter som "Klipsch" tror sikkert på big foot så vel som julenisser og ærlige politikere!

Så hvordan låter de da?

Nå skal jeg vel ærlig innrømme at det ble litt mye prøving og feiling her samtidig som de sikkert som de hadde fortjent enda bedre arbeidsvilkår, og flere timer med innspilling, og mer jobb med plasseringen osv...

Med rotel rb1092 var dette en fullstendig mismatch og det var vel strengt ikke et kløyva spor som låt bra.

Med Hegel H4SE var imidlertid saken en helt annen.

Det å kjøre typiske demospor fra Lofgren, Krall, Infected osv.. beviste flere ting:

1: Disse tre syv-tommerne blåste vettet av meg når det kom til trykk! Infected Mushroom fikk et syyyyyyykt punch og det gikk forbasket dypt. Flere som var innom å hørte på de snudde seg hver bidje gang den hersens microen nektet å stå stille! Jeg vil også påpeke at jeg vurderer å saksøke Klipsch for at dette paret fikk min kjære ipad til å sette igang et slags forsøk på en suicide-dans som resulterte i et hardt møte med gulvet!

2: Den hornløsningen Klipsch har her er det lov å få en orgasme av! Stemmer fikk en troverdighet som mine kjære F1.1F sliter med å matche samtidig som lydbildet var gedigent!

3: De vil for pokker ikke rocke! Her vil nok flere si seg sterkt uenig og det med god grunn for spiller man rocka låter av god kvalitet låter de selvfølgelig godt, men kjør på med Linkin Park så låter de fullstendig rævva! Ingen skal påstå at LP er typisk demomusikk for det skjer ekstremt mye i lydbildet og det krever sin høytaler for å servere dette på en engasjerende måte. På p37 koblet opp mot Hegel H4SE låt det til dels rotete, uengasjerende og tidvis beint kaotisk! Men stemmene var bra da! Her vil nok mange argumentere med at H4SE ikke er en god nok forsterker, men de om det.

Mitt standpunkt er derfor følgende: p37 er en enormt god høytaler om man lytter mye til klassisk, jazz, ballader, techno og pop, men foretrekker man rock og andre lite preste-vennlige toner bør man nok gå oppover på Palladium-stigen for uavhengig av hvor bra disse syv-tommerne faktisk er, så blir de noen nummer for små når slik musikk skal til pers.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve Emotiva på disse? Hadde vært spennende å høre hvordan det hadde blitt! Kanskje det hadde blitt litt mer rocka?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hva gjør man når man akkurat har solgt ett par mc501 for å finansiere et mc-kjøp?

Jo man kjøper seg ett par high end høytalere av typen Klipsch Palladium til bankens store forargelse mens man selv venter spent på hva disse usedvanlig lekre Klipschene har å diske opp. For tross alt, så ble jo ikke forventingene mindre av at forrige eier syntes de var litt vel basstunge; bassjunkie jeg? næsj!

Vi kan jo få to åpenbare ting ut av veien først som sist:

1: De som tror Klipsch er nødt til å være stygge får seg en overraskelse; av typiske kassehøyttalere er dette noe av det desidert lekreste jeg har sett og det å selge de kan sammenlignes med en bykveld hvor du får med deg den dævsexy berta hjem som selvfølgelig ikke ligger der når du våkner opp dagen derpå.

2: De som tror Palladium låter som "Klipsch" tror sikkert på big foot så vel som julenisser og ærlige politikere!

Så hvordan låter de da?

Nå skal jeg vel ærlig innrømme at det ble litt mye prøving og feiling her samtidig som de sikkert som de hadde fortjent enda bedre arbeidsvilkår, og flere timer med innspilling, og mer jobb med plasseringen osv...

Med rotel rb1092 var dette en fullstendig mismatch og det var vel strengt ikke et kløyva spor som låt bra.

Med Hegel H4SE var imidlertid saken en helt annen.

Det å kjøre typiske demospor fra Lofgren, Krall, Infected osv.. beviste flere ting:

1: Disse tre syv-tommerne blåste vettet av meg når det kom til trykk! Infected Mushroom fikk et syyyyyyykt punch og det gikk forbasket dypt. Flere som var innom å hørte på de snudde seg hver bidje gang den hersens microen nektet å stå stille! Jeg vil også påpeke at jeg vurderer å saksøke Klipsch for at dette paret fikk min kjære ipad til å sette igang et slags forsøk på en suicide-dans som resulterte i et hardt møte med gulvet!

2: Den hornløsningen Klipsch har her er det lov å få en orgasme av! Stemmer fikk en troverdighet som mine kjære F1.1F sliter med å matche samtidig som lydbildet var gedigent!

3: De vil for pokker ikke rocke! Her vil nok flere si seg sterkt uenig og det med god grunn for spiller man rocka låter av god kvalitet låter de selvfølgelig godt, men kjør på med Linkin Park så låter de fullstendig rævva! Ingen skal påstå at LP er typisk demomusikk for det skjer ekstremt mye i lydbildet og det krever sin høytaler for å servere dette på en engasjerende måte. På p37 koblet opp mot Hegel H4SE låt det til dels rotete, uengasjerende og tidvis beint kaotisk! Men stemmene var bra da! Her vil nok mange argumentere med at H4SE ikke er en god nok forsterker, men de om det.

Mitt standpunkt er derfor følgende: p37 er en enormt god høytaler om man lytter mye til klassisk, jazz, ballader, techno og pop, men foretrekker man rock og andre lite preste-vennlige toner bør man nok gå oppover på Palladium-stigen for uavhengig av hvor bra disse syv-tommerne faktisk er, så blir de noen nummer for små når slik musikk skal til pers.
    Enig i det meste du skriver, men det er kraftig kost å servere at de ikke kan rocke!

Når det gjelder gjengivelse og beskrivelse av lyd så er jo dette sterkt subjektivt. Og de som kjenner Skrotnisse sine betraktninger fra tidligere vet at det skal svært mye til før han blir fornøyd med "rockingen", og at det er svært få høyttalere tidligere som har passert gjennom "nåløyet". ;-)

Personlig synes jeg at de takler alt det Skrotnisse selv sier de gjør det bra på, men jeg synes også de takler rock som Dream Theater, Muse, Kings of Leon m.m.fl. Men de er ikke så "grove" i målet som lillebrødrene fra RF-serien, som flere kanskje foretrekker når det skal "rocke"?

Noe annet er også match med effekttrinn. Jeg mistenker også Hegel for kanskje ikke å være den aller beste matchen, selv om de er mege gode forsterkere. Med SimAudio så spilte det i hvertfall som en drøm, bortsett fra at de satte hele rommet bevegelse, og da dessverre ikke med positivt fortegn.

Uansett. Blir det P39F?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Hva med å prøve Emotiva på disse? Hadde vært spennende å høre hvordan det hadde blitt! Kanskje det hadde blitt litt mer rocka?
    Klipschene ble solgte for ca ei uke sida, men når de sto her så ble de også testet på en Emotiva xpa2 og det var slettes ikke dumt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Enig i det meste du skriver, men det er kraftig kost å servere at de ikke kan rocke!

Når det gjelder gjengivelse og beskrivelse av lyd så er jo dette sterkt subjektivt. Og de som kjenner Skrotnisse sine betraktninger fra tidligere vet at det skal svært mye til før han blir fornøyd med "rockingen", og at det er svært få høyttalere tidligere som har passert gjennom "nåløyet". ;-)

Personlig synes jeg at de takler alt det Skrotnisse selv sier de gjør det bra på, men jeg synes også de takler rock som Dream Theater, Muse, Kings of Leon m.m.fl. Men de er ikke så "grove" i målet som lillebrødrene fra RF-serien, som flere kanskje foretrekker når det skal "rocke"?

Noe annet er også match med effekttrinn. Jeg mistenker også Hegel for kanskje ikke å være den aller beste matchen, selv om de er mege gode forsterkere. Med SimAudio så spilte det i hvertfall som en drøm, bortsett fra at de satte hele rommet bevegelse, og da dessverre ikke med positivt fortegn.

Uansett. Blir det P39F?
    Muse og kings of leon var slettes ikke verst på de, den er jeg fult ut enig i Men det var hovedsakelig på LP o.l. hvor de ikke taklet oppgaven.

Når det gjelder p39f har jeg ikke tatt ett valg enda. Planen var å foreta en liten lytterunde på flere aktuelle kandidater i løpet av uken som gikk, men så måtte jeg jobbe dobbeltskift hele uka så det har dessverre ikke vært mye tid til overs til lyd & bilde...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Linkin Park, det er vel som å si at en Ferrari slet med veigrepet opp til Prekestolen. Har aldri hørt et anlegg som slikt ville høres bra ut på. Skal man høre på slikt bør man vel få en høyttaler som ikke er så detaljert og transparent?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, Linkin Park, det er vel som å si at en Ferrari slet med veigrepet opp til Prekestolen. Har aldri hørt et anlegg som slikt ville høres bra ut på. Skal man høre på slikt bør man vel få en høyttaler som ikke er så detaljert og transparent?
    F1.1F på mc501

Personlig tror jeg at detaljeringsevne og transparentnivå kan komme denne typen musikk til gode; LP låt forbasket godt på Duo/mc275r selv om bassområdet manglet en smule fundament..
    -------
    Mvh
    Rune

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer snart "ny" Doxa... Model 62 (sikkert fått med deg)

Moromt og lest hva en så kravstor avfiler vil si om den... ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare det å tenke på å kvitte seg med Swans F1.1F er en tanke jeg ikke unner min verste fiende (vel, kanskje) men etter å ha kvittet med meg mc501 grunnet kjøp av mc fant jeg meg selv i en særdeles bedriten situasjon.

Det å drifte disse beista er et sant mareritt av dimensjoner og selv om hegel h4SE gjør en god jobb er det ikke til å legge skjul på at jeg etter mc501 fortsatt savner en del (og det skulle bare mangle med tanke på prislappen).

Jeg hadde selvfølgelig et ørlite håp om at Klipsch Palladium p37f skulle gjøre jobben på en overkommelig måte med en langt billigere forsterker enn mc501, men der tok jeg dessverre skammelig feil. Her vil jeg gjerne påpeke at jeg fortsatt er sterk i min tro på at Palladium serien er litt vel forfinet i forhold til rocke-egenskapene Klipsch er så kjent for!

Så, i ett forsøk på å finne en billigere og mer lettdrevet høytaler enn Swans F1.1F har jeg nå bestilt meg ett par Klipsch RF7 MK II.

Selvfølgelig vil det bli et steg ned i forhold til Swans F1.1F. Selvfølgelig kommer jeg til å sitte igjen med ett savn. Og selvfølgelig er det en nedtur å gå ned fra et visst high end nivå som jeg faktisk har befunnet meg på.

Til gjengjeld gir også dette meg en gylden mulighet til å angripe drømmen om BÅDE en helt ålright mc OG ett anlegg nærmere mine drømmer sånn etterhvert. Så nei, til tross for at f1.1f er en av de desidert råeste høytalerne jeg har hørt så er ikke dette det jeg har drømt vått om i ca halvannet år nå...

Så hvorfor akkurat Klipsch RF7?

Det var MK I modellen som startet mitt kjør og når de nå lanserer en nyere - og forhåpentligvis - bedre modell øyner jeg et lite håp om å få tilbake den galskapen som en ang befant seg hos meg. Med en følsomhet på 101DB bør de kunne fungere på langt billigere forsterkere enn mc501, i alle frem til mc'en nedbetalt og veien mot drømmen kan begynne for alvor

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med RF7 mk2, Nisse

Så.. blir det Rotel, Hegel eller en ny effekt som vil stå for jobben med å drifte disse?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo få med hvilken MC du har handlet også

Side 232 av 252 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •