Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 222

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 222 av 252 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 4,421 til 4,440 av 5026
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Planen er rett og slett å selge mc501 nå pga en hobby-basert omprioritering,...
    Hmmm - dette byttet hadde vel passet bedre på våren, men det er en pen sak det der også!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hmmm - dette byttet hadde vel passet bedre på våren, men det er en pen sak det der også!
    Uten tvil.

Årsaken er at dama har hatt lett-lappen sida hu var 18, men grunnet jobb og egen leillighet har hu ikke hatt sykkel på noen år. Når vi flytta sammen nå på forsommeren fikk hu tak i en billig 125cc bare for å komma inn i gamet igjen. Ikke overraskende måtte jo undertegnede leike seg litt - og ble hekta. Hu kjøøpte seg en 650cc nå nylig og planen var å beholde 125cc just for the fun of it, men når hu fant ut at hu hadde lyst på ny bil ble det for uøkonomisk å ha en lett-sykkel stående. Så den opprinnelige tanken min var å vente til våren med kjøp av mc, men når man ser på hvor mye rabatt når man får nå på tampen av sesongen er det like greit å slå til nå.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når er det riktig å kjøpe MC? Det kommer alltid noe nytt og bedre.

(Bytt gjerne ut MC ovenfor med receiver, TV, projektor eller annen hardware)

:-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært noen år i dette gamet er det lite jeg ikke har vært ute for i forbindelse med salg og kjøp men nå synes jeg det går litt over stokk og stein.

Saken er følgende:

Jeg har lagt ut mc501 rett og slett fordi at jeg har falt pladask for mc-kjøring og gjerne vil få kjøpt meg en sykkel. Jeg er fult klar over at jeg tar et kraftig byks nedover lydkvalitets-stigen men jeg er også fullstendig klar over at jeg kommer til å oppleve det igjen - det er i alle fall det som er planen.

Det jeg imidlertid ikke helt forstår er følgende:

Etter at mc501 ble lagt ut begynte det med at jeg mottok en del hendvendelser. Etter at jeg i denne tråden opplyste om at det var mc som sto på ønskelista har det kommet en grei mengde mail fra typiske jalla-mailadresser av typen "dritogdra@hotmail.com" (og selvfølgelig mange andre varianter) hvor folk regelrett gir meg inn for at jeg tar ifølge de tar et særdeles bedritent valg. Argumenter som at jeg aldri kommer til å oppleve sånn lyd igjen og at det må være noe galt med MEG som person har det også vært nok av.

Mitt spørsmål er enkelt og greit følgende:

Er det normalt når man selger high end produkter at folk faktisk begyner å angripe en for ens valg?

Og en liten oppfordring til dere som har lest tråden min og oppretter jalla-adresser for å være drittsekker:

Kan dere ikke være voksne nok til å ringe meg om dere først vil gi meg inn for mitt valg om å selge disse monoblokkene? Ikke skjule dere bak falske mailadresser som en annen premenstruell fjortisstøs?
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier. Får du kritikk for å selge noe som andre liker En skal jammen høre mye før ørene detter av.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig ?!?!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen er HiFi en religion, så blir ikke veldig overasket

Lykke til med MC kjøpet!

Et råtips er å sjekke forsikring på Bilsport & MC , de tar ikke hensyns til bonus ol. Jeg har en CBR900RR som de ikke vil ta, men jeg har forsikret en VFR750 der til kun 1500.- i året med full kasko (og jeg er i 20 årene)

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært noen år i dette gamet er det lite jeg ikke har vært ute for i forbindelse med salg og kjøp men nå synes jeg det går litt over stokk og stein.

Saken er følgende:

Jeg har lagt ut mc501 rett og slett fordi at jeg har falt pladask for mc-kjøring og gjerne vil få kjøpt meg en sykkel. Jeg er fult klar over at jeg tar et kraftig byks nedover lydkvalitets-stigen men jeg er også fullstendig klar over at jeg kommer til å oppleve det igjen - det er i alle fall det som er planen.

Det jeg imidlertid ikke helt forstår er følgende:

Etter at mc501 ble lagt ut begynte det med at jeg mottok en del hendvendelser. Etter at jeg i denne tråden opplyste om at det var mc som sto på ønskelista har det kommet en grei mengde mail fra typiske jalla-mailadresser av typen "dritogdra@hotmail.com" (og selvfølgelig mange andre varianter) hvor folk regelrett gir meg inn for at jeg tar ifølge de tar et særdeles bedritent valg. Argumenter som at jeg aldri kommer til å oppleve sånn lyd igjen og at det må være noe galt med MEG som person har det også vært nok av.

Mitt spørsmål er enkelt og greit følgende:

Er det normalt når man selger high end produkter at folk faktisk begyner å angripe en for ens valg?

Og en liten oppfordring til dere som har lest tråden min og oppretter jalla-adresser for å være drittsekker:

Kan dere ikke være voksne nok til å ringe meg om dere først vil gi meg inn for mitt valg om å selge disse monoblokkene? Ikke skjule dere bak falske mailadresser som en annen premenstruell fjortisstøs?

Veldig overraskende å lese dette. Skulle tro folk kunne holde seg for god til slikt, men neida. Hva du velger å gjøre, er din egen sak. Hvordan du prioriterer dine egne midler er din egen glede og sak. At du velger MC framfor midlertidig nedgradering burde ikke bry noen. Skulle gjerne tatt lappen på sykkel selv og oppgradert anlegget mitt, men jeg driver med dykking i stedet.
    LENGE leve andre hobbier! Lykke til med MC og kjøring!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Merkelige greier. Får du kritikk for å selge noe som andre liker En skal jammen høre mye før ørene detter av.
    La meg bare si det slik at jeg ble rimelig forundret når den første mailen kom.

Når det andre kom ble jeg direkte frustrert.

På når tre ble jeg hva man kan definere som "i overkant forbanna".

Nå er jo salg en privatsak sånn i utgangspunktet, men jeg følte det var på sinn plass å opplyse om det og høre om andre har opplevd noe lignende.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Er det mulig ?!?!
    ja dessverre... jeg trodde heller ikke det før jeg åpnet mailboksen i dag tidlig..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    For noen er HiFi en religion, så blir ikke veldig overasket

Lykke til med MC kjøpet!

Et råtips er å sjekke forsikring på Bilsport & MC , de tar ikke hensyns til bonus ol. Jeg har en CBR900RR som de ikke vil ta, men jeg har forsikret en VFR750 der til kun 1500.- i året med full kasko (og jeg er i 20 årene)
    Takker for tipset. Skal så absolutt ringe de og høre litt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Veldig overraskende å lese dette. Skulle tro folk kunne holde seg for god til slikt, men neida. Hva du velger å gjøre, er din egen sak. Hvordan du prioriterer dine egne midler er din egen glede og sak. At du velger MC framfor midlertidig nedgradering burde ikke bry noen. Skulle gjerne tatt lappen på sykkel selv og oppgradert anlegget mitt, men jeg driver med dykking i stedet.
    LENGE leve andre hobbier! Lykke til med MC og kjøring!!
    Er slik jeg ser på det også. Livet handler om andre ting enn HiFi og man burde holde seg for god til å kritisere andre for om de velger å kjøpe en NAD fremfor en Rotel eller velger å selge high end forsterkere til fordel for en sykkel.

Når sant skal sies burde jo folk heller være glade for at dette produktet nå kan kjøpes for en god del høvdinger mindre enn nypris.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke du tok min kommentar i negativ retning også. Jeg tenkte bare i forhold til sesongen som dessverre ikke varer så alt for lenge...

Har full forståelse for valget, og må innrømme at jeg selv nå har to mc-er i garasjen...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC lenge før Hi-fi og hjemmekino! Bra valg i mine øyner :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Håper ikke du tok min kommentar i negativ retning også. Jeg tenkte bare i forhold til sesongen som dessverre ikke varer så alt for lenge...

Har full forståelse for valget, og må innrømme at jeg selv nå har to mc-er i garasjen...
    haha, så fintfølende er jeg ikke at jeg tok kommentaren din negativt

Jeg og madammen hadde også to - i den grad en 125 kan kalles mc (heheheeh) - og planen var egentlig å nøye seg med å bruke den lille en periode. Men den planen skeit seg raskt når en gal gal gal mann lot meg prøve en r6

Når jeg diskuterte det her med madammen foreslo jeg for hu at vi kunne selge mc501 og det kunne jeg få lov til på en betingelse: iløpet av neste år skulle vi enten kjøpe ett nytt par mc501 eller mc1.2kw så heldigvis blir nedgraderinga kun midlertidelig.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytter ut Watt med kubikk ja .
    Er jo kjempekos med en tur på 2 hjulingene i norge på sommeren. Og kaskje ta turene utenlands .

Lykke til med salget, frister, men er nok ikke helt min greie den prisen de kommer til å koste .

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Bytter ut Watt med kubikk ja .
    Er jo kjempekos med en tur på 2 hjulingene i norge på sommeren. Og kaskje ta turene utenlands .

Lykke til med salget, frister, men er nok ikke helt min greie den prisen de kommer til å koste .
    Du skal ikke se bort fra at en tohjula tur til utlandet står høyt på lista over things to do for oss

Jeg er helt enig at prisklassen på mc501 - selv på brukt'n - er høy. Hadde vi levd i en ideel verden ville disse ha kostet en slikk og ingenting slik at flere kan nyte lyden de faktisk serverer. Men så lenge kapitalismen råder så...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. men jeg lurer på 1 ting, hva skal du ha inn imellomtiden da ? eller skal anlegget stå "dødt" ?!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    hehe.. men jeg lurer på 1 ting, hva skal du ha inn imellomtiden da ? eller skal anlegget stå "dødt" ?!
    Planen er rotel rb1092 rett og slett pga kreftene i forhold til f1.1f samtidig som denne går relativt billig på brukt'n og hele poenget med dette byttet er jo å putte inn på moppeditten så det blir litt feil om jeg skal kreve for mye; da blir det fort dyrt å nedgradere samtidig som det blir mindre til brom brom
    -------
    Mvh
    Rune

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan folk slutte å gi meg inn for at jeg nedgraderer??
    Jeg beklager, men jeg er redd det ikke er mulig

Side 222 av 252 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •