Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 227

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 227 av 252 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,521 til 4,540 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skulle jo være så enkelt.

Kjøpte sykkel -> Selge mc501 -> kjøpe rotel rb1092 -> overleve frem til sykkelen ble nedbetalt og så jobbe seg oppover.

Så begynte tankene å rulle.

Rotel rb1092 har vært inne til test før og til tross for mye krefter er minnene fylt til randen av metalliske klanger, mangel på sjel og ikke minst ”la fortid være fortid”.

En ting ble mer og mer tydelig; det å kjøre en jalla-løsning på F1.1F skjer bare ikke.

Og høytalere? Jo de vil jo alltid være tilgjengelig om fristelsen skulle bli for stor ved en senere anledning.

Men blir den egentlig det?

Jeg begynte min lille hifi-karriere med Klipsch rf7, gikk over til jbl array 1400 før avantgarde duo kom i hus og føyk ut igjen til fordel for array 1400 før f1.1f ble ”sluttvalget”.

Den røde tråden er åpenbar; hønn, hønn og mer hønn!

Således kan vi kanskje si at sirkelen nå er midlertidig er sluttet og onsdag kveld bærer det inn til pusekattstaden for å hente ett par høytalere laget av personer som i flere tiår har proklamert at ”the midrange is where we live”

KLIPSCH PALLADIUM P37!

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå forlater F1.1F deg og Palladium kommer inn? Har ikke sett F1.1F på brukten enda?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Så nå forlater F1.1F deg og Palladium kommer inn? Har ikke sett F1.1F på brukten enda?
    Jeg har hørt p38 tidligere og ble relativt varm i hjertet men jeg har aldri hatt en Palldium modell hjemme hos meg selv så just in case så legger jeg ikke ut F1.1F før jeg ser hvordan p37 oppfører seg i rommet mitt.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ingen på dette forumet mandige nok til å kjøpe seg P39F?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Fordi jeg må nedgradere for en periode! :evil:

Dog så er det jo en bruker her på avf som har p39 men han er vel ikke videre aktiv på selve forumet så vidt jeg har registrert.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det har noe med pris å gjøre og at de trenger meget god plass for å fungere bra.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Vil tro det har noe med pris å gjøre og at de trenger meget god plass for å fungere bra.
    Akto skrev vel i sin test for hjemmekino at man burde ha min. 4m i avstand fra ht til sitteposisjon samt få de vekk fra rommets hjørner - det i tillegg til pris gjør de lettere uaktuelle for meg med dagens rom- og økonomiske- situasjon..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Fordi jeg må nedgradere for en periode! :evil:
    Jeg bare køddet.

Men hvordan kan du karakterisere en overgang fra høyttalere med listepris 65-70k avhengig av finish og markedsverdi la oss si 35-50k til høyttalere med listepris 60k som en nedgradering? Såvidt jeg kan regne med frem til må du legge MER penger i høyttalere for å få til denne overgangen - om det ikke er solide P37F-rabatter ute og går.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare køddet.
    Likewise

Men hvordan kan du karakterisere en overgang fra høyttalere med listepris 65-70k avhengig av finish og markedsverdi la oss si 35-50k til høyttalere med listepris 60k som en nedgradering? Såvidt jeg kan regne med frem til må du legge MER penger i høyttalere for å få til denne overgangen - om det ikke er solide P37F-rabatter ute og går.
    Prisen på Anfield sine var slettes ikke ille for å si det sånn. Men husk også at dette blir et regnestykke med kjøpspris for p37, salgspris for f1.1f, kjøpspris på ny effekt, og hva som skal til sykkelen.

"Nedgradering" i dette tilfellet omfatter langt flere faktorer enn kun pris på høytalere. Swans F1.1F er BLYTUNGE å drive slik de burde bli drevet og når man har hatt mc501 så vil de fleste billige forsterkere bli en nedtur i forhold.

Rent lydmessig er nok ikke p37 en nedgradering i ordets rette forstand, men de skal i teorien la seg drifte av en mindre og billigere forsterker enn mc501 (i alle fall for en periode) med et langt bedre resultat enn å pælme en budsjettforsterker på f1.1f. Jeg TROR derfor at totalresultatet vil bli en lydmessig nedgradering, spesielt i bassområdet. Men vi får se, er fortsatt ung og har ingen planer om å miste hørselen med det første så det er er mange muligheter fremover. Det eneste jeg er bomba sikker på er at jeg skal gjøre en iherdig innsats for å få p37 til å funke
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, fikk ikke med meg at det var Anfields du hadde kjøpt (brukt) - bildet du la ut er av en annen finish :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, fikk ikke med meg at det var Anfields du hadde kjøpt (brukt) - bildet du la ut er av en annen finish :-)
    Aha.. Jeg tar litt selvkritikk for den, skulle ha nevnt det i det første innlegget om disse høytalera, men det gikk jo rett vest

Årsaken til en annen finish på bildet er at jeg ser på meg selv som en lovlydig person med god samvittighet så jeg ville helst ikke rappe Anfield sitt bilde, derfor buffet jeg bildet til en person jeg ikke vet hvem er i stedet
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med P-37F!
    Bra du nedgraderer til fortsatt fett utstyr ihvertfal
    De er nok lettere å drive en F1.1F pga høyere følsomhet og mindre masse som skal flyttes, men impedansen er vell litt sær? Ville nok ikke brukt en rimelig rørforsterker eller for pinglete transistor for den saks skyld.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Grattis med P-37F!
    Bra du nedgraderer til fortsatt fett utstyr ihvertfal
    De er nok lettere å drive en F1.1F pga høyere følsomhet og mindre masse som skal flyttes, men impedansen er vell litt sær? Ville nok ikke brukt en rimelig rørforsterker eller for pinglete transistor for den saks skyld.
    Yamaha 1800 er saken

Eller kanskje ikke...

Jeg har avtalt med en kamerat av meg å teste ut hans mc275r, muligens vi får tak i en til for å teste ut brokobling av de men det er litt usikkert enda. Det er imidlertid mange interessante budsjettforsterkere på markedet som bør duge på disse frem til jeg har muligheten til å gå opp et high end nivå igjen så det blir så absolutt en spennende tid fremover.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå med P-37f i hus så må jeg bare trumfe igjennom og be meg selv på demo
    Med tanke på såkalt "nedgradering" pga mckjøp så ser jo dette ut til å gå riktig vei:wink: Du ender nå opp med inntakt anlegg og mc i garasjen8-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Nå med P-37f i hus så må jeg bare trumfe igjennom og be meg selv på demo
    Med tanke på såkalt "nedgradering" pga mckjøp så ser jo dette ut til å gå riktig vei:wink: Du ender nå opp med inntakt anlegg og mc i garasjen8-)
    hehe, en demo skal vi nok fikse, men ikke før jeg finner ett dugande effekttrinn
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, en demo skal vi nok fikse, men ikke før jeg finner ett dugande effekttrinn

Demo har jeg og lyst til å hive meg på.
    Siklet på disse når Anfield la dem ut, men det ble feil timing for meg.
    Gratulerer i hvertfall

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Demo har jeg og lyst til å hive meg på.
    Siklet på disse når Anfield la dem ut, men det ble feil timing for meg.
    Gratulerer i hvertfall
    Nå skal jeg ikke si noe bastant før jeg får de i hus og hører hvordan de integreres med rommet - og ikke minst i forhold til smaken min.

Men jeg hadde dritflaks for å si det sånn. MC501 ble solgt på lørdag, penga var på bok mandag, mandag kveld var Palladium kjøpt. Dette er ikke en ht man ser for ofte på brukt'n og hadde det ikke vært for Anfield skulle selge sine så hadde det aldri i verda blitt Palldium nå. Da hadde budsjettet virkelig gått ad *******t.

Men demo ja, bare jeg finner en grei nok forsterker så er alle hjertelig velkommene
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke si noe bastant før jeg får de i hus og hører hvordan de integreres med rommet - og ikke minst i forhold til smaken min.

Men jeg hadde dritflaks for å si det sånn. MC501 ble solgt på lørdag, penga var på bok mandag, mandag kveld var Palladium kjøpt. Dette er ikke en ht man ser for ofte på brukt'n og hadde det ikke vært for Anfield skulle selge sine så hadde det aldri i verda blitt Palldium nå. Da hadde budsjettet virkelig gått ad *******t.

Men demo ja, bare jeg finner en grei nok forsterker så er alle hjertelig velkommene

Kunne jo tatt med Tritonen, så en kunne testet rør på dem:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Kunne jo tatt med Tritonen, så en kunne testet rør på dem:-D
    JAAAAAAAAAAAAAAA!

Jeg har fikla litt med tanken på en integrert forsterker også, og det å kunne få testa ut Triton ville ha vært helt knall. Den helga her er booka (les: barnevakt på fredag og ølfestival på lørdag så ryker nok også søndagen) men en dag skal vi så absolutt finne
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi finner sikkert en dag som passer begge:-D
    Vi snakkes

Ht er vel ikke ferdig innspilt enda heller, så du får kjøre på med reciveren så lenge.

Side 227 av 252 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •