Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 220

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 220 av 252 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 4,381 til 4,400 av 5026
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ICE, ICE, baby!

Eller en annen variant av klasse D (hvor D står for Dugåraldritomforkrefter).

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    ICE, ICE, baby!

Eller en annen variant av klasse D.
    Etter å ha litt naivt hoppet på midgard-bølgen må jeg innrømme at dette er en jungel hvor jeg ikke har høgga ned spesielt mye ugrass for å si det sånn, så gode forslag mottas med stooor takk
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare å sette over kjelen med popcorn og benke seg ned, for nå starter'n igjen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nødig anbefale RB-1092 (fordi jeg har sluttet å anbefale noe som helst av AV-produkter), men her er noen ord fra K-K-K-Kenny som kan være verdt å reflektere over:

"Even if we factor out the lack of snob appeal, the Rotel clearly has much with which to seduce you, massive amounts of power being the most obvious. It actually sounds great, with a more-ish, silky character that allows you to sit there for hours without fatigue. Add to that seemingly limitless headroom and an inability to be driven into clipping (unless you're an insane, partially-deaf Ecstasy habitué with a penchant for club music, heard via insensitive speakers) and you have a wonderful party trick: buy the Rotel, cover it up and play it for knowledgeable friends through some ravenously hungry speakers. Then ask 'em to guess which amp you're using."

ROTEL RB-1092 Amplifier Reviewed

Men enkelte vil mene den låter "livløst", "kaldt", "gir ikke fot" (er det det motsatte av å "give head" ) etc.

You decide.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Nå er det bare å sette over kjelen med popcorn og benke seg ned, for nå starter'n igjen!
    haha, kan love deg at det ikke er på'n igjen.

Jeg hadde faktisk tenkt til å la 501 stå, men så var det dette med ønsket om mer krefter.

Det som imidlertid er et clue her er at 501 må ut innenfor en viss tidsperiode siden jeg har fått et tidsbegrenset tilbud på ett par andre effekttrinn. Hvis dette ikke går opp i opp er det ikke helt umulig at 501 blir stående enda lenger..

Noe annet vil imidlertid ikke bli byttet ut.

C220 er mer enn god nok.

MCD500 er uaktuell, venter på en mda500 (som jeg fortsatt drømmer vått om).

Høytalera blir garantert stående. Vil nok alltid ha en drøm om hønn og rør, men basselementene på f1.1f er for råe til å byttes ut. Eneste mulighet måtte ha vært duo mezzo pluss to array subber, men det blir altfor dyrt i forhold til ikke-hi-fi-relatert planer fremover.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    J

Men enkelte vil mene den låter "livløst", "kaldt", "gir ikke fot" (er det det motsatte av å "give head" ) etc.

You decide.
    jeg testet ut denne på arrayene og selv om jeg ble imponert over hvordan den låt i forhold til produsent, størrelse, pris og vekt, så ga den meg veldig lite. Mulig jeg tar den inn til test på f1.1f, men den står nok ikke øverst på ønskelista.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger jo et par MC1201 på bruktbørsen. Noe for deg kanskje? 1201 blokkene er ikke så enkle å bånne for å si det sånn.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det ligger jo et par MC1201 på bruktbørsen. Noe for deg kanskje? 1201 blokkene er ikke så enkle å bånne for å si det sånn.
    oh trust me i know

Er de som står på dagsordenen om 501 ryker.

Men å bånne de skal jeg nok klare. Når jeg var på demo hos Holst (som også har f1.1f) bånna vi greit han mc1000, men da var det så perverst mye trøkk at også jeg smilte tilfredstillende..

Vel, skal man tenke litt realistisk på det så er jo mc1201/mc1.2kw som er noe av det råeste for meg om jeg ikke må gå i Toskas spor..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Madonna sier i "Express yourself": "Don't go for second best, baby" :-)

McIntosh | MC2KW

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg hørte mc2kw på everest i oslo og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg tenkte kun "ishockey, svigermor, ishockey, sivgermor".

Men det er som jeg sier til alle som spørr; for meg stopper det med 1201 eller mc1.2kw sånn i første omgang. mc2kw har en prislapp som ikke lar seg gjøre med mitt lønnstrinn. er ikke helt klar for å selge leiligheta, leie en 1roms leilighet ute i skogen og leve på blåbær og bark for å kjøpe meg nye forsterkere.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste bare "i første omgang" og "ikke helt klar"

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke preamper testa du med på Duo ?

Har lest enn del på nett i dag å comboen MC275&MCD500 blir kalt "match made in heaven " flere plasser . Å ikke minst så er dette enn combo som er totalt støy fri , noe som også begrenser utvalget av utstyr på så følsome ht.

Send meg pm , om eit par Mezzo til meget god pris kan være aktuelt :grin:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei det 1201 på deg Skrotnisse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei det 1201 på deg Skrotnisse?
    Ikke enda dessverre....
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bguardian: nå har jeg ikke hørt dette effekttrinnet, men jeg ser kanskje ikke helt for meg gå fra fra 500 watts blokker signert McIntosh til 2x250w..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ikke enda dessverre....
    Så at annonsen på de i Oslo var borte så regna med at du hadde klemt tel. MC1.2kW er dessuten mye kulere med led belysningen sammenligna med lyspærene som står i 1201.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at annonsen på de i Oslo var borte så regna med at du hadde klemt tel. MC1.2kW er dessuten mye kulere med led belysningen sammenligna med lyspærene som står i 1201.
    I know. MC1.2kw er en sexy forsterker, 1021 er en kraftplugg. Men til den prisen skulle jeg ha levd greit med utseendet på selv 1201...
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Bguardian: nå har jeg ikke hørt dette effekttrinnet, men jeg ser kanskje ikke helt for meg gå fra fra 500 watts blokker signert McIntosh til 2x250w..
    Hvilken strømforsyning innehar 501'ene? 0.75KVA? Og BAT har 1KVA pr kanal, samt at den kan lagre langt mer energi enn MC602 spesielt dersom den har "BAT-pack". Til prisen virker den da verdt en test for moroskyld

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å ta fatt på dette innlegget er noe jeg har kviet meg for like lenge som jeg har prøvd å fremskyte det.

For det er ikke til å legge skjul på at avf-profilen "Skrotnisse" pr dags dato er å betrakte som en av fortidens skapninger og det er dessverre ikke helt uten grunn.

For meg har lyd &bilde vært en en vesentlig del av livet mitt helt siden jeg var 11 år gammel og mine foreldre - i god tro - kjøpte et mini-anlegg til meg. Lite visste de nok da at dette var frøet som ga liv til en hobby hvis flyt av både penger og utstyr har vært formidabel sett i forhold til Skrot's alder og lønnsgruppe.

I perioden 2007-2009 (om jeg ikke husker helt feil) tok det fullstendig av og utstyr ble byttet i et heseblesende tempo mens gliset satt løst, innleggene haglet på avforum og lære-verdien var enorm. Men i løpet av 2009 skjedde det også en del i unge Skrot's liv; etter å hatt både Duo og Array, JC1 og et greit antal andre effekttrinn og testet en drøss annet fant jeg meg i en situasjon hvor alle høytalere var av merket Swans og med mc501 som kraftleverandør vokste gleden i takt med dagene som gikk og noe som var relativt uvant for meg var at jeg faktisk var fornøyd og nøyt musikken - fremfor utstyrsjaget som hadde plaget meg i ett par år.

Det er her flere vil si at man aldri slutter å lære og det er jeg helt enig i. Men noen av oss kommer dessverre i en livssituasjon hvor en interesse svekkes til fordel for en annen og samtidig får man kanskje en helt annen hverdag grunnet jobb og div andre ting.

Det at jeg skulle havne midt oppi noe sånt tull var selvfølgelig lite trolig i mine øyne, men det skjedde. Med ett anlegg som drepte sulten på noe nytt, ett par nye hobbyer og en rimelig annerledes hverdag rakk ikke tida til alt jeg ville. Dermed så jeg inget annet valg enn å nedprioritere Avforum. Et godt bevis vil således være de få innleggene jeg har skrevet det siste halve året som jeg ikke har klart å få fulgt opp nettopp grunnet mangel på tid.

Det at jeg har blitt så å si fraværende på avf betyr imidlertid ikke at hobbyen har avgått med døden for selv om man er fornøyd vil det alltid skje ett eller annet som får en til å gjøre om på oppsettet.

På forsommeren flyttet madammen inn (applaus er på sin plass i tilfelle noen lurer hehehe) og det som en gang var mitt høyt verdsatte roterom ble plutselig et irritasjonsmoment for interiørarkitekten som på sin side gjerne ville utnytte det på en litt bedre måte. I et desperat forsøk på å i alle fall beholde litt styrerett fikk jeg trumfet igjennom at det også kunne være ett spillrom for meg og min omgangskrets.

I den forbindelse kjøpte jeg inn en 60 tommers plasma skjerm merket LG og joda, det var helt alright å sitta foran den å drekka øl med kamerater og banke livsskiten ut av hverandre på ps3. I stua hadde jeg jo en proj.løsning med 100 tommers lerret.

Når jeg en helg var all by myself (du verden så digg det er å kunne la det hersens dasslokket stå oppe uten å bli truet med rettssak!) satt jeg LG'en i stua just for the fun of it, men det som skulle bli en kort test utviklet seg til en situasjon hvor undertegnede ble en tv-slave i ordets rette forstand. Jeg slapp viftestøyet over skallen (noe som var nær med å få meg innlagt til tider!), jeg slapp å tenke så mye på problematikken med lys i rommet (dama var ikke videre fornøyd når jeg i et lite men høyt temperert øyeblikk truet med å male igjen de pokkers vinduene!) - og jeg hadde ikke plass til centeren.

Dermed ble det også en test av fysisk center kontra phantom center. Dette er et tema som har vært diskutert i alle mulige retninger her på avf og vi har alle vår smak, like så er det fordeler og bakdeler med begge løsninger. For meg ble det imidlertid klart at selv om en fysisk center var litt bedre så fungerte en phantom løsning så bra jeg faktisk ikke savnet noe samtidig som jeg kunne bytte ut proj med et passelig stort televisjon. Og slik ble det. Proj ble solgt til en hyggelig herremann fra Trøgstad's forstad Askim (ikke DevilEJ) og nå har min kjære Swans F1.1C blitt lagt ut for salgs.

Swans F1.1C selges med et tungt hjerte.

Veien fremover? Selv om det selvfølgelig hadde vøri mojjo med råere komponenter har jeg faktisk ikke ofret den veien så mye som en eneste tanke på en del måneder nå .
    -------
    Mvh
    Rune

Side 220 av 252 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •