Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 218

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 218 av 252 FørsteFørste ... 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 214 215 216 217 218 219 220 221 222 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,341 til 4,360 av 5026
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig lovende dette her Rune, håper du får tid til å bruke anlegget ditt litt da. Godt å se du er i mål med dine kjøp og valg, føler at jeg er litt der også eller har vært det lenge men gikk til oppgradering på høytalerfronten. Når jeg har hatt mine siden Okt 07 synes jeg får lov til å bytte til noe annet, Swans og Mc er en knallkombo med andre ord? De er ganske fine å se på også disse Svanene, sett de på Hortenmessene og de skuffer aldri.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Dermed befinner jeg meg i en situasjon musikken nytes og utstyrsjaget har blitt lagt på hylla mens min tidligere avhengighet av avforum har blitt byttet ut med min egen filmside Skrotorama.
    Godt sagt. Og jeg er glad på dine vegne. Dette er det samme jeg selv bestreber etter å nå når jeg kommer i nytt rom. Jeg har tidligere vært "på kjøret" som mange andre, og når en drev butikk fikk en jo tross alt lov å leke med mye uten å måtte kjøpe det. Og som klargjorde tydelig for meg hvilke kombinasjoner som fungerte sammen (for meg) og hva jeg kunne tenke meg videre. Nå er jeg igjen i stand til å bygge opp et oppsett og tanken og målet er klart. Stabilitet, brukervennlighet og nytelse. Utstyret skal brukes, og av alle i huset. Det siste betinger jo at utstyret får lov å stå en stund slik at de andre kan bli kjent med det.... ;-)

Og; det er tross alt musikken som er viktigst....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Veldig lovende dette her Rune, håper du får tid til å bruke anlegget ditt litt da. Godt å se du er i mål med dine kjøp og valg, føler at jeg er litt der også eller har vært det lenge men gikk til oppgradering på høytalerfronten. Når jeg har hatt mine siden Okt 07 synes jeg får lov til å bytte til noe annet, Swans og Mc er en knallkombo med andre ord? De er ganske fine å se på også disse Svanene, sett de på Hortenmessene og de skuffer aldri.
    Å jada, brukt blir det så absolutt

Mc og Swans er *i mine ører* en fantastisk kombo som resulterer i ren musikkglede. Du bor i Moss gjør du ikke? Trøgstad er ikke så langt unna om du vil ha en liten demo
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Utstyret skal brukes, og av alle i huset. Det siste betinger jo at utstyret får lov å stå en stund slik at de andre kan bli kjent med det.... ;-)

Og; det er tross alt musikken som er viktigst....
    +1

Nå har ikke jeg kommet til nivået "full familie" men madammen er hos meg en del (nok til at jeg mistenker at hun snik-flytter inn) og hun har også bemerket at det kunne ha vært hyggelig om jeg lot utstyret stå lenge nok til at hun lærte seg å bruke det.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Nå har ikke jeg kommet til nivået "full familie" men madammen er hos meg en del (nok til at jeg mistenker at hun snik-flytter inn) og hun har også bemerket at det kunne ha vært hyggelig om jeg lot utstyret stå lenge nok til at hun lærte seg å bruke det.
    Hvis tannbørsten står igjen, er det første tegnet.....

Godt å se at det er liv i deg og at du trives :grin:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvis tannbørsten står igjen, er det første tegnet.....

Godt å se at det er liv i deg og at du trives :grin:
    tannbørste? that's nothing!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulere med å komme i mål!

Hyggelig å lese at du føler du er kommet såpass i mål. Det må være passe enerverende å drive å "sykle" mellom en mengde kremprodukter, uten at de gir deg det du håper på. Dette er bare et bevis på at dyrt ikke nødvendigvis er best. Det er jo tross alt brukeren som skal lytte. Smaken er som kjent som baken. Men man lærer mens man går heter det.
    Igjen; GRATULERE, og nyt musikken!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd da. Kjenner jo til F1.1 godt selv, men i utgangspunktet av rent praktiske grunner var de ikke aktuelle i ny leilighet osv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hyggelig å lese at du føler du er kommet såpass i mål. Det må være passe enerverende å drive å "sykle" mellom en mengde kremprodukter, uten at de gir deg det du håper på. Dette er bare et bevis på at dyrt ikke nødvendigvis er best. Det er jo tross alt brukeren som skal lytte. Smaken er som kjent som baken. Men man lærer mens man går heter det.
    Igjen; GRATULERE, og nyt musikken!
    Nå hører det jo med til historien er at "dyrt er best" aldri har vært et tema hos meg. Array1400 på både midgard oberon, stereo90 og vincent sp991 kan jo vitne litt om det

Men jeg tror man aldri kommer helt i mål; som jeg skrev i innlegget så føler jeg at har kommet såpass i mål at jeg har noe å bygge på de neste årene, ikke at jeg har kommet helt i mål. Det vil alltid være nysgjerrighet på dyrere produkter inne i bildet

Men ja, det er litt kjekt å ikke sjonglere med så mange høvdinger som det ble gjort i 2008 og 2009
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Godt å høre at du er fornøyd da. Kjenner jo til F1.1 godt selv, men i utgangspunktet av rent praktiske grunner var de ikke aktuelle i ny leilighet osv.
    ja jeg husker vi skreiv litt om det på pm og at du var litt skeptisk

Folka i hjemmekino hadde vel testet de i sine lokaler uten at de maktet å få de til å spille godt.

Jeg hørte de først i Holmestrand på en demo som ikke falt meg i smak over hodet, så var det vel på vincent sp991 hos Holst som ikke gjorde nok til at jeg ville bytte ut arrayene, så var det katastrofen med midgard-varianten. Men når jeg hørte de på mc1000 hos Holst ble det også veldig tydelig at f1.1f kan være en forbasket god høytaler
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jada, brukt blir det så absolutt

Mc og Swans er *i mine ører* en fantastisk kombo som resulterer i ren musikkglede. Du bor i Moss gjør du ikke? Trøgstad er ikke så langt unna om du vil ha en liten demo
    +1

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og hun har også bemerket at det kunne ha vært hyggelig om jeg lot utstyret stå lenge nok til at hun lærte seg å bruke det.
    She's a "keeper"!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    She's a "keeper"!!!
    haha, er sånn jeg ser på saken også

Eneste som er litt surt er at hun var med til Holst og hørte hvor ekstreme f1.1f var med mc1000. Når jeg koblet de opp på 501 og guffa på det jeg kunne (i god tid etter at de var spillt inn) så påsto hun at hun savna trøkket som hun opplevde hos Holst. Det er det jeg alltid har sagt; damer er dyre i drift! Ikke en gang 501 er nok for dem!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig lesning dette Skrotnisse! Jeg gleder meg med deg og gratulerer

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel langt mer med forskjeller i rom å gjøre enn at mc501 er for blodfattig, men det trenger du jo ikke å nevne for henne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal aldri legge skjul på at det nesten gikk litt over styr i en periode og det var vel også en periode hvor jeg lurte på hva søttern jeg faktisk drev med. Med ved hjelp av mange gode tilbud og en stor dose tålmodighet endte det lykkelig.

Når det gjelder bilder kommer de, men jeg tørr ikke lenger å love innenfor et gitt tidsfrom.
    Har dett finni seg sjæl greiene noe å gjøre med hun som legger igjen tannbørsten eller hva det var ( :-D :-D :-D )

Jeg for min del, håper du fortsetter med utskiftninger, du er en stor inspirasjon og inleggene, trådene og produktomtalene er gull verdt.

Fra spøk til alvor. Det er bare lyd og en hobby. Ingen ting å kaste bort livet eller pengene på. Mange andre ting som bør bety mer.

Lykke til

Lars.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det har vel langt mer med forskjeller i rom å gjøre enn at mc501 er for blodfattig, men det trenger du jo ikke å nevne for henne
    hehe, nei akkurat argumenter rundt rommet har jeg utelatt enn så lenge

Men rent "trøkk-messig" er det ingen tvil om at 1kw har mer å si enn 500w...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, er sånn jeg ser på saken også

Eneste som er litt surt er at hun var med til Holst og hørte hvor ekstreme f1.1f var med mc1000. Når jeg koblet de opp på 501 og guffa på det jeg kunne (i god tid etter at de var spillt inn) så påsto hun at hun savna trøkket som hun opplevde hos Holst. Det er det jeg alltid har sagt; damer er dyre i drift! Ikke en gang 501 er nok for dem!

Kansje du skulle høre om dere skulle spleise på mc1.2k ? :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har dett finni seg sjæl greiene noe å gjøre med hun som legger igjen tannbørsten eller hva det var ( :-D :-D :-D )

Jeg for min del, håper du fortsetter med utskiftninger, du er en stor inspirasjon og inleggene, trådene og produktomtalene er gull verdt.

Fra spøk til alvor. Det er bare lyd og en hobby. Ingen ting å kaste bort livet eller pengene på. Mange andre ting som bør bety mer.

Lykke til

Lars.
    Hahaha, nei du, "finni seg sjæl" har ingenting å gjøre med hun tannbørste-dama. Så lenge det ikke går utover viktigere ting her i livet så gir hu beng i om jeg bytter - så lenge det ikke blir dårligere i hennes ører.

Jeg håper det kan bli mer produktomtaler på det samme amatørnivået etterhvert, men før jeg prøver å få istand noe sånt tenkte jg å få spillseksjonen opp på beina.

Det siste avsnittet ditt er jeg fullstendig enig i. Selv om lyd og anlegg og andre hobbyer er kongemorro finnes det nok av ting her i livet som hadde gjort at jeg glatt hadde avvikla anlegget om det skulle kreves..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune

Kjempeflott å høre at du endelig ser lys i tunnelen. Jeg kan tenke meg at Swansene dine å McIntosh spiller bra på lag. Høyttalerene dine er en høyttaler jeg alltid har hatt lyst til å høre, men enda ikke har hatt sjansen. Håper det ordner seg etterhvert.

Lykke til videre

Side 218 av 252 FørsteFørste ... 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 214 215 216 217 218 219 220 221 222 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •