Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 217

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 217 av 252 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,321 til 4,340 av 5026
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvilken farge har settet du låner??
    Fra noen poster tilbake:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh. Det hjelper å gidde å bla litt 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett både f2.2f og f1.1f i rosewood ved flere anledninger og synes de er ganske så penge. Men den fargen ville også ha blitt alfor dominerende hos meg. Så jeg tok en kjangs og bestilte f1.1f i svart. Når jeg fikk hjem f2.2f i svart visste jeg at jeg hadde tatt det riktige valget. De er rett og slett dritlekre
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se om du finner en god match til swans f1.1 da, vet som sagt ikke hvorfor han som kjøpte av meg ikke fikk det til, men tror nok at med litt prøving og feiling på plasserings siden og litt tolmodighet blir det nok knallbra. The Pot var forrøvrig et spor jeg selv likegjerne kunne hatt på min cd, det sporet er konge.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F1.1F er ekstremt kresne på både plassering, rom og ikke minst kringutstyr.

Har hørt de på DP elektronikk rund baut i et meget dempet rom. Noe av det kjedeligste jeg har hørt. Hørte de på sp991 i et rom tilsvarende mitt. Låt bra, men langt fra imponerende i forhold til arrayene. Hørte de på mc1000 i et rom tilsvarende mitt; falt pladask

Nå har mc1000 "litt mer" krefter enn mc501, men nå går jo historien slik at Dag J. imponerte sokka av akto med sin 602, så jeg håper at 501 iallefall skal holde på forsterkersiden mens det største spenningsmomentet vil ligge på rommet.

Hvis det ikke fungerer overhodet selges de til fordel for f2.2f

The Plot er ei ekstremt kul låt på alle mulige måter. Det er sånne låter som gjør at man plutselig kan rettferdigjøre alle kronene man har lagt i anlegget
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har F1.1F kommet i hus ennå? Håper du blir fornøyd .
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Har F1.1F kommet i hus ennå? Håper du blir fornøyd .
    Nope, de ankommer landet 28 oktober om ikke balja blir kapra og Roger bør ha de "noen dager" senere. Timeplanen min er dessverre ganske så spikra fremover så det blir nok ikke sånn at jeg sitter utenfor hos Roger å venter på containeren de befinner seg i, men jeg håper å ha de i hus iløpet av de to første ukene i november.

Egentlig en litt merkelig følelse; f2.2f fungerer så utrolig bra så jeg har ikke det sinnsyke savnet som jeg pleier å ha når jeg venter på nytt utstyr. Så f1.1f blir uten tvil spennende
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppleves Swansene kontra Array, egentlig? Likeheter forskjeller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ... de ankommer landet 28 oktober om ikke balja blir kapra og Roger bør ha de "noen dager" senere...
    Ble det noen kapring, eller har de kommet til landet?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Ble det noen kapring, eller har de kommet til landet?
    De står og spiller for full hals

Min relativt labre deltakelse på avforum de siste ukene skyldes at det skjer for mye rundt meg og da blir det langt mindre tid til avforum. Dessverre.

I tillegg til f1.1f har det også kommet inn en Nordost Shiva strømkabel mellom vegg og Nordost Thor, og Nordost Heimdall XLR mellom Pre og Power.

Joda, det låter ikke helt elendig nå
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Du får se om du får tid til å lirke frem kameraet snart da...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, etter å ha lært av tidligere situasjoner skal jeg ikke love noe denne gangen Men jeg har fire uker ferie igjen for dette året og tar nok ut to av de mot slutten av året, så det bør være håp
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst til å dele noen bilder og inntrykk med oss?
    Lover å ikke kommentere støvdåtter eller fettmerker i pianolakken.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har roen senket seg i det nye året? Fått tid til litt musikk?

Drister meg til noen spørsmål siden jeg fremdeles er interessert i noen ord om 2.2 VS 1.1. Trenger ikke være en avhandling Blir antagelig aldri aktuelt med et bytte men interessant å høre. Fått noe inntrykk om 1.1 trenger større rom enn 2.2?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, etter å ha lært av tidligere situasjoner skal jeg ikke love noe denne gangen Men jeg har fire uker ferie igjen for dette året og tar nok ut to av de mot slutten av året, så det bør være håp
    Har du fått ferien ut av kroppen og lyttet ordentlig til F1.1F?
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro nesten at Skrotnisse har gått lei av å bytte uten helt å komme i mål. Spørsmålet er vel om det er teknikken eller musikken man burde lytte til

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Lyst til å dele noen bilder og inntrykk med oss?
    Lover å ikke kommentere støvdåtter eller fettmerker i pianolakken.
    Bilder har jeg ikke rukket å få tatt. Døgna blir rett og slett for korte desverre..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Tro nesten at Skrotnisse har gått lei av å bytte uten helt å komme i mål. Spørsmålet er vel om det er teknikken eller musikken man burde lytte til
    Skrotnisse tror Bamse tror feil

Både på avforum og hfs - og andre tilsvarende sider - ser vi flust med personer som bytter og bytter og bytter. Årakene er mange; noen bytter fordi de vil oppgradere, andre bytter fordi livet forandrer seg og de ikke har råd til å sitte med så dyre produkter, noen bytter fordi de synes det er kult å lære nye produkter å kjenne, og noen bytter fordi de TROR alt blir så mye bedre ved å bytte ut komponentene.

Dette bytte-stresset jeg hadde i perioden 2007 - 2008 var både morsomt, interesant, tidskrevende, dyrt og lærerikt. Det resulterte i at mang en komponent var innom og responsen i denne tråden har vært helt enorm. Men for meg har det aldri handlet om å lære nytt utstyr å kjenne, å holde tråden populær (som noen har anklaget meg for, halloo, hvem søttern betaler titusenvis med kroner for å holde en tråd populær??) eller bare det å bytte.

Nei, for meg har alt handlet om en ting:

Komme i et mål som jeg føler at jeg kan komme videre på!

Fra anlegget på gutterommet med midgard oberon og klipsch rf 7 til Array 1400 med ørten forskjellige forsterkerkombinasjoner til det monstrumentale Avantgarde Duo oppsettet.

Det har handlet om å finne sin egen identitet i anlegget.

Og det har jeg gjort nå.

Avantgarde Duo er det kanskje det nærmeste jeg har vært den lydmessige himmelen hva diskant og mellomtone angår (om vi skal gjøre det enkelt og generalisere de forskjellige parameterne en smule), men basseksjonen var noe av det mest bedritne jeg har opplevd i mitt rom. Åkke som hvordan jeg justerte horna i forhold til høyde og flyttet på hele høytalerne, og justerte på kontrollpanelet låt det aldri bra under det generelle mellomtoneområdet.

Array 1400 var en fantastisk høytaler på både store, amerikanske forsterkere! Riktignok kunne bassen oppfattes som noen hul til tider, men dette var flisespikkeri. Og den herlig levende mellomtonen da mann, og ikke minst det sykt luftige diskanten.

Du har hørt det før ikke sant? Hvordan eiere skryter hemningsløst "bass, mellomtone, diskant". Hvordan eiere skryter produktene sine opp i skyene - helt frem til de hører noe bedre og karusellen kan starte på nytt? (dette er ikke negativt ment mot noen spesifikke her på avforum).

Så kom "problemet mitt".

En tur til Holst her på avforum som hadde kjøpt seg mc1000 gjorde at jeg falt pladask for swans f1.1f på mcintosh. Nok et ledd i "bytte seg frem til suksess"-løpet jeg allerede befant meg i. Valget ble tatt og Roger på soundwave ga meg kanskje den beste kundeservicen jeg noen gang har opplevd; "swans f1.1f har en ventetid på noen måneder, vil du låne f2.2f under hele perioden?"

Etter en kveld innspilling på disse satt jeg meg haka mellom beina. Lydbildet var ikke like stort som hos avantgarde, bassen gikk ikke like dypt som på arrayene, mellomtonen var ikke like levene som på avantgarde osv. Men du verden for en høytaler. Disse tre generaliserte delen av lydbildet ble plutselig underordnet. Høytaleren smeltet ubeskrivelig godt inn i både rom, anlegg og hjerte og selv om denne koster mange titusener mindre enn Array1400 og Avantgarde Duo var det også "den beste lyden" jeg har hatt hjemme. I og med at F1.1F var i bestilling var det naturlig å være nysgjerrig på hvor mye bedre det ble for selv om F2.2F gjorde meg så høggande fornøyd var det ikke til å legge skjul på at jeg KUNNE ha ønsket meg enda mer trøkk, enda mer fundament, enda større lydbildet, kort sagt mer av alt.

Og det fikk jeg med F1.1F.

Med F1.1F i hus har jeg gått fra "jakten på målet" til "målet er i boks, nå er det bare å nyte musikken".

Planlagte oppgraderinger?

Jeg har bestilt meg en Nordost Vishnu som jeg fant billig på bruktbørsen, denne skal plasseres mellom veggen og Nordost Thor mens Shiva blir flyttet over til Thor-C220.

Oppgraderinger jeg sikker kunne ha tenkt meg en gang i fremtiden:

Joda, det frister med en mcd500 men for meg er cd et produkt jeg ripper inn på en harddisk før jeg arkiverer plata og da er det totalt uaktuelt å betale 60k for en boks som spiller både cd og sacd, som fungerer som en ekstern dac og har en volumkontroll. Den dagen McIntosh kommer med f.eks. en MDA 500 vil saken stille seg annerledes.

Selvfølgelig kunne jeg ha tenkt å bytte ut Nordost Thor med McIntosh MPC-1500, ikke at jeg tror at den er så mye bedre enn Thor, men jeg rådigger utseendet! Men å betale et mellomlegg på flerfoldige tusenlapper pga utseendet? Neppe i dag

Og pre-ampen kunne selvfølgelig ha vært en mc2300 eller en c500, men mc220 gjør en så god jobb at dette slettes ikke haster.

Dermed befinner jeg meg i en situasjon musikken nytes og utstyrsjaget har blitt lagt på hylla mens min tidligere avhengighet av avforum har blitt byttet ut med min egen filmside Skrotorama.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med F1.1F i hus har jeg gått fra "jakten på målet" til "målet er i boks, nå er det bare å nyte musikken".
    Da vil jeg si Gratulerer!

Dette er vel målet for flere, men ikke alle går såpass til verks som du har gjort.
    Det var litt frem og tilbake en stund, men du har iallefall hatt en klar filosofi på hva du har vært ute etter og hva som manglet i de ulike kombinasjonene.

Håper du etterhvert tar deg tid til å ta et par bilder av oppsettet for almenn beskuelse av et helt rått oppsett!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da vil jeg si Gratulerer!

Dette er vel målet for flere, men ikke alle går såpass til verks som du har gjort.
    Det var litt frem og tilbake en stund, men du har iallefall hatt en klar filosofi på hva du har vært ute etter og hva som manglet i de ulike kombinasjonene.

Håper du etterhvert tar deg tid til å ta et par bilder av oppsettet for almenn beskuelse av et helt rått oppsett!
    Jeg skal aldri legge skjul på at det nesten gikk litt over styr i en periode og det var vel også en periode hvor jeg lurte på hva søttern jeg faktisk drev med. Med ved hjelp av mange gode tilbud og en stor dose tålmodighet endte det lykkelig.

Når det gjelder bilder kommer de, men jeg tørr ikke lenger å love innenfor et gitt tidsfrom.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 217 av 252 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •