Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 219

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 219 av 252 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 4,361 til 4,380 av 5026
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ikke en gang 501 er nok for dem!
    ...og du klager??? :lol:
    Hvis du nå ikke er redd for at Holst'en har vunnet hennes hjerte med sin 1000? Hehehe

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Nå har ikke jeg kommet til nivået "full familie" men madammen er hos meg en del (nok til at jeg mistenker at hun snik-flytter inn) og hun har også bemerket at det kunne ha vært hyggelig om jeg lot utstyret stå lenge nok til at hun lærte seg å bruke det.
    Det er når stua er fylt opp med duftlys og abonerte utgaver av "DETNYE" dukker opp i postkassa man skjønner at noe er på gang

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så veeeeldig strøkent ut.

Skulle jeg pirke så måtte det eneste være at jeg ville dratt senterhøyttaleren frem til kanten slik at lydbølgene ikke reflekterer i reolen. På den måten vil du rydde lydbildet litt.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nå ser det jo ikke slik ut lenger, men den godeste nissen er litt gjerrig med nye bilder... Vi prøver å mase så forsiktig vi kan!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei Rune

Kjempeflott å høre at du endelig ser lys i tunnelen. Jeg kan tenke meg at Swansene dine å McIntosh spiller bra på lag. Høyttalerene dine er en høyttaler jeg alltid har hatt lyst til å høre, men enda ikke har hatt sjansen. Håper det ordner seg etterhvert.

Lykke til videre
    Du er hjertelig velkommen til å ta deg en tur om du noen gang befinner deg i østfold
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...og du klager??? :lol:
    Hvis du nå ikke er redd for at Holst'en har vunnet hennes hjerte med sin 1000? Hehehe
    hahaha, jeg har ett par andre ess oppi ermet; er ikke alltid "size matters"
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Skulle jeg pirke så måtte det eneste være at jeg ville dratt senterhøyttaleren frem til kanten slik at lydbølgene ikke reflekterer i reolen. På den måten vil du rydde lydbildet litt.

hehe. Det ser ikke noe mindre strøkent ut nå. Har fått den godeste Thor inn i det ene skapet og center høytaleren er dratt helt frem til kanten.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Nå ser det jo ikke slik ut lenger, men den godeste nissen er litt gjerrig med nye bilder... Vi prøver å mase så forsiktig vi kan!
    Hehe, ting tar tid her ute på landet vet du.

Men som sagt så tørr jeg ikke å love noe tidspunkt for bildene. Trodde jeg skulle fått tid til det når jeg hadde tre uker ferie mot tampen av 2009, men det gikk jo rett ad dundas..

kanskje neste juleferie
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å lese at du er fornøyd med 1.1!

Prøver meg med et par spørsmål siden du nå har fått hørt på 1.1 og 2.2 i lengre perioder.

Hvor stort lytterom har du?

Forstår det slik at det trøkker mer med 1.1 vs 2.2 (lett å forstå når en ser på bestykningen). Hvordan er mellomtonen og diskanten i forhold til 2.2? Skal jeg noengang vurdere å bytte vil jeg ikke ha en høyttaler som heller mer mot det kalde eller analytiske i forhold til 2.2...

Mvh
    Ivan

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Flott å lese at du er fornøyd med 1.1!

Prøver meg med et par spørsmål siden du nå har fått hørt på 1.1 og 2.2 i lengre perioder.

Hvor stort lytterom har du?

Forstår det slik at det trøkker mer med 1.1 vs 2.2 (lett å forstå når en ser på bestykningen). Hvordan er mellomtonen og diskanten i forhold til 2.2? Skal jeg noengang vurdere å bytte vil jeg ikke ha en høyttaler som heller mer mot det kalde eller analytiske i forhold til 2.2...

Mvh
    Ivan
    Hei Ivan.

Beklager seint svar, har vært litt mye å henge fingra i det siste og jeg har rett og slett glemt bort denne tråden.

Lytterommet mitt ligger på litt over 20 kvadrat, give or take noen centimeter.

2.2 var for meg en fantastisk høytaler prisen tatt i betraktning og etter ett par uker ut i låne/test-perioden blei jeg fryktelig usikker på om jeg trengte f1.1f siden f2.2f ga meg mer musikkglede enn array1400. Men når f1.1f var i hus og innspillinga begynte å gå seg til var det ikke tvil i mitt hjerte; disse mastodontene er verdt hver krone. Men de krever langt mer krefter enn 2.2 for å komme til sin rett.

I mitt anlegg vil jeg si at både mellomtone og diskant var langt større enn på 2.2. Det ble plutselig ett hav av små detaljer jeg tidligere ikke hadde hørt på 2.2 samtidig som det ble forførende luftig og lyttevennlig; her var det bare å glemme sylskarpe sibilanter. Mellomtonen på sin side opplevdes for meg som enda ett par hakk varmere enn på 2.2. Så "kald og analytisk" er to begrep jeg absolutt ikke vil bruke om f1.1f. Får man disse til å oppføre seg på den måten har man virkelig driti på draget med kringutstyret!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for fin tilbakemelding Skrotnisse!

Ikke farlig at det tok litt tid, skal det bli oppgradring til disse trengs det først seriøs sparing... Er ikke sikker på om en oppgradering er ønskelig i det hele tatt prisen tatt i betraktning, og det faktum at jeg ikke ønsker å pøse enda mer penger i effektbiten hvis det skulle være nødvendig for å drive galskapen. Liker svært godt min Doxa Modell 73 og hva den gjør med F2.2F

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske enig i det du skriver; det å oppgradere til f1.1f vil jo ikke bare bety et betydelig økonomisk utlegg på høytalerbiten, men også på effektsiden sånn i lengden.

Jeg hørte disse monstrumentale høyalerne på oberon 6.1, vincent sp991 og mc1000 før jeg kjøpte de. Og jeg var ikke i tvil; jeg ville aldri i verda kjøpt disse om jeg ikke enten hadde gode nok forsterkere eller hadde vært villig til å spare flerfoldige tusenlapper på relativt kort tid. Med underdimensjonerte forsterkere låter disse slapt og uengasjerende.

En mulig kurs å ta kan jo være å se an tiden, oppgradere effektdelen først, og så høytalera når effekten er på plass. Da vil du jo også få enda mer ut av f2.2f mens du venter (vil her ta et forbehold om at jeg ikke har hørt f2.2f på forsterkera dine og mine synspunkter blir således for spekulasjoner å regne, så ikke skyt om jeg er på bærtur hehehe)
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det bli aktuelt må jeg vite at Doxa Modell 73 klarer å drive de tilfredsstillende ja. Mulig Flageborg kan gi meg tilbakemelding på dette, han har jo tatt med seg sine Modell 73 land og strand rundt.

Forøvring flott å se at du har slått deg til ro og bruker mer energi på film etc Er det noe jeg liker å bruke tid og penger på så er det BD!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers noe nytt i Trøxas? AVforum er blitt betraktelig mye kjedeligere etter du roet ned utstyrsbyttingen

Satt å så på min egen stue her endag som riktignok er blitt endel større enn sist, ca like bred som din. Men klarer ikke for alt i verden og nr 1: få inn noen slik svære beist som F1.1, nr2: forklare alt når frøkna kommer hjem. "Øhhh, du vet at barn vokser og blir større ikke sant? På samme vis er det med høytalere, nå er Ti2K'ne blitt voksne og større, heelt normalt"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ellers noe nytt i Trøxas? AVforum er blitt betraktelig mye kjedeligere etter du roet ned utstyrsbyttingen

Satt å så på min egen stue her endag som riktignok er blitt endel større enn sist, ca like bred som din. Men klarer ikke for alt i verden og nr 1: få inn noen slik svære beist som F1.1, nr2: forklare alt når frøkna kommer hjem. "Øhhh, du vet at barn vokser og blir større ikke sant? På samme vis er det med høytalere, nå er Ti2K'ne blitt voksne og større, heelt normalt"
    hehe, ble litt smigret nå

Men i Trøxas er det skammelig stille. Skal teste ut en Hero XLR mot Heimdall XLR utover neste uke, men det er bare småtterier.

Når det gjelder elektronikken er jeg superfornøyd. Joda, jeg kunne ha tenkt meg en bedre dac, men jeg gidder rett og slett ikke å gå stigen hvor hvert trinn tilsier 2000kr. Da er det bedre å spare og ta tida til hjelp, låter ikke ille nå at det gjør noe

Og høytalera? Hvis jeg ikke enten vinner i lotto eller går inn i bankranerbransjen så k2 eller everest er innenfor rekkevidde så blir F1.1F stående. Det er nesten fælt å si det, men F1.1F er en høytaler som treffer meg straight on i hjertet. Det eneste jeg har å utsette er at de lett kan filleriste mesteparten av både min egen og naboens leilligheter.

På arrayene sleit jeg med at bassen kunne bli litt for hul ved full gasspådrag, på duo så var diskant og mellomtone fantastisk mens basseksjonen var en fullstendig katastrofal opplevelse her hos meg. F1.1F har ikke oppløsningen til Duo, de har ikke råskapen til Array1400, men til gjengjeld har de en absolutt fantastisk basseksjon i kombinasjon med en luftig og godt oppløst mellomtone, og ikke minst en varm og ekspanderende mellomtone hvor det totalt sett blir en livsgivende opplevelse å lytte til musikk. Det å se film er stikk motsatt; stoooor fare for hjerteinfarkt!

Når det gjelder F1.1F og damer så hadde jeg gørrflaks for å si det mildt; dama synes de er dritkule, bare synd hu ønsker seg større effektforsterkere....
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare en ting å si og det er at jeg er så enig med deg skroter'n. Har også funnet mitt nirvana hjamfør musikk og elektronikk/høytalere. Det blir nesten ikke bedre. Men jeg har evt vurdert en DAC alikavel...:?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ble litt smigret nå

Men i Trøxas er det skammelig stille. Skal teste ut en Hero XLR mot Heimdall XLR utover neste uke, men det er bare småtterier.

Når det gjelder elektronikken er jeg superfornøyd. Joda, jeg kunne ha tenkt meg en bedre dac, men jeg gidder rett og slett ikke å gå stigen hvor hvert trinn tilsier 2000kr. Da er det bedre å spare og ta tida til hjelp, låter ikke ille nå at det gjør noe

Og høytalera? Hvis jeg ikke enten vinner i lotto eller går inn i bankranerbransjen så k2 eller everest er innenfor rekkevidde så blir F1.1F stående. Det er nesten fælt å si det, men F1.1F er en høytaler som treffer meg straight on i hjertet. Det eneste jeg har å utsette er at de lett kan filleriste mesteparten av både min egen og naboens leilligheter.

På arrayene sleit jeg med at bassen kunne bli litt for hul ved full gasspådrag, på duo så var diskant og mellomtone fantastisk mens basseksjonen var en fullstendig katastrofal opplevelse her hos meg. F1.1F har ikke oppløsningen til Duo, de har ikke råskapen til Array1400, men til gjengjeld har de en absolutt fantastisk basseksjon i kombinasjon med en luftig og godt oppløst mellomtone, og ikke minst en varm og ekspanderende mellomtone hvor det totalt sett blir en livsgivende opplevelse å lytte til musikk. Det å se film er stikk motsatt; stoooor fare for hjerteinfarkt!

Når det gjelder F1.1F og damer så hadde jeg gørrflaks for å si det mildt; dama synes de er dritkule, bare synd hu ønsker seg større effektforsterkere....
    Ingenting er jo bedre enn at du faktisk har funnet lykken, er bare kjedelig for oss som fulgte med å karusellen Jeg hadde en liten dvale, men har våknet opp igjen nå, litt for mye enn jeg tenkte, men shit au vi får se hva som skjer Sålenge musikken spiller slik den skal så går ting som regel bra!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh mc501 selges:

Trykke her for å se annonsen

Nordost Thor selges:

Trykk her for å se annonsen

Så mye for å proklamere at jeg var fornøyd liksom!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer nå da? Oppgradering på MC-stigen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hva skjer nå da? Oppgradering på MC-stigen?
    Hvis mc501 blir solgt innenfor rimelig tid så er vel ikke det helt umulig vel..

Har også vurdert å gå noe ned i forhold til "produsentens rykte" for å få mer krefter også; det sårer meg virkelig å skru opp for så å måtte stoppe pga at 501 går tom for krefter :cry:
    -------
    Mvh
    Rune

Side 219 av 252 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •